Club Button Bashers - Halo 1 en 2

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Club Button Bashers - Halo 1 en 2

08 apr 2020, 09:08

Afbeelding

Het lijkt een trend te zijn; grote games die iedereen gespeeld moet hebben, maar Mike nooit gespeeld heeft. Zie hier: Halo 1 en 2. Ondanks dat we nog midden in Animal Crossing: New Horizons zitten, spelen we intussen ook Halo 1 en 2. Waarom deel 1 en 2? Het zijn geen hele lange games. Niels en ik zijn inmiddels, in co-op, afgelopen zondag begonnen aan de eerste game en we zijn op 80% van de game in een dag. Dus het is goed te doen. Daarom pakken we er gewoon 2.

Op PC is het eerste deel nu te spelen, op de Xbox One zijn alle games te spelen en natuurlijk ook op de klassieke Xbox-en. Dus heb je zin; Masterchief je door de wereld van Halo heen en deel je ervaringen.
Afbeelding
toejam

Re: Club Button Bashers - Halo 1 en 2

08 apr 2020, 09:14

Op zich wel een aardig idee. Ik heb de eerste ooit gespeeld toen die net uit was maar dat heeft me nooit de franchise ingezogen. Als je via Game Pass de Halo: The Master Chief Collection ophaalt, heb je dan 1 & 2 op de PC staan? Of zijn dat andere versies dan jij hier bedoelt?
Professional dabbler
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 apr 2020, 09:59

toejam schreef:
08 apr 2020, 09:14
Op zich wel een aardig idee. Ik heb de eerste ooit gespeeld toen die net uit was maar dat heeft me nooit de franchise ingezogen. Als je via Game Pass de Halo: The Master Chief Collection ophaalt, heb je dan 1 & 2 op de PC staan? Of zijn dat andere versies dan jij hier bedoelt?
Het maakt niet zo veel uit welke Halo je zou spelen hoor, de game is verder wel hetzelfde. Maar op PC is alleen Halo 1 uit voor de Master Chief Collection. Halo 2 is er nog niet. Dus als je alleen 1 mee zou spelen, is het ook prima. We zijn zo flexibel als een stukje rubber in de brandende zon.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 apr 2020, 13:21

"Het lijkt een trend te zijn; grote games die iedereen gespeeld moet hebben, maar Mike nooit gespeeld heeft."

Ik dacht :doh:
Fing3r

08 apr 2020, 13:24

Ik was al begonnen aan de Masterchief collectie op de PC, heb dan ook Reach en CE al uitgespeeld. Hopelijk komt deel 2 dan ook snel uit dan kan ik die eventueel ook nog wel even meespelen.

Ik zal hier binnenkort wel even een leuk verhaaltje over neerzetten, heb op de PC zelfs nog wat in de competitieve scene meegedaan aan Halo:CE maar daar lezen jullie binnenkort dan wel wat meer over :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 apr 2020, 15:17

Apenheul schreef:
08 apr 2020, 13:21
Ik dacht :doh:
:crying: :crying:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 apr 2020, 15:20

Fing3r schreef:
08 apr 2020, 13:24
Ik was al begonnen aan de Masterchief collectie op de PC, heb dan ook Reach en CE al uitgespeeld. Hopelijk komt deel 2 dan ook snel uit dan kan ik die eventueel ook nog wel even meespelen.

Ik zal hier binnenkort wel even een leuk verhaaltje over neerzetten, heb op de PC zelfs nog wat in de competitieve scene meegedaan aan Halo:CE maar daar lezen jullie binnenkort dan wel wat meer over :biggrin:
Oh cool, zelfde nog competitief! Ben erg benieuwd.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 apr 2020, 16:16

Michael en ik zijn al ver met Halo 1, het is leuk om af en toe op TAB te drukken (PC versie dan) en te zien hoe de game er oorspronkelijk uitzag. De meeste levels herinner ik me nog wel, maar er zitten zeker ook stukken tussen die compleet uit mijn geheugen gewisd bleken te zijn.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 apr 2020, 20:56

En Halo 1 is in de pocket. Hele duidelijke game wat plussen en minnen betreft. We hebben hem geklaard op Heroic, en dat voelde wel aan als de beste moeilijkheidsgraad. Op naar 2!
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

11 apr 2020, 21:50

toevallig pas de master chief collection gekocht voor de xb1, ik doe mee vanaf dinsdag/woensdag ongeveer... ben nu bezig met een andere game haha
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
toejam

12 apr 2020, 10:33

Wat ik me nog kon herinneren is dat rijden met de Warthog ruk is, dat is gelukkig niet veranderd :) Wat ik me niet meer zo kon herinneren was continue verdwalen in gangen die allemaal op elkaar lijken en dat ammo zo schaars is. Ben nu onderweg naar de map room.

Ik weet niet meer of ik meer FPS van rond deze tijd gespeeld heb, was nooit echt mijn genre. Maar nu komt het nogal als een compromis op mij over dat je grote open ruimtes hebt die afgewisseld worden met gangen waar de textures schijnbaar op waren en dat het ook echt mogelijk is om 6 keer hetzelfde rondje te lopen op een andere manier en pas als Cortana begint te zeuren waar je eigenlijk heen zou moeten dat de andere deur ineens opvalt. Het is wel geinig om te zien hoe het er vroeger uit zag maar ben ergens ook wel blij met deze facelift.
Professional dabbler
Fing3r

12 apr 2020, 10:52

Ik vond de besturing van de voertuigen altijd geweldig, het is wel even wennen maar als je de smaak te pakken krijgt dan voel je je net een professioneel rally rijder :thumbup:
AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 apr 2020, 11:02

Wat Fing3r zegt onderschrijf ik wel, de Warthog is perfect zoals ie is en ik zou geen andere besturing of physics-model willen :)
Fing3r

12 apr 2020, 11:24

Halo CE is een game waar ik geweldige herinneringen aan heb, hij kwam als ik het goed heb voor de pc uit ergens in 2003 en nadat de game Chaser wat mp betreft een beetje tegenviel sprongen we met zijn allen boven op Halo en groeide onze clan gestaag. Op den duur hadden we 3 verschillende teams die het uitvochten op de digitale slagvelden, CTF was de modus die we altijd met de clan speelden, de clan waarmee ik speelde was DrunkDragons of in het kort -=[DD]=-, klik hier om nog even te kunnen zien hoe onze website er ongeveer uitzag. We speelden mee op de ladders van Clanbase, een website die helaas niet meer bestaat, ze hielden daar competitieve ladders bij van verschillende games. Ik vond zelfs nog een pagina op het internet archive helaas was deze al van na onze succesvolle periode, ik had graag willen laten zien dat we met twee teams plek 1 en 2 bezet hielden :biggrin: .
Dat was ook nog in de periode waarin ik genoeg tijd had voor het spelen van games, ik spendeerde ongeveer 50 a 60 uur per week aan het spelen van Halo om maar steeds beter te worden. Als één van de weinigen had ik ook de SP campaign doorgespeeld en ik was daar behoorlijk van onder de indruk, het leveldesign de verticale gameplay de verschillende voertuigen waarin je plaats kon nemen het was allemaal behoorlijk indrukwekkend.

Toen vorig jaar het nieuws kwam dat de MCC ook naar pc zou komen was ik erg blij en heb dan ook op release direct Reach gespeeld, deze game nemen jullie hier niet mee maar het is dan ook niet één van de beste Halo games, maar als prequel op het verhaal zeker leuk om door te spelen. En vervolgens moesten we even wachten maar daar was dan eindelijk Halo:CE, ik heb echt weer genoten om de game door te spellen en de grafische opknapbeurt doet wonderen voor de game. Als je dan op PC met het indrukken van de TAB snel kunt wisselen tussen de nieuwe en de oude weergave sta ik er versteld van hoe veel ze hebben veranderd, maar ik kan me dan ook niet echt meer herinneren dat de game er zo uit zag, in mijn herinneringen zag het er vele malen beter uit :biggrin:
Verder kun je tegenwoordig veel beter krijgen wat betreft leveldesign, veel ziet er hetzelfde uit en de vijanden zijn wat betreft AI niet echt uitdagend. Verder speelt de game nog wel steeds lekker, het rijden in een Wharthog of het vliegen in een Banshee voelen voor mij in ieder geval nog erg vertrouwd.

Al met al denk ik dat de game de tand des tijds redelijk heeft doorstaan, het voelt op momenten behoorlijk verouderd maar de gameplay is vermakelijk genoeg om de kleine tekortkomingen goed te maken. Halo 2 komt hopelijk ook snel uit voor de MCC op PC, destijds wel gespeeld op de Xbox maar volgens mij heb ik hem daar nooit op uitgespeeld (consoles en shooters zijn voor mij een slechte combinatie). Ik hoop dat ik hem nog kan spelen voordat deze podcast wordt opgenomen, lukt dat niet dan nog ga ik hem met veel plezier doorlopen.
AfbeeldingAfbeelding
dlbyvisual

12 apr 2020, 19:15

Halo 1 CE heb ik mijn mooiste game herinneringen aan en heeft ervoor gezorgd dat ik altijd een Xbox kies wanneer er een console uitgebracht wordt. Ik heb alle delen grijs gespeeld, maar deel 1 zal voor altijd een bijzonder plekje in mijn hart hebben. De setting, de muziek, de besturing (destijds). Subliem. Zat er twee dagen helemaal in. Ga ‘m niet meespelen want ik heb alle delen onlangs nog weer geklaard, maar tof dat jullie deze gaan bespreken.
ikk
Contacteer:

20 apr 2020, 22:35

Ik ben vanavond ook begonnen aan Halo 1.
Heb het vroeger 1 keer kort bij een vriend gespeeld, maar toen bakte ik er niet zoveel van.

Nu gaat het gelukkig een stuk beter, heb de eerste 2 levels gedaan en Master Chief bestuurt heerlijk, ben daar best van onder de indruk als ik het vergelijk met andere shooters uit die tijd. Grafisch is het ook prima verouderd.
Ben het overigens wel volledig met Toejam eens dat die warthog besturing ruk is.

Morgen maar weer verder.
Kunstschilder1987
Contacteer:

21 apr 2020, 08:59

helaas kom ik er even niet aan toe door een te grote stapel werk. begrijp me goed, das geen klacht, als zzp'tje is dat lekker, maar had liever lekker meegedaan haha. wel in het verleden op de ogxbox halo veel gespeeld. doen jullie er ook een podcast aflevering over? daar ben ik dan wel niewsgierig naar. Een rijk scala aan 'aha-erlebnissen' zullen me dan wel tegemoet komen. :) veel plezier ermee!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Fing3r

21 apr 2020, 09:22

Halo 2 is op PC nu in ieder geval al in open beta, hopelijk snel volledig beschikbaar dan kan ik hem misschien nog spelen voor de opname :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

21 apr 2020, 10:05

Mike en ik zijn ook nog niet aan Halo 2 begonnen, dus de opname zal denk ik nog wel een week of 2 op zich laten wachten :)
toejam

24 apr 2020, 20:07

Gisteren Halo CE uitgespeeld en ik heb bewust maar even gewacht zodat ik mijn mening wellicht iets genuanceerder kan opschrijven. Wat ik in een ander topic al schreef over hoe games spelen vooral leuk moet zijn, was deze playthrough het voor mij niet. Ik vind deze eerste Halo niet goed oud geworden. Het verhaal is prima en de reis er naar toe is ruim voldoende. De grote ruimtes, vechten samen met squads, met meerdere personen in voertuigen. Ik snap goed hoe revolutionair de game in zijn tijd geweest moet zijn. Maar daar heb ik vandaag de dag niet zoveel meer aan.

Waar het voor mij mis gaat is vooral het leveldesign en hoe je daar doorheen geloodst wordt. Naast wat ik de vorige keer al schreef gebeurde het weer dat ik compleet verdwaasd en verdwaald door eindeloos herhalende gangen heen liep. En dat was op Halo, dat was in het Covenant schip en dat was uiteindelijk ook in je eigen schip, Op Halo was op enig moment zo dat ik een paar force fields in moest, daar moet je dan heen vliegen met een Banshee. Maar ik heb toen ik buiten kwam die Banshee niet gezien maar zag wel een deur. Dus ik de deur door, zijn ook gewoon vijanden. Dus lekker knallen om er een kwartier later achter te komen dat ik geen meter dicht bij het doel kon komen. Oke, terug naar de open ruimte waar ik begon. Alles afgespeurd, geen manier om naar boven te komen. Weer een kwartier later het level maar herstart en toen zag ik op datzelfde punt wat de bedoeling was. Maar blijkbaar was de vorige keer die Banshee opgeblazen en dan kun je niet meer verder.

In het Covenant schip kom ik bij een groot gapend gat in de vloer en terwijl Cortana uitlegt waar dat van komt zegt ze ook dat we een andere route moeten zoeken. Dus ik drie keer dat schip op en neer, geen andere route te vinden. Ben uiteindelijk maar het gat in gesprongen, denk dan ga ik wel dood en kan ik het nog een keer proberen. Maar dat bleek dus waar ik naar toe moest. En in de Pilllar of Autumn was ik op zoek naar Engineering en liep ik ook alweer een tijdje rond te zemelen bij het punt waar het spel begon. Bleek dat er zoveel van die Flood-beesten dood voor een soort servicedeur lagen dat die niet meer open ging. Maar die deur valt ook niet echt op tussen al zijn kompanen waar je echt niet doorheen kunt.

Aan het einde was het nog een pokke stuk met de Warthog rijden die het voor mekaar krijgt om als je recht vooruit rijdt en over een ramp springt, dat die draait in de lucht en op z'n kant landt. Gelukkig kon ik dat wel met volle teugen ervaren want ik werd van een brug afgeblazen door een raket en dan mag je lekker opnieuw beginnen :)

Dat soort ervaringen zorgen ervoor dat ik volmondig kan stellen dat dit voor mij de laatste keer Halo CE is geweest, maar ik ga deel 2 in elk geval starten. Misschien is die wel veel beter :)
Professional dabbler
Fing3r

25 apr 2020, 09:45

Jammer dat je ervaring zo slecht was, ik heb dus helemaal geen last gehad van de problemen die jij noemt. Maar ik vind het dan ook wel fijn dat je zelf ook nog wat moet exploren en dat je niet altijd bij de hand genomen wordt. Ik ben het wel met je eens dat het laatste stuk met de Wharthog een beetje onnodig is, maar als die rit wel in één keer lukt voelt het dan wel weer lekker

Sent from my J9210 using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
kingoftherain

25 apr 2020, 10:21

toejam schreef:
24 apr 2020, 20:07
Gisteren Halo CE uitgespeeld en ik heb bewust maar even gewacht zodat ik mijn mening wellicht iets genuanceerder kan opschrijven. Wat ik in een ander topic al schreef over hoe games spelen vooral leuk moet zijn, was deze playthrough het voor mij niet. Ik vind deze eerste Halo niet goed oud geworden. Het verhaal is prima en de reis er naar toe is ruim voldoende. De grote ruimtes, vechten samen met squads, met meerdere personen in voertuigen. Ik snap goed hoe revolutionair de game in zijn tijd geweest moet zijn. Maar daar heb ik vandaag de dag niet zoveel meer aan.

Waar het voor mij mis gaat is vooral het leveldesign en hoe je daar doorheen geloodst wordt. Naast wat ik de vorige keer al schreef gebeurde het weer dat ik compleet verdwaasd en verdwaald door eindeloos herhalende gangen heen liep. En dat was op Halo, dat was in het Covenant schip en dat was uiteindelijk ook in je eigen schip, Op Halo was op enig moment zo dat ik een paar force fields in moest, daar moet je dan heen vliegen met een Banshee. Maar ik heb toen ik buiten kwam die Banshee niet gezien maar zag wel een deur. Dus ik de deur door, zijn ook gewoon vijanden. Dus lekker knallen om er een kwartier later achter te komen dat ik geen meter dicht bij het doel kon komen. Oke, terug naar de open ruimte waar ik begon. Alles afgespeurd, geen manier om naar boven te komen. Weer een kwartier later het level maar herstart en toen zag ik op datzelfde punt wat de bedoeling was. Maar blijkbaar was de vorige keer die Banshee opgeblazen en dan kun je niet meer verder.

In het Covenant schip kom ik bij een groot gapend gat in de vloer en terwijl Cortana uitlegt waar dat van komt zegt ze ook dat we een andere route moeten zoeken. Dus ik drie keer dat schip op en neer, geen andere route te vinden. Ben uiteindelijk maar het gat in gesprongen, denk dan ga ik wel dood en kan ik het nog een keer proberen. Maar dat bleek dus waar ik naar toe moest. En in de Pilllar of Autumn was ik op zoek naar Engineering en liep ik ook alweer een tijdje rond te zemelen bij het punt waar het spel begon. Bleek dat er zoveel van die Flood-beesten dood voor een soort servicedeur lagen dat die niet meer open ging. Maar die deur valt ook niet echt op tussen al zijn kompanen waar je echt niet doorheen kunt.

Aan het einde was het nog een pokke stuk met de Warthog rijden die het voor mekaar krijgt om als je recht vooruit rijdt en over een ramp springt, dat die draait in de lucht en op z'n kant landt. Gelukkig kon ik dat wel met volle teugen ervaren want ik werd van een brug afgeblazen door een raket en dan mag je lekker opnieuw beginnen :)

Dat soort ervaringen zorgen ervoor dat ik volmondig kan stellen dat dit voor mij de laatste keer Halo CE is geweest, maar ik ga deel 2 in elk geval starten. Misschien is die wel veel beter :)
Nou, als ik dat zo lees, verwoordt dat zo'n beetje voor de volle 100% mijn ervaring met het spel.

Het verhaal, de muziek en de gunplay vond ik wel leuk, maar de copy-paste gangenstelsels en ruimtes werd ik behoorlijk zat op een gegeven moment. De eerste 3 missies vond ik nog wel te pruimen, maar daarna ging het steeds verder achteruit.

De Ghost bestuurde heerlijk, maar de Warthog had ik constant ruzie mee. Die ontsnapping aan het eind voelde dan ook als een trap na. Mijn Warthog werd ook van de brug geblazen, dus ik deel je pijn. :laugh:

Dat gat met die coolant, waar je eerst niet in moet maar later toch maar wel, wordt wel gezegd, dus misschien dat je dat net gemist hebt.

The Flood vond ik in het begin nog wel gaaf, maar ze blijven zich constant in stromen op je afgooien. Uiteindelijk heb ik de laatste 4 levels maar 1 per dag gedaan. Ik moest me er echt doorheen slepen.

Oh, zei ik dat die Warthog ontsnapping een trap na was? Nee, er is er nóg één. De aftiteling. Ik vind het Halo deuntje erg gaaf, maar het speelt de hele aftiteling opnieuw en opnieuw en opnieuw, in een loop. Ik heb het idee dat ik een vergelijking kan maken met nog iets anders cirkelvormigs en het licht op het puntje van m'n tong, maar ik kan er gewoon niet op komen...

Mogelijk zal ik de overige delen een keer proberen, maar dat zal niet binnenkort zijn. :innocent:
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
toejam

25 apr 2020, 11:52

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagezocht in een video. Dit is wat er gezegd wordt.

Afbeelding

Ik vind de uitspraak dan minimaal ernstig verwarrend :)

Oh een positief punt van de game wat ik nog wil noemen is dat ik wel vind dat ze een groot deel van de tijd heel goed een 'fight or flight' mogelijkheid bieden. Er zijn een aantal plekken waar je niet verder kunt voordat je alle vijanden omgelegd hebt maar er zijn niet zoveel echte choke points. Zeker de laatste stukken met de Flood zijn die ook vaak in gevecht met anderen en ren je er zo langs.
Professional dabbler
kingoftherain

25 apr 2020, 17:56

Ik zat er half naast. Het wordt niet gezegd, maar het staat heel even in beeld bij 2:30. Makkelijk te missen als je The Flood van je af probeert te houden.

"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
toejam

25 apr 2020, 19:50

kingoftherain schreef:
25 apr 2020, 17:56
Ik zat er half naast. Het wordt niet gezegd, maar het staat heel even in beeld bij 2:30. Makkelijk te missen als je The Flood van je af probeert te houden.

Blijkbaar hebben ze dan toch iets verwijderd in de remaster. Ik zie het nergens. Deze heeft dezelfde gedachte als ik schijnbaar.

3:04:13
Professional dabbler

Terug naar “Afleveringen en discussie”