Wii U geheugenprobleem (160-0103)

Modding, reparatie en randapparatuur
Ribbelchips

Wii U geheugenprobleem (160-0103)

20 sep 2021, 15:27

Mijn Wii U heeft een geheugenprobleem. Spellen van disc speelt ie prima af (ook de savedata werkt), maar als ik een game vanaf het interne geheugen wil starten dan krijg ik de melding: "There is a problem with the system memory"

Afbeelding

Ik heb de Wii U naar Nintendo gestuurd voor reparatie. Ze gaven aan hem zelf niet te kunnen repareren. Ze konden hem omruilen voor een nieuwe voor €198,- of ze stuurden hem kosteloos terug. Een 'donor' Wii U kost me de helft, dus ik heb hem laten terug sturen. Toen ik hem vorige week aansloot, deed ie echter helemaal niets meer. Hij kan niet synchen met de gamepad en elke app die ik opstartte zorgde voor een vastloper van het systeem. Ik heb hem opnieuw naar Nintendo gestuurd met de mededeling dat ze hem daar gewoon gesloopt hebben, maar dat ontkennen ze glashard en ze weigeren me tegemoet te komen.

Nou is me ter ore gekomen dat anders dan bij een Switch je niet zomaar je account op een schoongeveegde Marktplaats Wii U kan zetten en dat Nintendo dit voor je moet ontkoppelen van je oude systeem. Daarnaast zijn niet alle games meer te downloaden uit de E-shop (Waaronder beide Eartbound games). Ik hoop dus gewoon dat het memory probleem op een andere manier op te lossen is. Iemand hier misschien ervaringen mee?
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

Re: Wii U geheugenprobleem (160-0103)

20 sep 2021, 16:51

Als je er op googled wordt t het fixen een uitdaging.
Ribbelchips

Re: Wii U geheugenprobleem (160-0103)

07 okt 2021, 10:00

Ja, niet te doen inderdaad. Ik heb hem inmiddels weer een beetje aan de praat gekregen en heb de meest belangrijke Virtual Console games weten te kopiëren naar een externe HDD. Dat moest blijkbaar wel eentje zijn die met twee kabels gepowered werd, want die andere viel tijdens het kopiëren constant weg. Ik zit alleen nog met mijn savedata die ik kwijt ben. Vele uurtjes Super Mario 3d World en Pikmin 3... En dan nu bidden dat het probleem zich niet uitbreid waardoor het systeem in de toekomst misschien helemaal niet meer werkt.

Als je op die foutcode zoekt zie je dat er veel mensen zijn die een Wii U hebben met corrupt flash geheugen... slechte zaak..
Afbeelding

Terug naar “Tech”