WiiU foutcode internet browser

Modding, reparatie en randapparatuur
Slimer80

WiiU foutcode internet browser

08 nov 2020, 22:28

Bij verschillende websites krijg ik een foutcode in wiiu internet browser.
bij nintendo.nl of dailynintendo.nl krijg ik de foutcode 112-1820 het veiligheidscertificaat kan niet worden gevonden.
Deze websites bijvoorbeeld geven geen foutcode nintendo.com , xbox.com en button-bashers.nl en werken goed.
Ik heb de browser instellingen en cookies gewist dat heeft niet geholpen.
De datum en tijd is goed ingesteld.
Op Google heb ik geen oplossing gevonden.
Heeft iemand hetzelfde probleem met de WiiU internet browser?
Afbeelding
WonderZwaan

Re: WiiU foutcode internet browser

09 nov 2020, 00:06

Heb geen echte oplossing voor je, maar het klinkt alsof de Wii U browser gewoon niet meer door elke website ondersteund wordt?

Je zou evt. dit nog kunnen proberen: tik in de browserbalk de website in, maar verwijder de 's' in HTTPS.
Zodat er gewoon HTTP://www .[naam van website]... etc staat. Misschien werkt het dan nog wel?

Let wel op dat je dan in feite onbeveiligd aan het surfen bent, dus ik zou dan niet meer op websites inloggen met wachtwoorden/gebruikersnamen, nergens meer persoonlijke gegevens ergens invullen, en al helemaal geen betalingen uitvoeren. HTTPS en veiligheidscertificaten worden juist gebruikt om te voorkomen dat je gegevens onderschept kunnen worden, dus het is niet slim om bewust die beveiliging uit te gaan zetten.

De Wii U heeft al sinds juni 2019 geen firmware updates gekregen, de eShop accepteert al geen credit cards meer, en veel videodiensten (Netflix, YouTube, Prime Video) ondersteunen het platform officieel niet meer. Ik ben geen I.T. expert, maar het klinkt alsof dat browser niet meer onderhouden wordt, en dat websites het op termijn als risico gaan zien om toegankelijk te blijven voor een browser dat achterloopt qua beveiliging.
Misschien zit ik ernaast en kan een beter ingelicht persoon je helpen.

Terug naar “Tech”