Het jaar is bijna ten einde! Dat wordt natuurlijk terugblikken, maar vooral ook vooruit kijken! Dus is mijn vraag:
Wat zijn jouw gaming doelen voor 2022?
Waar kijk je naar uit? Wat wil je specifiek gaan verzamelen? Welk project ben je ooit gestart en wil je nee verder gaan? Of hoop je zelfs af te krijgen?
Laat het horen!
Gaming doelen voor 2022
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Gaming doelen voor 2022
Commodore Amiga
Zelf heb ik één nieuw ding wat mijn aandacht heeft: de Amiga mini. Ik wil al best lang een Commodore Amiga, maar de prijs is aardig hoog en het constante ruimtegebrek zijn beide redenen waarom het er nog niet van gekomen is. De mini neemt een stuk minder ruimte in en is toch een goede manier om de games voor de Amiga te ontdekken.
Philips Videopac collectie
Het afgelopen jaar toch weer wat toe weten te voegen. Ik wil nog altijd de collectie voor een schappelijke prijs compleet zien te krijgen, dus die focus trekken we in 2022 uiteraard gewoon door.
Evercade
Het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat ik enorm fan ben van de Evercade. Dit was een mooi jaar met de komst van de Evercade VS en de paarse special edition van de Evercade Handheld. Verder hoef ik nog slechts drie cartridges voor een complete set, dus die gaan er in 2022 zeker komen. Wat tof is aan de Evercade, is dat ze continue bezig zijn met nieuwe cartridges en ze zoeken continue naar verbetering. Dus ik verwacht komend jaar stiekem wel een Evercade handheld update. Die gaat er uiteraard komen. En als ik ergens een zwarte Evercade tegenkom, zou het me niet verbazen als die ook in mijn collectie terecht komt. Ik zal de ontwikkelingen hoe dan ook blijven volgen en de verzamelaar in mij doet de rest. En de aankopen.
Vaker samen gamen
Samen gamen blijft toch echt het tofst. Dus of het nou met familie op de Evercade VS is, de VR Monday van onze professor of gewoon Among Us met de kids, dat maakt me niet uit.
Ik wil het vooral vaker doen. Wat Danny aanhaalt in Gamerooms deel 2, geldt ook voor mij. Een collectie is niets waard als je het niet kan delen. Het maken van herinneringen is het allerbelangrijkste. Als we ooit gaan en er is een leven na de dood, zijn herinneringen het enige van waarde dat je kunt meenemen!
Meer gamen, minder verzamelen
Een trend die ik nog niet zo heel lang geleden heb ingezet. Ik kreeg altijd een kick van nieuwe dingen, was continue op zoek naar een nieuwe fix. De afgelopen maanden ben ik daar véél minder mee bezig en probeer ik vooral te genieten van wat ik heb. Aankopen zijn gerichter en ik geef veel minder geld uit aan tweedehands items. Daardoor kan ik makkelijker bijvoorbeeld Evercade aanschaffen. En met recht, want die Evercade wordt dagelijks gebruikt. Als je continue vooruit kijkt naar wat je nog niet hebt, geniet je veel te weinig van wat je wel al hebt.
Zelf heb ik één nieuw ding wat mijn aandacht heeft: de Amiga mini. Ik wil al best lang een Commodore Amiga, maar de prijs is aardig hoog en het constante ruimtegebrek zijn beide redenen waarom het er nog niet van gekomen is. De mini neemt een stuk minder ruimte in en is toch een goede manier om de games voor de Amiga te ontdekken.
Philips Videopac collectie
Het afgelopen jaar toch weer wat toe weten te voegen. Ik wil nog altijd de collectie voor een schappelijke prijs compleet zien te krijgen, dus die focus trekken we in 2022 uiteraard gewoon door.
Evercade
Het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat ik enorm fan ben van de Evercade. Dit was een mooi jaar met de komst van de Evercade VS en de paarse special edition van de Evercade Handheld. Verder hoef ik nog slechts drie cartridges voor een complete set, dus die gaan er in 2022 zeker komen. Wat tof is aan de Evercade, is dat ze continue bezig zijn met nieuwe cartridges en ze zoeken continue naar verbetering. Dus ik verwacht komend jaar stiekem wel een Evercade handheld update. Die gaat er uiteraard komen. En als ik ergens een zwarte Evercade tegenkom, zou het me niet verbazen als die ook in mijn collectie terecht komt. Ik zal de ontwikkelingen hoe dan ook blijven volgen en de verzamelaar in mij doet de rest. En de aankopen.
Vaker samen gamen
Samen gamen blijft toch echt het tofst. Dus of het nou met familie op de Evercade VS is, de VR Monday van onze professor of gewoon Among Us met de kids, dat maakt me niet uit.
Ik wil het vooral vaker doen. Wat Danny aanhaalt in Gamerooms deel 2, geldt ook voor mij. Een collectie is niets waard als je het niet kan delen. Het maken van herinneringen is het allerbelangrijkste. Als we ooit gaan en er is een leven na de dood, zijn herinneringen het enige van waarde dat je kunt meenemen!
Meer gamen, minder verzamelen
Een trend die ik nog niet zo heel lang geleden heb ingezet. Ik kreeg altijd een kick van nieuwe dingen, was continue op zoek naar een nieuwe fix. De afgelopen maanden ben ik daar véél minder mee bezig en probeer ik vooral te genieten van wat ik heb. Aankopen zijn gerichter en ik geef veel minder geld uit aan tweedehands items. Daardoor kan ik makkelijker bijvoorbeeld Evercade aanschaffen. En met recht, want die Evercade wordt dagelijks gebruikt. Als je continue vooruit kijkt naar wat je nog niet hebt, geniet je veel te weinig van wat je wel al hebt.
- KillingRaptor
Bericht
De Amiga Mini ook hier! En uiteraard verdergaan met de nieuwe Evercade cartridges. Anders heb ik niet meteen doelen eigenlijk. Games staat sowieso al voorop op verzamelen bij mij.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik heb hier eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Vermoedelijk blijft mijn focus zoals die dit jaar was, maar ik heb wel interesse in die Amiga Mini en in de Evercade handheld. Niet om echt voor te verzamelen maar zo'n cart als Code Masters 1 sprak me wel erg aan. Wat next-gen gaming (of eh, current-gen gaming) betreft ben ik nog wel paraat met mijn Xbox Series S met game pass ultimate, ik hoop dat we de vruchten van de Zenimax aankoop gaan plukken. En misschien komt er ook wel een PS5 en een Switch OLED maar daar heb ik geen haast mee want daar heb ik voorlopig nog prima alternatieven voor.
En wat Oldschool zegt: samen gamen. Een aantal collega's van mij hebbn ook game pass en daarmee hebben we een soort gezamenlijke catalogus van tientallen toffe multiplayer games die we kunnen spelen. Dit jaar was het beperkt gebleven tot Sea of Thieves, Grounded en Back 4 Blood. We zien wel wat 2022 ons brengt!
En wat Oldschool zegt: samen gamen. Een aantal collega's van mij hebbn ook game pass en daarmee hebben we een soort gezamenlijke catalogus van tientallen toffe multiplayer games die we kunnen spelen. Dit jaar was het beperkt gebleven tot Sea of Thieves, Grounded en Back 4 Blood. We zien wel wat 2022 ons brengt!
Bericht
Mijn doelen zijn:
Meer gamen, minder games kopen
100 punten in de Backlog Challenge halen
Meer couch co-op/vs spelen
Meer gamen, minder games kopen
Meer couch co-op/vs spelen
I sense a soul in search of answers...
- peter81
Bericht
mijn doel is voor volgend jaar juist meer games te kopen
Nintendo Nes CIB Verzamelaar
Nintendo Now You,re Playing With Power.
- Flozem
Bericht
Net als dit jaar: beperkt kopen en meer genieten van wat ik heb. Het helpt dat er nog genoeg te klussen is in en om het huis.
- koekiemonster
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten
Bericht
Sluit wel aan bij anderen. Ik kijk al tijden uit naar de Amiga 500 mini en tegelijkertijd wil ik minder kopen en meer gamen of meer blij zijn met de games/spullen die ik heb.
Ik voel ook nog wel een kleine opruiming aankomen, want stiekem ga ik weer richting de 500 games fysiek in bezit. Wat eigenlijk too much is.
Maar vooral door gamen op de DS, 3DS, Evercade, PSVita, RG351MP en de Switch. Jup, portable for life!
Ik voel ook nog wel een kleine opruiming aankomen, want stiekem ga ik weer richting de 500 games fysiek in bezit. Wat eigenlijk too much is.
Maar vooral door gamen op de DS, 3DS, Evercade, PSVita, RG351MP en de Switch. Jup, portable for life!
- portable-games.nl
Bericht
Heb zeker gaming doelen, maarrrr die ga ik uit de doeken doen bij mijn uitgebreide end-of-the-year post waarbij ik ook terugkijk op dezelfde post van vorig jaar.
- OldSchool
- Contacteer:
- peter81
Bericht
nee dat nog niet helaas OldSchool
Nintendo Nes CIB Verzamelaar
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Volgend jaar speel ik:
- Record Of Lodoss War: Deedlit In Wonder Labyrinth
- Horizon: Forbidden West
- Elden Ring
- TMNT: Shredders Revenge
- Breath of the Wild 2
- God of War Ragnarok
- Hollow Knight: Silksong (hopelijk)
Ik kijk enorm uit naar deze releases; het beloofd een top jaar te worden na het magere 2021 (voor mij dan).
- Record Of Lodoss War: Deedlit In Wonder Labyrinth
- Horizon: Forbidden West
- Elden Ring
- TMNT: Shredders Revenge
- Breath of the Wild 2
- God of War Ragnarok
- Hollow Knight: Silksong (hopelijk)
Ik kijk enorm uit naar deze releases; het beloofd een top jaar te worden na het magere 2021 (voor mij dan).
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Dit jaar heeft de verzamelaar de overhand gehad en heb ik meer gekocht voor de collectie, volgend jaar wil ik meer kopen wat ik daadwerkelijk wil spelen.
En dat gaat zeker lukken met wat er aan komt komend jaar, mijn lijstje:
Pokemon Legends Arceus
Horizon Forbidden West
Elden Ring
Kirby and the Forgotten Land
Breath of the Wild 2
God of War Ragnarok
Saints Row
Tiny Tina’s Wonderlands
En dat gaat zeker lukken met wat er aan komt komend jaar, mijn lijstje:
Pokemon Legends Arceus
Horizon Forbidden West
Elden Ring
Kirby and the Forgotten Land
Breath of the Wild 2
God of War Ragnarok
Saints Row
Tiny Tina’s Wonderlands
- Shenglong83
- Contacteer:
Bericht
Voor 2022 verwacht ik meer van hetzelfde als 2021: Lekker verder met m'n Switch verzameling.
Ik ben wel van plan minder geld aan nieuwe games uit te geven, met een aankomende verhuizing volgend jaar kan ik het elders beter besteden.
Ik wil dus vooral de games spelen die ik de afgelopen 2 jaar heb aangeschaft.
Verder hoop ik ook weer wat meer met vrienden IRL op de bank samen te gamen.
Met een beetje geluk en medewerking van ome Covid kom ik zelfs eindelijk weer eens naar Nederland, oude vrienden bezoeken.
Ik ben wel van plan minder geld aan nieuwe games uit te geven, met een aankomende verhuizing volgend jaar kan ik het elders beter besteden.
Met een beetje geluk en medewerking van ome Covid kom ik zelfs eindelijk weer eens naar Nederland, oude vrienden bezoeken.
Oh.. en 101 punten in de backlog challengeTheDarkWanderer schreef: ↑23 dec 2021, 23:22Mijn doelen zijn:
Bericht
Game's on!Shenglong83 schreef: ↑24 dec 2021, 14:22Voor 2022 verwacht ik meer van hetzelfde als 2021: Lekker verder met m'n Switch verzameling.
Oh.. en 101 punten in de backlog challengeTheDarkWanderer schreef: ↑23 dec 2021, 23:22Mijn doelen zijn:
I sense a soul in search of answers...
- Galious
- Moderator
Bericht
Dit is denk ik het eerste jaar geweest dat er meer games weg zijn gegaan dan er (fysiek) zijn bijgekomen en dat wil ik in 2022 voortzetten, het liefst nog veel rigoureuzer. Voor de Evercade zie ik mezelf het eerste halfjaar nog wel hooguit één cart per maand aanschaffen, maar ik ga zeker niet voor een complete set. Verder kijk ik natuurlijk gigantisch uit naar Elden Ring. De rest is bijzaak
nmkl pjkl ftmch
- Kunstschilder1987
- Veteraan
- Contacteer:
Bericht
Ik wil vooral weer de moderne games oppakken. mn xb1 en vita hebben onder het retrogame uitspeeltopic geleden! hahaha. En verder in de GBA / Game Gear games duiken, die 2 handhelds ben ik echt zwaar verliefd op. als ik tussen ze kon kiezen zou ik er met 1 trouwen... maar zolang me dat niet lukt... ik ben nu eenmaal geen bigamist
TheDarkWanderer schreef: ↑23 dec 2021, 23:22Mijn doelen zijn:
HAHAHA GEWELDIG Heren!!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
Link naar mijn website/schilderijen
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels
Link naar mijn website/schilderijen
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels
- Arnold
Bericht
Cassette met alle N64 games. En verder wellicht nog wat sfeer aanbrengen in de gameroom. Maar vooral af en toe een game avond met vrienden.. Het verzamelen is wel wat klaar nu. Oja, Gran Turismo voor de PS5 zal in maart wel gekocht gaan worden.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Er zal dit jaar niet veel gekocht worden, want m'n backlog is dit jaar stevig gegroeid doordat ik meer tijd besteed aan games maken, dan games spelen.
Ik hoop dit jaar vooral weer eens een excellente JRPG te spelen. De type JRPGs die ik graag speel zijn helaas nogal dun gezaaid, dus het blijft speuren naar dat éne pareltje wat mij kan raken! Ik ga in ieder geval Final Fantasy VII New Threat spelen. Een zeer uitgebreide mod van Final Fantasy VII. Ik verwacht sowieso dat ik weer meer mods en hacks zal spelen dit jaar, er wordt veel moois gemaakt door de community!
Ik hoop dit jaar vooral weer eens een excellente JRPG te spelen. De type JRPGs die ik graag speel zijn helaas nogal dun gezaaid, dus het blijft speuren naar dat éne pareltje wat mij kan raken! Ik ga in ieder geval Final Fantasy VII New Threat spelen. Een zeer uitgebreide mod van Final Fantasy VII. Ik verwacht sowieso dat ik weer meer mods en hacks zal spelen dit jaar, er wordt veel moois gemaakt door de community!
Bericht
Ik heb eigenlijk twee doelen qua gaming voor 2022.
1: Meer spelen, minder kopen. Ik merk dat de hoge prijzen voor games me steeds meer tegen beginnen te staan. Als je vaak even een paar maanden wacht, heb je de game voor minder dan de helft van de prijs en via Gamepass kun je sommige games zelfs op release dag spelen voor 13,99. Ik zou echt nooit meer een game als Halo of Forza kopen voor €60. Alleen Nintendo games zijn nog een beetje waarde vast.
2. Een aantal klassiekers spelen waarvan ik vind dat ik ze echt gespeeld moet hebben voor ik de pijp uit ga. Chrono Trigger, Red Dead Redemption 1 en 2, Zelda Twilight Princess, Kingdom Hearts, Earthbound o.a. Vaak lange games die ik vanwege tijdgebrek niet of niet lang heb gespeeld.
1: Meer spelen, minder kopen. Ik merk dat de hoge prijzen voor games me steeds meer tegen beginnen te staan. Als je vaak even een paar maanden wacht, heb je de game voor minder dan de helft van de prijs en via Gamepass kun je sommige games zelfs op release dag spelen voor 13,99. Ik zou echt nooit meer een game als Halo of Forza kopen voor €60. Alleen Nintendo games zijn nog een beetje waarde vast.
2. Een aantal klassiekers spelen waarvan ik vind dat ik ze echt gespeeld moet hebben voor ik de pijp uit ga. Chrono Trigger, Red Dead Redemption 1 en 2, Zelda Twilight Princess, Kingdom Hearts, Earthbound o.a. Vaak lange games die ik vanwege tijdgebrek niet of niet lang heb gespeeld.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Voor mij is het dit jaar zodra het weer kan elke week een rondje kringlopen doen en in de zomer elke rommelmarkt in de buurt bezoeken. Ik was dit jaar een periode wel wat rommelmarkt en kringloop moe. Omdat je nog zo weinig tegen komt. Maar nu met al die lockdownen mis ik het wel juist wel weer. Heb er zin in. Ookal is de slaag kans iets van 1%.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
…
Doordat alles nu dicht zit, moet je er snel bij zijn als ze weer open gaan! Dan kan er nog wel eens wat moois bij zitten, omdat alles zich een tijdje heeft liggen ophopenarjen1981 schreef: ↑30 dec 2021, 18:29Voor mij is het dit jaar zodra het weer kan elke week een rondje kringlopen doen en in de zomer elke rommelmarkt in de buurt bezoeken. Ik was dit jaar een periode wel wat rommelmarkt en kringloop moe. Omdat je nog zo weinig tegen komt. Maar nu met al die lockdownen mis ik het wel juist wel weer. Heb er zin in. Ookal is de slaag kans iets van 1%.
…
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ja inderdaad ik denk het ook.OldSchool schreef: ↑30 dec 2021, 18:48Doordat alles nu dicht zit, moet je er snel bij zijn als ze weer open gaan! Dan kan er nog wel eens wat moois bij zitten, omdat alles zich een tijdje heeft liggen ophopenarjen1981 schreef: ↑30 dec 2021, 18:29Voor mij is het dit jaar zodra het weer kan elke week een rondje kringlopen doen en in de zomer elke rommelmarkt in de buurt bezoeken. Ik was dit jaar een periode wel wat rommelmarkt en kringloop moe. Omdat je nog zo weinig tegen komt. Maar nu met al die lockdownen mis ik het wel juist wel weer. Heb er zin in. Ookal is de slaag kans iets van 1%.
…