Goedkope (PS4) games uit het VK.

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!
Slati

Goedkope (PS4) games uit het VK.

04 mei 2020, 15:19

Excuses als deze vraag al ergens anders wordt gesteld. Ik kon het niet vinden.

Ik wil graag wat fysieke PS4 kopen en zie dat ze in het Verenigd Koninkrijk veel goedkoper zijn dan hier. Zowel via webshops op websites als via Ebay. Nu zie ik dat levertijden met de Corona crisis een probleem zijn. Al merk ik daar weinig van bij aankopen bij particulieren uit het VK.
Hebben jullie ervaringen bij recente aankopen uit het VK? En hoe kan het dat ze zoveel goedkoper zijn? Enig idee?
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Goedkope (PS4) games uit het VK.

04 mei 2020, 16:15

Ik heb vaak in het Verenigd Koninkrijk besteld maar toevallig niet in de afgelopen maanden en ik weet dus niet of levertijden veranderd zijn. Waarom games er soms goedkoper zijn weet ik eigenlijk niet; vaak beginnen de games mijns inziens wel op gelijk prijsniveau maar bereiken sommige titels met kortere levenscyclus eerder de budgetbakken. Althans de winkels waar ik wel eens besteld heb hebben (voor Nederlandse begrippen) een heel groot klantenbestand en daarom grote voorraden, en voorraad kost geld; met name voorraad die je niet gemakkelijk op korte termijn om kan zetten in geld en dan is het goedkoper om het voor dumpprijzen te verkopen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 mei 2020, 23:02

Hoe het zoveel goedkoper kan zijn weet ik niet, maar ik heb in deze corona-tijd wel wat gekocht uit de UK, en dat kwam gewoon met de post. Het heeft er ongeveer 5 weken over gedaan om hier te komen, dus hou wel rekening met lange levertijden (denk ik) want daar heb je wel mee te maken.
Afbeelding
Marth Daul

05 mei 2020, 06:47

Slati schreef:
04 mei 2020, 15:19
Excuses als deze vraag al ergens anders wordt gesteld. Ik kon het niet vinden.

Ik wil graag wat fysieke PS4 kopen en zie dat ze in het Verenigd Koninkrijk veel goedkoper zijn dan hier. Zowel via webshops op websites als via Ebay. Nu zie ik dat levertijden met de Corona crisis een probleem zijn. Al merk ik daar weinig van bij aankopen bij particulieren uit het VK.
Hebben jullie ervaringen bij recente aankopen uit het VK? En hoe kan het dat ze zoveel goedkoper zijn? Enig idee?
Kan je soms wat links naar die shops posten, altijd leuk :thumbup1:
May the Force be Cute :cool:
Slati

05 mei 2020, 13:16

Ik was bijvoorbeeld op zoek naar Baldur's Gate en Planescape Torment voor de PS4 en die zie ik in Nederland alleen aangeboden worden voor 30-40 euro. Via Marktplaats kwam ik ze bij shop4unl.com tegen voor 19 euro. Ik las hier wel reviews over dat het weken kan duren. Dus daar ben ik niet zo happig op.
Op Ebay bied de seller Base ze ook aan voor een dergelijke prijs. En mijn (ook recente) ervaringen met aankopen op Ebay uit het VK wordt het telkens snel bezorgd. Maar dat zijn dus vooral particuliere verkopers geweest.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
Galious
Moderator
Moderator

05 mei 2020, 13:46

Via amazon.nl kun je soms ook UK games vinden voor lage(re) prijzen. Baldur's Gate Enhanced Edition kost daar bijvoorbeeld 24,29 inclusief verzendkosten. Levertijd is ongeveer een week.

https://www.amazon.nl/Baldurs-Gate-Enha ... B07TRNV1L1
nmkl pjkl ftmch
gekkehenkie

05 mei 2020, 14:01

Ik haal ook vaak (tweedehands) spellen uit het VK, meestal via eBay. Als je het een beetje in de gaten houdt, vind je ze een stuk goedkoper dan bij een Nederlandse (web)shop. Levertijd ligt zo ongeveer rond anderhalve week.
Nu met corona was één spel pas na 3 weken geleverd en een ander spel al binnen een week.

Ben wel benieuwd hoe het straks zit met importheffingen als de Brexit helemaal afgerond is.
Consider yourself a hero.
Slati

05 mei 2020, 22:39

Bedankt voor de tip @Galious.

@gekkehenkie: Ik ben ook benieuwd naar de importheffingen. Als dat erbij komt, wordt het toch een stuk minder leuk. Ik probeer maar zoveel mogelijk alvast te kopen. Gebruik de aanstaande Brexit gewoon als excuus :smile: . De afgelopen maanden is mijn collectie lekker gegroeid.
Mijn verzameling
OldSchool
Contacteer:

05 mei 2020, 23:07

Als het goed is verandert er dit jaar nog niets en lopen alle EU afspraken nog gewoon door. Ik heb ooit één keer een order geplaatst in de UK. Als je het hebt over Commodore software, kun je die daar goed vinden. Cassettes al vanaf 1 pond. Ik kocht een aantal C16 cassettes en een converter voor de c64 joysticks. Verzenden was wel 14 pond... Dat is wel wat minder.
Duke Nukem

07 mei 2020, 09:53

Er wordt vandaag een moederbord naar mij opgestuurd vanuit het VK door een particulier. Ik kan het wel even laten weten wanneer hij binnen is. Volgens dpd 2 dagen, maar dat lijkt me wel erg optimistisch. Tot nu komen mijn bestellingen uit China ook gewoon nog binnen.

Terug naar “Webwinkels, eBay & Marktplaats”