Button Bashers - Het verhaal...

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.
HoLo

Re: Button Bashers - Het verhaal...

15 dec 2015, 20:33

Beste Button-Bashers,

Via filmpjes op YouTube en Google zoekmachine ben ik bij jullie terecht gekomen. Ontzettend leuk om te lezen dat jullie een hechte groep game hobbyisten zijn!
Zelf ben ik dus nieuw op dit forum en ik kon zo gauw geen 'voorstellen' topic vinden dus dan maar even zo. Mijn naam is Bart (nickname HoLo) 30 jaar en woon in Roosendaal. Ik ben zelf beginnend game verzamelaar (ja nu pas), maar vanaf het NES en gameboy tijdperk een fervent gamer.
We gaan elkaar ongetwijfeld nog eens ontmoeten/spreken op het forum of op bijeenkomsten.

Groeten!
Afbeelding
HoLo

15 dec 2015, 20:39

Ik zie nu het onderwerp 'voorstellen' op het forum ik zal mijn bericht daarin kopiëren!
Afbeelding
Tom
Moderator
Moderator

15 dec 2015, 20:39

Hey Bart!

Leuk dat je het forum hebt gevonden en bent begonnen met verzamelen!
Zo te lezen heb je de goede tijd ook nog meegekregen en ben je begonnen met de NES en GameBoy :) De Super Nintendo is mijn favoriete console nog steeds maar alle Nintendo consoles hebben wel iets speciaals en een bepaalde charme.

Hier de link waar je nog even een nieuw topic kan maken om je voor te stellen:

viewforum.php?f=5

Dan kun je deze text gewoon copy-paste doen.

Benieuwd welke consoles en games allemaal je interesse hebben en wat je zoal al hebt om te spelen !

Edit: ik lees dat je het al had gevonden :)
Panter

16 dec 2015, 10:43

Een leuk topic dit! Dit is voor nieuwe mensen ook wel interessant om te weten, zo weet je niet alleen beter wat er allemaal nodig is geweest om deze website op te zetten, ook fungeert het een beetje als een globale geschiedenis les:) Ik had bijvoorbeeld ook nog nooit van palrocks.nl gehoord:P
/me is niet altijd even actief op het forum :tongue1:
Ricepuppet
Contacteer:

16 jan 2016, 18:10

Nog even een flinke opsteker voor Button Bashers;

Gisteren en vandaag hebben ik/wij als Fistbumpbros nogal vervelende opmerkingen naar ons hoofd gekregen via een ander forum. De naam van het forum laat ik maar achterwege, maar laat ik het zo voorop stellen; het is een forum dat nogal in staat van ontbinding is ondanks dat het vroeger een grote naam had.

Wij kwamen volwassen over (met onze uitspraken) maar werden genegeerd/uit gelachen. Ook heb ik middels PM met een moderator proberen op volwassen niveau te praten, maar dat mocht niet baten; deze moderator had last van het welbekende 'internet politie' syndroom en was alleen maar geinteresseerd in zijn eigen mening verkondigen.

Daar ben ik zowiezo niet van gediend, je moet kunnen leren van je eigen fouten. Afijn, wat ik wil zeggen is dit. Sinds dat wij op Button Bashers zitten hebben wij een 'flip side of the coin' meegemaakt en concluderen wij, dat wij ons zeer, zeer welkom hier voelen :smile:

Op Button Bashers zitten volwassen mensen die elkaar respecteren en elkaar aanspreken - wat ik first hand een paar keer heb meegemaakt - en dat word vanuit mijn kant, zeer gewaardeerd.

Ik was net in gesprek met Lessermagic en ook die vertelde dat Button Bashers 'een verademing' is (tegenover andere fora's) en daar kan ik het ook alleen maar mee eens zijn.

Chapeau boys!
Afbeelding
SneakerPimp

16 jan 2016, 18:16

@Ricepuppet

BB is idd erg relaxed. Sommige dingen kunnen je style niet zijn, je kan er geen interesse in hebben, er tegen zijn of what ever...maar hier kan je deze mening uiten en erover praten...en dat is idd erg schaars, terwijl het juist wel iets is wat op een platform zoals een forum moet kunnen. Dit natuurlijk ook tot op zekere hoogte. Maar daar zijn idd mods enz voor, maar een beetje zelf correctie is vaak ook wel eens handig. Tof dat jullie hier, net als vele anderen, je op je plekkie voelen en hier je creativiteit, kennis en nog veel meer kwijtkunnen! :)

Gewoon lekker doorgaan boyz!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 jan 2016, 18:37

Thanks Ricepuppet voor de mooie woorden. En om vanuit mijzelf te spreken is dat wederwijds, jullie (en dan bedoel ik even fistbumpbros als collectief) zijn ook wel smaakmakers met een creatieve aanvliegroute wat ik iig erg tof vind.
Pius

16 jan 2016, 18:39

Ik zie de comment van @Ricepuppet als een compliment voor de gehele community hier en ik ben het er roerend mee eens. Op basis van het verhaal kan ik wel raden welk forum dat is, maar laten we het professioneel houden.

Daarnaast wil ik even vermelden dat wat mij betreft iedereen die normaal doet hier welkom is. De kracht hier is denk ik dat de community zichzelf in evenwicht weet te houden. Het gebeurt maar heel weinig dat de mods in moeten grijpen.

Tot slot: Ik vind de filmpjes van de FBB's geweldig en blijf ze zeker kijken :)
"Come back when you can put up a fight."
KillingRaptor

16 jan 2016, 18:41

Kan ik alleen maar bevestigen, BB is een geweldige community! Je kan je mening uiten zonder aangevallen te worden wat zeldzaam is online tegenwoordig.
Ricepuppet
Contacteer:

16 jan 2016, 19:35

Ik ben al 16 jaar op ca. 80 fora's geregistreerd (no joke) en heb ze allemaal zien dood bloeden dankzij het niet vooruitstrevend denken en super streng beleid waardoor iedereen weg liep en zelfs het meest populaire Gaming fora het loodje moest leggen.

Sterker nog; veel van die ex leden zitten nu zelfs hier! Die zullen waarschijnlijk hetzelfde kunnen beamen. Het is net als het runnen van een schip; als je je crew (leden) niet tevreden kan houden, dan heb je uiteindelijk een leeg schip. Of muiterij. Dat laatste gaat alleen een beetje lastig online :)

Van al die 80 fora's is Button Bashers het enige fora wat ik dagelijks bezoek en daadwerkelijk reacties op zet. Heb zelfs al gehad op een ander populair fora dat 'ik misschien wat vaker moet posten, dan hebben mensen misschien wel interesse om met jullie Fistbumpbros (gezellig naar mijn mening) samen te gamen'.

Terwijl ik al zes jaar lid ben en elke dag de topics bekijk. Dat soort opmerkingen zorgt niet voor saamhorigheid en heeft ervoor gezorgd dat ik daar al niet meer langs kom.

Hier is het heel anders geregeld. Iedereen laat elkaar in waarde en we hebben dezelfde passie; het doet mij denken aan het oude SegaForum.nl waar ik vroeger hing (minus de scheldwoorden haha)
Afbeelding
JokerJur
Veteraan
Veteraan

16 jan 2016, 19:44

Mooie woorden Rice! Ik vind dat jullie top content leveren voor de community en zie dat ook nog wel verder bloeien en vergroeien. Ik vind het vooral tof dat jullie allerlei events in beeld brengen, hoe klein soms ook.
Afbeelding
PenPenPenguin

16 jan 2016, 20:01

Steef heeft ons eens wat voorgelezen uit zijn mailbox over andere fora van voor BB hoe hun nu over ons praten.

wij zaten gezellig in de pub dit aan te horen. na een dag gezamenlijk bij Bonami geweest te zijn.

wij hadden lol. anderen hebben dat duidelijk niet. jammer voor hun en vooral sneu

en wij hebben steef, dat werkt ook altijd in je voordeel. die man kan heerlijk vertellen

Ik gebruik de filmpjes van Fistbump vaak als referentie voor collega's als ik moet uitleggen "wat ik nou precies doe op zo'n beurs met oude meuk"
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
Ricepuppet
Contacteer:

16 jan 2016, 20:06

Tof om te horen guys!

Zoals gezegd, we voelen ons hier wel meer dan welkom (ook van Vexxie, die zei dat ook!) en hopen zelfs om Button Bashers meer bij Fistbumpbros te betrekken; niet eens als iets commercieels - waar mensen helaas altijd vanuit gaan - maar meer voor de lol en als vrienden onder elkaar.

Daarom gaan we ook ver vantevoren aankondigen als we naar een event gaan in de hoop daar ook leden te zien :)
Afbeelding
Vexxie
Contacteer:

16 jan 2016, 20:26

Ik haak om het wat kracht bij te zetten ook nog even aan bij Eldon zijn verhaal.

Ook ik kom van de tijd dat forums booming waren en begaf mij onder diverse nicknames op een aantal fora. Deze zijn, om dezelfde redenen die Eldon al gaf, doodgebloed.

Hoewel ik nu meer een lurker ben, omdat alles op werk potdicht zit achter zo'n fijn webfiltertje, bekijk ik toch nog met enige regelmaat de dingen op BB.

Wat ik vooral prachtig vindt aan deze community is dat, wanneer wij als nieuwkomers hier plotseling binnen komen rollen met z'n allen en lekker linkjes plaatsen, hier volwassen mee om wordt gegaan en we niet spontaan een ban aan onze broek hebben hangen. Sterker nog, iedereen reageert op een volwassen manier. Zelfs als het zijn of haar smaak niet helemaal is. Want laten we eerlijk wezen, onze signatures springen er best wel uit ;)

En dan nog wat, de echte interactie hier, man man man, wat is die goud waard! Fotootje plaatsen van een aanwinst? Gelijk een diep gesprek te pakken! Mensen hebben echt naar de foto gekeken en reageren vervolgens inhoudelijk, ook op de reeds geplaatste reacties. Dit staat haaks op de meeste forums die bij zo'n topic vol staan met van die onzinnige 1 woord reacties zoals "NICE!", "TOF", "LEUK"! Of vraag iemand anders even om een game suggestie voor een retro console naar keuze? BAM gelijk een topic in een topic waarin iedereen leuk mee doet en vrolijk en vol van passie verteld over de meeste uiteenlopende toffe herinneringen.

Ja... Button Bashers is ook voor mij echt een verademing!

Well done community, well f*cking done :wub2:
Vexxie
Contacteer:

16 jan 2016, 20:30

LTGreenBean schreef:Ik gebruik de filmpjes van Fistbump vaak als referentie voor collega's als ik moet uitleggen "wat ik nou precies doe op zo'n beurs met oude meuk"
Kijk, dit soort dingen doen we het nou voor! Heel erg bedankt, dit motiveert ons zeker om door te gaan met wat we doen. En wat je zegt van die lol klopt zeker. Dat is het belangrijkste bij wat je doet. Lesser/Jim zei bei onze vorige bijeenkomst nog dit:

"Weet je gasten? Zelfs als we allemaal samen komen en gamen en er nog geen filmpje uit komt boeit het niks. De lol die we met z'n allen hebben, daar doe ik het voor."

En die mening deel ik wel...
LesserMagic

17 jan 2016, 04:59

Ik ben een oude forum crawler. Ik heb op allerlei gaming fora gezeten en op allerlei niet-gaming fora. De laatste 2 jaar ben ik echter nog op zeer weinig fora actief, daar deze a) zo dood zijn als wat of b) er een hele giftige sfeer hangt (haast sekte-achtig). BB is 1 van de weinige fora (misschien wel de enige) waar de community actief is en elkaar accepteert, hoe verschillend ook. Verschillende meningen vormen hier een discussie, in plaats van een gevecht.

En dan te weten dat ik eigenlijk niet eens van retro-gaming houd... :wink:
Afbeelding
Dr. Drips
Contacteer:

22 jan 2016, 18:52

Leuk leesvoer! Ik ben hier wel eerder geweest maar dat moet, zoals ik lees, echt in het begin zijn.
Gelukkig nu toch even verder gekeken en een account aangemaakt. Ik denk dat het me hier wel gaat bevallen :)

klein dingetje over een zin in de derde alinea:
Tijdens de retroubeurs in Deurne van die januari stapte hij Dynamike (Mike) af voor een gesprek.
moet denk ik zijn:
Tijdens de retrobeurs in Deurne van (die?) januari stapte hij op Dynamike (Mike) af voor een gesprek.

Niet om te zeuren hoor, staat gewoon wat netter voor als straks Button Bashers: Origins uitkomt :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
Afbeelding
PredatorBB

18 mar 2016, 16:58

Gaaf om dit te weten, altijd leuk om te lezen dat er zoveel geschiedenis achter zit :)
You can fight like a Krogan, run like a leopard but you will never be better than commander Shepard.
kingoftherain

03 feb 2023, 23:02

Heel eerlijk, dit topic was me nooit eerder opgevallen, maar het was wel erg leuk om een stukje geschiedenis van het forum mee te krijgen.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 feb 2023, 23:22

kingoftherain schreef:
03 feb 2023, 23:02
Heel eerlijk, dit topic was me nooit eerder opgevallen, maar het was wel erg leuk om een stukje geschiedenis van het forum mee te krijgen.
Zo dan, classic UP voor deze post, maar leuk dat er nog geschiedenis te ontdekken is voor je!
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

04 feb 2023, 00:43

Ik lees dit volgens mij nu ook pas voor het eerst. Wat jammer dat vele namen in dit topic er nu niet meer zijn…

Maar gelukkig zijn er genoeg mensen over om het een tof forum te laten zijn!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

04 feb 2023, 10:32

Ik zie pas nu de datum. In 2016 was ik er nog niet bij! Ik zag gister de Kirby 64 van @Ricepuppet nog. Ik denk al hoe kan dat nou matchen met het verhaal dat ik hier lees ;)

Swey

05 feb 2023, 00:12

Ik lees dit ook voor het eerst. Heb ik net gemist, ben lid geworden op 20 dec 2016.
Mooi om te lezen dat de feels van het forum en de community hier zelfs met nieuwe mensen onveranderd is. Tis toch een bijzonder forumpje, hoe klein ook.
KillingRaptor

05 feb 2023, 00:50

Het blijft zeker een hele fijne community! Kwaliteit boven kwantiteit en dat is hier zeker het geval. Want stuk voor stuk zitten hier hele toffe en gezellige mensen.

Terug naar “Mededelingen, FAQ & feedback”