PS1DIGITAL (ps1 hdmi mod)

Modding, reparatie en randapparatuur
unstablewarpfield

PS1DIGITAL (ps1 hdmi mod)

13 apr 2020, 15:47

Hey allemaal!

Ter voorbereiding van de hdmi mod voor de ps1 die Citrus3000psi snel gaat uitbrengen heb ik met een beetje hulp van het forum een playstation gekocht waarin de mod mogelijk is. Voorlopig lijkt het erop dat 550x en 700x modellen ondersteund worden. Er is een lijstje beschikbaar waarop mogelijke modellen staan.

Na Dan's laatste twitter foto's van de installatie in zijn testmodel concludeer ik dat de seriële poort eruit gaat. Ik ben dus vandaag op het gemakje begonnen die te verwijderen. Meer kan ik helaas nog niet laten zien, maar zodra de pre-orders live gaan probeer ik een exemplaar te bemachtigen zodat dit topic verder kan.

De seriële poort verwijder ik met desoldeer lint. Altijd eerst soldeertin toevoegen, dan ruim flux aanbrengen en zo goed mogelijk aan beide kanten van de via's alles weg zuigen. Mocht een pin niet loskomen dan kun je proberen het pootje met een pincet beet te pakken, te verwarmen en vervolgenss heen en weer te wiebelen. Soms blijft het pootje dan los.
Afbeelding

Hier zijn alle poten los en is de poort eruit. Merk op dat er nog wel wat schoonmaakwerk gedaan moet worden ;-)
Afbeelding

Alles netjes met alcohol gereinigd. Stukken beter!
Afbeelding

Overview van het moederboard. Tevens ook de shielding verwijderd. Dit is nodig om alle benodigde ffc's te kunnen solderen.
Afbeelding

Dit is hem voorlopig. Wat ik er van gezien heb is dit er 4 ffc's gesoldeerd dienen te worden. Tevens wordt de ps1 regiovrij met de ps1digital. Daarnaast is het mogelijk firmware via wifi te uploaden, zoals bij de dcdigital, en blijft het mogelijk om via wifi gebruik te maken van de seriële poort voor diegenen die dat zouden willen. Zeer benieuwd naar het resultaat wanneer dit af is. En daarna op naar de ps2digital...

Happy gaming!
"I cannae change the laws of physics, captain!"
marxkemp
Contacteer:

Re: PS1DIGITAL (ps1 hdmi mod)

13 apr 2020, 18:04

Wat n mooie! Hèhè
unstablewarpfield

13 apr 2020, 21:23

Yes!!! Natuurlijk met dank aan marxkemp!!! Zou het bijna vergeten ;-)
unstablewarpfield

17 sep 2020, 17:55

Om hier weer even gerucht aan te geven... ik heb zojuist één van de eerste 500 ps1digital mods weten te bemachtigen. Ik verwacht binnen nu en een maand wel weer verslag te kunnen doen van de installatie, uiteraard voorzien van de nodige foto's :-)

Zin in!

OldSchool
Contacteer:

17 sep 2020, 18:01

Tof project!

Ben benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien!
marxkemp
Contacteer:

19 sep 2020, 20:41

Ah, top. De mod komt eraan! Heb al wat videos bekeken en het is echt wat voor jou!
unstablewarpfield

03 okt 2020, 19:23

Mod is inmiddels geinstalleerd en werkt uitstekend!! Hopelijk morgen een installatieverslag met wat foto's :-)
Afbeelding
marxkemp
Contacteer:

03 okt 2020, 20:23

Ik heb er wat reviews van gezien. Mooi ding man!
unstablewarpfield

03 okt 2020, 20:26

marxkemp schreef:Ik heb er wat reviews van gezien. Mooi ding man!
Jep. Je Playstation gaat hier goed gebruikt worden! Morgen mijn oude even weghalen. Denk dat ik die dure scartkabel wel kan ombouwen om voor mijn neo geo cd te gebruiken :-)

Terug naar “Tech”