Wat ik heb gedaan:
Atariage forums afgestruind naar een oplossing. Daarbij de powerboost 1000c gevonden van Adafruit. Dit is een klein boardje wat een Lipo batterij (zoals in je tablet of telefoon zit) kan opladen en wat daarbij netjes 5V uit stuurt. Na wat experimenteren en zoeken kun je de originele on-switch van de lynx blijven gebruiken dmv een ltc2950 ic. Daarnaast gebruik maken van een inverter die al op de lynx zit geeft mijn testopstelling een Atari lynx die nu op een usb adapter werkt, en op een 10000 mAh (!!) Lipo batterij, genoeg voor een dag lang gamen.
Nu ben ik geen fan van al die losse draadjes en pcbtjes in mijn testopstelling in de console. Vandaar dat ik in Eagle de afgelopen weken heb zitten spelen om een zo goed mogelijk boardje te ontwerpen wat op het moederboard van de lynx zelf vastgesoldeerd wordt. Een zo net mogelijke mod dus. Ik denk dat ik al een eind ben. Bijkomend voordeel is dat een micro usb connector exact in het originele gat past waar de 9v aansluiting zat.
Om jullie vast een voorproefje te geven een plaatje van het pcb. Ik verwacht er volgende week 5 thuisgestuurd om te testen. Fingers crossed...
Wordt vervolgd...