dag lieden,
Ik kan me nog perfect het gevoel herinneren toen ik tijdens de Final soldier competitie er in slaagde om een 1CC te scoren. Kick ass!
Heeft iemand zin om een nieuwe competitie te starten voor een PC Engine shooter? Interessante games vind ik:
- Blazing Lazers
- Soldier Blade
- Super Star Soldier
Wie o wie wordt blij van de gedachte? Laat het me weten!
PC engine shmup competitie
- Galious
- Moderator
Bericht
Re: PC engine shmup competitie
Ik ben vast wel weer te porren voor een nieuwe ronde Van dat rijtje games heb ik alleen Super Star Soldier.
nmkl pjkl ftmch
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik vond in een post over de pc engine shmup competitie de vorige info die nu wellicht ook nuttig is:
Wie heeft welke spellen:
R-type 2: Galious, Blaasvis
Super Star Soldier: Galious, Apenheul
Gunhed/Blazing Star: Arjen1981, Apenheul
Wat de regels betreft het volgende:
- hoogste score in een periode van 2 weken
- geen cheaten/hulpmiddelen/save states etc.
- foto van je eindscore op basis van 1 credit
Wie heeft welke spellen:
R-type 2: Galious, Blaasvis
Super Star Soldier: Galious, Apenheul
Gunhed/Blazing Star: Arjen1981, Apenheul
Wat de regels betreft het volgende:
- hoogste score in een periode van 2 weken
- foto van je eindscore op basis van 1 credit
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
We stevenen af op Super Star Soldier. Nog iemand anders zin? Of zitten jullie allemaal lekker op de Franse camping?
Bericht
Ik heb even met Gallious overlegd over wanneer we gaan beginnen en wat we als deadline hanteren.
Bij deze is de Super Star Soldier competitie begonnen. Het doel is de hoogst mogelijke score halen op 1 credit voor 1 september. Dat is een deadline die mensen die iets later terugkomen van vakantie ook genoeg ruimte geeft.
Oldschool, Galious en ik doen iig mee. Laat even weten als je ook van de partij bent.
Nog een keer de regels:
- emulatie is ook prima
- foto van je eindscore op basis van 1 credit die je post vanaf 1 september
Veel succes!
Bij deze is de Super Star Soldier competitie begonnen. Het doel is de hoogst mogelijke score halen op 1 credit voor 1 september. Dat is een deadline die mensen die iets later terugkomen van vakantie ook genoeg ruimte geeft.
Oldschool, Galious en ik doen iig mee. Laat even weten als je ook van de partij bent.
Nog een keer de regels:
- emulatie is ook prima
- foto van je eindscore op basis van 1 credit die je post vanaf 1 september
Veel succes!
- Fing3r
Bericht
Ik wil ook wel meedoen, maar is het nou voor of na 1 september?
Sent from my J9210 using Tapatalk
Sent from my J9210 using Tapatalk
- Galious
- Moderator
Bericht
Ik heb nu de eerste paar oefenpotjes erop zitten. Zal binnenkort wel effe een eerste high score delen.
Toffe game, maar een stuk pittiger dan Final Soldier!
Toffe game, maar een stuk pittiger dan Final Soldier!
nmkl pjkl ftmch
- Galious
- Moderator
Bericht
Voor minder dan een miljoen doen we het niet, toch? Dus laat ik maar aftrappen met een score van 1.000.100
Er zit zeker meer in. Het lukt me tot nu toe alleen nog geen enkele keer om voorbij de boss van level 4 te komen zonder geraakt te worden en m'n power-ups kwijt te raken. Het kan dan behoorlijk lastig zijn om weer terug op max firepower te komen.
Er zit zeker meer in. Het lukt me tot nu toe alleen nog geen enkele keer om voorbij de boss van level 4 te komen zonder geraakt te worden en m'n power-ups kwijt te raken. Het kan dan behoorlijk lastig zijn om weer terug op max firepower te komen.
nmkl pjkl ftmch
Bericht
Damn Galious, lekker bezig. Ik kom in level 4 maar heb de baas nog niet bereikt.
Dit is zeker moeilijker dan Final Soldier. Soms heb ik het idee dat ik een competente shmupper ben, maar dat gevoel verdwijnt toch wel enigszins bij het spelen van dit spel. Wat Super Star Soldier wel in zich heeft, is dat je denkt, nog 1 keertje proberen.
Ik vind de groene laser het fijnst.
Dit is zeker moeilijker dan Final Soldier. Soms heb ik het idee dat ik een competente shmupper ben, maar dat gevoel verdwijnt toch wel enigszins bij het spelen van dit spel. Wat Super Star Soldier wel in zich heeft, is dat je denkt, nog 1 keertje proberen.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ah tof! Ik zal eens kijken of ik hier de rom van heb en anders snorren we die even op.
- Galious
- Moderator
Bericht
Ik bereik nu wel vrij consistent level 6 zonder dood te gaan, maar het is me nog nooit gelukt om ongeschonden voorbij de boss van level 4 te komen (die %$# homing missiles) of voorbij die ijsblokken met lasers vlak voor de boss van level 5. Ik word daar echt altijd wel een keer geraakt en om zonder max powerups aan level 6 beginnen is behoorlijk pittig.
Green laser FTW! Dat is ook mijn weapon of choice.
the_knives schreef: ↑17 aug 2021, 22:41Damn Galious, lekker bezig. Ik kom in level 4 maar heb de baas nog niet bereikt.
Ik bereik nu wel vrij consistent level 6 zonder dood te gaan, maar het is me nog nooit gelukt om ongeschonden voorbij de boss van level 4 te komen (die %$# homing missiles) of voorbij die ijsblokken met lasers vlak voor de boss van level 5. Ik word daar echt altijd wel een keer geraakt en om zonder max powerups aan level 6 beginnen is behoorlijk pittig.
Green laser FTW! Dat is ook mijn weapon of choice.
nmkl pjkl ftmch
- Galious
- Moderator
Bericht
De tweede helft van level 7 is tot nu toe het verst dat ik ben gekomen. Nieuwe high score 1.815.000
nmkl pjkl ftmch
Bericht
goed bezig Gallious. Ik ben nog niet verder gekomen dat level 5 op 1cc, maar ga proberen er nog wat trainingsuurtjes tegenaan te gooien.
Bericht
Vanavond 'clickte' dit spel past echt. Ik had er nu voor de eerste keer echt lol mee. Gek hoe dat loopt. Ik kom tot level 6.
Totaalscore 1584.000
Morgenavond de laatste kans! Level 7 moet ik ook kunnen halen
Totaalscore 1584.000
Morgenavond de laatste kans! Level 7 moet ik ook kunnen halen
Bericht
Mijn laatste poging. Level 7. Net, zoals de vorige keer, onder Galious. Ik zie een patroon
Ik heb ruzie met Imgur, maar mijn eindscore is 1769300. Als iemand me uit wil leggen hoe ik zo'n plaatje moet invoegen, dan post ik 'm.
Ik weet zeker dat ik met nog meer oefenen nog verder kan komen. Ik ben gewoon te laat begonnen.
Ik ben benieuwd hoe ver anderen zijn gekomen
Ik heb ruzie met Imgur, maar mijn eindscore is 1769300. Als iemand me uit wil leggen hoe ik zo'n plaatje moet invoegen, dan post ik 'm.
Ik weet zeker dat ik met nog meer oefenen nog verder kan komen. Ik ben gewoon te laat begonnen.
Ik ben benieuwd hoe ver anderen zijn gekomen
- Galious
- Moderator
Bericht
Jammer dat er niet meer mensen meededen, maar ik vond het toch weer een leuke challenge. Voor mij blijkt dit toch het ideale excuus om de PC Engine weer eens aan te sluiten en me eens echt in zo'n shooter te verdiepen
Ik betwijfel overigens of ik deze uit zou kunnen spelen. Ik vond level 7 toch echt een behoorlijke muur waar ik tegenaan liep. Vooral omdat het me gewoonweg niet lukte om met volle power-ups aan level 6 of 7 te beginnen. Misschien met heel veel practise, maar zoveel tijd heb ik nu ook weer niet om erin te kunnen stoppen. Ik vind het in elk geval wel een heel erg goede shooter.
Ik gebruik zelf geen Imgur maar Flickr voor m'n foto uploads, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Ik betwijfel overigens of ik deze uit zou kunnen spelen. Ik vond level 7 toch echt een behoorlijke muur waar ik tegenaan liep. Vooral omdat het me gewoonweg niet lukte om met volle power-ups aan level 6 of 7 te beginnen. Misschien met heel veel practise, maar zoveel tijd heb ik nu ook weer niet om erin te kunnen stoppen. Ik vind het in elk geval wel een heel erg goede shooter.
Ik gebruik zelf geen Imgur maar Flickr voor m'n foto uploads, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
nmkl pjkl ftmch