Beste forum vrienden,
Het is vast iedereen weleens overkomen. Je koopt iets met de beste bedoeling op marktplaats maar bij nadere inspectie blijken er toch defecten te zijn. Of wellicht koop je soms bewust iets met een defect omdat je de kennis hebt om het te fixen. Denk aan vastzittende knoppen op controllers, stroomtoevoer die het niet meer doet, kabels die ontbreken, apparaat leest geen cd.....you name it!
Afijn, ik denk dat we hier met z n alle veel gebundelde kennis hebben om allerhande defecten op te lossen danwel te kunnen verwijzen naar een mogelijke oplossing. Juist omdat we vaak in aanraking komen met het kopen van tweedehands producten en de geschiedenis met de vorige gebruiker, vaak, onbekend is.
Het zou dus tof zijn wanneer iemand een probleem heeft met hardware (of software) hij het hier kan droppen, wellicht heeft er iemand een oplossing.
Het Grote "Broken? Lets fix it together!" Topic
Bericht
Re: Het grote -Broken lets fix it- topic
Lets kick it of! Weet iemand waar ik nieuwe rubbers (voor onder de knoppen) van een Nintendo ds kan kopen? Enkele knopjes veren niet meer terug en de response is wat langzaam.
Ps als een van de mods een strakkere naam heeft voor dit topic......voel je vrij het te wijzigen!
Ps als een van de mods een strakkere naam heeft voor dit topic......voel je vrij het te wijzigen!
- SneakerPimp
Bericht
Zijn er ook automonteurs hier die willen bijklussen? 
Sent from my iPhone using Tapatalk

- Brick Bazooka
Bericht
Ik heb een frituurpan laten vallen bij een vriend in de tuin. Weet iemand hoe ik frituurvet van te tegels krijg?
Bericht
Dat is echt een bitch, dat moet slijten! 

Je Clio nu al niet kapot toch zeker?SneakerPimp schreef:Zijn er ook automonteurs hier die willen bijklussen?
- JokerJur
- Veteraan
Bericht
Wat voor DS is het Bami? Ik heb nog een kapotte (geknakte) Lite liggen die qua onderdelen geschikt zou zijn.
Bericht
Het is een basic zwarte ds lite! Gaat om de rubbere druk matjes die onder de buttons in de behuizing zitten. Zowel onder de d pad als onder de knopjes is een upgrade geen overbodige luxe. Zou ideaal zijn wanneer ik hem voor parts kan gebruiken. Pb me even of je hem weg wilt doen en wat je er graag voor wilt.
Laatst gewijzigd door Bamilolly op 05 nov 2014, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- SneakerPimp
Bericht 
Hahaha, nee. Moeten ff wat rubbertjes vd stabistang worden vervangen. Niet zo spannend.Bamilolly schreef:Dat is echt een bitch, dat moet slijten!
Je Clio nu al niet kapot toch zeker?SneakerPimp schreef:Zijn er ook automonteurs hier die willen bijklussen?

- Mark
Bericht
Topic met veel potentie! Ik hoop dat de wat meer technische lui hier aanwezig wat van hun expertise en kennis kunnen delen met de medeliefhebbers om de wat minder technisch begaafden (waaronder ikzelf) wat bij te brengen.
- MrSirius
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht 
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Zeer goed topic! Er komt een dezer dagen in ieder geval wat relevante content van mij aan, heb ik bijna klaar.

Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Bericht
Tegels omdraaien of er uit halen en op plek doen waar ze niet meer in het zicht zitten. Onder afvalbakken oid.Brick Bazooka schreef:Ik heb een frituurpan laten vallen bij een vriend in de tuin. Weet iemand hoe ik frituurvet van te tegels krijg?
- ghoul
Bericht
Leuk topic. Ik heb twee projecten die ik binnenkort wil gaan doen en ik zal eens kijken of ik daar foto-reports en/of videos van kan maken voor hier.
PC Engine Duo cap replacement en wat Sega Astro City klusjes (controlpanel en coin mech).
PC Engine Duo cap replacement en wat Sega Astro City klusjes (controlpanel en coin mech).
Bericht
Tof tof:) Blij te horen dat het topic van nut kan zijn! Ik heb zojuist een triwing schroevendraaier besteld. Zodra ik vervangende parts heb kan ik aan de slag.
Bericht
Erg goed topic!
Weet iemand of en hoe je de start knop van een snes controller kan fixen?
En ook de L en R knop ?
Weet iemand of en hoe je de start knop van een snes controller kan fixen?
En ook de L en R knop ?
Bericht
Hoi marijn! Kun je iets specifieker zijn met de omschrijving van je probleem? Blijven ze hangen ed.
Heb je de controller al open gemaakt? Voor de start knop weet ik bijvoorbeeld dat die silicone wat problemen kan geven. Die kan wat vuil afgeven aan de binnenkant. Een poets beurt wil dan weleens helpen.
Heb je de controller al open gemaakt? Voor de start knop weet ik bijvoorbeeld dat die silicone wat problemen kan geven. Die kan wat vuil afgeven aan de binnenkant. Een poets beurt wil dan weleens helpen.
Bericht
Ik heb ze nog niet open gemaakt maar het leek me een probleem dat waarschijnlijk bij meerdere mensen bekend is.
De start knop doet niks of reageert soms maar. De L en R knoppen zijn vaak lam / naar binnen gedrukt.Bamilolly schreef:Hoi marijn! Kun je iets specifieker zijn met de omschrijving van je probleem? Blijven ze hangen ed.
Ik heb ze nog niet open gemaakt maar het leek me een probleem dat waarschijnlijk bij meerdere mensen bekend is.
- Mark
Bericht
Steef heeft laatst zijn L en R knoppen vervangen, waarschijnlijk kan hij je wel wat meer vertellen.
- Tom
- Moderator
Bericht
Die start knop is een bekend probleem. Ben ik ook wel benieuwd naar of die weer helemaal goed te krijgen is.
- reactor
Bericht
Opwarmen met een haardroger, laten smelten, opdeppen met keukenrol.
Daarna ontvetten met ontvetter.
>>> Jaja, de jouwe is misschien groter, maar de mijne heeft Tapatalk ! <<<
Het eerste wat mij te binnen schiet als het echt vet is.Brick Bazooka schreef:Ik heb een frituurpan laten vallen bij een vriend in de tuin. Weet iemand hoe ik frituurvet van te tegels krijg?
I wonder what my life would be
Without the other world in my TV
Because it helps me
To escape this fucked up society
collectie 
Because it helps me

- segatarian
Bericht
ik wil wel een ervaring delen over de adapter voor een sega multimega.
deze originele m.mega adapters zijn net genoeg anders van een megadrive 2 adapter om op de lange termijn voor
schade te zorgen. ze zijn 9v en hebben te weinig amperage.
je kunt het al merken dat hij langzamer opstart met een megadrive 2 adapter.
Probleem is vind maar zo'n originele adapter.
ik heb heel lang gezocht naar geschikte adapters en ben uiteindelijk bij een adapter van een apple style writer terecht gekomen.
deze heeft de juiste spanning 9.5 volt voldoende amperage 1.5A, alleen niet de juiste polariteit.
oplossing is dan de draad (polariteit) om te draaien.
misschien zijn er meer onder ons die een Multi mega hebben, de megadrive 2 adapter is een risico..
voor de rest ben ik een fan van contact spray, deze is goed voor, je raad het al...
contact puntjes te reinigen.
werkt beter dan alcohol.
gewoon op een doekje spuiten en over het te reinigen contact heen wrijven, daarna goed schoon/droogwrijven met een droge schone doek.
werkt ook goed voor controllers en cardridges die slecht reageren.
deze originele m.mega adapters zijn net genoeg anders van een megadrive 2 adapter om op de lange termijn voor
schade te zorgen. ze zijn 9v en hebben te weinig amperage.
je kunt het al merken dat hij langzamer opstart met een megadrive 2 adapter.
Probleem is vind maar zo'n originele adapter.
ik heb heel lang gezocht naar geschikte adapters en ben uiteindelijk bij een adapter van een apple style writer terecht gekomen.
deze heeft de juiste spanning 9.5 volt voldoende amperage 1.5A, alleen niet de juiste polariteit.
oplossing is dan de draad (polariteit) om te draaien.
misschien zijn er meer onder ons die een Multi mega hebben, de megadrive 2 adapter is een risico..
voor de rest ben ik een fan van contact spray, deze is goed voor, je raad het al...
contact puntjes te reinigen.
werkt beter dan alcohol.
gewoon op een doekje spuiten en over het te reinigen contact heen wrijven, daarna goed schoon/droogwrijven met een droge schone doek.
werkt ook goed voor controllers en cardridges die slecht reageren.
- Brick Bazooka
Bericht
Gewoon vloeibaar frituurvet. Geeft wel vlekken natuurlijk.reactor schreef:Het eerste wat mij te binnen schiet als het echt vet is.Brick Bazooka schreef:Ik heb een frituurpan laten vallen bij een vriend in de tuin. Weet iemand hoe ik frituurvet van te tegels krijg?
- reactor
Bericht
Aha, frituurolie.
Al geprobeerd af te stomen?
Zijn het klinkers ?
Al geprobeerd af te stomen?
Zijn het klinkers ?
Because it helps me
collectie 
Because it helps me

- Brick Bazooka
Bericht
Ja zijn klinkers. Ik was bezopen zaterdag en zelf niks gezien. Maar hij dus wel.
Denk dat ik het met dreft en kokend water ga proberen.
Denk dat ik het met dreft en kokend water ga proberen.
- reactor
Bericht
Hahaha .
Gaat geen leuke klus worden denk ik zo .
Succes.
Gaat geen leuke klus worden denk ik zo .
Succes.
Because it helps me
collectie 
Because it helps me

Bericht
Je kan ook alle stenen in smeren met de zelfde zooi. Dan zie je het ook niet meer ;-)