Hey allemaal!
Vandaag (eigenlijk al week) akkefietje gehad met iemand welke paar GB games van mij heeft proberen over te nemen via Ebay.
Meneer is student (denk ik?) komt uit het buitenland en is tijdelijk hier.
Na veel discussie uiteindelijk het juiste adres gekregen (appartementen complex bla bla)
Dit netjes vermeld en opgestuurd.
Vervolgens pakketje retour gekregen met bericht dat adres niet klopt.
Nu via PostNL geregeld dat het opnieuw gratis verstuurd mag worden (meneer ging namelijk absoluut niet betalen)
Letterlijk uur nadat alles geregeld was (tijdspanne van halve dag) te horen gekregen dat meneer het allemaal niet meer hoeft omdat hij over 2 dagen het land weer uit is.
Ik heb meneer verteld dat annuleren mogelijk is maar dat ik wel wil dat hij verzending betaald (anders betaal ik voor iets waar ik niets aan kan doen)
Hoe zouden jullie zoiets aanpassen? rekening houden met policy ebay/paypal (aankoper staat sterk in schoenen altijd) maar ook dat je geen negatieve feedback krijgt waar je helemaal niets aan kunt doen.
Ik hoor het graag!
Discussie met mensen over versturen games via ebay, hoe ga je hiermee om?
- ravengames
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Classicsingaming
Bericht
Re: Discussie met mensen over versturen games via ebay, hoe ga je hiermee om?
Heel kort door de bocht: je bent fucked.
Dit is waarom ik dus geen paypal of gelijk oversteken (marktplaats) accepteer. Altijd gezeik achteraf.
Ik zou de transactie annuleren. Die paar euro verzendkosten niet moeilijk over doen. Paypal dispuut krijg je hoofdpijn van en negatieve feedback is niet goed (tenminste als je beroepsmatig wilt gaan handelen)
Gelijk hebben =/= gelijk krijgen paypal kiest waarschijnlijk voor de koper. Tenzij jij goede reputatie hebt en veel handelt met paypal.
Dit is het risico van eBay. Aangezien jij ondernemer bent valt dit onder ondernemersrisico.
Dit is waarom ik dus geen paypal of gelijk oversteken (marktplaats) accepteer. Altijd gezeik achteraf.
Ik zou de transactie annuleren. Die paar euro verzendkosten niet moeilijk over doen. Paypal dispuut krijg je hoofdpijn van en negatieve feedback is niet goed (tenminste als je beroepsmatig wilt gaan handelen)
Gelijk hebben =/= gelijk krijgen paypal kiest waarschijnlijk voor de koper. Tenzij jij goede reputatie hebt en veel handelt met paypal.
Dit is het risico van eBay. Aangezien jij ondernemer bent valt dit onder ondernemersrisico.
- ravengames
- Contacteer:
- eBay gebruikersnaam: Classicsingaming
Bericht
Re: Discussie met mensen over versturen games via ebay, hoe ga je hiermee om?
Ik wist inderdaad vantevoren dat ikzelf in lastige situatie terecht zou komen.
Inmiddels is het wel allemaal goedgekomen Meneer heeft mij betaald en ik hem netjes gerefund.
Moet wel zeggen dat het systeem zulke situaties niet goed kan opvangen.
Alles zit in principe waterdicht echter bij zoiets moet je wel mensen vertrouwen.
Inmiddels is het wel allemaal goedgekomen Meneer heeft mij betaald en ik hem netjes gerefund.
Moet wel zeggen dat het systeem zulke situaties niet goed kan opvangen.
Alles zit in principe waterdicht echter bij zoiets moet je wel mensen vertrouwen.
Klik hier voor mijn store! https://www.vinted.nl/member/109041643-classicsingaming