Mijn week in gaming - Week 9

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
OldSchool
Contacteer:

Re: Mijn week in gaming - Week 5

06 feb 2023, 08:37

Marvel Snap loopt hier ook wel op zijn retour. De game is gewoon niet sterk genoeg. Te veel geluk, te weinig skill nodig.
Joey
Veteraan
Veteraan

06 feb 2023, 16:47

Dit is al de tweede keer dat ik goede dingen lees over Hi-Fi Rush op dit forum. Ik ga die ook maar eens downloaden als ik thuis ben!
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

06 feb 2023, 16:53

Joey schreef:
06 feb 2023, 16:47
Dit is al de tweede keer dat ik goede dingen lees over Hi-Fi Rush op dit forum. Ik ga die ook maar eens downloaden als ik thuis ben!
Moet je zeker doen!
kingoftherain

06 feb 2023, 17:35

Arkham Asylum is met gemak mijn favoriete superhelden game. Een 3d Metroidvania, waarin je als Batman spelt en niet alleen schurken met gadgets neerhaalt, maar ook echt als detective speelt? Sign me up! Wat? Oh, blijkbaar had ik me al aangemeld. Zelf vind ik dit leuker dan de latere open-world spellen, maar ik snap de aantrekkingskracht daarvan. Volgens mij ben je inderdaad al aardig richting het eind.
Spoiler: weergeven
Als ik me niet vergis zit tussen Killer Croc en The Joker alleen Poison Ivy, maar hang me er niet aan op.
Ik was, toen ik vorig jaar een fysiek exemplaar van Death's Door kocht, voor de grap begonnen om te proberen het spel volledig uit te spelen met de paraplu. Dat maakt het nog best wat pittiger, maar ik ben voorlopig al verder gekomen dan ik verwachtte. Tunic moet ik ook eens mee verder gaan.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
KillingRaptor

08 feb 2023, 15:57

Afbeelding

Arkham Asylum vond ik echt zo'n vette game!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn week in gaming - Week 9

27 feb 2023, 08:46

Lief gamedagboek,

we wisten het beide aan het begin van deze reis. We wisten dat er momenten van verzaken zouden plaatsvinden. En ja, dat is gebeurd. Het was te druk de afgelopen weken en er was weinig tijd voor rustig zitten en ontspannen. Maar nu wel even. Dus ik ga er maar random doorheen. Van beurs tot Switch tot XSX. Van alles is er gebeurd. Denk ik....

Om te beginnen heb ik de Dead Space Remake op de Xbox Series X uitgespeeld. Een heerlijke game. Poeh. Echt heel fijn. De sfeer in de game blijft ongekend en het heerlijke afschieten van ledematen en het cirkelzagen van tegenstanders verveelt echt nooit. The Callisto Protocol kan hier nog een heel hard puntje aan zuigen. Helaas. Nu is het wachten op het tweede deel dat in de remake gaat. Ik weet bijna zeker dat het er komt. Of wie weet een vierde deel!

Sinds gisteren heb ik ook weer een Switch. En omdat Octopath Traveler 2 nog niet binnen is ben ik aan de demo begonnen. En in 1 ruk ook die drie uur volgemaakt. Heerlijk weer. De toon van de game is denk mijn grootste pluspunt. Niets ridders of orc's, geen paddenstoelenkoninkrijk of buitenaardse wezen, maar gewoon mensen met beste zware verhalen soms. Zo ben ik begonnen met Osvald. Een magic-gebruiker die in de gevangenis zit omdat hij schuldig is bevonden aan het vermoorden van zijn vrouw en dochter. Of dat zo is, dat laat ik in het midden. Maar mix dit soort verhalen met de sfeer, stijl en muziek van de game en het is winst. Wachten dus totdat de volledige game binnenkomt.

Verder heb ik zo nu en dan nog wat HiFi Rush gespeeld. Niet bijzonder veel, maar gewoon even een half uurtje. Ook Neon Abyss speel ik soms even een half uurtje. Wat ik iets langer heb gespeeld, maar ook gelijk klaar mee ben, is Pinball FX. Die kwam onlangs uit voor de consoles. De nieuwste. Want we zaten al op Pinball FX 3, maar deze is nieuw. En ... nog beter? De plannen van Zen Studio's waren groot, maar het is er (nog) niet van gekomen. Om te beginnen zijn de flipperkasten best duur geworden en je moet alles opnieuw kopen. Er is geen mogelijk om je eerder aangekochte kasten mee te nemen. Een losse flipperkast, die je ooit al eens gekocht hebt waarschijnlijk, kost 5 euro 29 (zoiets). Drie kasten in een bundel kosten 14,99. Best een dure grap. Gelukkig is er ook een soort season pass. Voor iets minder dan 15 euro per maand heb je toegang tot alle kasten. Oh nee. Bijna alle kasten. Dat is mij te vaag en dat heb ik er niet voor over.

Daarbij zou men online opties inbouwen zoals tegen elkaar spelen, guilds/clans en Battle Royale. Niets van dit is terug te vinden, lief dagboek. Het enige dat er is, is dat je je virtuele pinball-kelder kan aanpassen met een poster aan de muur. Daar pas ik voor. Pinball FX start ik over een jaar wel weer eens op om te kijken wat er van is geworden. Toch heb ik wel 1 kast gekocht: Garfield. Gewoon om iets te kopen en te spelen anders dan Wild West die nu gratis is (want die kast met de geesten is verdwenen). Maar wat een slechte kast is dat. De voice-overs zijn zo slecht, wat volume en manier van inspreken betreft dat ik voorlopig geen geld meer naar Zen overmaak.

En dat was het voor nu even, lief dagboek. Al heb ik ook de demo van Kirby gespeeld, Tetris 99 en ga ik nu even een potje Pac-man 99 doen. Maar daar een andere keer over.

XoXo
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2023, 10:39

Ik geef je een paar weken voorsprong voor Octopath Traveler II ;)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 feb 2023, 10:57

Apenheul schreef:
27 feb 2023, 10:39
Ik geef je een paar weken voorsprong voor Octopath Traveler II ;)
Haha die heb ik ook wel nodig denk ik!
Afbeelding
Fing3r

28 feb 2023, 11:00

Octopath Traveler 2 wil ik ook graag gaan spelen, maar op dit moment is mijn Switch de komende tijd bezet. Mogelijk dat ik hem later op PC aanschaf en hem lekker speel op mijn Steamdeck. Het eerste deel was voor mij een zeer aangename verassing en deed weer iets nieuws op grafisch gebied waardoor het lekker fris aanvoelde voor wat toch vooral lekker ouderwets JRPG is.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”