Rookie 360 gebruiker. Is dit normaal?

Modding, reparatie en randapparatuur
HeatherGrace

Rookie 360 gebruiker. Is dit normaal?

15 dec 2021, 15:37

Beste Bashers,

Een hele simpele vraag vandaag: is dit normaal? Ik ben, hopelijk, de blije bezitster van een Xbox 360 Slim welke ik in de kringloop kon oppikken. Eén controller lijkt het helaas te hebben begeven, de ander doet het "meestal".

Hij gaat aan. Hij speelt. Maar hij is een beetje luid. Heb nooit eerder op dit apparaat gespeeld, dus ik weet niet wat gewoon is. Ik had hem eerst verticaal staan, maar het geluid dat hij produceerde gaf vond ik erg luid. dus legde ik hem op zijn zij en dat klonk een stuk beter. Gewoon bijgeluid.

Het gaat om de disc-drive die dit geluid produceert en niet de fan. Hij ligt in de video op een holle, houten kast. En er zat een game in in het hoofdmenu.

Dus de vraag: Is dit normaal? Het eerste geluid is bij verticaal (I) en het tweede geluid bij horizontaal (--) :wink:

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

Re: Rookie 360 gebruiker. Is dit normaal?

15 dec 2021, 15:52

Ik heb de mijne altijd horizontaal staan, en het klinkt mij niet abnormaal in de oren :)

Het kan per game verschillen. Een tip is ook om de games te installeren op de harddisk, dan is 'ie een stuk stiller.
nmkl pjkl ftmch
HeatherGrace

15 dec 2021, 16:15

Zoiets last ik inderdaad, over de hard disk! Dit is gelukkig de Slim met 250 GB en niet 4 GB, dus dat moet lukken. :smile:
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

15 dec 2021, 16:55

Weet je zeker dat het niet de fan is? Maar de 360 is inderdaad luid met een optische schijf. Kan niet goed opmaken uit de opname, of het valt binnen het normale. Ik heb wel ooit een 360 met een defecte fan gehad, nou, dat hoor je wel kan ik je vertellen.

Voor de controllers is er een simpel trucje. Vaak werken die namelijk niet, omdat de batterijen compartimenten niet optimaal zijn. Je kunt dit oplossen met aluminiumfolie. Dan maken de batterijen wel weer makkelijk contact. Als je de batterijen er uit haalt, een klein strookje er in duwen en dan aandrukken met de batterijen.

Ik kocht ooit een defecte 360 met drie controllers voor 7€50. Alle drie de controllers werkte na dit trucje gewoon vlekkeloos. Van de 360 zelf bleek alleen de psu kapot, dus die ring of death was een ring of psu death. Dus die werkt nu ook vlekkeloos.

360 heeft best toffe games. Kijk zeker ook naar de Live Arcade games. Daar zijn er ook wat van op dvd uitgebracht. Games zoals Bomberman en Pac-Man championship edition zijn goud!
HeatherGrace

15 dec 2021, 17:00

Nee, het is niet de fan. Daar ging ik vanuit, maar het is echt de disc die draait. Dat met het folie ga ik uitproberen, dank!
Afbeelding
HeatherGrace

15 dec 2021, 17:49

Heb nog even een kort stukje Rise of the Tomb Raider gespeeld. Met TV geluid erbij en verder van het apparaat af lijkt het wel normaal. Ik vind het nog steeds luid, maar dat kan aan mij liggen. Verder komt er wel echt warme tot zeer warme lucht uit de bovenkant (als deze in horizontale positie ligt). Ook na deze korte sessie van 15 > 20 minuten. Tevens, geen idee wat normaal is.

Denk dat ik hem binnenkort gewoon eens moet aankoppelen en een game uitkiezen om door te spelen. Even het vertrouwen in de console krijgen. Komt ook door de prijs die ik betaald heb (€32 voor de Xbox + 2 controllers + Kinect + headset + 20 games). Dan vraag ik me wel eens af wat de reden is waarom iemand deze gratis weggebracht heeft. Maar misschien moet ik dat loslaten en vond iemand het gewoon oud en stond het in de weg :wallbash:
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

25 dec 2021, 20:58

ik heb m zelf maar heel kort gehad, en daarna weggedaan omdat ik m nauwelijks gebruikte (met een xb1 waar veel van de games op kunnen en ps3 in huis stond ie vooral in de weg bij mij thuis).
Dus ik kan je niet helpen helaas. is het inmiddels gelukt om er beter inzicht in te krijgen?
Het was mij eerder ook opgevallen bij mijn model dat ie het nodige lawaai maakte... maar die van mij was een tweedehandsje die eruti zag als een 5ehandsje :D
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Kunstschilder1987
Contacteer:

25 dec 2021, 21:00

OldSchool schreef:
15 dec 2021, 16:55
Games zoals Bomberman en Pac-Man championship edition zijn goud!

:evil2:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:

Terug naar “Tech”