Dames en heren,
het is tijd om het Button Bashersforum naar 2019 te brengen. Zoals sommigen van jullie wellicht weten is het uiterlijk van het forum sinds de begin dagen redelijk veranderd, maar de globale look (het bruin met oranje etc) is er vanaf de eerste dag. Ook de functionaliteit van het forum is door de jaren heen sterk verbeterd (zeker voor mobiel) maar we zitten inmiddels wel half in 2019. En dus willen we, en moeten we, vooruit.
De reden van het moeten is dat de versie van het forum, PHPBB 3.0.14, nog draait op PHP versie 5.4XXX en die gaat er binnenkort toch een keer uit. Omdat het forum niet draait op een hogere versie van PHP moeten we dus upgraden. Maar upgraden is niet zomaar iets. Want de laatste versie van PHPBB vereist een tussenstap, en in die tussenstap sterft het huidige design. Dat werkt niet meer. Ook diverse mods die in het forum gebakken zitten werken niet meer.
Nu heb ik zelf, op een testomgeving, de upgrade een aantal maal getest. Mods eruit, upgrade en nieuw thema, maar het sterft. Hard. En dan houdt mijn kennis op. En ook die van de rest van het beschikbare team. Dus zoeken we iemand die het leuk zou vinden om dit op technisch vlak op te pakken.
Denk je dat je dit kan, en vooral, heb je de tijd er voor en wil je er tijd in steken? Dan mag je altijd even een DM sturen. Is het je hobby? Want het is allemaal liefdewerk oud papier, dan zoeken we ... JOU!
Button Bashers naar next level - wie kan en wil helpen?
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- Fing3r
Bericht
Re: Button Bashers naar next level - wie kan en wil helpen?
Ik had graag geholpen, maar ik heb 0,0 verstand van programmeren of websites bouwen
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
De wil is er hier ook wel, maar ik zou ook niet weten waar ik moest beginnen...
Bericht
Mijn PHPBB kennis is 10+ jaar oud helaas... maar het huidige thema zal wel speciaal gemaakt zijn voor deze steentijd versie van PHPBB neem ik aan. Krijg je een nieuw thema ook niet aan de praat, iets wat er op lijkt ofzo? Want je zegt een nieuw thema sterft? Heb je een thema voor de juiste versie gepakt?
- toejam
Bericht
Ik heb kennis van PHP, niet van PHPBB maar wel tijd. Ik lees dat je een testomgeving hebt, dus dan lijkt het me geen kwaad te kunnen om een keer een kijkje te nemen.
Professional dabbler
- Shmupz
Bericht
Ja, ik heb iemand! Ik DM je! :-)
Bericht
Ik heb geen verstand van PHPBB whatsoever. Beetje oppervlakkig gespeeld met PHP. Wel verstand van programmeren.
Ik zou op zich wel bereid zijn eens een poging te doen. Maar als je mensen hebt die er al meer verstand van hebben, dan is dat waarschijnlijk de betere optie. Tijd heb ik niet overdreven veel, maar dat zal voor de meeste mensen gelden.
Afhankelijk van hoe een en ander gaat lopen, zou ik in ieder geval overwegen de huidige code in een source control systeem te gooien, als dat nog niet zo is. Eventueel op github. Vooral als er potentieel meerdere mensen mee aan de slag gaan.
Ik zou op zich wel bereid zijn eens een poging te doen. Maar als je mensen hebt die er al meer verstand van hebben, dan is dat waarschijnlijk de betere optie. Tijd heb ik niet overdreven veel, maar dat zal voor de meeste mensen gelden.
Afhankelijk van hoe een en ander gaat lopen, zou ik in ieder geval overwegen de huidige code in een source control systeem te gooien, als dat nog niet zo is. Eventueel op github. Vooral als er potentieel meerdere mensen mee aan de slag gaan.
- Tom
- Moderator
Bericht
Zou top zijn als iemand daarbij kan helpen
Mijn kennis is helaas zeer beperkt op dit gebied.
Het mooie is dat we na die zes jaar nog steeds een forum hebben met veel kennis en vooral gezelligheid. En dat in een tijd waar vooral social media als facebook fora verdrongen hebben.
Het helpt toch wel dat hier ook heel veel gesproken wordt over retro games ipv alleeb maar nieuwe games. Een forum is onderhand ook retro te noemen
Mijn kennis is helaas zeer beperkt op dit gebied.
Het mooie is dat we na die zes jaar nog steeds een forum hebben met veel kennis en vooral gezelligheid. En dat in een tijd waar vooral social media als facebook fora verdrongen hebben.
Het helpt toch wel dat hier ook heel veel gesproken wordt over retro games ipv alleeb maar nieuwe games. Een forum is onderhand ook retro te noemen
- Pius
Bericht
Woohoo!Shmupz schreef:Ja, ik heb iemand! Ik DM je! :-)
"Come back when you can put up a fight."