Ik zit nu op m'n laptop en ook daar doet je avatar het niet.SeaRanger schreef:Wanneer ik op mn laptop de site bezoek, is mijn avatar zichtbaar. Op mijn telefoon echter niet. Dan staat er op de plek van de avatar "niet beschikbaar"?
Maar alle andere images en emoticons laden wel automatisch.
Verbeteringen, foutjes en nieuwe ideeën
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
Bericht
Re: Verbeteringen, foutjes en nieuwe ideeën
Bericht
Dat is wel gek. Ik gebruik Firefox op de laptop. Chrome op mn foon.synergy schreef:Ik zit nu op m'n laptop en ook daar doet je avatar het niet.SeaRanger schreef:Wanneer ik op mn laptop de site bezoek, is mijn avatar zichtbaar. Op mijn telefoon echter niet. Dan staat er op de plek van de avatar "niet beschikbaar"?
Maar alle andere images en emoticons laden wel automatisch.
I'm the man with the plan, 'cause the power is in my hand, and the power is in my head...
- KillingRaptor
Bericht
Hier op mijn PC doet je avatar het ook niet, niet op Chrome en ook niet op Edge (snel maar weer afgesloten die Edge, wat een kutbrowser zeg).
- Tom
- Moderator
Bericht
Geen avatar te zien hier nee. Misschien kun je het nog eens proberen in te stellen en vooral niet te groot in mb's. Moet lukken! 
(Als Mike al een avatar kan instellen, dan kan iedereen het
)

(Als Mike al een avatar kan instellen, dan kan iedereen het

- DySsUn
Bericht
Misschien is de afbeelding die je gebruikt gekoppeld aan een account die login verreist?
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
- Pius
Bericht
Ik zou gewoon even het plaatje eerst downloaden op je pc en dan uploaden op het forum. Dan werkt het waarschijnlijk prima.
"Come back when you can put up a fight."
Bericht
Ja ga ik doen. Ik wil jullie Rick Astley mèt zonnebril niet onthouden...
I'm the man with the plan, 'cause the power is in my hand, and the power is in my head...
- Dynamike
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Als je hem zelf op je laptop wel kan zien, dan gok ik dat je bij de locatie van je avatar een locatie op je laptop hebt opgegeven. Vandaar dat je hem daar wel ziet, maar de rest van de wereld nietSeaRanger schreef:Ja ga ik doen. Ik wil jullie Rick Astley mèt zonnebril niet onthouden...

- Seroczynski
Bericht
Ik heb sinds gisteren het probleem dat ik niet automatisch naar https:// wordt doorgeleid. Daardoor komt het soms voor dat ik opnieuw moet inloggen en een sessie heb lopen op zowel de beveiligde als de onbeveiligde versie.
Heb geen idee of dit een recent probleem is of iets wat altijd al zo was, maar een simpele https:// redirect zou de boel oplossen.
Heb geen idee of dit een recent probleem is of iets wat altijd al zo was, maar een simpele https:// redirect zou de boel oplossen.
- Arjan Gameboyman
- Marktplaats ID: 10372000
Bericht
Misschien is dit al een keer voorgesteld.
Mij lijkt het heel fijn als er een soort van "Like" knop komt bij berichten en reacties. Soms stel je ergens een vraag en krijg je daar een nuttige reactie op. Of word er iets gedeeld wat leuk en interessant is maar niet om reacties vraagt. Op dit moment kun je alleen reageren op de reactie om te laten zien dat je t gelezen hebt. Het zou leuk zijn als er een andere manier is om te laten zien dat je een bericht waardeerd/gelezen hebt.
Mij lijkt het heel fijn als er een soort van "Like" knop komt bij berichten en reacties. Soms stel je ergens een vraag en krijg je daar een nuttige reactie op. Of word er iets gedeeld wat leuk en interessant is maar niet om reacties vraagt. Op dit moment kun je alleen reageren op de reactie om te laten zien dat je t gelezen hebt. Het zou leuk zijn als er een andere manier is om te laten zien dat je een bericht waardeerd/gelezen hebt.
Bericht
goed plan!
Arjan Gameboyman schreef:Misschien is dit al een keer voorgesteld.

- Galious
- Moderator
Bericht
Is vorig jaar ook al voorgesteld, maar kon toen niet op genoeg likes rekenen. Ik kan me nog steeds wel vinden in de argumenten tegen zo'n "like" knop.
nmkl pjkl ftmch
Bericht
Ik heb op het Pixelcake Forum indertijd deze mod geinstalleerd: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 9&t=937075
Ik mis hem hier enorm, dat handmatig doen is heel vervelend, misschien kunnen jullie die eens proberen
Ik mis hem hier enorm, dat handmatig doen is heel vervelend, misschien kunnen jullie die eens proberen

- Gozert
- Moderator
- eBay gebruikersnaam: gozert
Bericht
Op welke versie van phpBB draait het forum eigenlijk? Volgens de changelog van phpBB zou dit vanaf 3.1.5 ingebakken moeten zijn.
Als het nog een versie van 3.0 is, dan draait die mod sowieso!
Als het nog een versie van 3.0 is, dan draait die mod sowieso!

- Tom
- Moderator
Bericht
Dit is besproken toen.
In het kort komt het er op neer dat er meer waarde gehecht wordt aan een "comment" op iemand zijn of haar bericht dan een "like"
De kans is aanwezig dat met een "like" functie leden zich zullen beperken tot deze knop i.p.v. een berichtje te schrijven (zoals ook bij Facebook het geval is)
Normaal zou dit makkelijk samen kunnen gaan, zowel een "like" geven als een berichtje plaatsen, maar er is voor gekozen dit vooralsnog niet te doen.
Ook het streven naar "likes" zou plaats kunnen vinden en wellicht zouden leden zich ook kunnen gaan afvragen waarom zij nu juist geen "likes" krijgen op berichten die zij plaatsen.
Zeg nooit, nooit. Het kan altijd eens ingevoerd worden als het moment daar is maar momenteel staat het niet op de planning.
Zoals altijd: bedankt voor de bijdrage met op- en aanmerkingen want dat wordt altijd zeer gewaardeerd!
In het kort komt het er op neer dat er meer waarde gehecht wordt aan een "comment" op iemand zijn of haar bericht dan een "like"
De kans is aanwezig dat met een "like" functie leden zich zullen beperken tot deze knop i.p.v. een berichtje te schrijven (zoals ook bij Facebook het geval is)
Normaal zou dit makkelijk samen kunnen gaan, zowel een "like" geven als een berichtje plaatsen, maar er is voor gekozen dit vooralsnog niet te doen.
Ook het streven naar "likes" zou plaats kunnen vinden en wellicht zouden leden zich ook kunnen gaan afvragen waarom zij nu juist geen "likes" krijgen op berichten die zij plaatsen.
Zeg nooit, nooit. Het kan altijd eens ingevoerd worden als het moment daar is maar momenteel staat het niet op de planning.
Zoals altijd: bedankt voor de bijdrage met op- en aanmerkingen want dat wordt altijd zeer gewaardeerd!
Bericht
Ja daar heb je een goed punt Tom. Ik zou minder reageren.
- Redah
- Veteraan
- Marktplaats ID: 11427674
- eBay gebruikersnaam: redah_nl
- Gozert
- Moderator
- eBay gebruikersnaam: gozert
Bericht
Is het overigens geen idee om wat BBCodes toe te voegen voor het uitlijnen van tekst en afbeeldingen (i.e. [left], [center] en [right], al zou [left] enigszins overbodig zijn)? Een forumpost met de nodige plaatjes zoals een review of een top 100 artikel kan er dan toch een stuk mooier uitzien wanneer er afbeeldingen van verschillende groottes (m.n. screenshots) gebruikt worden.
- Arjan Gameboyman
Bericht
@ Tom
Ik begrijp de tegenargumenten heel goed. Ik zat daar zelf ook al wel aan te denken hoor.
Misschien een idee om dat te proberen in 1 van de subforums bijvoorbeeld "Nieuwe aankopen". Al heb ik werkelijk geen idee hoe lastig dat ICT technisch is. Ik heb 0-verstand van websites bouwen. (=
Ik begrijp de tegenargumenten heel goed. Ik zat daar zelf ook al wel aan te denken hoor.
Misschien een idee om dat te proberen in 1 van de subforums bijvoorbeeld "Nieuwe aankopen". Al heb ik werkelijk geen idee hoe lastig dat ICT technisch is. Ik heb 0-verstand van websites bouwen. (=
- DySsUn
Bericht
Liken=belachelijk.... Maar das mijn mening
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
- Arjan Gameboyman
Bericht
Het is wel wenselijk dat je met argumenten komt als je je mening wilt delen, zoals Tom en ik gedaan hebben. Nu ben je mijn idee gewoon aan t afzeiken. Niet echt bevoordelijk voor de sfeer op t forum.
Ik snap dat er mensen voor en tegen zijn, geen probleem.Jake Armitage schreef:Liken=belachelijk.... Maar das mijn mening
Het is wel wenselijk dat je met argumenten komt als je je mening wilt delen, zoals Tom en ik gedaan hebben. Nu ben je mijn idee gewoon aan t afzeiken. Niet echt bevoordelijk voor de sfeer op t forum.
- DySsUn
Bericht
. Ik was gewoon even geïrriteerd en kan dan wat lomp uit de hoek komen. Jij vindt een argument wenselijk dus geef ik je er één.
Het hele "vindt ik leuk" gebeuren is voor sommige mensen een graad meter over de kwaliteit of populariteit van iemands of zijn post. Niet iedereen zit erop te wachten dat zijn of haar posts "beoordeeld" worden. Ik ben zo iemand die daar niet op zit te wachten. Het kan dus zijn dat er door het toevoegen van een "vindt ik leuk" optie, gebruikers zijn die minder gaan posten en wordt naar mijn mening de laagdrempeligheid van dit forum minder.
Als je nou in de toekomst weer zoiets hebt. Stuur me dan een pb dan verwijder ik gewoon het bericht en hoeven we er geen woorden aan vuil te maken.
Het is niet mijn bedoeling om wie of wat dan ook af te zeiken hier op dit forum of daarbuiten. Dat zit niet in mijn aard. Als dat op jouw zo is overgekomen dan mijn welgemeende excuses daarvoorArjan Gameboyman schreef:Ik snap dat er mensen voor en tegen zijn, geen probleem.Jake Armitage schreef:Liken=belachelijk.... Maar das mijn mening

Het hele "vindt ik leuk" gebeuren is voor sommige mensen een graad meter over de kwaliteit of populariteit van iemands of zijn post. Niet iedereen zit erop te wachten dat zijn of haar posts "beoordeeld" worden. Ik ben zo iemand die daar niet op zit te wachten. Het kan dus zijn dat er door het toevoegen van een "vindt ik leuk" optie, gebruikers zijn die minder gaan posten en wordt naar mijn mening de laagdrempeligheid van dit forum minder.
Als je nou in de toekomst weer zoiets hebt. Stuur me dan een pb dan verwijder ik gewoon het bericht en hoeven we er geen woorden aan vuil te maken.

- Arjan Gameboyman
Bericht
@ Jake.
Hier hebben we een discussie waar we wat aan hebben.
Een stuk fijner om mee te werken dan "Liken=belachelijk..."
Als ik je een PB had gedaan hadden we niet zn mooie discussie gekregen.
Ik ben van mening, in de onderwerpen waar t een rol bij speelt, dat er al sprake is van een graadmeter van kwaliteit of populariteit. En ik denk dat daar op zich niets mis mee is. Als je nu in onderwerpen een bericht plaatst en je krijgt 0 reactie terwijl anderen 3 reacties of meer krijgen in tzelfde topic dan is dat al een graadmeter. En zeg nou eens eerlijk, meestal als je iets post zit je wel te wachten op reacties, dat is wel leuk.
Alleen zonder like knop zijn er nog 2 factoren die je kansen op waardering wat oneerlijker maken.
1. Slechte timing.
Dit kan op 2 manieren gebeuren.
- Stel je post een nieuw topic en hij is helemaal leuk. Maar al binnen 2 minuten zijn er 3 andere berichten op t forum geplaatst. Hierdoor staat het op t 'forumoverzicht' niet meer onder "LAATSTE ACTIEVE TOPICS'. Hij word dan nog wel gelezen maar de kans is groot dat hij meer gelezen word als hij even blijft hangen bij die laatste actieve topics.
- in 1 topic plaats je een reactie die leuk/nuttig/goed is, maar vrij tegelijk maakt iemand anders ook een reactie.
Je gaat niet reageren op de een na laaste reactie, tenminste minder snel. Zo word de opmerking van Gozert van gisteren in dit topic bijvoorbeeld genegeerd. Een timing probleem.
Daarnaast is t makkelijker om een ouder bericht een like te geven (mocht je t willen waarderen) dan te reageren en zo 2 vragen door elkaar te krijgen in 1 topic. Met een like functie heb je nogsteeds wel deze timing probleempjes maar t maakt t wel wat minder erg.
2. Sommige dingen zijn wel leuk, maar vragen niet om reacties.
Stel dat er iets in een onderwerp gebeurd waar je met een hele leuke grap op inhaakt. Een grap vraagt niet zo makkelijk om reacties.
Een waterdichte review van een game, een "kijk wat ik heb gekocht" of een melding van "vandaag lekker op tijd vrij" ( Ik wil even melden dat... topic) vraagt niet om reacties. Maar t is ook wel leuk als je zoiets post en andere lezen dat met plezier dat ze dat kunnen aantonen. Zo heeft de schrijven waardering en de lezer kan laten zien dat hij iets gewaardeerd heeft.
Ik ben helemaal geen grote fan van mijn eigen idee hoor. Ik denk alleen dat er net wat meer voordelen dan nadelen aan zitten.
Ik ben iemand die graag praat over games en dat soort dingen. Ik praat niet graag over sociale dingen. Daar ben ik niet goed in, dat komt niet van nature makkelijk uit mijn vingers omdat ik wat introvert ben. Dat wil zeggen dat opmerking als "Fijn weekend", "Mooie review", "Leuke top 10 lijst heb je daar" eigenlijk nooit zo snel geschreven zouden worden door mij. Het lijkt me alleen maar makkelijk als beide opties open staan (liken en reageren).
Hier hebben we een discussie waar we wat aan hebben.

Als ik je een PB had gedaan hadden we niet zn mooie discussie gekregen.
Ik ben van mening, in de onderwerpen waar t een rol bij speelt, dat er al sprake is van een graadmeter van kwaliteit of populariteit. En ik denk dat daar op zich niets mis mee is. Als je nu in onderwerpen een bericht plaatst en je krijgt 0 reactie terwijl anderen 3 reacties of meer krijgen in tzelfde topic dan is dat al een graadmeter. En zeg nou eens eerlijk, meestal als je iets post zit je wel te wachten op reacties, dat is wel leuk.
Alleen zonder like knop zijn er nog 2 factoren die je kansen op waardering wat oneerlijker maken.
1. Slechte timing.
Dit kan op 2 manieren gebeuren.
- Stel je post een nieuw topic en hij is helemaal leuk. Maar al binnen 2 minuten zijn er 3 andere berichten op t forum geplaatst. Hierdoor staat het op t 'forumoverzicht' niet meer onder "LAATSTE ACTIEVE TOPICS'. Hij word dan nog wel gelezen maar de kans is groot dat hij meer gelezen word als hij even blijft hangen bij die laatste actieve topics.
- in 1 topic plaats je een reactie die leuk/nuttig/goed is, maar vrij tegelijk maakt iemand anders ook een reactie.
Je gaat niet reageren op de een na laaste reactie, tenminste minder snel. Zo word de opmerking van Gozert van gisteren in dit topic bijvoorbeeld genegeerd. Een timing probleem.
Daarnaast is t makkelijker om een ouder bericht een like te geven (mocht je t willen waarderen) dan te reageren en zo 2 vragen door elkaar te krijgen in 1 topic. Met een like functie heb je nogsteeds wel deze timing probleempjes maar t maakt t wel wat minder erg.
2. Sommige dingen zijn wel leuk, maar vragen niet om reacties.
Stel dat er iets in een onderwerp gebeurd waar je met een hele leuke grap op inhaakt. Een grap vraagt niet zo makkelijk om reacties.
Een waterdichte review van een game, een "kijk wat ik heb gekocht" of een melding van "vandaag lekker op tijd vrij" ( Ik wil even melden dat... topic) vraagt niet om reacties. Maar t is ook wel leuk als je zoiets post en andere lezen dat met plezier dat ze dat kunnen aantonen. Zo heeft de schrijven waardering en de lezer kan laten zien dat hij iets gewaardeerd heeft.
Ik ben helemaal geen grote fan van mijn eigen idee hoor. Ik denk alleen dat er net wat meer voordelen dan nadelen aan zitten.
Ik ben iemand die graag praat over games en dat soort dingen. Ik praat niet graag over sociale dingen. Daar ben ik niet goed in, dat komt niet van nature makkelijk uit mijn vingers omdat ik wat introvert ben. Dat wil zeggen dat opmerking als "Fijn weekend", "Mooie review", "Leuke top 10 lijst heb je daar" eigenlijk nooit zo snel geschreven zouden worden door mij. Het lijkt me alleen maar makkelijk als beide opties open staan (liken en reageren).
Bericht
Dit idee had ik ook in gedachten tijdens het maken van wat top 100 content.Gozert schreef:Is het overigens geen idee om wat BBCodes toe te voegen voor het uitlijnen van tekst en afbeeldingen (i.e. [left], [center] en [right], al zou [left] enigszins overbodig zijn)? Een forumpost met de nodige plaatjes zoals een review of een top 100 artikel kan er dan toch een stuk mooier uitzien wanneer er afbeeldingen van verschillende groottes (m.n. screenshots) gebruikt worden.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ding het 'likes' is dat de werkelijke sociale dynamiek anders lijkt te zijn dan wat eigenlijk de bedoeling van de functie op Facebook was. Zie bijvoorbeeld deze Finse studie onder (weliswaar slechts) 26 facebookgebruikers/studenten.
http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm ... /5505/4581
De twee meestgebruikte beweegredenen om een post te 'liken' zijn:
- Je hebt een goede relatie met degene die het bericht geschreven of gedeeld heeft
- Je wilt bevestigen dat je een bericht gelezen hebt wanneer het bijvoorbeeld direct aan jou gericht was
Op afstand van deze redenen volgen:
- Je wilt jezelf aan een sociale groep taggen omdat je vrienden de post ook 'liken'
- Je wilt laten zien dat je actief bent / meeleest (dit is min of meer de reden waarom de 'like' functie voor sommigen op dit forum wenselijk is)
- Beleefdheid, bijvoorbeeld het 'liken' van iemands profielfoto
- Je wilt jezelf een positief imago aanmeten, bijvoorbeeld door vaak sociaal-maatschappelijke of wetenschappelijke artikelen te 'liken'
- Je wilt een relatie onderhouden en daardoor like je af en toe een bericht om te laten zien dat je er nog bent
http://firstmonday.org/ojs/index.php/fm ... /5505/4581
De twee meestgebruikte beweegredenen om een post te 'liken' zijn:
- Je hebt een goede relatie met degene die het bericht geschreven of gedeeld heeft
- Je wilt bevestigen dat je een bericht gelezen hebt wanneer het bijvoorbeeld direct aan jou gericht was
Op afstand van deze redenen volgen:
- Je wilt jezelf aan een sociale groep taggen omdat je vrienden de post ook 'liken'
- Je wilt laten zien dat je actief bent / meeleest (dit is min of meer de reden waarom de 'like' functie voor sommigen op dit forum wenselijk is)
- Beleefdheid, bijvoorbeeld het 'liken' van iemands profielfoto
- Je wilt jezelf een positief imago aanmeten, bijvoorbeeld door vaak sociaal-maatschappelijke of wetenschappelijke artikelen te 'liken'
- Je wilt een relatie onderhouden en daardoor like je af en toe een bericht om te laten zien dat je er nog bent