Podcast 101: jaaroverzicht 2020

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 jan 2021, 21:54

In 2020 is er veel veranderd, maar wat er niet veranderd is is dat we het traditiegetrouw afsluiten met een lange Button Bashers jaaroverzicht-aflevering. De welbekende rubrieken zijn terug zoals de game talk en de beste games van het jaar, maar ook vertellen Michael en Niels over andere hobbies die aandacht hebben gekregen zoals whisky, slow cooking en thee. Polly, zet de ketel op! Het is tijd voor Button Bashers!

SoundCloud

Aflevering 101: Jaaroverzicht 2020

Info
Host: Michael
Duur: 4:21:51
Datum: 17 januari 2021

Podcast Timetable:

00:00:17 - Introductie
Niels deed zich in 2020 tegoed aan Japanse en Schotse Wisky en allerlei verschillende soorten thee van Crusio Thee. Michael ging echter op de culinaire tour en vertelt waarom hij fan geworden is van slowcooking.

00:34:40 - Game Talk
Niels ging op een epische reis in het spel Baldurs Gate II Shadows of Amn (35:06).Michael eet van meerdere walletjes in drie grote open wereld games: Yakuza Like a Dragon (54:38), Assassins Creed Valhalla (56:27), Immortals Fenyx Rising (1:00:24).

01:16:13 - Jaaroverzicht 2020
Net zoals in voorgaande jaren heeft Michael een selectie gemaakt van wat er zoal op gebied allemaal gebeurd is in 2020. Ook komen de gebruikersstatistieken van het Button-Bashers forum voorbij en hoe de podcast het in 2020 heeft gedaan.

01:45:52 - Welke game trok jou door Corona heen?
Zoals de titel van de rubriek al aangeeft hebben we gevraagd wat COVID-19 met ons gamegedrag heeft gedaan, en daar worden ook de reacties op het forum bij betrokken.

02:34:50 - Hardware en games gespeeld in 2020
Na een kort intermezzo omdat Niels een fles Laphroaig Quarter Cask open trok kijkt het panel terug op de hardware-aankopen van 2020 (02:39:42) en gespeelde games.

03:37:18 - De beste games die we in 2020 gespeeld hebben
Zoals elk jaar eindigt het jaaroverzicht met wat we de beste games van het jaar vonden, en deze keer worden ook spellen uit eerdere jaren genoemd die indruk gemaakt hebben.

04:13:06 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Splatoon 2 (inrto)
- Monkey Island Theme remix
- Castlevania Bloodlines remix
- Leisure Suit Larry Love for Sail
- Ori and the Will of the Whisps
- Murder by Numbers
- Ori and the Blind Forest

Een directe link naar de MP3 vind je hier.
seffen99

Re: Podcast 101: jaaroverzicht 2020

17 jan 2021, 22:06

Ruim 4 uur BB goodness. Dat wordt genieten. En als ik de ‘off game topic’ onderwerpen zo lees, wordt het heerlijk unwinding. Ik ga lekker luisteren.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

17 jan 2021, 22:16

Kijk er naar uit om deze te luisteren
marxkemp
Contacteer:

17 jan 2021, 22:40

Oehhhhh. Slowcooking!!
seffen99

18 jan 2021, 10:59

Ik zit nu 2 uur in de aflevering en het is genieten mannen. Vooral het eerste uur ‘off topic’ voelde als een gezellig gesprek met wat vrienden. Heel tof om Niels te horen over thee en Mike over het koken met die speciale pot.

@apenheul, volgens mij bedoel je een thee apparaat als deze? Deze heeft m’n vrouw met Sinterklaas gekregen. Ik ben nu heel benieuwd naar die groene thee waar je het over had. Ik ga een potje daarvan bestelen.

Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jan 2021, 11:20

seffen99 schreef:
18 jan 2021, 10:59
Ik zit nu 2 uur in de aflevering en het is genieten mannen. Vooral het eerste uur ‘off topic’ voelde als een gezellig gesprek met wat vrienden. Heel tof om Niels te horen over thee en Mike over het koken met die speciale pot.

@apenheul, volgens mij bedoel je een thee apparaat als deze? Deze heeft m’n vrouw met Sinterklaas gekregen. Ik ben nu heel benieuwd naar die groene thee waar je het over had. Ik ga een potje daarvan bestelen.

Afbeelding
Thanks Sven! Zo'n tea maker bedoel ik idd, ik heb een ander model maar dit is hetzelfde principe :)

De groene thee waar ik het over had is Longjing:
https://www.crusiothee.com/nl/shop/groe ... roene-thee
Fing3r

18 jan 2021, 12:34

Het eerste deel heb ik erop zitten en het luisterd weer lekker weg, heb nu alweer zin in de terugweg naar huis om weer verder te luisteren.
AfbeeldingAfbeelding
TheDarkWanderer

18 jan 2021, 21:39

Heerlijke aflevering heren.

Even ter verduidelijking:
Het gaat om 3-4 uur sporten per dag ja.
Slank? Nee dat niet. Wel gewichtstechnisch bijna gehalveerd in vergelijking met 1,5 jaar geleden :wink:
I sense a soul in search of answers...
Galious
Moderator
Moderator

18 jan 2021, 22:38

Zin in de episode! Ik moest net wel even een doublecheck doen van de banner, want van een afstandje lijkt het aan de linkerzijde net op een (koffie)leut(er) :lol:

Can't unsee... :omg:
nmkl pjkl ftmch
dlbyvisual

19 jan 2021, 17:39

Was mooi! Bijna afgeluisterd alweer, maarrrruh... waarom werd mijn reactie vakkundig gecensureerd?!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 jan 2021, 17:41

Galious schreef:
18 jan 2021, 22:38
Zin in de episode! Ik moest net wel even een doublecheck doen van de banner, want van een afstandje lijkt het aan de linkerzijde net op een (koffie)leut(er) :lol:

Can't unsee... :omg:
f.ck
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 jan 2021, 23:36

dlbyvisual schreef:
19 jan 2021, 17:39
Was mooi! Bijna afgeluisterd alweer, maarrrruh... waarom werd mijn reactie vakkundig gecensureerd?!
Ik ben blij met de term "vakkundig" :party3:
Afbeelding
Fleder

20 jan 2021, 10:11

(mijn 1e reactie op het forum) Mooie aflevering, inderdaad een hoop studio's die zijn opgekocht het afgelopen jaar. Ergens is dat jammer, want onafhankelijke studio's willen nog wel eens risico's nemen waar we dan compleet nieuwe, verfrissende titels en speltypes aan te danken hebben. Maar aan de andere kant stonden die studio's waarschijnlijk ook niet zomaar in de etalage.
Hebben jullie bij de luistercijfers trouwens de directe downloads ook meegeteld?
Phrozbug

20 jan 2021, 11:52

Ik heb deze podcast weer ontdekt toen ik zelf de ideeën voor een nieuw platform ( gamerplus.nl ) aan het ontwikkelen. Heerlijke pidcast en goed forum. Slowcooking is inderdaad geweldig. Die Ninja lijkt me ook wel wat. Podcast om in slaap te vallen doe ik ook heel vaak.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jan 2021, 19:55

Wat tof dat twee leden die al een tijdje lid zijn een reactie hebben achter gelaten op aflevering 101. Dank daarvoor!
Phrozbug schreef: Ik heb deze podcast weer ontdekt toen ik zelf de ideeën voor een nieuw platform ( gamerplus.nl ) aan het ontwikkelen. Heerlijke pidcast en goed forum. Slowcooking is inderdaad geweldig. Die Ninja lijkt me ook wel wat. Podcast om in slaap te vallen doe ik ook heel vaak.
Ik heb even stiekem gekeken op gamerplus.nl, ik ben benieuwd wat dat allemaal gaat worden. Succes met het opzetten.
Fleder schreef: (mijn 1e reactie op het forum) Mooie aflevering, inderdaad een hoop studio's die zijn opgekocht het afgelopen jaar. Ergens is dat jammer, want onafhankelijke studio's willen nog wel eens risico's nemen waar we dan compleet nieuwe, verfrissende titels en speltypes aan te danken hebben. Maar aan de andere kant stonden die studio's waarschijnlijk ook niet zomaar in de etalage.
Hebben jullie bij de luistercijfers trouwens de directe downloads ook meegeteld?
Ik weet niet zeker of Niels die erin heeft meegenomen, ik gok van wel. En het is inderdaad zonde dat kleinere studio's straks vallen onder de vlag van een corporate die puur kijkt naar cijfers en geld.
Afbeelding
TheDarkWanderer

20 jan 2021, 21:39

Andersom geeft het studio's met toffe ideeën en goede creatieve mensen misschien wel de budgetten en het organisatievermogen die een succesvolle release mogelijk maken.
I sense a soul in search of answers...
Phrozbug

20 jan 2021, 23:10

Dynamike schreef:
20 jan 2021, 19:55
Wat tof dat twee leden die al een tijdje lid zijn een reactie hebben achter gelaten op aflevering 101. Dank daarvoor!
Phrozbug schreef: Ik heb deze podcast weer ontdekt toen ik zelf de ideeën voor een nieuw platform ( gamerplus.nl ) aan het ontwikkelen. Heerlijke pidcast en goed forum. Slowcooking is inderdaad geweldig. Die Ninja lijkt me ook wel wat. Podcast om in slaap te vallen doe ik ook heel vaak.
Ik heb even stiekem gekeken op gamerplus.nl, ik ben benieuwd wat dat allemaal gaat worden. Succes met het opzetten.
Het is nog allemaal heel pril. Ik ben gewoon benieuwd of er behoefte aan is. Ik heb er zelf wel behoefte aan, maar dat is n=1 hè :smile:
Veel van wat ik tegenkom op websites, YouTube, podcasts, etc is van het niveau schoolplein. Prima voor veel mensen, maar tja ik ben begonnen op een Philips Videopac, dus het schoolplein ligt al enige tijd achter me. Daarom was de Button Bashers Podcast ook zo'n verademing!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 jan 2021, 23:35

Euj, dank!

@Fleder: je hebt gelijk dat ik downloads niet had meegenomen en daarmee zouden we iets hoger zijn uitgekomen. In de praktijk worden niet zoveel downloads echt geregistreerd via SoundCloud om een of andere reden, misschien alleen als iemand met een SoundCloud account letterlijk op de download knop drukt (maar downloaden via een podcasting app of via onze directe link registreert niet).

@Phrozbug: cool om te lezen! Succes met gamerplus.nl!

En RE: studio's opkopen. Ik kan voor mezelf nog niet zo goed afwegen hoe ik daar in sta. Voor de stabiliteit in salaris voor medewerkers is het meestal gunstig (behalve waarschijnlijk voor afdeling PR want dat wordt overgenomen door de overkoepelende publisher). Voor de consument is het een dubbelsnijdend zwaard omdat het soms betekent dat bepaalde games aan 1 ecosysteem gebonden zijn en omdat de aard van de games kan veranderen doordat de developer ofwel meer risico mag nemen ofwel bij moet springen bij de ontwikkeling van een game (dat zie je bij Ubisoft bijvoorbeeld).
Fleder

21 jan 2021, 07:48

TheDarkWanderer schreef:
20 jan 2021, 21:39
Andersom geeft het studio's met toffe ideeën en goede creatieve mensen misschien wel de budgetten en het organisatievermogen die een succesvolle release mogelijk maken.
Misschien dat in eerste aanleg een studio z'n eigen projecten mag afmaken of voortzetten. Toch zijn er veel voorbeelden van studio's die op termijn geen greintje identiteit overhouden. Ik denk aan Rare als onderdeel MS langzaam werd gedegradeerd tot 13 in een dozijn producent en pas sinds Sea of Thieves weer een beetje op de radar komt. Of Criterion, die van heer en meester van arcade racing games aan het werk werd gezet voor shooters. Visceral ging ten onder aan de rekenmeesters van EA. Met dat in het achterhoofd hou ik m'n hart vast voor Ninja Theory en Double Fine.

EA heb ik een hele tijd het voordeel van de twijfel gegeven, omdat ze ook games als Shadows of the damned, Brütal legend en Mirror's Edge hebben uitgegeven. Dat kan een grote uitgever wel: commercieel minder succesvolle games uitgeven omdat de inkomsten toch wel binnenkomen door FIFA en CoD. Maar dat heb ik in de afgelopen consolegeneratie niet meer (zoveel) gezien. De winst die door grote games en inkomstenstromen als microtransacties binnenkomt wordt niet of nauwelijks in nieuwe IP's gestoken. En als je een nieuwe studio overneemt, kan je die mooi aan het werk zetten met een product dat die winst vergroot.

Bij Sony zie je nog het één en ander aan onverwachte games voorbij komen: Dreams en Gravity Rush (die zelfs een vervolg kreeg).

Embracer timmert aardig aan de weg met overnames, maar het is een beursgenoteerd bedrijf. Als de aandeelhouders op een bepaald moment meer rendement willen hebben, dan gaan de studio's dat merken in de projecten die ze mogen doen.

Fingers crossed!
seffen99

21 jan 2021, 08:16

Klaar! Aflevering volledig beluisterd en een feestje was het!

Voor een impressie van deze aflevering heb ik de volgende ‘Episode-reel’:

- Coole introtune
- Niels houdt van Whiskey
- Niels houdt van thee
- Niels haat blaadjes aan z’n mond
- Mike houdt niet van Whiskey
- Mike kookt z’n eigen potje
- Buldars gate is tof
- AC Valhalla is saai
- 2020 is een bijzonder gamejaar
- BB leden worden fit door gamen
-Mike verward ‘Sven’ met ‘Vriend’
- ‘South of The circle’ transformeert op magische wijze in ‘South of the crisis’ (zo noem ik de boodschap die ik onder mij zie liggen na een bezoek aan het kleinste kamertje)
- Niemand heeft een abbo op Apple Arcade (behalve Sven)
- Niels drinkt nog meer whiskey
- Brandende vaten met turf
- Nog meer whiskey
- Japanse whiskey met de prijs van een Next gen console
- Niels en Mike hebben veel spulletjes gekocht en zijn daar bescheiden over
- oh wacht ze hebben nóg meer hardware gekocht
- Ineens stijgt het aanzien van Niels naar epische hoogte wanneer hij tussen neus en lippen door zegt dat hij de earpods pro heeft gekocht
- Niels is episch
- Niels breekt de code, het internet en de brein van Mike en alle luisteraars met zijn spreadsheet magie over het spanningsveld tussen game-genre en console
- Mike is van slag
- Niels is episch
- ‘Astrobot’ transformeert op magische wijze in ‘Astro Boy’
- Niels refereert naar de aflevering waar Sven ook in zat en praatte over die game van Dontnod....
- Het valt even stil
- Ohja Life is Strange zeggen de mannen bijna gelijk
- Tumble weeds, crickets en akelig lange stilte..
- Animal Crossing is dé game
- Mike heeft geen emoties maar zegt met een brok in z’n keel dat de soundtrack van FF IV remake niet te doen is zo mooi
- Mike vergelijkt Xbox met Apple
- Niels gaat kip frituren
- Mike geeft een pannetje olie als tip ipv frituurpan
- Niels zegt ja en denkt nee
- Bedankt voor het luisteren
Laatst gewijzigd door seffen99 op 21 jan 2021, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jan 2021, 11:01

seffen99 schreef:
21 jan 2021, 08:16
Klaar! Aflevering volledig beluisterd en een feestje was het!

Voor een impressie van deze aflevering heb ik de volgende ‘Episode-reel’:

- Mike vergelijkt Xbox met Apple
- Bedankt voor het luisteren
Hahaha ik heb hier goed om moeten lachen. Dat van "vriend" heb ik even teruggeluisterd, had dat nog niet gehoord, maar die was wel aardig. En dat van Xbox met Apple ga ik nog even naar op zoek :lol:
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 jan 2021, 22:03

EPISCH!

Afbeelding

Dit is trouwens het resultaat van mijn oudjaarplannen.
Ok Impala!
Contacteer:

22 jan 2021, 09:34

Het is inderdaad een ouderwets lekker lange aflevering. Ben al drie dagen stukjes aan het luisteren en er nog altijd niet doorheen! :smile:

Het contrast is zoals altijd ook wel grappig. Niels vertelt enthousiast over de games die hij gespeeld heeft, terwijl ons "zonnetje in huis" (wat ik in ieder geval begreep uit een eerdere aflevering) veel zucht en steunt over de vreselijke game ervaringen die hij heeft moeten doorstaan. :biggrin:

Dat is trouwens ook een moment wat me dit jaar bij is gebleven in de podcast. Het moment dat Mike het over Final Fantasy VII Remake ging hebben. Ik ging er eens lekker voor zitten... Mike die die game tot de grond toe ging afbranden... Jullie weten allemaal hoe dat afliep... Mike begon met "dit is gewoon een zó'n goede game", om vervolgens de loftrompet op te steken over FFVIIR! :biggrin:

Ik wens Mike toe dat hij dit jaar meer geluk heeft in zijn games keuze en niet weer constant verdwaald raakt in besneeuwde, Noorse bergtoppen en Japanse steden met bizarre opdrachten! Maar meer Final Fantasy VII Remake ervaringen heeft! :kiss:

Fijne aflevering mannen! Het is genieten! :smile:
seffen99

22 jan 2021, 09:53

Apenheul schreef:EPISCH!

Afbeelding

Dit is trouwens het resultaat van mijn oudjaarplannen.
Wat kan ik zeggen; Episch!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 jan 2021, 10:07

Ok Impala! schreef:
22 jan 2021, 09:34
Het contrast is zoals altijd ook wel grappig. Niels vertelt enthousiast over de games die hij gespeeld heeft, terwijl ons "zonnetje in huis" (wat ik in ieder geval begreep uit een eerdere aflevering) veel zucht en steunt over de vreselijke game ervaringen die hij heeft moeten doorstaan. :biggrin:

Dat is trouwens ook een moment wat me dit jaar bij is gebleven in de podcast. Het moment dat Mike het over Final Fantasy VII Remake ging hebben. Ik ging er eens lekker voor zitten... Mike die die game tot de grond toe ging afbranden... Jullie weten allemaal hoe dat afliep... Mike begon met "dit is gewoon een zó'n goede game", om vervolgens de loftrompet op te steken over FFVIIR! :biggrin:

Ik wens Mike toe dat hij dit jaar meer geluk heeft in zijn games keuze en niet weer constant verdwaald raakt in besneeuwde, Noorse bergtoppen en Japanse steden met bizarre opdrachten! Maar meer Final Fantasy VII Remake ervaringen heeft! :kiss:
Hahahaha, en dan gedraag ik me in de podcast nog vaak rustig :evil2: want het kan ook heel anders. Maar goed, we houden het beschaafd en rustig in de podcast :wink:

Dit jaar zal het allemaal niet veel beter worden hoor :lol: Ik heb net de Resident Evil 8 beelden gezien, en die ga ik (waarschijnlijk) wel kopen, maar ik weet ook dat het verhaal al iets zal worden wat nergens op slaat. En die merchant die ze getoond hebben, om een beetje Resident Evil 4 aan te halen, slaat ook nergens op. Maar goed, wellicht heb ik het helemaal mis. Ook dat is vaker in de podcast gebleken :tongue2:
Afbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”