Ik gebruik de
Pocket minimaal wekelijks en heb niets geks gemerkt aan de D pad
Analogue Pocket
- Kennie
- eBay gebruikersnaam: ken79b
Bericht
Re: Analogue Pocket
Hallo allemaal!
Vanaf vrijdag (17-11) om 17:00 kan je speciaal gekleurde Analogue Pockets bestellen bij Analogue.co
Vanaf vrijdag (17-11) om 17:00 kan je speciaal gekleurde Analogue Pockets bestellen bij Analogue.co

Bericht
Ja waanzinnig hè? De money grab is nu echt begonnen om te zorgen dat mensen double dippen. Het is ze gegund hoor, ze hebben zo’n mooie handheld gemaakt. Nu maar hopen dat ze geen Zelda achtige thema maken anders ga ik voor de bijlKennie schreef: ↑15 nov 2023, 19:03Hallo allemaal!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik krijg er steeds meer een afkeer van. Ik heb makkelijk praten, want ik heb er eentje. Maar man man man, het wordt steeds erger met ze.
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Het ergste is dat ze dit soort dingen opeens pushen maar totaal niet leveren wat er in het verleden beloofd is (adapters, software/firmware updates zoals de filters, DAC support). Dat wordt allemaal uitgesteld met weinig tot geen communicatie.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Klopt. Ik zit denk ik al bijna een jaar te wachten tot die nieuwe set met adapters (waaronder de Atari Lynx) uitkomen. Volgens mij heb ik mijn Pocket in januari gekocht, en sindsdien staat er al dat ze in 2023 bestelbaar gaan zijn…
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Even wat anders, iets leuks! Ik heb de Pocket vooral aangeschaft om echte carteidges mee te spelen. Ik heb er wel geteld nul keer een game via emulatie op gespeeld. Ik heb de game gear adapter, dus momenteel kan ik gameboy, gameboy color, gameboy advance en game gear op spelen. Maar elke kans om daar meer van te maken grijp ik met beide handen aan (vandaar dat ik zit te wachten op die drie andere adapters). Maar ik kwam op marktplaats iets tegen, waarvan ik dacht: Zou dat werken..? Na wat Google raadplegingen kwam ik er achter dat het technisch gezien zou moeten werken. En voor het geweldige bedrag van 15€, heb ik deze aangeschaft:

De game was een mooie bonus. Zat bij het bedrag in, dus het was met die 15€ echt een steal. Het ging me vooral om die Master Gear converter. Oorspronkelijk was deze bedoel om Master System games op je Game Gear te kunnen spelen. Maar nu schijnt hij dus ook gewoon te moeten werken op de pocket, met behulp van de game gear adapter! Ik heb al een paar dagen in huis, maar nog niet de kans gehad / de tijd genomen om het te testen. Maar het is wel tof om de master system library toe te kunnen voegen aan speelbare games op de pocket!

De game was een mooie bonus. Zat bij het bedrag in, dus het was met die 15€ echt een steal. Het ging me vooral om die Master Gear converter. Oorspronkelijk was deze bedoel om Master System games op je Game Gear te kunnen spelen. Maar nu schijnt hij dus ook gewoon te moeten werken op de pocket, met behulp van de game gear adapter! Ik heb al een paar dagen in huis, maar nog niet de kans gehad / de tijd genomen om het te testen. Maar het is wel tof om de master system library toe te kunnen voegen aan speelbare games op de pocket!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik ben benieuwd! En die asterix is ook nog best wel leuk. Een stuk beter dan zijn 16 bit broer dat zeker.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Het werkt! Dus je kunt met behulp van de converter en een Sega game gear adapter ook master system cartridges afspelen op je Analogue Pocket!

Het werkt! Dus je kunt met behulp van de converter en een Sega game gear adapter ook master system cartridges afspelen op je Analogue Pocket!
- synergy
Bericht
Vandaag is ook EINDELIJK die 2.0 firmware update uitgekomen zodat je CRT filters etc kan gebruiken. Heb net wat screenshots gezien, dat ziet er goed uit!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Zo frustrerend dit. Ik heb ze niet gepreorderd toen het kon. Toen werden ze ineens verstuurd naar de mensen die wel een pre order geplaatst hadden. En nu staat het ineens op out of stock.
Ze maken mooie dingen, maar man, wat een klote bedrijf is het toch.

Zo frustrerend dit. Ik heb ze niet gepreorderd toen het kon. Toen werden ze ineens verstuurd naar de mensen die wel een pre order geplaatst hadden. En nu staat het ineens op out of stock.
Ze maken mooie dingen, maar man, wat een klote bedrijf is het toch.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ze mogen transparanter zijn over pre-order windows. Er staat geen "10 more in stock" of "pre-order for next batch in Q4). Zelfs Limited Run Games biedt meer duidelijkheid.
- synergy
- OldSchool
- Contacteer:
- arjen1981
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Interessant, maar jammer dat je dan niet de originele cartridges meer kunt spelen.
- synergy
Bericht
Het is eigenlijk schandalig dat zo'n oplossing er eerder is dan support voor de DAC.
- arjen1981
Bericht
Misschien is MARS FPGA ook wel voor jou?
https://x.com/marsfpga
Ik volg deze op de voet. Het is allemaal nog de begin stadia. Al wordt gezegd dat deze zomer MARS echt los gaat. Het is inmiddels een erg getalenteerd team dat hier aan werk. Het voelt als de beloften van de Polymega. Maar dan dus wel FPGA en een stuk krachtiger dan MiSTer of de producten van Analog. En in tegenstelling tot de MiSTer gaan ook hier carts in. En dan is het dus echt spelen vanaf de cart op zo goed als echte hardware. In plaats van dat er een rom wordt gemaakt of gedownload op basis van de cart.
o dat had ik mij niet gerealiseerd. Dat is inderdaad jammer.
Ik volg deze op de voet. Het is allemaal nog de begin stadia. Al wordt gezegd dat deze zomer MARS echt los gaat. Het is inmiddels een erg getalenteerd team dat hier aan werk. Het voelt als de beloften van de Polymega. Maar dan dus wel FPGA en een stuk krachtiger dan MiSTer of de producten van Analog. En in tegenstelling tot de MiSTer gaan ook hier carts in. En dan is het dus echt spelen vanaf de cart op zo goed als echte hardware. In plaats van dat er een rom wordt gemaakt of gedownload op basis van de cart.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
. Dank voor de tip in ieder geval!
Daar had ik nog niet van gehoord, maar dat is zeker iets wat ik in de gaten ga houden. Al moet ik bekennen dat ik wel een beetje bang ben voor het prijskaartjearjen1981 schreef: ↑31 mei 2024, 23:51o dat had ik mij niet gerealiseerd. Dat is inderdaad jammer.
- arjen1981
Bericht
Ja ik denk ook wel dat het een flinke investering wordt. Een PlayStation 5 zal goedkoper zijn. Maar dan heb je ook echt wat.
Er zijn ook twee knockoff MiSTer projecten onderweg die 100% compatible zijn met MiSTer voor 70~100 dollar.
Er zijn ook twee knockoff MiSTer projecten onderweg die 100% compatible zijn met MiSTer voor 70~100 dollar.
Bericht
Laatste richtprijs die ik heb gezien voor Mars is 700 Dollar. Mike Chi (het brein achter Retro Tink) zit nu ook in het team. De bedoeling is om een aantal features van de Retro -TINK 4K in te bouwen. Er komt dus een tweede(zelfde als die van de Retro-TINK 4k ) FPGA chip in. Heel cool maar idd prijzig.
Die MiSTer knock-off/clone van Taki Udon lijkt me wat meer in mijn straatje. Daar komt ook een handheld versie van zag ik.
En dan is er ook nog de Replay 2. Daar komen 2 versies van. De grootste/sterkste is 4x DE10-Nano (MiSTer).
Great stuff !
Die MiSTer knock-off/clone van Taki Udon lijkt me wat meer in mijn straatje. Daar komt ook een handheld versie van zag ik.
En dan is er ook nog de Replay 2. Daar komen 2 versies van. De grootste/sterkste is 4x DE10-Nano (MiSTer).
Great stuff !
- arjen1981
Bericht
ja klopt. maar de Mars teamup met Mike Chi betekent niet dat je het ook als scaler voor andere hardware kunt gebruiken. Dat zou ook niet slim zijn want dan brengt hij zijn eigen product ten gronde. Maar super natuurlijk voor iedereen emt een 4k TV. tenministe als het tot zover scaled.
Maar wat blijkt nu die Taki Udon MiSTer clone krijgt ook een VGA in. dus dat is mogelijk wel een scaler voor externe hardware. De handheld versie is volgens Taki Udon nogsteeds goedkoper dan een DE10Nano. Maar ik ben daar nog wel heel sceptiesch over. Het grootste voordeel is natuurlijk dat de clones out of the box met alle Mister cores werken.
Maar wat blijkt nu die Taki Udon MiSTer clone krijgt ook een VGA in. dus dat is mogelijk wel een scaler voor externe hardware. De handheld versie is volgens Taki Udon nogsteeds goedkoper dan een DE10Nano. Maar ik ben daar nog wel heel sceptiesch over. Het grootste voordeel is natuurlijk dat de clones out of the box met alle Mister cores werken.