Forumjaaroverzicht - Button Bashers 2020

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Forumjaaroverzicht - Button Bashers 2020

30 dec 2020, 11:23

Beste lettertikkers, plaatjespikkers, gamegiganten, forumdebutanten en vluchtige voorbijgangers,

Het einde van het jaar is aanstaande. Nog slechts een slordige 1,5 dag te gaan en dan strompelen we 2021 binnen. Want zo voelt het wel. Het jaar 2020 was er eentje waarin we strompelden met een gescheurde broek en een druppeltje bloed dat van de knie naar de sok toe druipt. En zo beginnen we 2021 ook, want helaas verandert er niets als de klok morgenavond 12 uur slaat. Dan zijn we niet ineens van de ellende af en zijn de :corona: nog steeds een "vertrouwt" beeld in de straten. Maar gelukkig niet op internet! En laten we daar nu toevallig allemaal een stukje plezier uit kunnen halen. En hoe dat plezier eruit zag in 2020, dat lees je hieronder. Althans, voor zover Google Analytics het toelaat, want ad-blockers in browsers onthullen helaas vaak een halve waarheid.

Daarom zijn de getallen hieronder vaak niet volledig. Ook ik blokkeer Google Analytics en is er geen enkele website die mijn bezoek kan registeren. En dus ook geen aanverwante zaken zoals gender, leeftijd en interesses. Zo ook mijn browser voorkeur niet, land van herkomst etc etc. Ook wij hebben hier mee te maken en dus is het wellicht een halve waarheid die ik kan vertellen, maar dat is prima. Beter wordt het toch niet.

In 2020 tikten wij bij elkaar meer dan in 2019 op het forum. In totaal werden er 67 berichten per dag op het forum geplaatst. Dat zijn er drie per dag meer dan 2019. Dat lijkt niet veel, maar dat zijn er toch bijna 1100 meer in het jaar. En dat zijn dan dus bijna 16 dagen extra aan berichten, in een jaar.

En dan, dan gebeurt er iets vreemds. In 2019 kwamen er volgens Google in totaal 33.639 unieke bezoekers langs. In 2020 zijn dat er maar 8.214. Een daling van 75%. Maar die daling is begonnen op het moment dat we nieuwe forumsoftware gingen gebruiken in december van 2019. Dat kan voor mij twee dingen betekenen:
- Er zat iets gruwelijks fout in de vorige software en de rapportage richting Google
- De nieuwe software en het nieuwe uiterlijk zijn zo gruwelijk lelijk dat niemand het forum meer wil bezoeken

Zelf gok ik op het eerste, omdat de daling echt te zien is op de dag dat we overgingen. De tweede zou kunnen, maar dit jaar is er meer gepost op het forum, zijn mensen gemiddeld 38% langer op het forum blijven hangen dan in 2019 (van 06:45 minuten per sessie naar 09:20) en zijn er 10% meer pagina's per sessie bekeken. Kortom, alles dat met content te maken heeft is omhoog gegaan. Goed, eind 2021 zullen we zien welke van de twee beweringen klopt. En dan door naar de echte boeiende cijfers. Ook al zijn die dus beïnvloed door ad-blockers die Google buiten de deur houden. Gaan we!

Van alle bezoekers is 83% man, en 17% is vrouw. De leeftijdsdoelgroep die het sterkst vertegenwoordigd is, is die tussen de 25 en 34 jaar. De vrouwelijke doelgroep is wat sneller klaar met het geklets op het forum en vertrekt gemiddeld na 06:48 minuten weer, de mannen blijven langer hangen. Volgens Google hebben wij met z'n alle de meest affiniteit met game consoles, technologie en elektronica. Geen verrassing natuurlijk. Maar er is ook redelijk interesse bij jullie als het gaat over muziek en films, auto onderdelen en fast food. Waar die auto onderdelen vandaan komen.... mij een raadsel :dontknow:

Voetballen, winkelen en mensen die binnenkort van baan willen veranderen zijn blijkbaar ook redelijk vertegenwoordigd als we Google mogen geloven. In het lijstje met de meest affiniteit vinden we helemaal onderaan de aandelenhandel, grappige testjes (van die Facebook onzin) en folklore. De meeste bezoekers komen nog steeds uit Nederland (72%) maar waar België normaal op een tweede plaats stond is dat nu de USA met 7%. Misschien mensen die met een VPN internetten. Onze zuiderburen staan namelijk op 3%. Een stuk minder dan vorig jaar toen het forum nog door 8% uit België werd bezocht. In Nederland is het het hipste om ons forum te bezoeken vanuit Hoogmade, Noordwelle en Wittem. Daar kent namelijk slechts 1 iemand ons en loop je dus vooruit op de kudde. Vanuit Rotterdam was het in 2020 het meest gewoon om ons te bezoeken. Die stad staat bovenaan.

Ook zwaaien we even naar mensen die werken bij SBS, Postcodeloterij en Endemol. Leuk dat jullie ook langskwamen :perfect: De meeste bezoekers gebruiken Ziggo als internetprovider, en ook KPN is populair. Minder populair is de "China mobile communications corporation", Pocos B.V. en "Japan nation-wide network of softbank corp." maar daardoor niet minder welkom.

Windows is nog steeds het populairste platform om het forum te bezoeken, Blackberry het minste. De Wii U is overigens populairder dan de PS4. Hulde. Wat schermresolutie bent u toch meer gaan doen met uw mobiel. Dat staat haaks op het Windows platform dat bovenaan staat, maar zoals gezegd ziet Google niet alles meer. De meest gebruikte resolutie om het forum te bezoeken in 2020 was 375x667. Op de tweede plek is 1920x1080 terug te vinden. Voor u die ons bezoekt op 320x460 zal het een hoop scrollen zijn, en mocht u ons bezoeken op 3840x2160.. WAT KNAP DAT U DIT ALLEMAAL KUNT LEZEN!

Tot slot zijn we blij dat wij Onlinekabelshop.nl kunnen helpen met de uitleg over 1Chip versie van de SNES, net als RetroNintendoKopen.nl en ook de Aziatische zoekmachine Baidu.com brengt ons zo nu en dan een gezellige bezoeker.

Tot zo ver het jaaroverzicht 2020. Enorm bedankt voor jullie bezoeken, meedenken en ook meedoen. Meer dan ooit hebben we dit jaar dingen samen gedaan. Een Summer Santa, een Secret Santa (communitygedreven), de Button Bashersdag Online en een gezellig online Kerstavond. Bedankt daarvoor.

Namens de gehele Button Bashers-crew een rustige maar gezellig jaarwisseling (waar mogelijk) een bruisend begin van 2021 en dat het strompelen maar snel over mag gaan naar ontspannen wandelen, snelwandelen of waar jullie willen, rennen. De beste wensen voor 2021.
Afbeelding
KillingRaptor

Re: Forumjaaroverzicht - Button Bashers 2020

30 dec 2020, 11:32

Tof om te lezen allemaal! Ik ben trots om tot de 3% Belgen te horen. :biggrin:

Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

30 dec 2020, 12:26

Laat ik geen kunstschildertje doen en het kort houden: Iedereen bedankt voor alles!
Swey

30 dec 2020, 13:48

VPN-crew checking in!
Tof overzicht!
OldSchool
Contacteer:

30 dec 2020, 14:15

marxkemp schreef:
30 dec 2020, 12:26
Laat ik geen kunstschildertje doen en het kort houden: Iedereen bedankt voor alles!
Deze nomineer ik tot quote van het jaar 2020!

Het was me in ieder geval ook dit jaar weer een genoegen! Ik ben zo’n telefoon miep die veel moet scrollen, maar die dat er ook zeker voor over heeft.

Dank voor de organisatie van de Summer Santa en de online meetings, van allemaal genoten. Ik ga ook geen kunstschildertje doen en Daan bedanken voor de Secret Santa, want dat hebben we wel genoeg gedaan en die man loopt nu al naast zijn schoenen. Of badslippers waarschijnlijk, ‘tis en blijft een schilder.

Iedereen bedankt voor het onderdeel uitmaken van deze toffe community! Laten we hopen dat deze in 2021 net zo springlevend blijft en dat we elkaar ook weer eens in springlevende lijve tegen kunnen gaan komen!
Gozert
Moderator
Moderator
eBay gebruikersnaam: gozert

30 dec 2020, 14:38

Altijd interessant om de jaarcijfers te zien en Mike's schrijfstijl maakt het nog leuk om te lezen ook! :D

Zelf was 2020 niet mijn meest actieve jaar, zowel qua games spelen als bijdragen op Button Bashers, maar ik merk dat ik weer meer plezier in games begin te krijgen en dan word ik vanzelf ook weer actiever hier. Iedereen bedankt voor alle bijdragen dit jaar en inderdaad op naar een mooi 2021 waarin we elkaar hopelijk ook weer "in het echie" kunnen ontmoeten. :thumbup:
toejam

30 dec 2020, 16:51

Ook voor mij was 2020 weer een ander jaar dan anders. Op kantoor is het forum altijd een mooi pauzemoment, terwijl ik thuis wat meer ahem afleiding om me heen heb.

Dank weer voor dit zeer onderhoudend geschreven overzicht en hoop in 2021 wederom deel uit te maken van de statistiek!
Professional dabbler

Terug naar “Mededelingen, FAQ & feedback”