Button Bashers Forum 3.0 - 16 december live

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Button Bashers Forum 3.0 - 16 december live

08 dec 2019, 16:20

Beste leden,

het is zo ver! Volgende week staat de overgang van het Button Bashers Forum op de agenda. Het heeft lang geduurd, maar het gaat gebeuren. Volgende week zaterdag/zondag zal het forum op slot gaan. Vanaf dat moment begint de migratie die ogenschijnlijk simpel lijkt, maar na weken testen en gedoe toch lastiger is dan er straks te zien is.

Wat gaat er gebeuren?
Op dit moment draait het forum op Server A, op versie 3.0.14 met Thema X. Na de migratie draait het forum op een nieuwe server. Het voordeel voor ons is dat wij hier alles zelf in beheer hebben. Op dit moment kunnen we niet overal bij waar we bij zouden willen, en dat maakt heel veel zaken erg lastig.

De software waar ons forum op draait zal een update krijgen. We gaan versie 3.0.14 naar 3.2.8. Dat lijkt een kleine stap, maar is het onder de motorkap niet. We doen dit niet alleen om weer helemaal bij te zijn op de laatste versie, maar ook omdat het huidige forum alleen met een hele oude PHP-versie werkt. Als voor de oude PHP-versie de support een keer wegvalt, stopt het forum met werken.

Helaas is het zo dat de maker van de software van het forum bij de upgrade van versie 3.1 naar 3.2 de hele boel intern heeft omgegooid. En daardoor werkt de huidige layout niet meer en ook de plugins niet meer. Dat maakt de migratie behoorlijk lastig (ik zal niet te technisch worden waarom) en hierdoor moeten er veel meer stappen genomen worden om het resultaat te bereiken.

Wat gaat er weg?
Zoals gezegd: de huidige layout. Weg gaat het bruin en het donkere uiterlijk. Maar ook bepaalde functies zullen verdwijnen. De grootste is wellicht de User Feedback. Als je nu met een mede-BBer een deal sluit kan je feedback geven. Dat zal volgende week vervallen. Reden? Niet omdat wij het niet prettig vinden, maar de plugin werkt simpelweg niet meer op het nieuwe forum. En de maker van de plugin heeft geen nieuwe geschreven.

Het huidige forum is 6 jaar oud, daar zo meer over, en in die 6 jaar is er een hoop veranderd. Ook de Soundcloud-speler op de voorkant het forum vervalt. De slider eveneens, maar daar komt wel een banner voor terug om jullie op de hoogte te houden van podcasts en de retrochallenge.

Wat komt er dan terug?
Een fris en super mobielvriendelijke layout. Die komt er sowieso voor terug. Het nieuwe forum met de nieuwe layout is heel erg lief voor alles dat geen PC is. Dus dat is een grote vooruitgang, al waren we al redelijk stabiel op mobiel. Uiteraard gaan we ook direct afdwingen dat alles op het forum via httpS:// gaat werken. Op dit moment is dat nog het enige stukje dat getest moet worden. Mocht dat voor 16 december niet werken, is dat het eerste dat we gaan fixen na de migratie. Beloofd.

Ook komt er een functie in het forum die het insluiten van media (filmpjes, tweets, etc) erg makkelijk maakt. Heb je een YouTube video die je wil plaatsen? Plak gewoon het adres ( https://www.youtube.com/watch?v=c5kCLcu8hdk ) in je bericht en het werkt. Twitter? Net zo. Imgur? Ook. Soundcloud, waar onze podcasts op staan? Plak en er is een speler. En zo nog veel meer mediawebsites. Heb je een lekkere track op Spotify gevonden? Geen probleem. Plak het adres en gaan. Voor plaatjes werkt dat nog niet, maar....

En als het draait, wat dan?
Door de overgang is het makkelijker voor ons om door te ontwikkelen en testen met het forum. Nu we overal bij kunnen, zal er een speeltuin omgeving komen waar we aan blijven sleutelen om alles nog beter en prettiger te maken. Zo ligt de wens van Apenheul er om jullie als bezoekers te kunnen laten kiezen tussen een Light en Dark-thema. Dat is er nu niet, maar staat wel op de To-Do lijst. Evenals het gewoon kunnen plakken van een webadres van een plaatje.

Maar ook de statistieken, een player voor Soundcloud aan de voorkant en vele andere zaken gaan we langzaam naar op zoek. Maar eerst moet de basis gaan werken.

Er moet dus nog best wat gedaan worden, waarom gaan jullie dan nu al over?
Goede vraag. En ondanks dat ik nostalgie erg goed aan de kant kan zetten, is 16 december toch een bijzondere datum. Op 16 december, om 00:23 vroeg in de ochtend, installeerde ik in 2013 het forum en zag Button-Bashers.nl voor het eerst het levenslicht. Op 16 december zitten we dus precies 6 jaar na de opstart. Daarom wil ik graag het forum overgezet hebben op die dag. Waarschijnlijk al op de zaterdag of zondagochtend, maar goed. Op maandag is wat lastiger in verband met werk.

Heb je nog vragen, opmerkingen of wat dan ook, laat het weten. We hopen dat de migratie zonder problemen verloopt en dat jullie vanzelf terecht komen op het nieuwe forum, waar alles in de basis werkt en dat het prettiger werkt voor iedereen. We weten ook; je kan niet iedereen gelukkig stemmen. Verandering is soms :mad1: voor mensen, en er zullen ongetwijfeld dingen tegenvallen. Maar we hopen dat na :wallbash: iedereen uitkomt op :wub:
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

Re: Button Bashers Forum 3.0 - 16 december live

08 dec 2019, 16:56

Ben benieuwd!
toejam

08 dec 2019, 17:02

Heel veel succes met de migratie. Ik heb een beeld wat er allemaal moet gebeuren en ondanks dat het heel simpel lijkt zal het toch wel uitdagingen en verrassingen kennen :)
Professional dabbler
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

08 dec 2019, 17:17

Er gaat dus geen content verloren?
- portable-games.nl
marxkemp
Contacteer:

08 dec 2019, 17:18

Tapatalk support?
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 dec 2019, 17:28

koekiemonster schreef:Er gaat dus geen content verloren?
Zeker niet, alle content gaat mee. Dat blijft allemaal bewaard.
marxkemp schreef:Tapatalk support?
Dat komt er gewoon weer in. We kunnen het nu alleen nog niet testen, omdat er bepaalde accountgegevens in de Tapatalk zitten die we niet twee kanten op kunnen sturen. Maar het er of direct in, of binnen een week. Afhankelijk van hoe de installatie van de plugin gaat.
Afbeelding
LesserMagic

09 dec 2019, 03:14

Ik hoop dat het forum niet superwit ofzo gaat worden. Of dat er in ieder geval een optie zit om een donkere skin te kiezen. De kleuren vind ik op dit moment prima, ook 's avonds laat met weinig licht.

Afbeelding
Afbeelding
Don Cannoli 79

09 dec 2019, 08:35

Nieuwe dingen zijn goed, ik ben er klaar voor. Bring it !
Succes met de migratie.
Ok Impala!
Contacteer:

09 dec 2019, 09:01

Spannend! Hopelijk verloopt alles goed! :love:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 dec 2019, 11:17

LesserMagic schreef:Ik hoop dat het forum niet superwit ofzo gaat worden. Of dat er in ieder geval een optie zit om een donkere skin te kiezen. De kleuren vind ik op dit moment prima, ook 's avonds laat met weinig licht.
Op dit moment is wit wel de overhand hebbende kleur, maar omdat Apenheul het al had aangestipt en jij nu ook, heb ik zojuist op de testomgeving een dark/light mode gefixt. U kunt straks dus zelf kiezen!
Afbeelding
Fing3r

09 dec 2019, 12:25

LesserMagic schreef:Ik hoop dat het forum niet superwit ofzo gaat worden. Of dat er in ieder geval een optie zit om een donkere skin te kiezen. De kleuren vind ik op dit moment prima, ook 's avonds laat met weinig licht.
Dit! Wit is zeer onprettig, ik heb nu ook bijna alles zo donker mogelijk. Windows, Youtube, Smartphone, Chrome etc

Verder ben ik inderdaad zeer benieuwd!
AfbeeldingAfbeelding
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

09 dec 2019, 13:23

Dynamike schreef:
Op dit moment is wit wel de overhand hebbende kleur, maar omdat Apenheul het al had aangestipt en jij nu ook, heb ik zojuist op de testomgeving een dark/light mode gefixt. U kunt straks dus zelf kiezen!
Woohoo! Dark theme! #teamdarktheme
- portable-games.nl
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 dec 2019, 17:45

Update:

Iedereen zal standaard de Dark Theme krijgen, en kan als hij/zij wil, overschakelen naar light. Technische reden, niet boeiend, maar dan weten jullie dat.
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

11 dec 2019, 09:13

Mooi! Dark theme heeft sowieso mijn voorkeur, kijkt een stuk rustiger! :smile:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

11 dec 2019, 23:23

koekiemonster en Ok Impala! Jullie zullen je avatar dan wel moeten aanpassen. Dat wit in jullie avatar gaat mijn ogen bezeren ;) j/k

Ik ben benieuwd.
toejam

12 dec 2019, 09:18

arjen1981 schreef:koekiemonster en Ok Impala! Jullie zullen je avatar dan wel moeten aanpassen. Dat wit in jullie avatar gaat mijn ogen bezeren ;) j/k

Ik ben benieuwd.
FTFY

Afbeelding
Professional dabbler
Zwarteziel

12 dec 2019, 10:06

Succes met de migratie! Ben benieuwd naar de nieuwe look en blij met een donker thema.
arjen1981

12 dec 2019, 12:27

toejam schreef: FTFY
Tnx!
Jalf

12 dec 2019, 14:11

Ik ben erg benieuwd. Mooi dat je die tijd er in steekt! Succes!
Ik doe niet aan onderschriften.
Flozem

12 dec 2019, 19:47

Ai.... verandering :cursing: :cursing: :cursing:

Maar gelukkig wel een duister thema... :evil:
LesserMagic

14 dec 2019, 02:57

Dynamike schreef:
Yesss! Mijn dank is zeer groot.
Afbeelding

Terug naar “Mededelingen, FAQ & feedback”