BB Bulletin - Het grote topic

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

BB Bulletin - Het grote topic

19 mar 2020, 22:00

Button Bashers Bulletin is een wekelijkse podcast waarin Niels en Mike beide één game behandelen die ze aan het spelen zijn en waarin ze kijken naar de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen week op het gebied van games. Aankondigingen van nieuwe games, of juist het annuleren er van, een vreemde gebeurtenis bij een ontwikkelaar of opmerkelijk beslissingen van uitgevers; alles komt voorbij als het voor ons nieuwswaardig is.

In dit topic plaatsen we elk aflevering die uitkomt. Dus geen losse post per aflevering. De afleveringen zijn op de reguliere kanalen van Button Bashers te vinden. Dus volg je de Button Bashers podcast op iTunes/Spotify/SoundCloud/Willekeurige Android app, dan zit je goed en hoef je niets te doen!
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: BB Bulletin - Het grote topic

19 mar 2020, 22:03

BB Bulletin - 19-03-2020

Onderwerpen:
  • Bastion
  • Resident Evil 3 Remake demo
  • Xbox Series X en de PlayStation 5
Poef! Daar is ineens Button Bashers Bulletin er weer! Een wekelijkse podcast waarin een game wordt besproken en het belangrijkste nieuws van deze week. In deze aflevering speelde Niels de game Bastion, speelde Michael de Resident Evil 3 Remake demo en werden de Xbox Series X en de PlayStation 5 besproken nu de eerste informatie beschikbaar is.

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
Soundcloud
iTunes
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

19 mar 2020, 22:12

Oeh, nice! Heb je ook een download link naar de mp3?
nmkl pjkl ftmch
seffen99

19 mar 2020, 22:16

Dit heb ik gemist! Dus ik ga dit zeker niet missen.

:D
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 mar 2020, 22:21

Galious schreef:
Hiero! :)
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

19 mar 2020, 22:21

Galious schreef:
Zeker! Staat er nu in en zullen we elke week ook weer toevoegen.
seffen99 schreef: Dit heb ik gemist! Dus ik ga dit zeker niet missen.
:D
Nice! Ben benieuwd of het na 4 jaar nog hetzelfde gevoel geeft als toen.
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

20 mar 2020, 11:16

Leuk. Mooie onderwerpen ook voor het eerste deel. Ik loop nog steeds hopeloos achter met mijn podcasts maar op den duur ga ik hier aan toe komen. Is in elk geval gedownload.
Fing3r

20 mar 2020, 13:01

Ik begin nu ook behoorlijk achter te lopen, thuiswerken is wat dat betreft wel vervelend

Sent from my J9210 using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
seffen99

20 mar 2020, 13:04

@dynamike @Apenheul

Dit format is idd dat wat ik zo gemist heb. Net een rondje hardgelopen onder het genot van de BBB. Ge-wel-dig!

Kort, snappy, inhoudelijk sterk (ook wel eens lekker als afwisseling met Praatje Podcast) en een perfect werkende chemie tussen jullie.

Ik zit alvast klaar voor de volgende aflevering.

@dynamike, keurig editwerk. Luisterde prima weg zo.
arjen1981

20 mar 2020, 13:26

Fing3r schreef:
20 mar 2020, 13:01
Ik begin nu ook behoorlijk achter te lopen, thuiswerken is wat dat betreft wel vervelend Afbeelding

Ja precies dat probleem! normaal heb ik een uur per dag een podcast aan op de fiets. Maar ik loop ook nogsteeds achter door alle eindejaars podcasts.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 mar 2020, 18:00

seffen99 schreef:
20 mar 2020, 13:04
@dynamike @Apenheul

Dit format is idd dat wat ik zo gemist heb. Net een rondje hardgelopen onder het genot van de BBB. Ge-wel-dig!

Kort, snappy, inhoudelijk sterk (ook wel eens lekker als afwisseling met Praatje Podcast) en een perfect werkende chemie tussen jullie.

Ik zit alvast klaar voor de volgende aflevering.

@dynamike, keurig editwerk. Luisterde prima weg zo.
Merci heel veel en dat tweemaal!
Afbeelding
dlbyvisual

21 mar 2020, 23:08

Complimenten guys. Was al fan van BBB en ben blij dat het weer terug is.
Fing3r

22 mar 2020, 01:08

Was een toffe aflevering, lekker tijdens een wandeling afgeluisterd. En Mike in Bioshock kun je de audio logs in het menu terugluisteren :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
Galious
Moderator
Moderator

24 mar 2020, 23:06

Leuke aflevering. Mooi dat je toch nog een positief gevoel overhield aan Bastion, Niels, bij mij bleef het helaas tot het eind bij dat meh gevoel. Ik hoop dat Transistor beter bevalt, die zit ook nog in m'n backlog, maar erg veel zin om eraan te beginnen heb ik er niet echt meer in na Bastion. Komt wel een keer :)
De Resident Evil 3 demo ga ik deze week ook eens opstarten. Kan me vrij weinig van het origineel herinneren, behalve dat Nemesis monster. Maar ik moet sowieso eerst nog een keer de RE2 remake kopen, de demo daarvan vond ik wel erg gaaf.
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

26 mar 2020, 22:54

BB Bulletin - 26-03-2020

Onderwerpen:
  • Steamworld Hesist
  • DOOM Eternal
  • Sony, Nintendo en Dreams
  • De Switch is schaars!
  • Nintendo Direct Mini
Het zijn rustige tijden in de wereld die draait om games. En het leek daarom ook een korte Button Bashers Bulletin aflevering te worden. Maar ineens was daar de Nintendo Direct Mini met veel meer informatie en nieuws dan we van te voren hadden ingeschat. Tijd dus om te duiken in de wereld van Steamworld Heist, DOOM Eternal en alles wat met Nintendo en ook Sony te maken heeft.

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
Soundcloud
iTunes
Afbeelding
Fing3r

27 mar 2020, 08:50

In mijn playlist geplaatst, heb een behoorlijke backlog nu maar BB gaat altijd even naar boven :biggrin:
AfbeeldingAfbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

27 mar 2020, 09:31

Fing3r schreef:
27 mar 2020, 08:50
In mijn playlist geplaatst, heb een behoorlijke backlog nu maar BB gaat altijd even naar boven :biggrin:
Een half uurtje kan overal tussen :evil2:
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 apr 2020, 23:15

BB Bulletin - 02-04-2020

Onderwerpen:
  • Old Man's Journey
  • DOOM Eternal
  • Bravely Default 2 Demo
  • Mini-nieuws overzicht
  • Geschiedenis van Guerrilla Games
Een nieuwe week, maar weinig nieuw nieuws. En omdat het nieuws van de afgelopen week een deel is van het recept van BB Bulletin, hadden we mooi de tijd om het nieuwe boekje van Tom Lenting te bespreken. En dat ging over het ontstaan en reilen en zeilen van Guerrilla Games. Ook trok Niels er op uit in Old Man's Journey, keerde Mike terug naar DOOM Eternal en verwijderde beide heren de demo van Bravely Default 2 sneller dan dat deze was gedownload.

Externe links:
Link direct naar MP3
Spotify
Soundcloud
iTunes
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

02 apr 2020, 23:38

Thanks, guys. We zijn thuis enorm druk in vitale beroepen, dus het is fijn om wekelijks naar jullie te luisteren. Scheelt ook dat ik mijn tijd niet hoef ver doen met een bepaalde demo te downloaden.
applemctom

03 apr 2020, 08:56

Bedankt voor het bespreken van mijn mini-boekje over de geschiedenis van Guerrilla Games in BB Bulletin van 2-4-2020!
Gave toevoegingen van Niels ook, "Een van de geweren in Killzone 1 was een nietmachine"! :)
Mochten mensen het boekje willen kopen (9,99 incl. verzendkosten), dan dat is mogelijk via https://bit.ly/gamegeschiedenis of direct via karelvanmanderacademy@outlook.com
Fing3r

05 apr 2020, 15:54

Ik hou wel van pure chocolade

Was een leuke aflevering, ben ook wel benieuwd naar de hele geschiedenis van Guerilla games. En Mike, mogelijk moet je de gevoeligheid van de muis verlagen, doe dit niet direct met een grote stap maar in een aantal stappen. Op die manier dwing je jezelf om meer je hele arm te gebruiken, een bijkomend voordeel is ook dat je nauwkeuriger wordt. Op deze manier heb ik in ieder geval mijn nauwkeurigheid in Counter Strike weten te verbeteren en gebruik ik meer mijn gehele arm.

AfbeeldingAfbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

06 apr 2020, 10:07

Was weer een leuke aflevering. Ik weet niet of jullie Bravely Default 1 gespeeld hebben, maar jullie kritiek op de demo van deel 2 zou je zo ook op deel 1 kunnen plakken. Vreselijke karakters, boring combat en eindeloze herhaling. Eén van de meest tegenvallende JRPGs die ik ooit gespeeld heb. Aan jullie ervaringen te horen, hoef ik de demo voor deel 2 dus ook zeker niet op te starten. Meer van hetzelfde! :tongue3:

Merk dat ik het wel erg fijn vind, dat er nu wekelijks een podcast is. Toch altijd leuk om wat nieuwe ideeën op te doen over welke games ik in de toekomst wellicht kan gaan spelen. Jullie gesprekken voelen ook zeer natuurlijk aan, terwijl er ook voldoende inhoud is. Een mooie balans hebben jullie daarin gevonden! :smile:

Je mag mij trouwens ook op het lijstje zetten voor het boek! :smile:
Galious
Moderator
Moderator

07 apr 2020, 17:28

Ik heb ook wel interesse in het boekje, met of zonder hagelslagje :)
nmkl pjkl ftmch
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 apr 2020, 08:16

Fing3r schreef:
05 apr 2020, 15:54
Was een leuke aflevering, ben ook wel benieuwd naar de hele geschiedenis van Guerilla games. En Mike, mogelijk moet je de gevoeligheid van de muis verlagen, doe dit niet direct met een grote stap maar in een aantal stappen. Op die manier dwing je jezelf om meer je hele arm te gebruiken, een bijkomend voordeel is ook dat je nauwkeuriger wordt. Op deze manier heb ik in ieder geval mijn nauwkeurigheid in Counter Strike weten te verbeteren en gebruik ik meer mijn gehele arm.
Dit ga ik inderdaad wel doen, want ik moet het toch een keer leren. Zal wel pittig worden denk ik, omdat ik het nooit gewend ben, en wellicht is DOOM Eternal niet de beste game om het te gaan leren, maar dat komt wel goed.
Ok Impala! schreef: Was weer een leuke aflevering. Ik weet niet of jullie Bravely Default 1 gespeeld hebben, maar jullie kritiek op de demo van deel 2 zou je zo ook op deel 1 kunnen plakken. Vreselijke karakters, boring combat en eindeloze herhaling. Eén van de meest tegenvallende JRPGs die ik ooit gespeeld heb. Aan jullie ervaringen te horen, hoef ik de demo voor deel 2 dus ook zeker niet op te starten. Meer van hetzelfde! :tongue3:

Merk dat ik het wel erg fijn vind, dat er nu wekelijks een podcast is. Toch altijd leuk om wat nieuwe ideeën op te doen over welke games ik in de toekomst wellicht kan gaan spelen. Jullie gesprekken voelen ook zeer natuurlijk aan, terwijl er ook voldoende inhoud is. Een mooie balans hebben jullie daarin gevonden! :smile:

Je mag mij trouwens ook op het lijstje zetten voor het boek! :smile:
Bravely 1 heb ik nooit gespeeld, maar nog wel in de seal in de kast. Als dit precies als 1 is, dan laat ik hem wel in de seal zitten. Thanks voor het compliment! We proberen dezelfde standaard vast te houden voor de komende weken/maanden.
Galious schreef: Ik heb ook wel interesse in het boekje, met of zonder hagelslagje :)
We nemen jullie drie mee in de hoge hoed!
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 apr 2020, 13:28

Het was een leuke aflevering om te doen, ik heb ook nog zoveel GG herinneringen die ik had willen delen maar het format laat dat niet echt toe, misschien iets voor een volgende aflevering :)

En ja, Bravely Default 2 viel me onverwacht erg tegen. Met name Octopath Traveler vond ik zo ontzettend goed dat ik me niet voor kon stellen dat BD2 minder dan uitstekend zou zijn, maar zo zie je maar weer eens dat geen enkel team over de kip met de gouden eieren beschikt.

Terug naar “Afleveringen en discussie”