Ter voorbereiding van de hdmi mod voor de ps1 die Citrus3000psi snel gaat uitbrengen heb ik met een beetje hulp van het forum een playstation gekocht waarin de mod mogelijk is. Voorlopig lijkt het erop dat 550x en 700x modellen ondersteund worden. Er is een lijstje beschikbaar waarop mogelijke modellen staan.
Na Dan's laatste twitter foto's van de installatie in zijn testmodel concludeer ik dat de seriële poort eruit gaat. Ik ben dus vandaag op het gemakje begonnen die te verwijderen. Meer kan ik helaas nog niet laten zien, maar zodra de pre-orders live gaan probeer ik een exemplaar te bemachtigen zodat dit topic verder kan.
De seriële poort verwijder ik met desoldeer lint. Altijd eerst soldeertin toevoegen, dan ruim flux aanbrengen en zo goed mogelijk aan beide kanten van de via's alles weg zuigen. Mocht een pin niet loskomen dan kun je proberen het pootje met een pincet beet te pakken, te verwarmen en vervolgenss heen en weer te wiebelen. Soms blijft het pootje dan los.

Hier zijn alle poten los en is de poort eruit. Merk op dat er nog wel wat schoonmaakwerk gedaan moet worden ;-)

Alles netjes met alcohol gereinigd. Stukken beter!

Overview van het moederboard. Tevens ook de shielding verwijderd. Dit is nodig om alle benodigde ffc's te kunnen solderen.

Dit is hem voorlopig. Wat ik er van gezien heb is dit er 4 ffc's gesoldeerd dienen te worden. Tevens wordt de ps1 regiovrij met de ps1digital. Daarnaast is het mogelijk firmware via wifi te uploaden, zoals bij de dcdigital, en blijft het mogelijk om via wifi gebruik te maken van de seriële poort voor diegenen die dat zouden willen. Zeer benieuwd naar het resultaat wanneer dit af is. En daarna op naar de ps2digital...
Happy gaming!