Club Button Bashers - Halo 1 en 2

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
kingoftherain

Re: Club Button Bashers - Halo 1 en 2

25 apr 2020, 20:23

toejam schreef:
25 apr 2020, 19:50
Blijkbaar hebben ze dan toch iets verwijderd in de remaster. Ik zie het nergens. Deze heeft dezelfde gedachte als ik schijnbaar.

3:04:13
Het duurt een minuutje ofzo. Hij springt erin voordat het gezegd wordt. In die video die ik linkte zit zo'n 20 seconden tussen "Threat level increasing" en de mededeling dat je erin moet springen en hier springt hij er al in bij "Threat level increasing". Het spel wil je waarschijnlijk eerst een overmacht aan Flood laten meemaken voordat er van gedachten wordt veranderd.
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
toejam

26 apr 2020, 11:15

Nou, nu wil ik het weten ook. Ik ga dit stuk opnieuw spelen!
Professional dabbler
toejam

26 apr 2020, 11:29

Je hebt gelijk, ze zegt even later iets van that jump into the coolant is looking better chief. trust me it will cushion our fall. En dat heb ik denk ik dan gemist. Want op dat moment word je in het schip compleet .... wait for it.... overspoeld door de flood haha
Professional dabbler
kingoftherain

26 apr 2020, 11:45

toejam schreef:
26 apr 2020, 11:29
Je hebt gelijk, ze zegt even later iets van that jump into the coolant is looking better chief. trust me it will cushion our fall. En dat heb ik denk ik dan gemist. Want op dat moment word je in het schip compleet .... wait for it.... overspoeld door de flood haha
Zelf net ook nog even dat stukje gespeeld. Ik was de vorige keer ook meteen erin gedoken toen die mededeling kwam dat je moest springen en dat "Trust me, it's deep enough to cushion your fall" was voor mij weer nieuw. Ja, het is op dat moment chaotisch genoeg, dus makkelijk te missen.
"Tears stream down your face, when you lose something you cannot replace"
Coldplay - Fix You
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

29 apr 2020, 21:38

Bij een intern gestructureerd overleg tussen Niels en ondergetekende houden we het ditmaal bij Halo 1. En laten 2 voor een andere keer. We denken dat er genoeg te vertellen is over de game. Dit weekend gaan we opnemen, dus als je nog iets wil roepen over Halo 1, dan kan dat nog een dag of 2.
Afbeelding
Fing3r

30 apr 2020, 20:49

Mooi! Dan heb ik genoeg tijd om straks Gears Tactics te spelen :evil:
AfbeeldingAfbeelding
toejam

01 mei 2020, 09:47

Heb 1 chapter gespeeld van Halo 2, dan laat ik het daar ook maar bij :)
Professional dabbler
ikk
Contacteer:

01 mei 2020, 21:42

Door de deadline maar wat vaart erachter gezet en Halo vandaag ook uitgespeeld.
Wel leuk om alle voorgaande ervaringen te lezen, hoewel ik niet alles herken.

kingoftherain schreef:
25 apr 2020, 10:21
toejam schreef:
24 apr 2020, 20:07
Gisteren Halo CE uitgespeeld en ik heb bewust maar even gewacht zodat ik mijn mening wellicht iets genuanceerder kan opschrijven. Wat ik in een ander topic al schreef over hoe games spelen vooral leuk moet zijn, was deze playthrough het voor mij niet. Ik vind deze eerste Halo niet goed oud geworden. Het verhaal is prima en de reis er naar toe is ruim voldoende. De grote ruimtes, vechten samen met squads, met meerdere personen in voertuigen. Ik snap goed hoe revolutionair de game in zijn tijd geweest moet zijn. Maar daar heb ik vandaag de dag niet zoveel meer aan.

Waar het voor mij mis gaat is vooral het leveldesign en hoe je daar doorheen geloodst wordt. Naast wat ik de vorige keer al schreef gebeurde het weer dat ik compleet verdwaasd en verdwaald door eindeloos herhalende gangen heen liep. En dat was op Halo, dat was in het Covenant schip en dat was uiteindelijk ook in je eigen schip, Op Halo was op enig moment zo dat ik een paar force fields in moest, daar moet je dan heen vliegen met een Banshee. Maar ik heb toen ik buiten kwam die Banshee niet gezien maar zag wel een deur. Dus ik de deur door, zijn ook gewoon vijanden. Dus lekker knallen om er een kwartier later achter te komen dat ik geen meter dicht bij het doel kon komen. Oke, terug naar de open ruimte waar ik begon. Alles afgespeurd, geen manier om naar boven te komen. Weer een kwartier later het level maar herstart en toen zag ik op datzelfde punt wat de bedoeling was. Maar blijkbaar was de vorige keer die Banshee opgeblazen en dan kun je niet meer verder.

In het Covenant schip kom ik bij een groot gapend gat in de vloer en terwijl Cortana uitlegt waar dat van komt zegt ze ook dat we een andere route moeten zoeken. Dus ik drie keer dat schip op en neer, geen andere route te vinden. Ben uiteindelijk maar het gat in gesprongen, denk dan ga ik wel dood en kan ik het nog een keer proberen. Maar dat bleek dus waar ik naar toe moest. En in de Pilllar of Autumn was ik op zoek naar Engineering en liep ik ook alweer een tijdje rond te zemelen bij het punt waar het spel begon. Bleek dat er zoveel van die Flood-beesten dood voor een soort servicedeur lagen dat die niet meer open ging. Maar die deur valt ook niet echt op tussen al zijn kompanen waar je echt niet doorheen kunt.

Aan het einde was het nog een pokke stuk met de Warthog rijden die het voor mekaar krijgt om als je recht vooruit rijdt en over een ramp springt, dat die draait in de lucht en op z'n kant landt. Gelukkig kon ik dat wel met volle teugen ervaren want ik werd van een brug afgeblazen door een raket en dan mag je lekker opnieuw beginnen :)

Dat soort ervaringen zorgen ervoor dat ik volmondig kan stellen dat dit voor mij de laatste keer Halo CE is geweest, maar ik ga deel 2 in elk geval starten. Misschien is die wel veel beter :)
Nou, als ik dat zo lees, verwoordt dat zo'n beetje voor de volle 100% mijn ervaring met het spel.

Het verhaal, de muziek en de gunplay vond ik wel leuk, maar de copy-paste gangenstelsels en ruimtes werd ik behoorlijk zat op een gegeven moment. De eerste 3 missies vond ik nog wel te pruimen, maar daarna ging het steeds verder achteruit.

De Ghost bestuurde heerlijk, maar de Warthog had ik constant ruzie mee. Die ontsnapping aan het eind voelde dan ook als een trap na. Mijn Warthog werd ook van de brug geblazen, dus ik deel je pijn. :laugh:

Dat gat met die coolant, waar je eerst niet in moet maar later toch maar wel, wordt wel gezegd, dus misschien dat je dat net gemist hebt.

The Flood vond ik in het begin nog wel gaaf, maar ze blijven zich constant in stromen op je afgooien. Uiteindelijk heb ik de laatste 4 levels maar 1 per dag gedaan. Ik moest me er echt doorheen slepen.

Oh, zei ik dat die Warthog ontsnapping een trap na was? Nee, er is er nóg één. De aftiteling. Ik vind het Halo deuntje erg gaaf, maar het speelt de hele aftiteling opnieuw en opnieuw en opnieuw, in een loop. Ik heb het idee dat ik een vergelijking kan maken met nog iets anders cirkelvormigs en het licht op het puntje van m'n tong, maar ik kan er gewoon niet op komen...

Mogelijk zal ik de overige delen een keer proberen, maar dat zal niet binnenkort zijn. :innocent:

De copypasta leveldesign was in sommige levels inderdaad wel erg, maar dat wil ik best accepteren als limitatie van die tijd. De levels hadden in ieder geval wel allemaal een eigen feel. Ook was er volgens mij maar 1 level waarin ik echt verdwaald was in de rest kun je of maar 1 kant op of het spel leidt je de goede kant op.

Dat level waar je op zoek moest naar die banshee was wel bloedirritant, omdat ik die *** banshee niet kon vinden. Ik had alle vijanden neergehaald, met mijn ghost maar weer naar het begin gereden zonder banshee te zien en toen maar een guide erbij gepakt om te zien waar die banshees stonden. Gelukkig stonden ze er nog wel en als je weet waar je moet zijn heb je ze zo gevonden, maar voor mij waren ze blijkbaar makkelijk te missen.

Dat dingen missen in levels kan best aan mij liggen, want dat gat waar je in moest springen had ik ook gemist. Was in gevecht met the Flood zonder het te zien zo dat gat in gerend nog voor Cortana er iets over kon zeggen. :laugh:

The flood vond ik tegen het einde juist steeds toffer, met die shotgun oneshot je ze en ze komen zelf steeds netjes het ammo brengen daarvoor waardoor je die grote waves prima kunt hebben. Het enige irritante is dat die ontploffende floodmannetjes soms achter je spawnen, die hebben me wel een paar levens gekost. Gelukkig is dat niet erg want Halo is best gul met zijn checkpoints.

Wat mij nog tegenstond in het laatste level was dat stuk in de engine room, dat je die roosters moet openen en daar een granaat in moet gooien. Als je het in dat rooster gooit telt het niet altijd, waardoor je daar best wat granaten nodig hebt. Voor het laatste rooster was ik door mijn granaten heen en kon ik flood blijven afschieten tot ze eindelijk wat granaten dropten...

En dan inderdaad die ontsnapping op het einde. De eerste poging zag ik een paar van die warthogs ontploffen dus was ik er voorbij gerend en probeerde ik het te voet te doen. Heel ver ben ik niet gekomen. Vervolgens kon ik 6 minuten lang schelden op die warthog controls. Dat ding pleurt bij elk hobbeltje om en ze verwachten dat je daarmee netjes om de palen heen rijd maar die warthog lijkt er juist tegenaan te willen rijden! De eerste poging met de warthog was ik nog te traag ook waardoor ik nog is 6 minuten op dat onding mocht schelden.
Echt een gemiste kans dat einde, het had duidelijk een epische afsluiter moeten zijn met alle vijanden en ontploffingen waar je doorheen rijdt. Als ze me hier een ghost hadden gegeven was de ontsnapping een stuk leuker geweest.

Die teaser op het einde van Master Chief die zegt dat dit pas het begin was was ook wel mooi. Ik kan me ook niet veel andere spellen van rond die tijd herinneren die zoiets deden.

Terug naar “Afleveringen en discussie”