Lieve leden, bezoekers, kijkers, prijkers en toevallige passanten,
elk jaar duik ik in de statistieken die het forum rijk is om te zien wat er het afgelopen jaar gebeurd is, wie ons bezocht heeft en waar de meeste interesse naar uit is gegaan. Een leuk stukje voor de statistiek, maar, ook onvolledig. Zo kwam ik dit jaar te weten. Zoals waarschijnlijk ook een flink aantal van jullie gebruik ik binnen Chrome een adblocker. Voor mij is dat uBlock Origin. Een zeer prima adblocker, maar deze blokkeert nog veel meer. Namelijk ook de zichtbaarheid binnen Google Analytics. Dat is ergens best jammer. Want hierdoor ziet nooit iemand mijn bezoek, op geen enkele website. De hieronder staande statistieken zijn dus grotendeels correct. Maar kunnen ook anders uitvallen als we alle cijfertjes zouden hebben. Toch heb ik geroeid met de riemen die ik heb, en komt er het volgende uit de cijfers die voor handen zijn.
In het afgelopen jaar zijn er gemiddeld, per dag, 63 berichten op het forum geplaatst. Eerlijk is eerlijk; in 2018 waren dat er 75 per dag. Er is dus een kleine terugloop. Maar nog steeds is er dus veel interactie per dag op het forum te vinden. Al deze berichten worden geplaatst en/of gelezen door 33.123 unieke bezoekers/apparaten. En dat zijn er meer dan vorig jaar. Of iedereen heeft een vierde apparaat in handen gekregen, of we hebben gewoon meer mensen die ons bezoeken. Hiervan is 35% na het landen op het forum direct weer weg en dat is extreem laag voor een website. Men blijft dan ook gemiddeld 6 minuten 45 seconden hangen op het forum.
866.387. Ja, 866.387. Dat is het aantal pagina's dat in al die bezoeken gelezen wordt. Ik doe het ons niet na, in mijn eentje. Van alle bezoeken komt 76% binnen via Google, de rest is direct of via een linkje die jullie onderling met elkaar verspreiden. Maar er zijn ook pagina's die naar ons linken. Zo willen bij http://evenementen.gameland.nl bedanken voor het linkje naar het topic met retrobeurzen bijvoorbeeld. Jammer dat het die van 2017 zijn waar naartoe gelinkt wordt, maar toch, maar ook via een Aziatische zoekmachine genaamd Baidu.com komen er mensen bij ons binnen. Maar de meeste bezoeken via linkjes komen binnen via https://www.retrorgb.com/1chipsnes.html.
78% van de bezoekers komt steevast uit Nederland, zoals elk jaar, met 8% uit België en de derde plek is voor de USA. De kans is groot dat je thuis internet hebt van Ziggo, want daarmee bezoeken de meeste mensen ons. Voor jullie die ons bezochten in 2019 via Ziekenhuis Oost Limburg, Stichting Ziekenhuisgroep Twente en bijvoorbeeld Universitair Ziekenhuis Gent; beterschap. In totaal zijn er 18 ziekenhuizen terug te vinden als internetbron in onze statistieken.
Google Chrome is wederom veruit de populairste browser, bijna 50% bezoekt ons met deze surfapplicatie, met op de tweede plek Safari en daarna Firefox. Net als vorig jaar zijn browser-exoten zoals Maxthon, Seznam en Puffin ook dit jaar weer van de partij. Het mobiele bezoek aan het forum is gegroeid. Inmiddels zijn 54% van de bezoeken via een telefoon waarvan de iPhone nog immer het populairste is.
Als Google het een beetje goed inschat is de leeftijd op het forum gemiddeld tussen de 25 en de 34 en is slechts 1,7% van de bezoekers 65+. Voorlopig kunnen we dus gewoon doorgaan met jij/jou in plaats van u/uw. 75% van de bezoekers is man, 25% is vrouw. Andere geslachten kent Google niet.
Mocht je op zoek zijn naar de browser die het forum het snelst inlaad dan moet je bij Firefox zijn, zegt Google. YaBrowser, is het traagst. Zover ik kan zien is dat een Russische browser, dan weten we direct waar de spammers die ons soms bezoeken mee surfen. Het meest populaire forum op ons forum is dat van "Moderne games, consoles en handhelds". En de meest bezochte post op het gehele forum in 2019 was die van de Beursagenda.
Goed, wat het forum in 2020 gaat brengen met de nieuwe onderlaag en uiterlijk zal moeten blijken, maar wij zijn er klaar voor. Namens de gehele crew van Button Bashers alvast een geweldig 2020 toegewenst met veel liefde, geluk en games voor jou, u, en iedereen die je liefhebt.
Button Bashers 2019 Forumjaaroverzicht
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
- toejam
Bericht
Re: Button Bashers 2019 Forumjaaroverzicht
Prachtig stukje proza. Net als jij wordt ook hier als het goed is mijn hele bezoek voor Google weggefilterd. Want ik vind het niet erg dat jullie weten dat ik er ben, maar om de een of andere reden vind ik het niet zo nodig dat Google weet dat ik hier ben. Tenslotte ben ik al zo paranoïde dat ik een aparte browser heb voor Google-diensten.
Professional dabbler
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik ben ook zo'n blocker! Leuk overzicht Mike, altijd grappig om dit soort cijfertjes te lezen!
- segatarian
Bericht
Leuk overzicht.
Ik ben ook wat minder gaan posten afgelopen jaar, had diverse redenen. Hopelijk komt daar verandering in.
Ik gebruik al jaren geen Google.
Ik stoorde mij altijd dat advertenties boven mijn zoektermen gingen en waarschijnlijk sinds jaar en dag een van de weinige duckduckgo gebruikers. In t begin was ik er sceptisch over, maar een adblocker is niet nodig, stuk minder advertenties en volg problemen.
Ik ben ook wat minder gaan posten afgelopen jaar, had diverse redenen. Hopelijk komt daar verandering in.
Ik gebruik al jaren geen Google.
Ik stoorde mij altijd dat advertenties boven mijn zoektermen gingen en waarschijnlijk sinds jaar en dag een van de weinige duckduckgo gebruikers. In t begin was ik er sceptisch over, maar een adblocker is niet nodig, stuk minder advertenties en volg problemen.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Mooi stukje weer voor dit jaar!
What the duck is DuckDuckGo?
What the duck is DuckDuckGo?
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- segatarian
Bericht
Duck it!
Mijn ervaringen zijn dat ik met duckduckgo algemene informatie juist beter vind.
Bijvoorbeeld bij determinatie van antiek spul van mijn andere hobby,metaaldetecten is het zoveel handiger. Bij google krijg je dan eerst een stuk of 10 bedrijfs websites waar je munten,goud , geschiedenis boeken en weet ik t wat voor je kiezen krijgt als bovenste hits.
Het zoeken naar producten die je wilt kopen kun je beter met Google doen.
Behalve dan dat je maar bestookt blijft worden met ads omdat je t ooit gezocht hebt
de zoek kwaliteit is ook niet de rede geweest dat ik overgestapt ben van Google, ik baal gewoon meer van dat alles maar verzameld word van je.
Ik verzamel games, hun complete mensen levens
Mijn ervaringen zijn dat ik met duckduckgo algemene informatie juist beter vind.
Bijvoorbeeld bij determinatie van antiek spul van mijn andere hobby,metaaldetecten is het zoveel handiger. Bij google krijg je dan eerst een stuk of 10 bedrijfs websites waar je munten,goud , geschiedenis boeken en weet ik t wat voor je kiezen krijgt als bovenste hits.
Het zoeken naar producten die je wilt kopen kun je beter met Google doen.
Behalve dan dat je maar bestookt blijft worden met ads omdat je t ooit gezocht hebt
de zoek kwaliteit is ook niet de rede geweest dat ik overgestapt ben van Google, ik baal gewoon meer van dat alles maar verzameld word van je.
Ik verzamel games, hun complete mensen levens
- Fing3r
Bericht
Statistieken zijn altijd erg leuk , jammer dat het aantal berichten wat is afgenomen. Echter heb ik nu soms al moeite om alles bij te houden, daarom blijven de aanwinsten topics wel eens een beetje links liggen en reageer ik niet overal op