ON HOLD - Star Wars Costume Build (Second Sister)

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
HeatherGrace

ON HOLD - Star Wars Costume Build (Second Sister)

13 apr 2022, 21:04

Afbeelding

Afbeelding

Here comes trouble. And make it double.. In 2018 begon ik mijn reis om bij de 501st te komen. In 2021 ontving ik het verlossende woord dat mijn Iden Versio kostuum was approved en inmiddels heb ik al weer 3 troops achter de rug. Elke keer kom ik weer helemaal opgeladen thuis, want ik heb het zo leuk elke keer! Wat ik inmiddels wel heb ondervonden is dat ik een zwaar pak heb, iets waar ik van te voren helemaal niet bij had stil gestaan. Wanneer het einde van de dag gekomen is, zijn mijn schouders uren geleden al bezweken.

Graag wil ik ook op lange events kunnen troopen en natuurlijk wil ik ook mijn nieuwe skills beproeven. Dus dan zit er maar één ding op: Een volgend kostuum!

The Second Sister, Star Wars: Jedi: Fallen Order
Afbeelding

Afbeelding
DS_Second_Sister

Afbeelding

Afbeelding

The Second Sister is a member of the Imperial Inquisitorious known for her insatiable ambition and savage cruelty. Possessing an extraordinary ability to predict the behavior of her targets, this relentless instrument of evil made tracking down and destroying Force-sensitive survivors of Order 66 her specialty.

Voice & Likeness:
Elizabeth Grullon

Appereances:
Star Wars: Darth Vader (Issue 19)
Star Wars Jedi: Fallen Order
Star Wars: Jedi: Fallen Order - Dark Temple

Afbeelding
Spoiler: weergeven
Iden Versio Build:
https://button-bashers.nl/viewtopic.php?f=14&t=6418
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 31 okt 2022, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 00 - Star Wars Costume Build (Second Sister)

13 apr 2022, 21:05

Afbeelding

Als je dit kunt lezen, zet je thema op 'dark'. Veel beter voor je ogen en je kunt mijn mooie kleurcodes beter zien!

- Helmet
- Neck seal
- Shoulder pauldrons
- Jacket
- Cape
- Forearm bracers
- Gloves
- Belt
- Pants
- Boots

Vendor found
To do
In progress
Done

Afbeelding

- Lightsaber

Vendor found
To do
In progress
Done
Laatst gewijzigd door HeatherGrace op 19 apr 2022, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
HeatherGrace

13 apr 2022, 21:48

Afbeelding

Wir sind gestartet! Heb een aantal weken research gedaan voor de juiste vendors. Inmiddels heb ik een kit gevonden voor de hard surface parts zoals de helm en shoulder pauldrons. Vooral de helm wordt een leuke uitdaging omdat deze erg klein is en ik ben toch wel fan ben van de comfort van de verstelbare Brandweer helm en fans die in Iden's helm verstopt zitten. De aller grootste uitdaging leek mij echter de softparts: de cape, de jacket en de pants. Dit is iets wat ik zelf niet kan oppakken, dus moet ik als commissie opgeven. De GML, wie over approval gaat, heeft mij bijgestaan met het checken van het werk van mijn verkozen seamstress. Dit is namelijk een 501st commissie die zij eerder gemaakt heeft:

Afbeelding

En wat blijkt? De huidige CRL klopt niet helemaal... Gelukkig wil mijn seamstress de materialen aanpassen voor mijn commissie om deze écht screen accurate te maken. Iets wat op de CRL foto's niet te zien is, is de "ribbing" van de stof. Hiervoor moeten wij dus nog een stof selecteren die overeenkomt. Momenteel hebben wij oog op "faille". Als iemand nog aanbevelingen heeft, horen wij ze heel graag!

Afbeelding

Ook is de kraag van de eerdere commissie wat te kort, en ook dit is aanpasbaar. Dus de eerste stap is het vinden van het juiste materiaal en mijzelf goed opmeten zodat alles netjes getailleerd op mijn lichaamsbouw past en in verhouding is!

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

13 apr 2022, 21:59

Zo, het volgende avontuur begint! Zal weer super zijn om hier alles te volgen.
OldSchool
Contacteer:

13 apr 2022, 22:50

So the journey begins!

Succes!
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

14 apr 2022, 17:13

HeatherGrace schreef:
13 apr 2022, 21:48
(...)heeft mij bijgestaan met het checken van het werk van mijn verkozen seamstress. (...)
ik heb geen vorm van dyslexie, toch las ik hier de term sesamstress in plaats van seamstress....
en vervolgens zit ik in een slappe lach door mijn eigen idioterie ontstaan door een leesfout. :doh:

ik nu volg ik het weer met belangstelling, ik kan je geen nuttige tips geven. Ik vind echter dat -mocht het achteraf toch iets afwijken- dat het bronmateriaal zich inmiddels maar aan jou mag gaan aanpassen ipv andersom!

Ik vind je toewijding en oog voor detail weer ontzettend indrukwekkend alsmede ook erg vermakelijk om te volgen. Heel veel succes ook in dit (gedeelte van je) avontuur! en vooral ook opnieuw heel veel plezier gewenst :)

ps je gaat je toch niet ook zo eng opmaken voortaan als t character doet hoop ik? :omg: :wallbash: :evil2:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
HeatherGrace

19 apr 2022, 12:24

Het belooft weer een pittig traject te worden. Ik ben in een flinke disucissie beland over of het nou wel of niet goed is. De persoon wie over approval gaat zegt van wel, een ander zegt van niet. Dat is het moeilijke van game characters tegenover life-action... De gebruikte stof in de textures bestaat misschien wel helemaal niet of niet in de vorm zoals die daar te zien is. Dat maakt het ook erg moeilijk om het materiaal van de yoke van de cape na te bootsen.

Afbeelding

De GML en ik waren erover uit dat deze shine voornamelijk te maken heeft met het regenachtige weer op Bracca.

Afbeelding

Want in een neutraler licht lijkt dit veel fletser:

Afbeelding

En dan is het ook nog zo dat het materiaal wat nu gebruikt wordt al eerder is approved.

Er zit maar één ding op. Ik heb de allerhoogste baas een bericht gestuurd. :smile:

De handschoenen en schoenen heb ik wel alvast besteld! Want iemand anders ging ook een bestelling plaatsen en dat scheelt een hoop extra kosten!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

27 apr 2022, 21:13

slim om gewoon gelijk bij de juiste te informeren, dan weet je waar je aan toe bent. en ook heel slim samen de bestelling te plaatsen ja, dat scheelt enorm. Dat soort slimme afwegingen houden het leuk en betaal baar vermoed ik zo.

als ik het zo naast elkaar leg zou ik ook dezelfde conclusie als jou trekken overigens, maar het blijft met deze mate van precisie wel erg moeilijk om de vertaalslag van videogame naar real life te maken. hopelijk lukt het weer! ben benieuwd :)
Afbeelding
HeatherGrace

Re: 01 - Star Wars Costume Build (Second Sister)

29 apr 2022, 16:21

Afbeelding

Ik heb wat stof samples binnen die, naar mijn mening, een flinke rib hebben. Eens zien wat de kleermaakster en de head of approvals ervan vinden. :smile:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

29 apr 2022, 19:26

Gek dat je met samples moet werken zelfs! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Ik ben nu wel benieuwd, Second Sister... Is dat ook haar die in Star Wars Rebels zit of is dat nog een andere?
HeatherGrace

29 apr 2022, 22:47

KillingRaptor schreef:
29 apr 2022, 19:26
Gek dat je met samples moet werken zelfs! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
Ik ben nu wel benieuwd, Second Sister... Is dat ook haar die in Star Wars Rebels zit of is dat nog een andere?
Toch even zien hoe de stof er werkelijk uit ziet. Een screenshot geeft niet een betrouwbaar beeld. Wel blij te melden dat deze is goedgekeurd! Yes! Nu afwachten wat de naaister ervan vind. Het is een stretch stof en dat mag dan weer niet, want de ribs krijgen dan ongelijke breedtes. Daardoor moet het "geinterfaced" worden.

Rebels is een andere! Dat is de Seventh Sister. Overigens, als je Fallen Order nog niet gespeeld hebt: Dikke aanrader!

Afbeelding
Afbeelding
toejam

01 mei 2022, 10:07

Dapper dat je nog zo'n traject aandurft na de vorige ervaring. Maar wat ik zo lees is het meer dan de moeite waard geweest dus dat maakt de inspanning dan wel lonend waarschijnlijk. Second sister was een enorm tof personage in die game dus dat heb je in ieder geval mee :) Heel veel sterkte met alle discussies
Professional dabbler
Kunstschilder1987
Veteraan
Veteraan
Contacteer:

04 mei 2022, 20:22

ik ben blij dat het de 2e sister is... tot 7 tellen gaat me te ver ;)
ik heb toevallig een paar maanden geleden een hele grote wikkel (geenidee hoe je dat anders noemt) aan zwarte ribfluweel stof weggegeven, anders had ik m je gewoon opgestuurd. op het eerste oog is dat dezelfde als die je toont. Jammer :(
Afbeelding

Terug naar “Verzamelpraat”