Deel een foto van een (sub)verzameling
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Re: Deel een foto van een (sub)verzameling
Dat doet Zelda wel eer aan! Fantastisch zeg
- portable-games.nl
- Sigma
Bericht
Hier is mijn subverzameling van Pirates!
Één van mijn meest geliefde spellen uit mijn Amiga tijd. Waarschijnlijk het eerste spel dat mijn voorliefde voor open wereld games deed opbloeien. Op een gegeven moment had ik de Amiga versie, maar ook weer verkocht. Inmiddels heb ik de Commodore 64 versie. Ik houd niet zo van die versie, maar qua box en inhoud is die vrijwel gelijk.
Daarnaast Pirates! Gold. Ook aardig wat gespeeld op mijn 486.
Net nieuw is Sid Meier's Pirates! Die heb ik eigenlijk nog nooit gespeeld. Ik heb de Wii versie gekocht, dan heb ik een reden om mijn Wii U weer eens aan te zetten.
Ik ben er niet zo van om verschillende versies van hetzelfde spel voor verschillende platforms te verzamelen. Maar als er één spel is waarvoor ik dat zou doen, dan is het Pirates! wel. Hebben jullie de Pirates! spellen gespeeld en op welk platform was dat dan?

Één van mijn meest geliefde spellen uit mijn Amiga tijd. Waarschijnlijk het eerste spel dat mijn voorliefde voor open wereld games deed opbloeien. Op een gegeven moment had ik de Amiga versie, maar ook weer verkocht. Inmiddels heb ik de Commodore 64 versie. Ik houd niet zo van die versie, maar qua box en inhoud is die vrijwel gelijk.
Daarnaast Pirates! Gold. Ook aardig wat gespeeld op mijn 486.
Net nieuw is Sid Meier's Pirates! Die heb ik eigenlijk nog nooit gespeeld. Ik heb de Wii versie gekocht, dan heb ik een reden om mijn Wii U weer eens aan te zetten.
Ik ben er niet zo van om verschillende versies van hetzelfde spel voor verschillende platforms te verzamelen. Maar als er één spel is waarvoor ik dat zou doen, dan is het Pirates! wel. Hebben jullie de Pirates! spellen gespeeld en op welk platform was dat dan?

Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4/PS5, Nintendo Switch 2 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Mijn verzameling
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Daan, kom er maar in!
Ik heb de PSP versie, maar moet bekennen dat ik die nog nooit gespeeld heb. Ondanks aanmoedigingen van onze favoriete schilder.
Ik kende de C64 nog niet. Ben daar dan ook wel weer benieuwd naar.
Ik heb de PSP versie, maar moet bekennen dat ik die nog nooit gespeeld heb. Ondanks aanmoedigingen van onze favoriete schilder.
Ik kende de C64 nog niet. Ben daar dan ook wel weer benieuwd naar.
- Flozem
Bericht
Ik heb de PSP versie gespeeld, maar ik was wat te enthousiast met piraten verslaan. Daardoor kan ik het spel niet uitspelen… 

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ha. Ja ik ken deze ook van de Amiga. Deze zat op 2 generieke diskettes in onze diskette bak. Mijn vader vertaalde de titel altijd op het label. Dus dit werd "Piraten!" Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik deze wel veelal links liet liggen. Ik vond het er allemaal prachtig uit zien maar op die leeftijd begreep ik het niet allemaal en kwam ik nooit echt ver. Ik vind dit soort simulatie games altijd wel erg tof gedaan.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik had vroeger Pirates ge-eh-pirate en een paar jaar geleden was er een Sid Meyer Humble Bundle waar hij in zat die ik gekocht heb. Het intrigeert mij heel erg maar ik kon er wat lastig inkomen zoals arjen ook had.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht 
Vandaag was ik mijn Switch verzameling aan het organiseren want alles lag in losse stapels door elkaar in de kast. Het leek me wel een idee om per genre te categoriseren maar ik kwam er al snel achter dat er zoveel grensgevallen zijn dat dit bijna niet te doen is. Maar ik had wel even alle visual novels bij elkaar liggen en daar heb ik meteen maar een foto van gemaakt. Ik schrik er een beetje van hoe groot de verzameling is, het is niet echt een genre waar ik me per se graag mee bezig houdt maar in de afgelopen 5 jaar heb ik toch aardig wat verzameld zo te zien.
Van de afgebeelde games heb ik AI The Somnium Files, Clannad, Code Realize, Danganronpa, Death Mark, Doki Doki Literature Club,, Grisaia, Murder by Numbers, NG, Our World Is Ended, Raging Loop, Root Double, Root Film, Root Letter en VA-11 HALL-A gespeeld (en Coffee Talk die ik kennelijk op de verkeerde stapl gelegd heb).
Dus note to self: je hebt onderhand genoeg visual novels..
Vandaag was ik mijn Switch verzameling aan het organiseren want alles lag in losse stapels door elkaar in de kast. Het leek me wel een idee om per genre te categoriseren maar ik kwam er al snel achter dat er zoveel grensgevallen zijn dat dit bijna niet te doen is. Maar ik had wel even alle visual novels bij elkaar liggen en daar heb ik meteen maar een foto van gemaakt. Ik schrik er een beetje van hoe groot de verzameling is, het is niet echt een genre waar ik me per se graag mee bezig houdt maar in de afgelopen 5 jaar heb ik toch aardig wat verzameld zo te zien.
Van de afgebeelde games heb ik AI The Somnium Files, Clannad, Code Realize, Danganronpa, Death Mark, Doki Doki Literature Club,, Grisaia, Murder by Numbers, NG, Our World Is Ended, Raging Loop, Root Double, Root Film, Root Letter en VA-11 HALL-A gespeeld (en Coffee Talk die ik kennelijk op de verkeerde stapl gelegd heb).
Dus note to self: je hebt onderhand genoeg visual novels..
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
ik had als tiener de (classic) xbox versie en heb deze vorig jaar opnieuw gespeeld. heerlijke game, vind dat ook de ultieme versie ervan persoonlijk, maar ook in mijn geval komt dat door nostalgie.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen

BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels

- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
hartstikke impressive om te zien, en zolang je ze blijft spelen is het ook geen schande om een grote collectie te hebben, maar moet je er gewoon lekker van genieten toch?
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht 
Dan nog een foto van het strategy game subgenre. Een game die mist op de foto is Civilization 6 want die heeft mijn broer geleend.
Dan nog een foto van het strategy game subgenre. Een game die mist op de foto is Civilization 6 want die heeft mijn broer geleend.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Had laatst voor de discord al mijn handhelds uit de kasten getrokken voor een foto.
Ondanks dat ik niet de grootste handheld gamer ben, vind ik het wel leuk om de kleurenvarianten te verzamelen.

Ondanks dat ik niet de grootste handheld gamer ben, vind ik het wel leuk om de kleurenvarianten te verzamelen.

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Gave handheldverzaneling. Ik heb ze nooit verzameld maar heb ooit op een punt 4 DSen gehad omdat ik wilde Mario Karten met 4 spelers... nu heb ik nog wel van sommige handhelds twee modellen. GBA en GBA SP bijvoorbeeld, DS Lite en DSi.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Mijn PC Engine verzameling:

PC Engine zou ik eigenlijk weer eens aan moeten sluiten want ik heb er een tamelijk grote verzameling voor maar ik heb het systeem al zeker 5 jaar niet aangeraakt. Ik heb het eerst gefocust op de Bomberman games aangezien ik een zwak voor de serie heb, daarna kwamen shoot 'm ups in beeld. Zoals je ziet mis ik Castlevania, die vond ik vanaf het begin af aan eigenlijk veel te duur en er waren goede alternatieven voor.
De mooiste bezitting in de foto is de shoot 'm up Legion, de reden is misschien haast een soort meme maar die game is zo oneerlijk dat het mooi wordt. Overigens heb ik de Doraemon platformer dubbel dus die hoop ik ooit nog eens met iemand te ruilen voor een andere leuke game.
PC Engine zou ik eigenlijk weer eens aan moeten sluiten want ik heb er een tamelijk grote verzameling voor maar ik heb het systeem al zeker 5 jaar niet aangeraakt. Ik heb het eerst gefocust op de Bomberman games aangezien ik een zwak voor de serie heb, daarna kwamen shoot 'm ups in beeld. Zoals je ziet mis ik Castlevania, die vond ik vanaf het begin af aan eigenlijk veel te duur en er waren goede alternatieven voor.
De mooiste bezitting in de foto is de shoot 'm up Legion, de reden is misschien haast een soort meme maar die game is zo oneerlijk dat het mooi wordt. Overigens heb ik de Doraemon platformer dubbel dus die hoop ik ooit nog eens met iemand te ruilen voor een andere leuke game.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
wow wat een verzameling! dat probleem van Castlevania zou je nu met veel meer van de titels op deze foto hebben was je nu begonnen.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Castlevania liet ik toen voor € 100 Euro liggen, nu laat ik hem voor € 200 Euro liggen
Ja dat klopt eigenlijk wel. Zo'n beetje alles van PC Engine is 2x zo duur als toen ik het destijds kocht. Behalve de console zelf, die is nog ongeveer even duur als toen.
Castlevania liet ik toen voor € 100 Euro liggen, nu laat ik hem voor € 200 Euro liggen

- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018