HDMI switch

Modding, reparatie en randapparatuur
Jeroen

HDMI switch

21 dec 2020, 00:06

Aangezien ik steeds meer consoles heb met een HDMI aansluiting, maar slechts één mClassic, wil ik tussen alles een HDMI switch zetten.
Liefst met zoveel mogelijk aantal ingangen en gewoon één uitgang.

Wie kan mij zeggen wat aan te raden is?
Het internet staat vol, idem de Chinese webshops, met tig soorten HDMI switchen.
Maar ik vind niet echt terug wat gewaardeerd wordt onder gamers.

Graag jullie input!
Kunstschilder1987
Contacteer:

Re: HDMI splitter

21 dec 2020, 00:28

ik heb nu ruim een jaar deze in gebruik, heb er mijn ps3, een retropie device en de PSTV op aangesloten.
https://www.bol.com/nl/p/hdmi-switch-3- ... oductImage

- het maakt van mijn tv van een 4hdmi poort naar een 6hdmi poort
- Ook geluid gaat prima via hdmi
- geen externe stroomtoevoer nodig
- wanneer een nieuw apparaat aangaat schakelt het vanzelf daar naartoe (en anders kun je altijd even op het knopje duwen om naar de volgende van de 3 te gaan, maar het gaat in principe altijd automatisch).
- ik merk niks van lag ofzo

2 (negatieve) kanttekeningen:
- ik kocht m voor 6.99 via dezelfde link van bol.com. nu kost ie opeens 2x zoveel.
- ik heb geen 4k tv en weet niet of het daar ook een oplossing voor is, het geeft aan van wel, maarja... :dontknow: . ik heb zelf "gewoon" een 1080 p tv.
Let ook effe op dat er geen hdmi kabel bij zit om het apparaatje aan de tv te verbinden. vermoedelijk heb je er genoeg in huis liggen zoals ik zelf ook heb, maar even een puntje van aandacht.

Er zijn meerdere oplossingen, maar deze is in ieder geval prima, zeker voor een bescheiden budget. ik merk geen verschil tussen een direct aansluiting of via dit apparaatje, wat ik wel eens een paar keer geprobeerd heb. enfin, heb je een eerste suggestie, mogelijk dat de anderen op het forum je beter kunnen informeren :smile: Succes met je zoektocht!
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
marxkemp
Contacteer:

21 dec 2020, 03:03

Ik sluit mij aan bij Kunst en heb 3 van deze in gebruik:

https://a.aliexpress.com/_BT0n4S

unstablewarpfield

21 dec 2020, 17:24

Ik gebruik onderstaande switch van teslasmart. Geen 4k op die van mij, maar verder dik tevreden over dit apparaat. Goeie prijs ook!Afbeelding
"I cannae change the laws of physics, captain!"
Jeroen

21 dec 2020, 23:08

marxkemp schreef:
21 dec 2020, 03:03
Ik sluit mij aan bij Kunst en heb 3 van deze in gebruik:

https://a.aliexpress.com/_BT0n4S
Ik zag naast jouw versie, ook een switch met 7 ingangen.
Die lijkt mij erg interessant.

Uiteraard blijft alle extra input van harte welkom!
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: HDMI switch

13 jun 2022, 11:07

Bump!

We zijn inmiddels een slordige 2,5 jaar verder en voor mijn Gameroom 2.0 ben ik nu op zoek naar een goede HDMI switch. Ik zie de Tes(la) Smarts en die ogen wel prima. Alleen vraag me af of mensen nog andere merken/types hebben die eigenlijk ook erg goed zijn. Voordat ik over ga tot aankoop van iets. Hit me up!
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

13 jun 2022, 11:40

Ligt er aan, welke consoles ga je aansluiten en op welke TV?

Ook je Series X op bijv een 4K TV? Dan zou ik die Tesla Smart hierboven niet aanraden, want die gaat maar tot 30hz op 4K en je wilt natuurlijk het liefst 60 - of nog beter 120 (als je TV dat ondersteund natuurlijk). Als het alleen om retro consoles gaat is die wel voldoende bijv.

Tenzij je één switch wilt gebruiken voor alle retro consoles en dan de Series X op een apart HDMI kanaal doet. Maar dan loopt dus niet alles via één switch. :smile:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 jun 2022, 12:53

synergy schreef:

Ook je Series X op bijv een 4K TV? Dan zou ik die Tesla Smart hierboven niet aanraden, want die gaat maar tot 30hz op 4K en je wilt natuurlijk het liefst 60 - of nog beter 120 (als je TV dat ondersteund natuurlijk). Als het alleen om retro consoles gaat is die wel voldoende bijv.

Tenzij je één switch wilt gebruiken voor alle retro consoles en dan de Series X op een apart HDMI kanaal doet. Maar dan loopt dus niet alles via één switch. :smile:
Die van boven idd niet, maar die is er inmiddels ook al met 4k60, maar die doe ik direct inderdaad. Het gaat me meer om de Wii U, Xbox 360, PS3 en nog iets. Switch ofzo. XSX hou ik direct inderdaad net als PS4 Pro en AmigaMini.
Afbeelding
synergy

13 jun 2022, 13:25

Dynamike schreef:
13 jun 2022, 12:53
synergy schreef:

Die van boven idd niet, maar die is er inmiddels ook al met 4k60, maar die doe ik direct inderdaad. Het gaat me meer om de Wii U, Xbox 360, PS3 en nog iets. Switch ofzo. XSX hou ik direct inderdaad net als PS4 Pro en AmigaMini.
Dan is in principe een 1080p60 switch genoeg lijkt me.

Ik heb geen ervaring met andere HDMI switchers, ik gebruik zelf een automatische 4 poort Startech HDMI switch, maar weet niet of dat voldoende voor je is?

Misschien zoiets: https://www.hardwarewebwinkel.nl//aten- ... witch.html. Is alleen niet automatisch switchen, zo te zien. Weet niet of je dat wilt.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 jun 2022, 19:40

synergy schreef:
13 jun 2022, 13:25
Misschien zoiets: https://www.hardwarewebwinkel.nl//aten- ... witch.html. Is alleen niet automatisch switchen, zo te zien. Weet niet of je dat wilt.
Ik ben een simpele jongen :wink: dus handmatig switchen is geen probleem. Het is deze geworden https://www.bol.com/nl/account/bestelli ... 1839121379 die heeft KillingRaptor en die was daar erg tevreden over. Dus gaan die maar eens proberen. Maar thanks voor het meekijken!
Afbeelding
synergy

13 jun 2022, 19:45

Je linkt naar je account van Bol :)

No problemo! Ben benieuwd naar je nieuwe gameroom straks :)
KillingRaptor

13 jun 2022, 20:23

synergy schreef:

Haha straks kunnen we allemaal eentje bestellen op de kosten van Mike!

Hij had deze besteld:
https://www.bol.com/be/nl/p/marmitek-hd ... oductImage

Heb er zelf twee van deze en heel tevreden over.
synergy

13 jun 2022, 20:39

:lol:

Dat ziet er goed uit! Die specs zijn ruim voldoende voor je consoles! :thumbup:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 jun 2022, 08:13

synergy schreef:

Oh haha, dat is inderdaad een beetje onhandig :evil2: gelukkig heeft Mitch het al opgelost. Maar die dus inderdaad. Gameroom zal andders worden dan het was. Maar de ideeen zijn goed tot op heden. Dus als die af is, kom eens een bakkie doen!
Afbeelding

Terug naar “Tech”