Videopac G7000 RGB mod

Modding, reparatie en randapparatuur
unstablewarpfield

Videopac G7000 RGB mod

01 apr 2018, 08:42

Ik heb even een vraagje...

Een jaar of wat geleden heb ik een rgb mod voor mijn videopac en intellivision gemaakt. Hieronder een voorbeeld van hoe deze mod in de videopac ingebouwd is.

Afbeelding

Destijds was ik hier wel tevreden mee maar inmiddels wil ik de mods in beide consoles wat aanpassen. Ik wil eens kijken of ik de printplaat direct kan vastsolderen aan de benodigde contactpunten van de video DAC, een beetje ala citrus3000psi zijn dual gc mod. Hetzij met een soort interposer boardje oid maar in ieder geval op een manier waardoor de grijze flat cable niet meer nodig is.

Voor het zover is moet er echter een nieuw pcb ontworpen worden wat flink kleiner dient te zijn. Dan kom je automatisch bij smd spul terech. Op zich geen probleem maar.... heeft er iemand tips om smd equivalenten van through hole componenten te vinden? Is hier ergens een handige tabel voor of moet ik van elke component apart de karakteristieken gaan bekijken en de beste overeenkomstige smd component hieruit selecteren?

Alle hulp is welkom...
Laatst gewijzigd door unstablewarpfield op 30 mar 2021, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"I cannae change the laws of physics, captain!"
unstablewarpfield

Re: Van through hole naar SMD....

10 jun 2019, 21:53

En meer dan een jaar later...

Afbeelding

Dit zou theoretisch moeten werken. Deze mod is 15mm bij 27mm lang en zou precies over de dip16 videoDAC van de Videopac gesoldeerd moeten kunnen worden. Het design had ik al liggen en is gebaseerd op het schema van de Videopac G7200. Met mijn through hole mod heb ik al een prima beeldje maar dit bespaart een hoop draadlengte. Had wat voeten in de aarde om alles op dit hele kleine printje te passen. Verder terug moeten zakken naar 0402 weerstanden en SOD 593 diodes... Ik ben benieuwd of dit het wil doen haha. We gaan het zien.

Happy gaming :-)
Laatst gewijzigd door unstablewarpfield op 10 jun 2019, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
OldSchool
Contacteer:

10 jun 2019, 21:55

Ik dacht dat Videopac sowieso een RGB signaal aanmaakte?
unstablewarpfield

10 jun 2019, 21:58

De G7000 maakt van alles aan. Jammer genoeg poept ie alleen RF uit. :wink:
unstablewarpfield

27 mar 2021, 15:30

Vandaag eindelijk de smd variant van mijn Videopac g7000 rgb mod gemaakt. Ik moest tot 0402 weerstanden en sod523 diodes gaan om alles passend te krijgen. Wel makkelijkere en cleane installatie! Beeldkwaliteit is onveranderd t.o.v de originele through-hole versie.

Next up... de Intellivision naar een smd versie brengen. Design ligt al klaar, enkel nog de pcb's bestellen Afbeelding

Happy gaming!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Terug naar “Tech”