Noem wat je maar wilt, zelfs al is het totale fantasie; bevestigde aankomende titels zijn goed maar dit topic ook bedoelt om even lekker weg te dromen.
Mijn wenslijstje voor komend jaar:
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
Ik wacht al sinds Turtles in Time op een goede nieuwe Turtles beat 'em up en hiermee lijkt die wens eindelijk in vervulling te gaan.
Deze games wordt ook nog eens gemaakt door Dotemu, die ook het fantatische Streets of Rage 4 maakte, dus de verwachtingen zijn hoog!
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - op Switch

Eiyuden Chronicle, de spirituele opvolger van de Suikoden serie, staat al in de planning voor een 2023 release.
Maar dat is, zover ik kan vinden, enkel voor PS4, 5 en de X-Box One, S en X. Een announcement in 2022 dat de game ook naar Switch komt zou mij superblij maken.
De "normale" fysieke release van Disco Elysium
Digitaal is deze al een tijdje te krijgen en er is zelfs een absurd dure Collector’s Edition van Iam8bit, maar ik wacht nog even op de normale fysieke release.
Pokemon Legends: Arceus

Dat ik deze game vrij snel na release op ga pikken staat eigenlijk al vast. Het lijkt er ook op dat Arceus eindelijk wat hoognodige vernieuwingen in de serie gaat aanbrengen en ik hoop dat het alle hoge verwachtingen waar kan maken.
Sea of Stars
Aangekondigd voor een release rond 'feestdagen 2022'. Iedere keer dat ik die trailer zie begin ik weer te kwijlen.
Nvidia Shield 2

Zomaar een random wens van mij die nergens op gebaseerd is: ik hoop op een Nvidia Shield 2.
Vanaf de release in 2015 is de Nvidia Shield TV mijn vaste TV set top box geweest en zelfs lange tijd mijn meest gebruikte (emulatie) console. Ik was zo'n fan van deze mini-console dat ik zelfs in 2017 een tweede hebt gekocht voor in de slaapkamer.
Maar afgelopen jaar is hij toch eindelijk langzaam naar de achtergrond verdwenen.
Een nieuw krachtiger model, waarop je de nieuwste android games kan spelen en wellicht Gamecube en PS2 kan emuleren staat hoog op mijn wishlist.
Metroid Prime Trilogy HD

Natuurlijk kijk ik uit naar Metroid Prime 4, maar waar ik ook nog op hoop is een HD remaster van de eerste 3 games.
Een fysieke release van de Final Fantasy Pixel Remasters

Puur vanuit mijn verzameldrang: ik hoop op een fysieke release van de Final Fantasy Pixel Remasters (ideaal allemaal op 1 disk/cartiridge), zodat de numering van deel 1 t/m 10 in m'n kast weer klopt.
World of Warcraft op consoles

Nog eentje die verder nergens op gebaseerd is: ik hoop al jaren op een console port van World of Warcraft.
Ik heb deze MMO bijna 10 jaar lang gespeeld, maar ben er zo'n 2 jaar terug eindelijk mee gestopt.
Dat had verschillende redenen, maar een grote was toch wel dat ik steeds minder zin had op PC te gamen:
Ik zit voor m'n werk al hele dagen achter de computer, als ik een spel wil spelen om te relaxen doe ik dat toch het liefst voor de TV, op de bank.
Als ze me ooit nog terug zouden willen lokken naar "WoW" zou dat dus vooral met een console release zijn.
Snap ook niet waarom die na al die jaren nog niet is gemaakt; als FF14 het kan moet het Blizzard toch ook lukken?