Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
OldSchool
Contacteer:

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

22 jun 2022, 20:44

Afbeelding

Fortified Zone / Gameboy (Anbernic)
Een van mijn jeugdfavorieten. Erg toffe game en leuk om na al die jaren weer te spelen. En ik heb ontdekt dat er een (Japanse) opvolger is die nog net een stukje toffer moet zijn. Die gaan we effe opzoeken.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

23 jun 2022, 09:05

Double Dragon Neon XBOX360
Afbeelding
Door TMNT wilde ik deze weer een keer proberen. Halverwege werd het ontzettend lastig. Helemaal vergeten dat je, je char en move set ook moet upgraden ;) Maar voor mij blijft dit de beste Double Dragon game. Ook niet zo moeilijk want de meesten zijn niet al te best. Lekker goofy en toch heel leuk.
KillingRaptor

23 jun 2022, 18:50

Super Bat Puncher Demo (Evercade)
De nieuwe Evercade carts zijn binnen dus gelijk al even zitten spelen! Dit is de eerste die uitgespeeld is. Blijkbaar is dit toch een demo maar de volledige game is nooit uitgebracht. Was een concept voor NES homebrew van Morphcat. Ik wou echt wel meer hiervan, hij is zeer tof maar helaas dus ook enorm kort.

Afbeelding

Spacegulls (Evercade)
En nog eentje van de Morphat Collection. Ook deze is heel tof maar was veel te snel voorbij. Mocht echt wel langer duren van mij!

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

23 jun 2022, 22:07

Cyberpunk 2077 (PS5)

Afbeelding

Zojuist één van de endings gehaald. Echt een ontzettend toffe game hoor. Boeiend verhaal, uitmuntende voice casting en een typische cyberpunk sfeer (uiteraard).

Ben geen fan van first person perspectief, maar ik snap die keuze in dit spel zeker. Verder geen last gehad van bugs gelukkig. Ontzettend jammer dat die launch zo slecht was, want het is een hele goede game. :thumbup: :thumbup:
OldSchool
Contacteer:

24 jun 2022, 09:31

Afbeelding

Battleship / CD-I
Ik was de nieuwe CD-I speler aan het testen met de bijbehorende cd’s. Dit is best leuk gedaan overigens, uiteraard met gebruik van FMV, in dat kader links onder.

Ik liet het voor de fun op Discord zien, maar KillingRaptor vond dat ik de game had uitgespeeld en dus hier moest posten. Bij deze 😂!
ikk
Contacteer:

25 jun 2022, 23:51

Trine 2 (PC):
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

26 jun 2022, 10:43

Micro Mages, Evercade
Morphcat Collection cartridge

1 van mijn favo evercade games! je moet m 2x uitspelen 1 x normal mode en daarna hardmode....
mn enige klacht in het begin was dat het wat te makkelijk was, dat werd dus goed gemaakt haha al viel hardmode ook wel mee was het daar wel uitdagend genoeg om écht leuk te zijn. 2d platformer met eindbazen. niet horizontaal platformer maar verticaal scrollend. erg leuk!

Afbeelding

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Galious
Moderator
Moderator

26 jun 2022, 17:57

Miles & Kilo (PS4)
Erg leuke semi autorun-platformer met een sterke Wonder Boy vibe. Opgepikt voor 89 cent in de nieuwe PS Store sale. Voor dat prijsje is het een absolute aanrader :smile:

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

26 jun 2022, 23:55

Micro Mages: Second Quest, Evercade
Morphcat Collection cartridge

Een vervolg op de eerste game... deze kwam als "bonus game" op de cart. het zijn nieuwe levels, meer van hetzelfde maar wel met exact dezelfde hoofdbazen als game 1. Ook dezelfde outro na uitspelen, behalve de tekst.
Wel geinig: leuk dat je character nu zegt dat de prinses moet stoppen met weglopen! haha. vond het wel jammer dat dezelfde hoofdbazen voorbij kwamen, maar ach, daarvoor is het een bonus game. nu wel effe helemaal klaar met micro mages, maar echt hele leuke game(s). de eerste was de aanschaf van de cart voor mij wel al waard, dit was een fijn toetje :)
Evenveel levels en speeltijd als de eerste om en nabij :)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

27 jun 2022, 11:24

The Stories of Ihatovo (SNES) is een bijzondere game voor de SNES. Je beleeft hierin de verhalen van Miyazawa Kenji, een beroemde Japanse schrijver. De game bestaat eigenlijk uitsluitend uit exploreren en praten met mensen, dieren, bomen, goden en andere fantasievolle wezens. Een verhalende game op de SNES, voor zover ik weet uniek in z'n soort. Prachtige soundtrack, kleurrijke graphics en een betoverend sfeertje. Je speelt 'm uit in ongeveer 4u. De moeite waard als je van experimentele games houdt met de nadruk op een bijzondere sfeer. :smile:

De Engelse vertaling kun je hier downloaden: https://www.romhacking.net/translations/4116/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 jun 2022, 11:28

13 Sentinels: Aegis Rim op de Nintendo Switch.

Afbeelding

Ik heb er zo'n 35 uur over gedaan. Echt een geweldige game. Het kwam heel traag op gang maar richting het einde toe kon ik niet meer stoppen (gisteren 6 uur gespeeld). Op Normal was de game veel te gemakkelijk, bijna elke battle kreeg ik een S-Ranking voor zonder dat ik bijzonder tactisch speelde.
KillingRaptor

27 jun 2022, 14:51

Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue (PS1/PS4)
Met de nieuwe PS+ abonnementen zijn er nu dus ook PS1 games beschikbaar en de meeste kan je ook apart kopen in de store. Heb er een paar gekocht en deze was er daar eentje van. Echt een hele toffe game dit, ik snap nu wel waarom ik vaker heb gehoord dat mensen deze goed vinden. Speelt goed, ziet er niet verkeerd uit en gaat ook nooit vervelen.

Afbeelding
arjen1981

27 jun 2022, 17:27

Garou: Mark of the Wolves - Arcade
Afbeelding
Van de Fighters die ik tot nu toe op een Neo Geo gespeeld heb is deze arcade mode wel een hele simpele om door te gaan. Maar wow wat blijft dit spektakel er ongelofelijk goed uit zien. Toch niet te geloven dat de motor hiervan dezelfde 68000 is.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 28 jun 2022, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

27 jun 2022, 17:44

MVS is de arcadeversie toch hé?
arjen1981

28 jun 2022, 07:59

Ja klop aangepast naar Arcade
KillingRaptor

29 jun 2022, 16:00

Darkstalkers: The Night Warriors (arcade/PS4)
Gisteren is de Capcom Fighting Collection toegekomen en vandaag al zitten spelen. Beginnen bij het begin uiteraard. Darkstalkers blijft echt een geweldige serie en Talbain blijft my main man in die franchise.

Afbeelding

Afbeelding

Night Warriors: Darkstalkers' Revenge (arcade/PS4)
En dan maar gelijk de volgende meegenomen ook, al wat meer moves in de game en Donovan en Hsien-Ko zijn aanwezig nu. Maar ik blijf bij Talbain. :biggrin:

Afbeelding

Afbeelding
KillingRaptor

30 jun 2022, 14:26

Vampire Savior: The Lord of Vampire (arcade/PS4)
Nog twee games van de Capcom Fighting Collection gedaan, beide nog steeds uit de Darkstalkers franchise. Stuk voor stuk gave games dit! Uiteraard weer met Talbain gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Vampire Hunter 2: Darkstalkers' Revenge (arcade/PS4)
En dit deel was de tweede voor vandaag. Deze is waarschijnlijk enkel in Japan in de arcades verschenen, enkel die versie staat namelijk op de collectie.

Afbeelding

Afbeelding
KillingRaptor

30 jun 2022, 18:25

OneeChanbara Origin (PS4)
Had deze gekocht in sale vorige week en zonet uitgespeeld. Echt wel een toffe hack 'n slash game met de nodige fanservice. Prima mee vermaakt dus!

Afbeelding
ikk
Contacteer:

30 jun 2022, 22:06

Disco Elysium (PC):
Afbeelding
Swey

01 jul 2022, 00:00

Lunar Silver Star Harmony ( PSP)

Zo dan, weer een stevige game afgerond. Kan zeggen dat deze enigszins met gemengde gevoelens is. Deze turn based JRPG heeft prachtige art en muziek. De combat is een beetje saai, daarnaast zijn de bepaalde kenmerken van oudere RPGs aanwezig die het spel echt negatief beïnvloeden zoals hele hoger encounter rates, grinding en onnodig heen-en-weer moeten lopen aka bloat. Dat gezegd hebbende heeft deze game een van de beste verhalen die ik ooit meegemaakt heb. Het schrijven en de characters zijn echt fantastisch! Voor de JRPG liefhebber een must als je de minpunten voor lief kan nemen, voor de meer casual gamer zal deze wat frustrerend zijn. In precies 24 uur uitgespeeld
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

01 jul 2022, 11:36

Swey schreef:
01 jul 2022, 00:00
Lunar Silver Star Harmony ( PSP)
Spoiler: weergeven

Zo dan, weer een stevige game afgerond. Kan zeggen dat deze enigszins met gemengde gevoelens is. Deze turn based JRPG heeft prachtige art en muziek. De combat is een beetje saai, daarnaast zijn de bepaalde kenmerken van oudere RPGs aanwezig die het spel echt negatief beïnvloeden zoals hele hoger encounter rates, grinding en onnodig heen-en-weer moeten lopen aka bloat. Dat gezegd hebbende heeft deze game een van de beste verhalen die ik ooit meegemaakt heb. Het schrijven en de characters zijn echt fantastisch! Voor de JRPG liefhebber een must als je de minpunten voor lief kan nemen, voor de meer casual gamer zal deze wat frustrerend zijn. In precies 24 uur uitgespeeld
WILD ARMS, Sony Playstation
gespeeld op de psclassic mini

ik zou deze hele beschrijving van swey hierboven kunnen overnemen, al vielen de hoge encounter rates mee in wild arms. Het voelt echt als Lufia op de snes, en daar ben ik helemaal fan van.
Wel vond ik dat ze zoveel meer met het western thema konden en moesten toen. Echt een gemiste kans om een geheel eigen karakter te vinden, maar goed. goede game die ook niet langer moest duren, 28 en 39 min gespeeld. ben er nu ook wel helemaal klaar mee om voorlopig een traditionele turn based jrpg weer op te starten. Na 15 uur begint mijn speelplezier echt drastisch af te nemen. denk wel dat ik weer een action/rpg kan oppakken wellicht. achja we gaan het zien, komende dagen eerst effe lekker nutteloos knallen met wat run n guns ofzo hahaha.

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

01 jul 2022, 13:04

Vampire Savior 2: The Lord of Vampire (arcade/PS4)
En dat was de laatste Darkstalkers game van de collectie! Bah, geen Talbain in deze dus gelijk ook mijn minst favoriete. :lol: Met Demitri uitgespeeld dan maar.

Afbeelding

Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

01 jul 2022, 17:45

Agent Armstrong, Sony PlayStation
gespeeld op de :ps: classic mini

Afbeelding

echt van genoten, hele leuke run n gun.
Afbeelding
KillingRaptor

01 jul 2022, 18:48

Super Gem Fighter Mini Mix (arcade/PS4)
Ik had deze op de PS1 en vond het daar al een geweldige game, deze arcadeversie is dat zeker ook dus! Met Chun-Li uitgespeeld.

Afbeelding

Afbeelding
ikk
Contacteer:

02 jul 2022, 01:44

Tiny Tina's Wonderland (PC):
Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”