5 reden om geen retrobeurs meer te bezoeken?

De agenda met de belangrijkste verzamelbeurzen, events en toernooien.
Sigma

5 reden om geen retrobeurs meer te bezoeken?

14 okt 2022, 22:16

Ik kwam deze video op YouTube tegen;
https://www.youtube.com/watch?v=cpNONyDeBd0&t=1s

In de comments wordt er flink op los gereageerd en daarom vroeg ik mij af; (in de man bijt hond stem) Wat vind jij hier van?

:dontknow:
OldSchool
Contacteer:

Re: 5 reden om geen retrobeurs meer te bezoeken?

15 okt 2022, 00:42

Stukje comments gelezen, hilarisch. De reflexen die mensen kunnen hebben…

Ik ben ooit één keer naar een beurs geweest, uit interesse. De prijzen vond ik destijds al afschrikwekkend, en dat is waarschijnlijk alleen maar erger geworden. Letterlijk afschrikwekkend, niet als superlatief, maar gewoon als in: het schrikt mij af. Ik ben daarna nooit meer naar een beurs geweest. Dus dat was voor mij een reden om lekker online of in een kringloop te speuren naar een deal. En als dat niet lukt, ook goed.

Er zit natuurlijk een soort anti-kapitalistisch onderbuik gevoel in het filmpje. Versterkt door het feit dat het hier niet gaat om een Albert Hein die probeert zoveel mogelijk euro’s uit je te persen, maar het zijn mede-liefhebbers die een slaatje uit je gezamenlijke hobby proberen te slaan. Even zwart-wit gezegd, en niet helemaal overeenkomstig met mijn persoonlijke mening. Maar wat mij betreft mag iedereen dat doen. Het is een vrij land, ik heb er weinig moeite mee, maar zoek het zelf ook niet op. Bijkomend effect van dit alles is natuurlijk wel dat de “kenners-weten-de-waarde”-waarde, omhoog gaat, zonder dat daar een andere onderbouwing voor is dan dat dat nou eenmaal is wat iedereen er voor vraagt na eBay geraadpleegd te hebben.

Ach, je kan er wat van vinden, maar het gebeurt toch. Het is niet voor mij: dus ik ga ook niet.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 okt 2022, 13:32

Poeh. Ik vind het moeilijk om objectief te zien over video's van Dennis/Bert/VerzinEenNaam. Laat ik beginnen te zeggen dat het niet de eerste keer is dat hij een video maakt met dit onderwerp. Drie jaar geleden wilde hij al niet meer gaan, dat is blijkbaar nog steeds zo. Mooi. Missen we niks aan.

De 5 redenen die hij aandraagt zijn niet nieuw. Dat van de prijzen is al jaren en jaren zo. Dat valt ook te zeggen over webshops. Dat je entree moet betalen; ach. Als je 50 euro voor een game wil uitgeven dan boeit die 5 euro entree ook niet. En als het gratis toegang moet zijn, dan worden de tafels duurder en dus ook de games die erop liggen.

Als je bezine meeneemt in je betoog ben je af. Dan moet je lekker binnen blijven en je opsluiten. Sowieso een prima idee :) En als de prijzen, de entree en al die andere zaken voor heel veel mensen een probleem zijn, dan doeken de beurzen zich vanzelf op. Tot zover mijn gedachten.
Afbeelding
toejam

15 okt 2022, 14:30

Klinkt vooral als iemand die zichzelf probeert te overtuigen en het sneu vindt dat anderen ergens plezier in kunnen hebben wat hem niet aanstaat. Vind het vooral wel grappig dat hij zoveel beelden van Tilburg laat zien. Ambience snap ik, maar daar zijn ook plannen voor. Daarbuiten waren er hele leuke dingen voor weinig geld te vinden in Tilburg. Maar ik kom dan ook primair om te ouwehoeren op zo'n beurs en als ik wat tegen kom is dat leuk meegenomen.
Professional dabbler
OldSchool
Contacteer:

15 okt 2022, 17:39

Dynamike schreef:
Poeh. Ik vind het moeilijk om objectief te zien over video's van Dennis/Bert/VerzinEenNaam. Laat ik beginnen te zeggen dat het niet de eerste keer is dat hij een video maakt met dit onderwerp. Drie jaar geleden wilde hij al niet meer gaan, dat is blijkbaar nog steeds zo. Mooi. Missen we niks aan.
Is het een bekend iemand ja? Ik heb geen idee, als het op YouTube aankomt voel ik me altijd van een andere generatie. Ik kijk niet veel op YouTube. Maar hij staat dus niet zo in een goed boekje bij jou?
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

15 okt 2022, 19:21

Beste buttonbashers, dit zijn straw man arguments /whataboutism comments ( trap er niet in )

Spoiler: weergeven
Wat een stripfiguur. :lol:
Gerreke

15 okt 2022, 19:57

Laat mij hier ook maar even op reageren...hij is van mening dat ik 1000den euros verdien en er niets voor terug geef...
Zaal kost niks...tafels ook niet...hij zegt dat ie met een vervolgvideo komt met kant en klare prijzen wat zo n beurs opzetten kost en wat ik er mee verdien...GOH....miss ben ik wel miljoenair na zn 2de video
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 okt 2022, 20:11

OldSchool schreef:
Dynamike schreef:
Is het een bekend iemand ja? Ik heb geen idee, als het op YouTube aankomt voel ik me altijd van een andere generatie. Ik kijk niet veel op YouTube. Maar hij staat dus niet zo in een goed boekje bij jou?
Bekend niet, maar ik heb wel met hem te maken gehad. En ken ook wel wat verhalen. Dus discutabel is hij in mijn boekje sowieso wel.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

15 okt 2022, 20:44

Dit soort beurzen zijn het ook niet voor mij. Voor mij is het juist de sports om bijzondere items voor een habbekrats in de kringloop of rommelmarkt te vinden. Dat lukt me ook nog steeds aardig want zie het pickups topic.

Ik heb even wat video’s gekeken en deelt hij deze hobby met mij en delen we zo te zien ook de noordelijke omgeving. We zijn dus elkaars competitie zoals hij het verwoord.

Ik heb mezelf nog niet in zijn video’s gespot maar die ps2 doos met rommel voor 75 in zijn laatste garage sale video heeft ook voor mijn neus gestaan ;)

Maar om heel eerlijk te zijn ben ik niet erg onder de indruk van zijn pickups. En daar komt het uiteindelijk op neer. Pat NES Punk maakt deze videos ook niet meer omdat het gewoon erg moeilijk wordt. Je moet erg vroeg uit bed om niet continue het reseller alarm af te laten gaan. Van de 10 keer er op uit. Score je misschien nog 1 keer wat leuks. Misschien moet je er zelfs wel 20 keer op uit voor echt iets leuks.

Als je daar over nadenkt dan is zo’n beurs zo duur nog niet. Helemaal als het jagen in kringlopen en rommelmarkten en vroeg opstaan niet jou sport is.
marxkemp
Contacteer:

Dynamike schreef:
OldSchool schreef:
Dynamike schreef:
Bekend niet, maar ik heb wel met hem te maken gehad. En ken ook wel wat verhalen. Dus discutabel is hij in mijn boekje sowieso wel.
Ik ga het filmpje niet eens kijken. Ik betaal graag entree om een drankje met button bashers te doen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

15 okt 2022, 21:16

:innocent:
marxkemp schreef:
Ik ga het filmpje niet eens kijken. Ik betaal graag entree om een drankje met button bashers te doen.
[/quote]

Dit!!!

Een koffie voor mii, marxkemp
Sigma

16 okt 2022, 00:40

Veel reacties. Had ik niet direct verwacht. Het maakt zeker de tongen los. Ik ken deze beste man verder niet maar het kwam bij mij over als een soort rancune tegen handelaren en beurzen.

Als ik het opsom wat hij zegt;

5 - Brandstof en entree
4 - Hoge prijzen, zelfde verkopers, geen deals
3 - Geen entertainment, het gaat alleen over gamesverkoop
2 - Persoonlijke veiligheid en oplichting
1 - Fake "hype", schimmige mensen

Tja.. brandstof.. alles kost geld. Dagje Efteling kost je een nier en een lever op de zwarte markt. Dat is een drogreden. En entree? Alle beurzen, maak niet uit welke, hebben entree geld. Bijvoorbeeld overdekte rommel/neuzel beurzen, noem maar op. En een zaal huren kost zeker niets?

Hoge prijzen is niet iets dat een beursorganisator bepaald, de verkopers doen dat. En die doen dat op basis van marktprijzen. Pricewatch, Ebay, Marktplaats etc. Alles heeft een 'waarde'. Als je het 'te duur' vindt, dan koop je het niet. Of ga je onderhandelen. En dat kan op een beurs veel beter dan op Ebay laat staan, Marktplaats. Zelfde verkopers klopt wellicht.. maar Nederland is niet groot.. je kan niet verwachten dat er 1000+ bedrijven in Retro handelen.

Geen entertainment.. ja dat is toch wel belachelijk! Als ik naar de Retrobeurs kom dan wil ik wel een complete kermis MET achtbaan!!.. Grapje.. Beetje onzinnig punt. Ik weet precies wat ik krijg met een Retrobeurs.

Ik had tot voor kort nog nooit gehoord dat iemand beroofd is n.a.v. een retrobeurs. Dat ik wist, was die valse briefjes van 50 in Noordwijk. Maar daar nou een hele retro-scene in NL voor af te kraken... Oplichting met 'valse' of 'nep' games heb ik ook 1x gezien.. maar dat is dus op 1 hand te tellen. Het enige waar ik mij wel af en toe aan stoor is dat sommige resellers Repro's verkopen en het er niet duidelijk bij vermelden.

Ik denk dat hij zo gefrustreerd is omdat 'zijn hobby' overspoeld wordt door "handelaren" die alles zo duur hebben gemaakt. En een beurs is het ultieme verzamelpunt van o.a. handelaren..
OldSchool
Contacteer:

16 okt 2022, 00:41

Maar jullie kunnen hier ook een kopje koffie of thee krijgen, zonder entree te betalen!

Als jullie je goed gedragen, krijg je er misschien wel een koekje bij!

😂
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 okt 2022, 13:46

OldSchool schreef:Maar jullie kunnen hier ook een kopje koffie of thee krijgen, zonder entree te betalen!

Afbeelding
En kunnen we dan ook games van je zolder kopen?
Afbeelding
HeatherGrace

16 okt 2022, 16:06

Uit nieuwsgierigheid even bekeken. Cringe. Heeft een vreemd beeld van hoe de dingen werken.
Afbeelding
somebody28

16 okt 2022, 16:29

ook geen zin om het filmpje te kijken, ik blijf liever uit de buurt van Nederlandse Youtubers,
helemaal personen die met zeik filmpjes aan komen zetten.....
1 keer op het filmpje klikken, en Youtube schuift me 500 andere Nederlandse Youtubers voor mijn neus....... nee dank je......

afgaande op de punten hierboven vermeld:

5 - Brandstof en entree

ik ga altijd met iemand samen, als die compensatie wil voor het vervoer, is dat prima....
en entree geld is 5 euro, dat is niks als je op de beurs iets kan vinden wat je wilde hebben.

4 - Hoge prijzen, zelfde verkopers, geen deals

populariteit is omhoog gegaan, de prijzen dus ook......
je kan echter zelf bepalen of je dat er voor over hebt of niet....
zelfde verkopers is logisch, sommige zitten gewoon in de buurt waar een beurs is,
en anderen gaan naar elke beurs.
en hoezo "geen deals" ???? dan gaat ie blijkbaar naar de verkeerde beurzen toe,

3 - Geen entertainment, het gaat alleen over gamesverkoop

nee, echt? :omg:

2 - Persoonlijke veiligheid en oplichting

het is een game beurs, niet een samenkomst van voetbal hooligans.......

1 - Fake "hype", schimmige mensen

fake hype? omdat jij een spel minder waardig acht dan het is? of omdat dit veroorzaakt dat jij een dubbeltje meer zou moeten betalen voor desbestreffend spel?
"schimmige mensen" WAAAAAAARRRR? ik zie altijd alleen maar verkopers die plezier hebben in het verkopen en een praatje met je willen maken, en kopers die hier gezelligheid van ondervinden,
en van het rond struinen op een game beurs.
OldSchool
Contacteer:

16 okt 2022, 17:29

Dynamike schreef:
16 okt 2022, 13:46
OldSchool schreef:Maar jullie kunnen hier ook een kopje koffie of thee krijgen, zonder entree te betalen!

Afbeelding
En kunnen we dan ook games van je zolder kopen?
Ja, voor 150% van de hoogste eBay prijs 😂
Gerreke

16 okt 2022, 17:41

Ben blij dat ik op dit forum met mensen met gezond verstand te maken heb
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 okt 2022, 18:43

OldSchool schreef:
16 okt 2022, 17:29
Ja, voor 150% van de hoogste eBay prijs 😂
Hier ga ik een video van maken!!111!!!!11one
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

16 okt 2022, 19:21

Wel grappig, of eigenlijk triest, dat bij het doorlezen van de reacties op zijn video, hij elk argument tegen zijn video in de wind slaat. Ook de goed onderbouwde comments zijn volgens mij allemaal mensen van het "cartel" :lol: :lol: :lol: Dan geef je toch al heel snel aan wat voor figuur je bent. Mensen onderbouwen en willen een normale discussie met hem aangaan, maar hij kan niet anders dan roepen: Beste youtubers, dit zijn straw man arguments /whataboutism comments ( trap er niet in ).

In een toekomstige video gaat hij bespreken hoeveel een beurs kost om te organiseren en gaat hij WEL in op de serieuze en normale reacties :giggle: Wat een grote fantast is deze man toch. Heerlijk! En we weten dat je meekijkt, Bert! :wink:
Afbeelding
toejam

16 okt 2022, 19:26

Uiteraard kijkt Bert mee want daar is het hem allemaal om te doen. Zoals in de opvoeding algemeen geldt, negatieve aandacht is ook aandacht.
Professional dabbler
Mark

16 okt 2022, 19:57

Haha Bert, je hebt het nog steeds. Er is weer controverse en de mensen hebben het over je.

Joh Bert, ik heb niet zo veel met, tsja, verzin eens wat. Ed Sheeran, prima. En weet je Bert, ik ga gewoon niet naar zijn concerten. Hoe vind je die?
Gozert
Moderator
Moderator

16 okt 2022, 20:59

Dynamike schreef:
Wel grappig, of eigenlijk triest, dat bij het doorlezen van de reacties op zijn video, hij elk argument tegen zijn video in de wind slaat. Ook de goed onderbouwde comments zijn volgens mij allemaal mensen van het "cartel" :lol: :lol: :lol: Dan geef je toch al heel snel aan wat voor figuur je bent. Mensen onderbouwen en willen een normale discussie met hem aangaan, maar hij kan niet anders dan roepen: Beste youtubers, dit zijn straw man arguments /whataboutism comments ( trap er niet in ).

In een toekomstige video gaat hij bespreken hoeveel een beurs kost om te organiseren en gaat hij WEL in op de serieuze en normale reacties :giggle: Wat een grote fantast is deze man toch. Heerlijk! En we weten dat je meekijkt, Bert! :wink:
Het is bijna alsof hij niet weet wat een stroman of whataboutism is.

Bijna.

:thinking:
Mark

16 okt 2022, 21:29

Gozert schreef:
16 okt 2022, 20:59
Dynamike schreef:

Het is bijna alsof hij niet weet wat een stroman of whataboutism is.

Bijna.

:thinking:
Jij bent gewoon lid van het cartel, dan zou ik dit ook zeggen.
Gozert
Moderator
Moderator

16 okt 2022, 22:23

Shit, ik ben gesnapt!

Terug naar “Beurzen en evenementen”