Club Button Bashers - Gears Tactics

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Club Button Bashers - Gears Tactics

29 apr 2020, 21:41

Afbeelding

Uitgekomen op 28 april 2020 en dus kakelvers. Wellicht zou je denken dat de game te vers is voor Club Button Bashers, maar niets is minder waar! De game is namelijk voor bezitters van de Xbox Game Pass "gratis". Want met deze pass is de game binnen te halen en te spelen. Op dit moment alleen voor PC, maar eind van het jaar ook voor Xbox One X, of de Xbox Series X. Wie zal het zeggen.

Omdat turnbased-games erg goed vallen bij Niels en Mike, gaan we deze game spelen voor de volgende Club Button Bashers. Wellicht vind je het leuk om mee te doen, en je ervaring te delen, dan nemen wij hem mee en zullen deze bespreken. Tijd om te zagen, Bashers!
Afbeelding
Fing3r

Re: Club Button Bashers - Gears Tactics

30 apr 2020, 20:46

Gamepass! Ik doe mee :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
toejam

01 mei 2020, 09:48

Toegevoegd aan de wachtrij. Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben want ik heb er voor dit bericht nog niet eens van gehoord, dus ook nog niets van gezien.
Professional dabbler
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mei 2020, 17:00

Ik moet maar eens ruimte maken voor Gears Tactics. Heb er wel ontzettend veel zin in!
Fing3r

09 mei 2020, 14:42

Al even de eerste drie missies doorlopen en het bevalt mij tot nu toe prima! De welbekende X-Com gameplay past zeer goed binnen het Gears universum door de coverbased gameplay van de third person games. Wat deze game dan weer als pluspunt heeft is het verhaal, dit vond ik bij X-com van ondergeschikt belang maar hier voegt het wel wat toe omdat ik redelijk bekend ben met de de andere Gears games.

In ieder geval al zin om weer een paar missies te spelen vanavond, nu maar even het zonnetje in :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

17 mei 2020, 17:01

Act 1 afgerond!
Spoiler: weergeven
De laatste vijand van Act 1 is dus een Brumark, het lukte mij pas bij de 4e poging hem te verslaan zonder zelf verliezen te lijden. Uiteindelijk toch verslagen en dat voelde lekker
Nu op naar Act 2 :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

17 mei 2020, 21:55

Ik heb deze week vakantie en na het behangen van vandaag kan ik morgen eindelijk er goed voor gaan zitten. De eerste missies heb ik al wel gespeeld en dat beviel best wel stiekem heel erg goed :)
Afbeelding
toejam

23 mei 2020, 11:26

Bij mij was er helaas geen klik. Heb de eerste drie missies gespeeld en hoewel ik de insteek en mechanics wel snap was het voor mij een nogal overweldigende ervaring die niet uitnodigde om verder te spelen. Wat ook niet hielp is dat de game wel een controller ondersteunt maar het zeker niet de primaire gedachte van de ontwikkelaars was dat iemand daar mee zou gaan spelen.
Professional dabbler
Fing3r

01 jun 2020, 09:03

Act 2 gisteravond ook gehaald. Om eerlijk te zijn begint de game een beetje saai te worden, misschien dat het wat interessanter wordt als ik de moeilijkheidsgraad een beetje opkrik. Verder is het verhaaltje wel aardig om te volgen, kijken of ik deze week de derde act kan voltooien.

Sent from my J9210 using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 jun 2020, 10:59

Fing3r schreef:
01 jun 2020, 09:03
Act 2 gisteravond ook gehaald. Om eerlijk te zijn begint de game een beetje saai te worden, misschien dat het wat interessanter wordt als ik de moeilijkheidsgraad een beetje opkrik. Verder is het verhaaltje wel aardig om te volgen, kijken of ik deze week de derde act kan voltooien.

Sent from my J9210 using Tapatalk
Het gekke is, dat ik me er helemaal niet toe kan zetten op dit moment om deze game weer op te pakken. Ik ga het wel doen, want soms moet je jezelf gewoon dwingen, maar er zit toch minder appeal aan dan ik op voorhand dacht en voelde :unsure:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jun 2020, 22:53

--- Einde CBB over Gears Tactics ---

Het is nog niet eerder gebeurd, maar zowel Niels als ik kunnen ons niet meer zetten tot deze game en daar willen we deze CBB annuleren. In de BBB van 18-06, die nu uit is, hebben we het over deze game en waarom het ons maar niet lukt om verder te spelen.

Binnenkort maken we een nieuwe game bekend voor Club Button Bashers.
Afbeelding
Fing3r

18 jun 2020, 23:07

Ik ga nog wel even door om de laatste 2 a 3 missies te voltooien en dan post ik nog even mijn mening, maar ik kan mij wel vinden in dit besluit. De game raakt bij mij ook net niet de juiste snaren.
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

28 jun 2020, 10:40

Zoals al in het uitgespeeld topic te lezen was heb ik de credits eindelijk zien rollen.

Ik wil even positief beginnen, want de game is wat betreft presentatie gewoon prima. Het ziet er mooi uit het geluid is herkenbaar voor de mensen die de overige games gespeeld hebben. Daarnaast is de game ook leuk voor als je bekend bent met de verhaallijn uit de andere games en dat zorgde er ook vooral in het begin voor dat ik er plezier aan beleefde.

Ik hoor ook van veel mensen geklaag over de controls, maar daar had ik dan weer erg weinig last van, als je het puur met de muis speel kan ik het me voorstellen dat het soms frustrerend kan zijn omdat je niet altijd goed kunt klikken. Maak je echter veel gebruik van de toetsenbord shortcuts dan merk je daar eigenlijk weinig van. En ook hier vind ik dat de mensen van The Coalition prima werk hebben geleverd.

Maar dan komen we bij de minpunten, het grootste probleem is dat er weinig variatie in de gameplay te vinden is en tussen de missies door is er ook maar weinig meer te doen dan het aanpassen van je squad. Hier hadden ze beter moeten kijken naar games als X-com en de Mario + Rabbids games. De game was ook nog eens heel inconsistent wat betreft de moeilijkheidsgraad, ik heb de game op intermediate gespeeld en ik kwam in missies terecht die zo makkelijk waren dat ik dacht dat ik een tutorial missie speelde en daartegenover stonden weer missies waar je nagelbijtend de missie maar weer opnieuw startte. Zeker de laatste eindbaas heb ik flink wat pogingen ondernomen om hem toch te verslaan.

Ook het verhaal waarvan ik in het begin nog dacht dit kan best interessant worden was richting het einde nog weinig van over. Ik denk ook dat dit meer een hobby project is geweest van een aantal devs die vervolgens omgezet is naar een volledige game om te kijken of er ook vanuit de gamers interesse voor was. Mogelijk dat er bij voldoende animo een vervolg gemaakt wordt die uitgebreider en leuker in elkaar wordt gezet. De algemene tendens in de recensies is wel positief, maar of dit ook zorgt voor goede verkoopcijfers betwijfel ik.

De game scoort bij mij dan ook een onvoldoende 5/10
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Afleveringen en discussie”