Podcast 100: PS4 en Xbox One

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Podcast 100: PS4 en Xbox One

08 nov 2020, 16:44

De Button Bashers Podcast is terug en in aflevering 100 kijken Michael en Niels terug op de 8e generatie en dan met name naar de Playstation 4 en Xbox One. Wat hebben de consoles ons gebracht en wat zijn de top 5 beste games van de generatie volgens Michael en Niels? Je hoort het in deze ruim 3 uur en 15 minuten durende podcastaflevering!
Zit je er klaar voor? Het wordt een lange en gezellige zit!

SoundCloud

Aflevering 100: PS4 en Xbox One

Info
Host: Michael
Duur: 3:17:18
Datum: 9 november 2020

Podcast Timetable:

00:00:18 - Introductie

00:03:33 - Game Talk
Twee jaar geleden speelde Niels de spectaculaire Mario Kart VR in Shinjuku Tokyo en nu verandert hij zijn woonkamer in een race-circuit voor Mario Kart Live Home Circuit (03:36), Michael's wereld ziet er ondertussen wat overgroeid uit met The Last of Us Part II (25:27).

00:41:02 - Retrofocus op Playstation 4 en Xbox One
Waar hebben we het precies over wanneer we het over een console-generatie hebben?Michael en Niels proberen vanuit dit verschillende perspectieven te duiden en in hoeverre Wii U en Switch daar al dan niet bij horen. Ook kijken ze terug op de lancering van beide consoles en de veranderingen van het gamelandschap door de jaren heen.

02:15:50 - De beste PS4 en Xbox One games van de generatie
Uiteraard mogen de games niet onbesproken blijven, het was lastig kiezen maar toch hebben de panelleden hun eigen 5 beste games van de PS4 en Xbox One samengesteld.

03:10:39 - Afsluiting

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Super Mario Odyssey
- Paper Mario: The Origami King
- Zelda Ocarina of Time (Diggi Dis remix)
- Fire Emblem Three Houses
- Leisure suit Larry love for sail

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
SoundCloud
iTunes
Galious
Moderator
Moderator

Re: Podcast 100: PS4 en Xbox One

08 nov 2020, 17:37

Gefeliciteerd met de 100e aflevering, mannen! :party1:
Zin an :smile:
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

08 nov 2020, 17:42

Gedownload en speelt!
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
marxkemp
Contacteer:

08 nov 2020, 18:07

Van harte, boys. Heel gaaf!
dlbyvisual

08 nov 2020, 18:10

Awesome! Gefeliciteerd met jullie 100.e show. Wat een rit. Echt ontzettend knap. Kijk er naar uit.
kingoftherain

08 nov 2020, 22:24

Hele leuke aflevering weer, mannen! En congratz met #100! :party3: :party3: :party3:

Dat verbinding verliezen met Mario Kart Live klinkt wel bekend, ja. Een bepaalde hoek in de woonkamer heeft-ie er wat minder zin en dan is die kamer maar 5 bij 4.
Mario Kart 8 (Deluxe) is ook mijn favoriete Mario Kart geworden. Dat spel heeft zoveel variatie en die antigrav stukken in de circuits vind ik een geweldige toevoeging.

Mike noemt op een gegeven moment South Park: The Stick Of Truth, maar valt die niet onder de vorige generatie? Het kan zijn dat ik ernaast zit hoor, maar ik heb 'm zelf voor de PS3. Of bedoelt hij misschien The Fractured But Whole?

Vergeleken met m'n PS4 heeft mijn Xbox One ook amper aangestaan. Het is dat ik nu een maandje Gamepass heb genomen om eens wat spellen uit te proberen die ik daarna mogelijk op de PS4 zou kopen, wat toch mijn console of choice is. Mijn Xbox One S had ik gekocht voor de exclusives, zoals Ryse: Son Of Rome, Quantum Break, Recore, Cuphead, Rare Replay en eeeeeehhh... Scalebound. Dusssss..... :doh:
Oh, trouwens, Mike? Rare Replay, get it! :thumbup: :xbox: :heart:

Final Fantasy VII Remake was ik ook heel sceptisch over, maar ik bleek 'm zo leuk te vinden dat ik 'm in ieder geval twee keer achter elkaar heb uitgespeeld en aan een derde ben begonnen.

Zo uit mijn hoofd zouden mijn favoriete spellen van deze generatie in willekeurige zijn:
- Final Fantasy VII Remake
- Bloodborne
- Resident Evil 2
- God Of War
- Nier: Automata

Maar als je het me een andere dag vraagt dan zal ik daar waarschijnlijk Horizon: Zero Dawn tussen proberen te persen. :heart:
Of Nioh 2. :evil:

En inderdaad, op naar de volgende 100! :lit:
Coldplay - Fix You
Slimer80

08 nov 2020, 22:47

Gefeliciteerd met Podcast 100
Leuk om te luisteren :smile:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 nov 2020, 23:28

kingoftherain schreef:
08 nov 2020, 22:24
Hele leuke aflevering weer, mannen! En congratz met #100! :party3: :party3: :party3:

Mike noemt op een gegeven moment South Park: The Stick Of Truth, maar valt die niet onder de vorige generatie? Het kan zijn dat ik ernaast zit hoor, maar ik heb 'm zelf voor de PS3. Of bedoelt hij misschien The Fractured But Whole?
Thanks voor de complimenten en het snelle luisteren! Ik heb gekeken naar het moment dat de PS4/X1 uitkwamen, einde 2013, en Stick of Truth kwam in 2014 uit. Dus die ik heb onder die generatie gestoken. The Fracuted But Whole vond ik namelijk niet zo heel erg leuk moet ik zeggen.

En jouw top 5 had zomaar de mijne kunnen zijn. Alle 5 enorme goede games :thumbup:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 nov 2020, 23:29

Slimer80 schreef:
08 nov 2020, 22:47
Gefeliciteerd met Podcast 100
Leuk om te luisteren :smile:
Thanks! :party3: :thumbup:
Afbeelding
Swey

08 nov 2020, 23:43

Yay 100! Proficiat guys!
Ben tegenwoordig alles terug aan het luisteren op lange ritten voor werk, top!
Kunstschilder1987
Contacteer:

09 nov 2020, 03:58

ah man, gaat rap, 100 stuks. met recht een mijlpaal. gefeliciteerd hoor!
Morgen tijdens mn werk weer een fijn stukje audiotainment op de achtergrond. merci!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ok Impala!
Contacteer:

09 nov 2020, 09:47

Wow! Dat wordt weer lekker luisteren! Gefeliciteerd met deze mooie milestone! :smile:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

09 nov 2020, 10:10

Gefeliciteerd en ben erg benieuwd!
Mark

09 nov 2020, 10:49

Ik klikte op de banner rechts op het hoofdscherm, maar die link werkt niet (zit een 't' achteraan de URL).
Dat gezegd hebbende ga ik er ook eens eentje aanzetten. Ben benieuwd!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 nov 2020, 10:55

Dank voor de reacties tot dusver. Het is inderdaad wel een mijlpaal om 100 afleveringen uitgebracht te hebben, oorspronkelijk zagen we een soort jubileumaflevering voor ogen maar zonder Steef klopt dat niet, en daarom hebben we er een reguliere aflevering van gemaakt. Dit soort onderwerpen kunnen we in BBB niet zo goed kwijt maar gelukkig hadden we nog een andere podcast in de koelkast staan waarbij lange afleveringen geen uitzondering vormen.

En damn @kingoftherain, jij binget ff een aflevering van 3 uur en een kwartier :)
kingoftherain

09 nov 2020, 12:31

Apenheul schreef:
09 nov 2020, 10:55
En damn @kingoftherain, jij binget ff een aflevering van 3 uur en een kwartier :)
Het mooie van zo'n podcast is natuurlijk dat je het kan luisteren terwijl je andere dingen aan het doen bent die niet zo heel veel aandacht vragen. :thumbup: En ik was sowieso benieuwd naar jullie uiteindelijke ervaringen met deze generatie.
Coldplay - Fix You
TheDarkWanderer

09 nov 2020, 12:49

Wat een heerlijke podcast! Mooie terugblik op de generatie.

Heel tof dat jullie zoveel moeite doen om ons luisterplezier te bezorgen.

Al vind ik Switch wel echt al de next gen ten opzichte van PS4/X1 :wink:

Maar ik ben dan ook wel verslingerd aan mijn Switch
I sense a soul in search of answers...
Duke Nukem

09 nov 2020, 16:12

Gefeliciteerd met de 100ste aflevering! Leuke podcast weer mannen! Al is het voor mij meer het begin van een nieuw hoofdstuk, in plaats van het einde. Heb wel veel op de Xbox one en PS 4 gegamed bij vrienden, maar heb er zelf nog steeds geen één. Als straks iedereen van z'n huidige consoles af wilt koop ik er wel één voor een paar tientjes.. Hahaha
Fing3r

10 nov 2020, 10:01

Gefeliciteerd met jullie 100e aflevering, best wel een prestatie als je het mij vraagt! Het was weer een leuke aflevering en heb er erg van genoten.

Waar ik het niet helemaal mee eens ben is dat jullie zeggen dat Sony maar weinig risico heeft genomen op deze generatie in vergelijking met de voorgaande, ze hebben misschien niet zo vaak risico's genomen maar een slechte gok kost tegenwoordig natuurlijk ook veel meer. Jullie noemden in de Podcast al een paar voorbeelden, Playlink is een voorzichtig probeersel wat redelijk geslaagd is maar The Last Guardian was ondanks dat het een vervolg was ook best een groot risico waar Sony in bleef geloven ondanks dat het project gedoemd was om te mislukken.

God of War was ook best wel een risico, het is inderdaad een bewezen franchise maar ze sloegen wel een nieuwe weg in en als dat mislukt was dan had dat veel van Sony's reputatie gekost. Daarnaast hebben ze verschillende nieuwe franchises uit de grond gestampt met Days Gone, Until Dawn, Death Stranding, Bloodborne, Horizon Zero Dawn, Ghost of Tsushima, Dreams, Detroit en natuulijk de PS VR.

Ze hebben misschien wel een beetje voorzichtiger gedaan dan met de PS3, misschien niet zo gedurft als Nintendo maar toch zeker veel gewaagder dan een Microsoft die eigenlijk alleen met de Gamepass iets nieuws probeert.
AfbeeldingAfbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

12 nov 2020, 02:59

heb nu de aflevering geluisterd, en vond het wel interessant. juist omdat ik zelf alleen een xb1 heb en geen ps4. voel ook de behoefte niet zo. heb heel veel plezier ervan, maar eerlijk is eerlijk, ik ben geen fanboy, ik zou net zo veel plezier met de ps4 gehad hebben. had ik vorige generaties ook wel, daar koos ik alleen een ps3, en ik vind altijd meer dan genoeg vermaak. ik heb sowieso de "gave" om altijd de loserconsole te kiezen :D

exclusives had ps4 natuurlijk veruit de betere generatie... en wanneer mensen met een ps4 dat aanhalen hebben ze gewoon gelijk. wanneer ze het verwoorden als "er is niks te spelen op de xb1, die heeft geen games"... ja das een beetje onzinnig.

Ik ben sowieso geen AAA titel gamer over het algemeen. veel kleine games, veel indiegames en dergelijke.... en die komen veelal multiplatform digitaal uit. En daarom maakt het mij niet zo vaak uit. ik vind ht dan wel weer leuk om erg veel kleine titels fysiek te hebben, en met een beetje speurneuzen is daar op de xb1 ook erg veel van te vinden :)

De keus die ik destijds gemaakt heb, ik heb ongeveer 2 jaar geleden een xb1 eerste versie gekocht, was een simpele. kwam m per toeval goedkoop tegen. en net als ik gehad zou hebben met een ps4 heb ik geen seconde spijt gehad. achja - leuk om te horen hoe anders jullie het ervaren en ermee bezig zijn!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

12 nov 2020, 04:36

ps, ik krijg een foutmelding bij het mailen naar
dithebbenjulliehelemaalverkeerdgezien@button-bashers.nl :D
nee een top lijstje is altijd persoonlijk. niks mis mee.
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

12 nov 2020, 08:28

Gefeliciteerd mannen! Ik ga hem nog luisteren (hopelijk vandaag). Kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het goed gaat met Steef? Ik mis zijn enthousiasme en stem. :)
- portable-games.nl
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 nov 2020, 10:10

koekiemonster schreef:
12 nov 2020, 08:28
Gefeliciteerd mannen! Ik ga hem nog luisteren (hopelijk vandaag). Kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het goed gaat met Steef? Ik mis zijn enthousiasme en stem. :)
Mijn antwoord is: vast wel. En veel plezier met luisteren!
Afbeelding
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

12 nov 2020, 16:12

Top, hij staat aan. :)
- portable-games.nl
arjen1981

23 nov 2020, 14:08

Fijn om weer eens 3 uur durende BB aflevering te hebben. Heb hem eindelijk uit. Stuk lastiger nu ik thuiswerk om door al mijn podcasts heen te komen.

Maar knappe aflevering. Ik denk wanneer ik een eigen top zou maken dat ik uit kom op iets als:

Afbeelding

De eerste NioH en DQ Builders noemen we maar niet omdat de opvolgers in alle opzichten beter zijn. Heel erg twijfelde ik nog over The Last Guardian, Monster Hunter World, RE VII, Judgement en The Evil Within 2.

The Whitcher 3 en Dead Cells zijn voor mij dan nog van die titels die ik heb gemist. Al denk ik dat ik The Whitcher nooit helemaal in mijn straatje gaat vallen. Maar Dead Cells kwam in jullie top 5 nog wel weer als een groot gemis uit de lucht vallen in mijn last gen game ervaring. Knap ook hoe jullie er 5 hebben kunnen noemen ipv 10 ;) marja klopt dan was het 6 uur geweest.

Opvallen vond ik nog wel de lof over God of War. Daar kon ik nou helemaal niet doorheen komen en zat ik echt met de grootste verveling te spelen tot en met het einde. Terwijl onze leeftijden niet eens zoveel schelen.

Terug naar “Afleveringen en discussie”