Halo: Combat Evolved - Club Button Bashers

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Halo: Combat Evolved - Club Button Bashers

04 mei 2020, 08:35

Afbeelding

Hoe kan je een reeks die 19 jaar geleden begon, inmiddels meer dan 7 games bevat en voor sommige zelfs de reden blijken te zijn om voor de Xbox te kiezen als console, totaal genegeerd hebben om te spelen? Michael lukte dat met Halo. Want nog nooit speelde hij een game uit deze serie. Tot een paar weken geleden. Hoe deze reis is bevallen hoor je in deze podcast.

Halo + Master Chief = lief
In deze Club Button Bashers nemen we jullie als luisteraars maar ook ons zelf en de leden van het forum mee naar 2001. Toen betrad de iconische Master Chief voor het eerst het strijdveld. En wat voor een. Nu, 19 jaar laten, blijkt dat de game voor sommigen nog goed speelbaar is, maar er zitten voor anderen een hoop hele scherpe randjes aan die het genot van deze game in de weg staan. Ze komen allemaal voorbij in deze podcast en aan het einde wakkert deze ook nog eens enthousiasme aan voor de toekomst.

Website
Spotify
Link direct naar MP3
iTunes

Afbeelding
Fing3r

Re: Halo: Combat Evolved - Club Button Bashers

04 mei 2020, 10:19

:happy:
AfbeeldingAfbeelding
toejam

06 mei 2020, 10:33

Mooi om jullie kant te horen en het in perspectief met mijn ervaringen te kunnen plaatsen. Denk inderdaad dat co-op een andere beleving geeft. Maar ik ben ook duidelijk een ander soort gamer want Half Life heb ik voor mijn top 100 nog een keer compleet doorgespeeld en echt nog met volle teugen van genoten.
Professional dabbler
dlbyvisual

06 mei 2020, 21:05

Mooie episode mannen. Ik krijg nu ook steeds meer zin in de series X. Ik vind trouwens ODST echt een ondergewaardeerde Halo. De setting en soundtrack - alsook het verhaal - vind ik erg vet. Die ga ik eens even lekker spelen!
Fing3r

07 mei 2020, 16:46

Was weer een prettige aflevering! Ik ben tijdens mijn playthrough maar 2 terminals weten te vinden, hiervoor wist ik niet eens van hun bestaan. Wel jammer dat ze niet wat meer prominent aanwezig zijn, ik heb ze nu op Youtube bekeken en ze voegen echt wat aan de beleving toe. Toch wel een gemiste kans als je het mij vraagt.

Volgende week komt Halo 2 uit op de pc in de MCC, maar nu eerst maar een begin maken met Gears Tactics.
AfbeeldingAfbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

08 mei 2020, 09:09

Ik heb me eigenlijk nooit zo bezig gehouden met Halo omdat ik doorgaans exclusief op Nintendo apparaten game. Maar het klinkt wel echt als een toffe game. Als het niet first person was (wat ik helaas niet lang trek zonder misselijk te worden :huh: ), zou ik 'm zeker gaan proberen. Tof hoe jullie mij iedere keer enthousiast weten te maken voor games die ik niet gespeeld heb! :thumbup1:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 mei 2020, 09:24

Leuke aflevering. Voor mij kwam Halo op dag 1 van de XBOX. Ik weet nog goed dat ik in de trein zat met de de Xbox plus Halo op weg naar mijn kamer met Sony Trinitron CRT TV.

Toch heeft bij mij Helo nooit echt de FPS show gestolen. Ik was en bleef altijd erg sceptisch. Voor mij was toch echt Quake de multiplayer game bij uitstek. Ook Quake 3 werd al ruim een jaren uitgebreid gespeeld. En hoewel Halo geprezen wordt om zijn controles en fijne gameplay vond ik het altijd een trage en zweverige bedoeling in vergelijking tot quake.

Wat betreft singleplayer was ik ook meer gewend als PC gamer. Voor mij was Halo echt een stap terug op Half-Life en ook Deus Ex. Ik ben benieuwd naar hoe ik daar in retrospect nu over zou denken en moet ik misschien Black Mesa eens gaan starten. Helemaal ook na het terugluisteren van deel 2 in jullie eerdere aflevering. Ja deel 1 zou inderdaad nog een stuk stijver aanvoelen maar het is juist de interactie en de emersie met en in de wereld die het hem deed. En daar kwam dan Halo weer als een mission naar mission repeterende shooter. Het verhaal kon mij dan ook ook totaal niet grijpen doordat ik die submersie van een Half life of Deus Ex gewend was. Dit maakte dat ik in die tijd al snel verveeld was en met tegenzin door de latere levels ging. Coop maakt dan veel goed maar ik denk dat deel 2 ook voor jullie nog wel ene kluif gaat worden. ODST is verreweg mijn favoriete Halo. Hier begin je voor het eerst echt die emersie in de singleplayer te voelen en krijg je het idee dat je in een levende wereld rondloopt waar meer afspeelt en reeds gebeurt is. Als ik er zo over nadenk dan zijn het juist de niet numbered games die mijn favorieten zijn. Want ook aan Reach heb ik goede herinneringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 mei 2020, 18:18

Ik vind Halo een beter verhaal hebben dan Half-Life 1 en 2, maar Half-Life 1 en 2 vertellen hun verhaal op een betere manier; meer verwoven in de wereld en de handelingen die je als speler daar uitvoert. Bij Halo ben je meer toeschouwer dan echt onderdeel. En de niet-numbered Halo games moet ik dan toch echt eens gaan spelen als ik de reacties hier zo lees :)
arjen1981

09 mei 2020, 17:40

Ja het is vooral dat. Het vertellen van het verhaal door je acties. Een ODST heeft dat ook veel meer zoals ik het mij nu herinner.

Ik denk dat de verhaallijn van Halo ook veel te danken heeft aan de originele richting die Bungie er mee had. Namelijk een RTS. Kijk naar een StarCraft en Warcraft. Destijds was een immense achtergrond waar de RTS zich in afspeelde echt een speerpunt van een goede RTS.
Duke Nukem

07 okt 2020, 13:30

Wat heerlijk om jullie over deze game te horen praten! Pure nostalgie voor mij! Ik herken direct de levels en de ervaringen. Ik heb ook wel eens vastgezeten doordat een Bengie kapot was, uren verdwaald geweest opzoek waar ik naar toe moest en inderdaad vond ik de ruimtes binnen vaak in herhaling vallen. Leuk om te horen waarom dit zo was! Vroeger heel veel gespeeld. Het blijft één van mijn favoriete games! Eigenlijk had het ervoor gemoeten, maar na deze podcast wil ik echt graag deze game weer eens spelen! Dat ga ik dan ook binnenkort zeker doen! Thanks mannen!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 okt 2020, 22:43

Duke Nukem schreef:
07 okt 2020, 13:30
Wat heerlijk om jullie over deze game te horen praten! Pure nostalgie voor mij! Ik herken direct de levels en de ervaringen. Ik heb ook wel eens vastgezeten doordat een Bengie kapot was, uren verdwaald geweest opzoek waar ik naar toe moest en inderdaad vond ik de ruimtes binnen vaak in herhaling vallen. Leuk om te horen waarom dit zo was! Vroeger heel veel gespeeld. Het blijft één van mijn favoriete games! Eigenlijk had het ervoor gemoeten, maar na deze podcast wil ik echt graag deze game weer eens spelen! Dat ga ik dan ook binnenkort zeker doen! Thanks mannen!
Leuk om te horen, Duke! En tof dat je het, ondanks dat de aflevering even geleden al is uitgekomen, nog even reageert. Succes als je de game weer gaat oppakken!
Afbeelding
Fing3r

08 okt 2020, 08:49

Ik ga binnenkort beginnen aan Halo 3, welke volgens mij gezien wordt als het beste deel in de reeks. Ik heb hem zelf nog nooit kunnen spelen maar verheug me er al wel op!
AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 okt 2020, 16:19

Mike we moeten deel 2 ook nog eens spelen :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 okt 2020, 20:48

Apenheul schreef:
09 okt 2020, 16:19
Mike we moeten deel 2 ook nog eens spelen :)
Op de XSX? :) Althans, ik dan!
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 okt 2020, 12:14

Als ik er dit jaar nog een kan kopen dan ik ook, en anders speel ik op PC. Mijn Xbox One heb ik aan mijn broer gegeven die alleen Fifa speelt en niks anders :)

Terug naar “Afleveringen en discussie”