Podcast 103: Hebben we nog wel tijd om te gamen?

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 jul 2022, 18:37

Na lange tijd van stilte zijn we weer terug van weggeweest, compleet met een nieuw podcastformat. Het hoofdonderwerp deze keer is of we nog wel tijd hebben om te gamen. Daarnaast vertellen Michael en Niels over verhuizen en wat erbij komt kijken, is Niels naar de Gotland Game Conference 2022 in Zweden geweest, en natuurlijk is er ook weer een Game Talk.

SoundCloud

Aflevering 103: Hebben we nog wel tijd om te gamen?

Info
Host: Michael
Duur: 2:56:58
Datum: 17 juli 2022

Podcast Timetable:

00:00:14 - Michael en Niels praten over verhuizen
Niels gaat verhuizen, Michael is verhuisd, en dat levert de nodige gesprekstof op.

00:28:12 - Gotland Game Conference
Niels ging naar Zweden om plaats te nemen in de jury van de Gotland Game Conference. Het was eens niet zozeer de conferentie zelf als wel de reis er omheen die als een game aanvoelde.

01:06:10 - Game Talk
Michael heeft alles gezien en gedaan in Elden Ring (01:06:22) en vertelt met geringe spoilers over wat hij van de game vindt en Niels dook in de Oost Europese setting van Disco Elysium (01:34:01).

01:53:26 - Hebben we nog wel tijd om te gamen?
Het hoofdonderwerp van deze podcastaflevering komt na deze lange tijd van stilte niet zomaar uit de lucht vallen. Zowel Niels als Michael gamen veel minder dan jaren geleden, maar waar komt dat nu door? En hoe ziet de hobby er in de toekomst uit? En welke games kijken we naar uit dit jaar? Ook het forum is om input gevraagd en dat heeft weer om een aantal mooie reacties opgeleverd.

02:54:38 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Turtles: Shredders Revenge
- Suikoden Tierkreiss

Een directe link naar de MP3 vind je hier.
dlbyvisual
Winnaar 10 jaar Button Bashers
Winnaar 10 jaar Button Bashers

Re: Podcast 103: Hebben we nog wel tijd om te gamen?

17 jul 2022, 20:16

Lekker guys! En wat een timing. Vertrek morgen naar Spanje en mijn zoon en vrouw beschouwen de autorit als een soort van cryochamber dus die slapen meteen. Kan wel wat company gebruiken!

Good to have u guys back!
Ok Impala!
Contacteer:

18 jul 2022, 06:56

Oh dat komt lekker uit zeg! Vandaag twee keer een uur in de auto, dat wordt lekker luisteren! :biggrin:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jul 2022, 12:26

Hier nog wat foto's bij mijn verhaal over Zweden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

18 jul 2022, 12:50

Nieuw luistervoer, nice!
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

18 jul 2022, 17:09

Apenheul schreef:
18 jul 2022, 12:26
Hier nog wat foto's bij mijn verhaal over Zweden:
En wát een verhaal. Je kon er inderdaad zo een point & click adventure van maken! :biggrin:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 jul 2022, 17:23

Ik ben nog niet zo ver in de aflevering. Maar het zijn weer mooie verhalen.

Wel herkenbaar is: alvast in een appartement gaan wonen en dan later de aanpassingen maken. Die aanpassingen die je de eerste bezichtig al voor je zag. Pas op, waarschuwing ;) Wij wonen hier nu alweer dik 10 jaar en hebben nog steeds die lelijke badkamer en keuken ;)
Swey

18 jul 2022, 21:06

Ze zijn er weer! /happy shuffle
Nice mannen!
TheDarkWanderer

18 jul 2022, 22:33

Wat een verhaal daar in Zweden! Vandaag echt genoten van jullie verhalen toen ik op de racefiets een rondje maakte. Tof dat jullie terug zijn!
I sense a soul in search of answers...
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jul 2022, 22:54

Dank voor de leuke reacties! Dat we de hele aflevering zonder pauze hebben opgenomen geeft denk ik wel aan hoe leuk we het vonden om dit weer te doen. En Arjen, dank voor de waarschuwing ;)

Ik ga het me niet laten gebeuren.
Ok Impala!
Contacteer:

19 jul 2022, 06:51

Ik hoorde overigens van de plannen om de podcast wat in te korten. Maar eerlijk gezegd vlogen de drie uur nu weer voorbij. Dus wat mij betreft mogen jullie rustig alles zo uitgebreid blijven behandelen. Zeer rustgevend, vergeleken met het snelle knip/plak werk van andere podcasts! :smile:
seffen99

19 jul 2022, 23:09

Echt enorm applaus heren voor dit huzarenstukje! Wat heb ik enorm genoten van ‘The Rise Of The Button Bashers’. En wat heb ik dit (in retrospectief) gemist. Ik heb het jullie wel eens vaker gezegd, maar er is iets in de wisselwerking tussen jullie wat het luisteren erg prettig maakt. Noem het een soort chemie. Beide kunnen jullie mooi verhalend vertellen en er hangt een fijne sfeer (althans, zo ervaar ik dat).

Dat gezegd hebbende, de aflevering zelf:

Niels, dit verhaal van jouw avontuur in Zweden, moet verteld gaan worden in ‘echt gebeurd’. Dat is een podcast waarin diverse mensen een verhaal vertellen dat echt gebeurd is (en vaak ongelofelijk lijkt). Want wauw, zoals je het tot in de kleinste detail vertelt, het is precies zoals Mike zegt een Point and click adventure. Dank je wel voor dit mooie verhaal man!

Verder heb ik je vraag opgeschreven en gaat deze beantwoord worden als jullie hier volgende maand naartoe komen.

Nogmaals, wat een fijne, eerlijke en mooie aflevering waarin we als luisteraar meer dan normaal meekrijgen hoe het met jullie gaat. Dat vind ik een enorme aanvulling op jullie concept. Houden zo!
arjen1981

20 jul 2022, 08:16

Ok Impala! schreef:
19 jul 2022, 06:51
Ik hoorde overigens van de plannen om de podcast wat in te korten. Maar eerlijk gezegd vlogen de drie uur nu weer voorbij. Dus wat mij betreft mogen jullie rustig alles zo uitgebreid blijven behandelen. Zeer rustgevend, vergeleken met het snelle knip/plak werk van andere podcasts! :smile:
Helemaal mee eens! Wel als sidenote dat ik het nog belangrijker vind dat het platform vooral ook voor jullie twee werkt en past.

Ik merk zelf weinig van kortere speelduur in podcast land. Maar wellicht ben ik ook teveel van de oude stempel. Ook voor mij gaat het podcast medium nog terug naar de tijd dat ze nog geen podcast hete. Het fenomeen van bekende Nederlanders met hippe podcasts was mij dan ook helemaal niet bekend. Waarschijnlijk zijn die Nederlanders ook niet bekend voor mij ;) Doe mij maar een Dan Carlin's Hardcore History. Ik vind het helemaal niet erg dat het een half jaar duurt voor een volgende aflevering. Maar je weet dan ook dat je wat hebt en schuif je alles aan de kant voor de 3 a 4 uur genieten. En als ik zo door mijn library ga zijn vele podcasts zie ik hier nog altijd 2,5 ~ 3 uur. Het duurt hoe het duurt, zou ik zeggen ;)
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 20 jul 2022, 09:01, 3 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

20 jul 2022, 08:50

seffen99 schreef:
19 jul 2022, 23:09
Nogmaals, wat een fijne, eerlijke en mooie aflevering waarin we als luisteraar meer dan normaal meekrijgen hoe het met jullie gaat. Dat vind ik een enorme aanvulling op jullie concept. Houden zo!
Ja eens, Ik heb dit geloof ik wel eens eerder gereageerd, maar de voornaamste reden waarom je een podcast luistert is omdat je een click hebt / band op bouwt met de mensen er achter. Ik kan me voorstellen dat het voor Mike of Niels wellicht wat awkward is om zo te lezen. Maar zo is het gewoon. Voor mij althans.

Of het nu Mark van 8-4, Andy van Beyond Synth, Mike en Niels van Button Bashers of een Jeff Gertsman van de Jeff Gertsman Show is. Je leert ze als podcasters kennen en daarom luister je ook keer op keer weer. Het is ook daarom dat ik een Giantbomb niet meer luister. Iedereen waarmee ik die band had, is weg. Maar tegenwoordig luister ik nog altijd met plezier naar Jeff zijn solo show. En dat is drie uur lang luisteren naar een man van 46.

En zo leer je ook jullie kennen. Juist dit soort verhalen over Zweden of de open microfoon sessie van Mike in de vorige podcast voegen daar een dimensie aan toe.

Maar het zit ook in de inhoudelijke topics. Je leert ook daar jullie kennen. Van Mike weet ik inmiddels dat wij vaak een tegenovergestelde mening hebben over wat een bepaalde game goed maakt. De games die hij erg goed vind zullen mij vast minder bevallen en andersom lijkt hetzelfde waar. Tussen mike zijn meningen en de mijne kan ik vaker niet dan wel een link leggen. Maar dat maakt het voor mij alleen maar interessanter om te gaan luisteren naar Mike. En zo zijn er de dingen die je dan weer wel herkent. Neem DUNE. Niels ik kijk een film als DUNE exact zo. Bij DUNE kon ik niet anders doen dan mij verbazen over de belichting van elke scène. Wat een kunstwerken. Voor mij is film ook al lang geen medium waar het verhaal belangrijk vind. Ik kijk een film om het gevoel, de bewondering, de verkenning, de cinematografie, fotografie, de setting, de vernieuwing die het brengt, of juist traditie. Gooi het verhaal maar ergens op het eind van het rijtje. Voor een goed verhaal luister ik wel naar een podcast ;)
ghoul

20 jul 2022, 12:11

De Queeste van Niels in Zweden was zeer vermakelijk luistervoer! Omdat ik nogal "beeldend" ben ingesteld kon ik het me, ook door de kleurrijke beschrijvingen, allemaal levendig voorstellen. Pittig tripje! Ik herken ook wel wat je zegt van het vele reizen dat ik ooit voor mijn werk heb gedaan, dat je in zo'n situatie waarin van alles mis lijkt te gaan of niet klopt eigenlijk ook wel gewoon door wil gaan omdat het een mooi avontuur/verhaal oplevert.
Afbeelding
Swey

21 jul 2022, 10:03

Trouwens: die podcast hoeft niet korter hoor, top om naar jullie te luisteren!
Farokh

15 aug 2022, 17:45

Laatst geluisterd en weer erg van genoten. Blijf vooral doorgaan en korter hoeft voor mij ook niet.
Maar volg vooral het format zoals 't jullie het beste bevalt zodat we er nog vele tegemoet mogen zien.
Shantomio

15 aug 2022, 19:44

Die foto's zijn wel echt horrorachtig zeg Niels. Man, dat lijkt me heel creepy

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

****Vooral veel (PS/Quest)VR maar een platte game gaat er ook prima in.****

Terug naar “Afleveringen en discussie”