Old school Dennis zei dat hij zou kijken welke van zijn 3 werkte en die naar mij op zou sturen, Spoiler, ze werkten allemaal niet

Na wat overleg heb ik ze nog steeds alle 3 over genomen en dan maar proberen te repareeren
Na een pakketje van Dennis te hebben ontvangen

Ik kreeg er 3
1- Eentje zonder controllers, met atari poorten
2- Eentje die groen beeld gaf en zonder controller (geen externe controller poorten)
3- Eentje die het een tijdje deed en toen niet meer
Ik kreeg ze en gelijk testen, Videopac 1 werkte gelijk voor mij, maar ik had geen controllers, was wel blij dat mijn spel werkte. Nummer 2 had jammer genoeg geen voedings kabel en de RF kabel was kapot, Nummer 3 bleef flikkeren
Nummer 1
Ik had er een atari controller in gedaan maar dat bleek een slecht idee en niet alleen kreeg ik een wit beeld, maar een van de atari poorten was losgekomen
Heb als eerste nummer 1 open gemaakt, en gewoon even bekeken, atari poort vastgelijmd, opgestart en het werkte weer

Nummer 3
Ik zag dat nummer 3 elke keer gelijk uitging, heb toen het spel erin gestopt en op enter gedrukt om het spel te starten, het werkte maar het spel resette elke keer
Dus de RF module werkt goed genoeg, want als het probleem de RF was dan zou het spel niet resetten

Nummer 2
Nummer 2 geopend, de draad van externe power naar de interne power moederboard was gedeeltelijk geblakeert, een van de capicatoren zag er ontploft uit

Toen ik nummer 1 optilde voelde ik wat bewegen aan de binnenkant en toen herinnerde ik me dat ik alleen de moederboorden had bekeken
Er zat gewoon een externe power supply aan de binnenkant die weer naar buiten ging om in de externe aansluiting te passen, vreemd natuurlijk maar het belangrijksts is dat ik deze ook kon aansluiten op nummer 2
Dan maar proberen, maar natuurlijk is de RF kabel kapot en toen Dennis het probeerde gaf het alleen groen beeld

De RF module uit nummer 3 gepakt en aangesloten, ik had verwacht dat het kapot was of dat het zou roken, of een kortsluiting zou ontstaan, de binnenkant had uitslag en de moederboord was vies, maar het werkte, het werkte gewoon

Voor de eerste keer heb ik iets uit elkaar gehaald wat niet werkte, en het aan het werken gekregen! De kleuren waren enorm dof maar het werkte!
Ik kan ook de controllers van nummer 3 overzetten naar nummer 2 dus ik kan eindelijk mijn spel spelen
Natuurlijk ga ik door met Nummer 3, ik heb wat gemeten en de stroom module gaat omhoog naar ~4volt en springt daarna weer naar beneden, hierdoor reset de console elke keer, het is in een constant ritme maar erachter komen wat het probleem is, is iets waar ik niet veel vanaf weet