Welke franchise moet in de reboot? Input voor BB 105

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Welke franchise moet in de reboot? Input voor BB 105

20 okt 2022, 09:31

Medegamers!

Welke leeftijd je ook hebt, hoe lang je al games speelt of hoe veel je er speelt; iedereen heeft wel een game franchise die hem of haar nauw aan het hart ligt. In Button Bashers 105 gaan wij praten over franchise die wij graag in de herstart zouden willen zien. Ooit bespraken wij al eens games die gereboot waren, maar er is zoveel te wensen. En met games als Silent Hill F die er aan komt, Return to Monkey Island die net uit is en een game Two Point Hospital, The Calisto Protocol die er aankomt en wederom een nieuwe Crash Bandicoot-game zijn er vast nog veel meer franchises die wij graag zouden zien. Maar, welke zouden jullie graag willen zien?

Welke reeksen zouden het verdienen om een herkansing te krijgen in een hedendaags jasje? Of moet er juist niets hedendaags in? Wil je juist geen Resident Evil 7-achtige praktijken zien? Laat het ons weten, voor donderdag 27 oktober, en we nemen je voorstel graag mee in aflevering 105!
Afbeelding
KillingRaptor

Re: Welke franchise moet in de reboot? Input voor BB 105

20 okt 2022, 09:33

Dino Crisis! Daar hoop ik al een tijdje op, een remake van Dino Crisis in de stijl van de Resident Evil 2 en 3 remakes zou ik geweldig vinden. En nog eentje van Capcom, Darkstalkers. We hebben de volledige collectie gekregen in de Capcom Fighting Collection onlangs maar een nieuw deel zou ik ook super vinden. Zolang Talbain er maar inzit.
HeatherGrace

20 okt 2022, 10:18

Haha, mijn hoofd ging ook direct naar Dino Crisis. De remake van Resi 2 en 3 hebben de originele games zo veel goeds gedaan. Ik zou heel graag op dezelfde manier door Dino Crisis heen willen.

StarFox blijft eeuwig op mijn lijst staan ook, maar ik betwijfel of ik ooit een reboot zal zien op de manier waarop ik die zou willen zien. StarFox: Zero was het iig niet.

Een goede nieuwe Conker gaat in het huidige tijdperk nooit meer lukken, Knights of the Old Republic lijkt wederom in developement hell te zitten, maar nog niet volledig geschrapt en ook Dead Space zal binnenkort het daglicht weer gaan zien. Dus verder heb ik niet zo veel te wensen. Dino Crisis: Remake verwacht ik ooit nog te gaan zien, maar meeliften op de hype van een nieuwe Jurassic World film zijn ze helaas te laat voor. Samen met Dominion releasen had perfecte timing geweest.
Afbeelding
Shantomio

20 okt 2022, 10:50

Mashed Fully Loaded! (O.G. XBOX/PS2)

Fantastische racegame voor uren multiplayer fun. Graag 4-player offline en online support. Mag iets opgepoetst en wat nieuwe tracks, verder is hij prachtig zoals hij is.

Ultimate MK3 of Mortal Kombat Trilogy (Megadrive/SNES/PS1)

Ik zie nog altijd graag een 2D Mortal Kombat, een reboot dus van ULTIMATE MK3 of Mortal Kombat Trilogy. Graag met oneindig veel vette stages, finishers en torens om uit te spelen. Verder lekker oldschool houden wat betreft visuals.

Crazy Taxi 3 (o.g. xbox)
Maar dan beter. Die ( o.g. xbox) versie draait suboptimaal. Hoe meer Crazy Taxi hoe beter. Deze verdient wel een flinke rehash maar wel met de juiste Arcade Feel (er zijn een paar pogingen gedaan door andere studio's die niet zo goed zijn).

Tony Hawk's Pro Skater 3&4 (ps2)
Ja, 1 en 2 waren fantastisch gedaan, nu tijd voor 3 en 4. Die spelen zo lekker!

Postal 2(pc)
Wacky fps. Gewoon voor de lol. Uitgebreid, opgepoetst maar niet te realistisch graag. Die vage npc's met hun hoofden waren juist fantastisch.

Commandos (behind enemy lines pc)
Spreekt voor zich. Hele dikke game. Misschien iets toegankelijker maken maar niet te veel doen aan die visuals.

Robocop vs Terminator (Megadrive)
Geniale game. Heel vette run and gun/platform. Iets oppoetsen voor de gameplay en balance

Natuurlijk Rumble Roses (grapje :p)
Iets meer uncut

Zoiets dan maar heh.
Laatst gewijzigd door Shantomio op 20 okt 2022, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****
Joey
Veteraan
Veteraan

20 okt 2022, 13:43

Banjo-Kazooie
Al jaren hoop ik op een aankondiging van een nieuwe game in deze serie. Banjo krijg een cameo in Sonic Racing? Hopelijk volgt snel een aankondiging.... Nope. Banjo in Smash Bros, tof! Nog steeds geen aankondiging... We blijven hopen!

Jak & Daxter
En dan zoals het eerste deel, een pure platformer.

Rayman
Het is alweer meer dan 9 jaar geleden dat Rayman Legends uitgekomen is. Een nieuwe 2D of 3D platformer met Rayman zou tof zijn.

Spyro
Na de remastered trilogie is het stil rondom de paarse draak. Tijd voor een nieuw deel!
Afbeelding
HeatherGrace

20 okt 2022, 13:53

Joey schreef:
20 okt 2022, 13:43
Rayman
Het is alweer meer dan 9 jaar geleden dat Rayman Legends uitgekomen is. Een nieuwe 2D of 3D platformer met Rayman zou tof zijn.
Niet! Dat had ik mij nog niet gerealiseerd.
Afbeelding
toejam

21 okt 2022, 09:58

Ik vind het een beetje een strikvraag in de zin dat het antwoord snel een negatieve lading kan krijgen. Het eerste waar ik namelijk aan denk is een goede nieuwe Wario Land platformer. Gewoon old skool 2D. En het deel op de Wii onderschrijft een beetje het punt wat ik er mee heb om oude franchises te rebooten. Als er nu op de Switch een Wario Land 2D platformer uit zou komen zou het al heel snel als kale ouderwetse gameplay aanvoelen. Tegenwoordig verwachten we naar mijn mening als speler bepaalde dingen die niet meer passen bij hoe games toen in elkaar zaten.

Dus laat ik mijn antwoord over een andere boeg gooien en gewoon stellen dat ik een vervolg op Kingdoms of Amalur wil. De basis daarin is gewoon een hele sterke franchise met geweldige lore die het verdient om verder uitgediept te worden.
Professional dabbler
OldSchool
Contacteer:

21 okt 2022, 11:51

Het eerste wat mij te binnen schiet, is Total Annihilation. Ik speel nooit meer iets op pc, maar een toffe remake van deze game zou mij wel weer terug trekken naar dat apparaat.
Ok Impala!
Contacteer:

21 okt 2022, 12:58

Ik ga dan toch ver terug in de tijd en noem de Lufia serie. Deel 1, 2 & 3 (GBC) hebben een warm plekje in mijn hart. Daarna gleed de serie helaas af. Zou toch supermooi zijn als er een Lufia game in HD2D zou uitkomen met veel puzzels, een meeslepend verhaal en een fantastische soundtrack! :love:

Afbeelding
KillingRaptor

21 okt 2022, 13:39

Nu je die HD 2D noemt... Chrono Trigger en Final Fantasy VI zou ik ook fantastisch vinden in die stijl!
Don Cannoli 79

21 okt 2022, 18:06

Shantomio schreef:
20 okt 2022, 10:50

Ultimate MK3 of Mortal Kombat Trilogy (Megadrive/SNES/PS1)

Ik zie nog altijd graag een 2D Mortal Kombat, een reboot dus van ULTIMATE MK3 of Mortal Kombat Trilogy. Graag met oneindig veel vette stages, finishers en torens om uit te spelen. Verder lekker oldschool houden wat betreft visuals.

Crazy Taxi 3 (o.g. xbox)
Maar dan beter. Die ( o.g. xbox) versie draait suboptimaal. Hoe meer Crazy Taxi hoe beter. Deze verdient wel een flinke rehash maar wel met de juiste Arcade Feel (er zijn een paar pogingen gedaan door andere studio's die niet zo goed zijn).

Tony Hawk's Pro Skater 3&4 (ps2)
Ja, 1 en 2 waren fantastisch gedaan, nu tijd voor 3 en 4. Die spelen zo lekker!

Postal 2(pc)
Wacky fps. Gewoon voor de lol. Uitgebreid, opgepoetst maar niet te realistisch graag. Die vage npc's met hun hoofden waren juist fantastisch.

Commandos (behind enemy lines pc)
Spreekt voor zich. Hele dikke game. Misschien iets toegankelijker maken maar niet te veel doen aan die visuals.

Robocop vs Terminator (Megadrive)
Geniale game. Heel vette run and gun/platform. Iets oppoetsen voor de gameplay en balance
Wat heeft die Shantomio potverdikkie een goeie game smaak hè !

Ja bovenstaande kan ik me wel in vinden en ik voeg daar graag aan toe:

Een nieuwe Shinobi van SEGA met 2D spritework
Een goeie Contra game, ja ook in 2D graag.

Een vervolg op Ninja Gaiden van Team Ninja/Tecmo.

Another World. Ik wil meer van die wereld zien. Grote fan van het origineel en ook de 20th Anniversary vond ik tof. Maar ik zou hier een vervolg op willen zien. Heart of the Alien op Mega CD tel ik half mee. Een vervolg dus,en missch mag het wel in VR deze keer.

Als laatste noem ik the Legacy of Kain/ Soul Reaver.
Vind het nog altijd jammer dat Dead Sun gecancelled is.

Swey

21 okt 2022, 23:25

De Nummer 1 die ik altijd noem bij deze vraag is Golden Sun. Zo jammer dat daar de stekker uit getrokken is. Twee van de beste games op de GBA en tegelijkertijd ook twee van de beste JRPGs , punt. Het vervelende is dat deel drie een ander richting in ging en het niet goed deed
De Tails Concerto/Solatorobo universe zou wel een nieuwe chapter mogen, superleuke games met geinige characters en veel humor.
Laatst gewijzigd door Swey op 22 okt 2022, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

22 okt 2022, 10:27

Ik kan bijvoorbeeld zeggen WIng Command of Descent noemen want dat is waar voor mij de nostalgie ligt. Maar je kunt het zo gek niet bedenken en er is al een serieus project in de maak die een franchise weer terug tot leven wekt of een spirituele opvolger aan het neerzetten is.

Ik bedoel kijk maar eens naar het geweldige Rebel Galaxy Outlaw of Overload VR.

Dus lastig om te zeggen dat ik nu echt reboots mis. Want ze zijn er wel. Je moet alleen even verder zoeken.

Maar in alle eerlijkheid. Toen zowel Shenmue 3 als The Last Guardian werden aangekondigd op die bevaamde Sony pers conference een aantal jaren geleden stonden er toch echt wel tranen in mijn ogen. Ja we zijn hier blijkbaar wel gevoelig voor blijkt? Tenministe ik.

Ook merkte ik dat ik veel had genoten van Hotshot Racing. En ik denk dat ik het daarom liever wat generieker trek dan door de massa vergeten IP's.

Maar Hotshot Racing is precies waar ik er meer van wil zien. Die vroege polygon arcade games van Sega. Sega Rally, Daytona, Virtua Cop en Virtua Fighter. Daar wil ik er nog wel veel meer van zien in een nieuw jasje. 4k 120fps lo-fi polygons met een vette synth track zoals we die kennen uit Virtua Racing. Dit is mijn verzoek :)
Galious
Moderator
Moderator

22 okt 2022, 11:53

Don Cannoli 79 schreef:
21 okt 2022, 18:06
Wat heeft die Shantomio potverdikkie een goeie game smaak hè !

Ja bovenstaande kan ik me wel in vinden en ik voeg daar graag aan toe:

Een nieuwe Shinobi van SEGA met 2D spritework
Een goeie Contra game, ja ook in 2D graag.

Een vervolg op Ninja Gaiden van Team Ninja/Tecmo.

Another World. Ik wil meer van die wereld zien. Grote fan van het origineel en ook de 20th Anniversary vond ik tof. Maar ik zou hier een vervolg op willen zien. Heart of the Alien op Mega CD tel ik half mee. Een vervolg dus,en missch mag het wel in VR deze keer.

Als laatste noem ik the Legacy of Kain/ Soul Reaver.
Vind het nog altijd jammer dat Dead Sun gecancelled is.

Potdorie, de smaak van Don Cannoli 79 mag er anders ook wezen, hoor! :heart:

Legacy of Kain / Soul Reaver staat toch ook wel torenhoog op mijn wensenlijstje, dus daar sluit ik mij volledig bij aan.

Bill Rizer & Lance Bean en Ryu Hayabusa zou ik ook wel graag weer terug willen zien keren naar hun former glory, al wordt wat mij betreft In de behoefte aan een goede Contra game eigenlijk al wel prima voorzien door enkele geweldige indie games, zoals Blazing Chrome en zelfs meer nog door Super Cyborg. En de weg die Team Ninja sinds Nioh is ingeslagen heeft nog wel meer mijn voorkeur dan een terugkeer naar Ninja Gaiden :)

Maar mijn allergrootste en langgekoesterde wens komt al uit met de aangekondigde remake van The Maze of Galious door de developer van La-Mulana. Dus wat heeft een mens Galious dan nog meer te wensen?

Nou ja, een God Hand reboot dan. De wereld heeft een nieuwe God Hand nodig :flex:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Fing3r

22 okt 2022, 16:25

Een nieuwe Warcraft RTS (de remaster van WC3 tel ik niet mee, want dat is een misbaksel)

World of Warcraft is een briljante game, maar door het succes van de MMORPG is er in 20 jaar tijd nooit meer een nieuw deel in het RTS genre verschenen en ik zou graag weer legertjes willen aanvoeren in de wereld van Azeroth.

Red Faction

Het eerste deel ontzettend veel gespeeld in multiplayer en ook de eerste game die ik actief online gespeeld heb, deel 2 daarentegen heb ik nooit gespeeld omdat deze niet naar de pc is gekomen. Maar deel 3 was weer een genot om te spelen. Het waren toffe games die je best wel veel vrijheid gaven en je kon oneindig veel lol hebben met het slopen van alles wat je maar in de weg stond. Met de rekenkracht van tegenwoordig zou er zoveel leuks mogelijk moeten zijn om deze franchise weer relevant te maken.

Unreal Tournament

Een aantal jaren geleden is er een poging gedaan deze serie weer tot leven te wekken met behulp van de community, helaas is dit project een stille dood gestorven. Zou het niet geweldig zijn om weer fris met je flackcanon door levels te strafen en iedereen tot gehakt te schieten op Phobos, Facing Worlds of Deck 16 in de Unreal Engine 5?
AfbeeldingAfbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

23 okt 2022, 07:31

Swey schreef:
De Tails Concerto/Solatorobo universe zou wel een nieuwe chapter mogen, superleuke games met geinige characters en veel humor.
Je weet dat er recent nog een game op de Switch verschenen is? :smile:
Swey

23 okt 2022, 10:49

Ok Impala! schreef:
Swey schreef:
Omg welke?
KillingRaptor

23 okt 2022, 11:15

Swey schreef:
23 okt 2022, 10:49
Ok Impala! schreef:
Swey schreef:
Omg welke?
Fuga: Melodies of Steel. Is op alle platformen verschenen overigens.

Terug naar “Afleveringen en discussie”