Ik zal vast aftrappen! Voor mijzelf draaide dit jaar om mijn overstap van games naar toys. Ik heb mijzelf altijd meer een merch verzamelaar gevonden dan games en ik ben blij te vermelden dat mijn gameroom's herinrichting ook ein-de-lijk voltooid is. Allemaal om deze wisseling te ondersteunen. Van veel heb ik afstand genomen, maar dat betekent zeker niet dat ik ook vaak: Hallo, welkom in mijn verzameling heb gezegd.

Mijn eerste van de 5 is eigenlijk een hele rits aan spullen. Puur op geluk ontmoete ik een ex-Star Wars verzamelaar hier in de regio. Van hem heb ik de mooiste vintage items mogen overnemen. Ik zou mijn vijf plekken zonder moeite kunnen vullen met alleen vintage Star Wars, maar dat is wel een beetje saai, toch? Dus ik heb er voor mijzelf één gekozen. De Jabba The Hutt playset. Het intro van Return of the Jedi vind ik prachtig. Het hele idee van dat paleis en de space gangsters... heerlijk. Daarom als eerste deze complete set:

Als 2e kies ik voor de Ultimate Collector's Edition van Shadow of the Tomb Raider. Lara is nog nooit zo'n knappe dame geweest als in Shadow. Wat een stoere outfit! Deze vond ik op Marktplaats en hoewel ik erg getwijfeld heb, heb ik toch tegen mijzelf gezegd dat het mocht. Gelukkig maar, want ik heb er het hele jaar nooit meer eentje gezien! En de statue die erbij zit er werkelijk prachtig!

Als 3e heb ik de bigbox voor Super Metroid! Eerder kocht ik al een Japanse versie van de game om dit meesterwerk eindelijk te spelen. Wel zo gaaf om ook de befaamde bigbox toe te voegen en dat voor €0! In de kringloop vond ik namelijk een aantal minte bigbox PC games. Verzamel ik niet. Verkocht en daarmee deze van Marktplaats geplukt! Dat beetje schade zorgde ook voor de nodige vermindering in kapers.

Moeilijk, moeilijk. Ik heb gave Dredd goodies gevonden dit jaar! Toch ga ik voor deze DarkHorse statue van de Judge. Tevens in deze crisis van Marktplaats geplukt. Als nieuw en compleet met een hele mooie artbox. Breekt net even dat Dredd hoekje op in iets moois!

En als laatste, hoe kan het ook, de Turtles! Wie recent mijn aankopen topic heeft ingezien las dat ik mijn Turtles van vroegah weer heb teruggevonden. Dat vind ik hartstikke leuk. Wel ben ik hier streng in voor mijzelf. Turtles komen alleen uit de dustbins of obscurity. Het "wild". Dat maakt het wel zo leuk. Dus als laatste toevoeging mijn eigen Turtles en al hun vriendjes uit de kringloop!