Yes! Al een klein beginnetje gemaakt aan die zelfs.
Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
ik heb deze al gekocht maar moet nog beginnen. ik ben een fan van het orgineel en ben heel benieuwd.Fing3r schreef: ↑19 jun 2025, 21:26System Shock (2023) (PC)
Wat een game is dit zeg, het origineel heb ik vroeger nooit uit kunnen spelen maar ik vond het altijd wel een vette game. Nu dus de remake van Nightdive uitgespeeld. Heerlijk oldschool met een mooie artstyle, zelfs weer lekker notities bij moeten houden om de hints niet te vergeten. Dikke aanrader voor liefhebbers van het genre!
![]()
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Doom: The Dark Ages
Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 2025
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Het indrukwekkendste waar ik mee terug kom na het spelen van de volledige campaign is de tech. Deze is een stuk dynamischer dan de vorige twee delen. En werkelijk prachtig, helemaal op een high-end pc waar je alles op het maximum kunt zetten.
Kwa spel vond ik juist de laatste 5 levels (van de 22) het leukst. Voor mij begon het daar pas. Hier kwamen de originele spel concepten, level designs en ging het echt over de kop en voelde ik de originaliteit. Voor mij bleef hel veel te lang op een gemiddelde beleving. En dat is The Dark Ages gewoon ook. Er zijn zoveel speelstijlen toe te passen dat je het eigenlijk haast niet fout kunt doen. Knap dat ID software daar in slaacht, maar houd ik zelf van een meer gestuurd spel design. De speelstijl die mij het best bevalt is om The Dark Ages te zien als een character action game. Dus veel bewegen en deflecten. Maar van mij had dit tegelijkertijd dan ook wel strakker gemogen met meer focus. De draken levels en de mech suit levels vond ik niks en deden afbreuk aan het spel (waarom gebeurt dit toch altijd?). Ook het open wereld concept vond ik een stuk minder. Doe mij maar gestuurd en knap level design zoals het originele Doom / Doom II. Daar word ik blij van. Alsnog de beste moderne FPS sinds Ethernal. Maar zowel Ethernal als Doom 2016 vond ik beter.



Gespeeld op: PC
Jaar uitgave: 2025
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Het indrukwekkendste waar ik mee terug kom na het spelen van de volledige campaign is de tech. Deze is een stuk dynamischer dan de vorige twee delen. En werkelijk prachtig, helemaal op een high-end pc waar je alles op het maximum kunt zetten.
Kwa spel vond ik juist de laatste 5 levels (van de 22) het leukst. Voor mij begon het daar pas. Hier kwamen de originele spel concepten, level designs en ging het echt over de kop en voelde ik de originaliteit. Voor mij bleef hel veel te lang op een gemiddelde beleving. En dat is The Dark Ages gewoon ook. Er zijn zoveel speelstijlen toe te passen dat je het eigenlijk haast niet fout kunt doen. Knap dat ID software daar in slaacht, maar houd ik zelf van een meer gestuurd spel design. De speelstijl die mij het best bevalt is om The Dark Ages te zien als een character action game. Dus veel bewegen en deflecten. Maar van mij had dit tegelijkertijd dan ook wel strakker gemogen met meer focus. De draken levels en de mech suit levels vond ik niks en deden afbreuk aan het spel (waarom gebeurt dit toch altijd?). Ook het open wereld concept vond ik een stuk minder. Doe mij maar gestuurd en knap level design zoals het originele Doom / Doom II. Daar word ik blij van. Alsnog de beste moderne FPS sinds Ethernal. Maar zowel Ethernal als Doom 2016 vond ik beter.
- Pius
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Stunt Flyer - Hero of the skies (Nintendo Wii)
Verrassend leuke Pilotwing-achtige game die vooral gericht is op kinderen. Daardoor relatief makkelijk en simpel. Maar de controls zijn echt verrassend goed, het is leuk om te spelen en ziet er goed uit. Zeker een aanrader als je van dit type game houdt of als je je kinderen zoiets wil laten spelen.
Hij komt vrij vaak voorbij in de Wii hidden gem lijstjes en dat is terecht. Zeker geen shovelware dit. En er is inmiddels ook een re-release op de Switch met optie om multiplayer te spelen.
7,5 / 10

Verrassend leuke Pilotwing-achtige game die vooral gericht is op kinderen. Daardoor relatief makkelijk en simpel. Maar de controls zijn echt verrassend goed, het is leuk om te spelen en ziet er goed uit. Zeker een aanrader als je van dit type game houdt of als je je kinderen zoiets wil laten spelen.
Hij komt vrij vaak voorbij in de Wii hidden gem lijstjes en dat is terecht. Zeker geen shovelware dit. En er is inmiddels ook een re-release op de Switch met optie om multiplayer te spelen.
7,5 / 10

"Come back when you can put up a fight."
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Ah tof! Deze heb ik vroeger veel gespeeld met de kids, vooral mijn dochter was er fan van.Pius schreef: ↑25 jun 2025, 11:57Stunt Flyer - Hero of the skies (Nintendo Wii)
Verrassend leuke Pilotwing-achtige game die vooral gericht is op kinderen. Daardoor relatief makkelijk en simpel. Maar de controls zijn echt verrassend goed, het is leuk om te spelen en ziet er goed uit. Zeker een aanrader als je van dit type game houdt of als je je kinderen zoiets wil laten spelen.
Hij komt vrij vaak voorbij in de Wii hidden gem lijstjes en dat is terecht. Zeker geen shovelware dit. En er is inmiddels ook een re-release op de Switch met optie om multiplayer te spelen.
7,5 / 10
![]()
- Fing3r
- Locatie: Friesland
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Hij is behoorlijk trouw aan het origineel, dus ik denk dat je er wel van gaat genieten!arjen1981 schreef: ↑24 jun 2025, 15:46ik heb deze al gekocht maar moet nog beginnen. ik ben een fan van het orgineel en ben heel benieuwd.Fing3r schreef: ↑19 jun 2025, 21:26System Shock (2023) (PC)
Wat een game is dit zeg, het origineel heb ik vroeger nooit uit kunnen spelen maar ik vond het altijd wel een vette game. Nu dus de remake van Nightdive uitgespeeld. Heerlijk oldschool met een mooie artstyle, zelfs weer lekker notities bij moeten houden om de hints niet te vergeten. Dikke aanrader voor liefhebbers van het genre!
![]()
- Pius
- Locatie: Breda
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Wild West Shootout - Nintendo Wii
Uiterst matige on-rail shooter. Setting is niet interessant, controls zijn unresponsive, vijanden ontstaan ineens recht voor je neus en alle levels lijken op elkaar. Deze kun je rustig laten liggen. De campaign heeft niet eens end credits, vandaar de foto van mijn score van het laatste level.
3/10
Uiterst matige on-rail shooter. Setting is niet interessant, controls zijn unresponsive, vijanden ontstaan ineens recht voor je neus en alle levels lijken op elkaar. Deze kun je rustig laten liggen. De campaign heeft niet eens end credits, vandaar de foto van mijn score van het laatste level.
3/10

"Come back when you can put up a fight."
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Alwa's Legacy (Switch) - Staat al in de lijst
De eerste vond ik al heel tof maar deze vond ik echt in alle opzichten beter. Veel quality of life changes wat controls betreft, meer abilities om vrij te spelen, een grotere (denk ik toch) en ook toffere map, hele mooie graphics die meer naar 16 bit graphics toegaan,... Ja deze was echt wel goed vond ik, zeer van genoten! Het enige wat ik nog graag had willen zien is dat de map aantoont waar je al items hebt gezien maar ze nog niet hebt kunnen pakken. Het was vaak echt zoeken waar dat éne plekje nu ook alweer was waar je wat hebt gezien.

De eerste vond ik al heel tof maar deze vond ik echt in alle opzichten beter. Veel quality of life changes wat controls betreft, meer abilities om vrij te spelen, een grotere (denk ik toch) en ook toffere map, hele mooie graphics die meer naar 16 bit graphics toegaan,... Ja deze was echt wel goed vond ik, zeer van genoten! Het enige wat ik nog graag had willen zien is dat de map aantoont waar je al items hebt gezien maar ze nog niet hebt kunnen pakken. Het was vaak echt zoeken waar dat éne plekje nu ook alweer was waar je wat hebt gezien.

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Ga je nu ok gelijk door naar deel 2 dan? Dat is voor mij de echte klassieker. En denk ik voor mij ook de reden waarom ik nooit in Fallout 3, 4 of Starfield kon raken. Het doet alles gewoon zoveel beter voor mij.Fing3r schreef: ↑25 jun 2025, 22:32Hij is behoorlijk trouw aan het origineel, dus ik denk dat je er wel van gaat genieten!arjen1981 schreef: ↑24 jun 2025, 15:46ik heb deze al gekocht maar moet nog beginnen. ik ben een fan van het orgineel en ben heel benieuwd.Fing3r schreef: ↑19 jun 2025, 21:26System Shock (2023) (PC)
Wat een game is dit zeg, het origineel heb ik vroeger nooit uit kunnen spelen maar ik vond het altijd wel een vette game. Nu dus de remake van Nightdive uitgespeeld. Heerlijk oldschool met een mooie artstyle, zelfs weer lekker notities bij moeten houden om de hints niet te vergeten. Dikke aanrader voor liefhebbers van het genre!
![]()
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Slitherhead
Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Opnieuw een drie sterren. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb mij hier een stuk beter mee vermaakt dan Doom The Dark Ages hier boven!
De productiewaarde is niet heel hoog. Veel slides met tekst om het verhaal te vertellen ipv cutscenes is daar een voorbeeld van. Veel dezelfde omgevingen waar je steeds weer opnieuw naar terugkeert, is daar een voorbeeld van. Modellen die niet helemaal PS5 tijdperk waardig zijn is daar een voorbeeld van. Dit soort dingen boren een spel als dit direct de grond in bij de massa of media outlets.
Maar voor mij drukt dat de pret niet. Opnieuw een titel die een stap zet terug en mij doet denken aan mijn favoriete titels op de PlayStation 1, 2 en 3. De eerste titel van Bokeh studie die ik alleen daarom al wilde supporten.
De gameplay loop is leuk. De art is prachtig. Doet denken aan junji ito. Maar ook de stad is prachtig. Kowloon. Wie Shenmue 2 gespreeld heeft, kent deze inmiddels IRL afgebroken stad. En de sfeer is daarmee enorm. Ik vind het prachtig om in dit soort omgevingen rond te lopen en past helemaal bij de horror vibe. Ik zou zeggen probeer de Demo eens. Die is gratis.



Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen
Wat vond ik er zelf van:
Opnieuw een drie sterren. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb mij hier een stuk beter mee vermaakt dan Doom The Dark Ages hier boven!
De productiewaarde is niet heel hoog. Veel slides met tekst om het verhaal te vertellen ipv cutscenes is daar een voorbeeld van. Veel dezelfde omgevingen waar je steeds weer opnieuw naar terugkeert, is daar een voorbeeld van. Modellen die niet helemaal PS5 tijdperk waardig zijn is daar een voorbeeld van. Dit soort dingen boren een spel als dit direct de grond in bij de massa of media outlets.
Maar voor mij drukt dat de pret niet. Opnieuw een titel die een stap zet terug en mij doet denken aan mijn favoriete titels op de PlayStation 1, 2 en 3. De eerste titel van Bokeh studie die ik alleen daarom al wilde supporten.
De gameplay loop is leuk. De art is prachtig. Doet denken aan junji ito. Maar ook de stad is prachtig. Kowloon. Wie Shenmue 2 gespreeld heeft, kent deze inmiddels IRL afgebroken stad. En de sfeer is daarmee enorm. Ik vind het prachtig om in dit soort omgevingen rond te lopen en past helemaal bij de horror vibe. Ik zou zeggen probeer de Demo eens. Die is gratis.
- Fing3r
- Locatie: Friesland
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Deel 2 is ook zo'n game die ik ooit wel eens begonnen ben, maar nooit uitgespeeld. Mogelijk dat ik de remaster binnenkort eens ga aanschaffen. Nu ben ik echter begonnen met Kingdom Come Deliverance, ook een erg toffe game.
- Fing3r
- Locatie: Friesland
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
The Legend of Zelda: The Wind Waker (NGC)
En wat heb ik op de Switch 2 het meeste gespeeld de afgelopen tijd? Natuurlijk een Gamecube game
Was al weer behoorlijk lang geleden dat ik deze voor het laatst gespeeld heb en nu op de Switch was het wederom genieten!

En wat heb ik op de Switch 2 het meeste gespeeld de afgelopen tijd? Natuurlijk een Gamecube game
Was al weer behoorlijk lang geleden dat ik deze voor het laatst gespeeld heb en nu op de Switch was het wederom genieten!

- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Little Kitty, Big City (Switch)
Dit is echt een supercharmante game! Ja hij is kort maar ook heel tof, ik ga hier nog wel even verder in spelen ook want er is nog wel wat sidestuff te doen. Wil hem nog niet neerleggen nu de korte main story is gedaan.

Dit is echt een supercharmante game! Ja hij is kort maar ook heel tof, ik ga hier nog wel even verder in spelen ook want er is nog wel wat sidestuff te doen. Wil hem nog niet neerleggen nu de korte main story is gedaan.

- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
New Super Lucky's Tale (PS4)
Dit is er eentje die ik dit jaar ergens had gekocht in korting op Nedgame, het leek me altijd al een toffe game. Enkele dagen terug aan beginnen en zonet de credits zien voorbijrollen. Echt een hele toffe en vooral charmante 3D platformer! Moeilijk is hij niet, heb nergens echt veel problemen gehad en zelfs alle collectables gehaald in de levels. Nu is er wel nog post game content bijgekomen en die ga ik zeker ook nog doen.

Dit is er eentje die ik dit jaar ergens had gekocht in korting op Nedgame, het leek me altijd al een toffe game. Enkele dagen terug aan beginnen en zonet de credits zien voorbijrollen. Echt een hele toffe en vooral charmante 3D platformer! Moeilijk is hij niet, heb nergens echt veel problemen gehad en zelfs alle collectables gehaald in de levels. Nu is er wel nog post game content bijgekomen en die ga ik zeker ook nog doen.

- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht 
Saga of the Moon Priestess (PS5)
Gisteren was ik begonnen met Red Dead Online. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar na bijna 450 uur story dacht ik eens te kijken wat de game me nog meer te bieden had. Het klikte niet echt.
Ik zat wat doelloos door de menu's van de PS5 te gaan en had op het profiel van KillingRaptor geklikt (we zijn PlayStation vrienden). Beetje door zijn games heen gescrolld en ik zag deze staan. Kostte €3 en zag er wel geinig uit. Gekocht en toch twee avondjes mee vermaakt. Het doet niets nieuw, maar wat het doet, doet het toch best prima. Ik heb mijn euro's wel eens een stuk slechter besteed, €3 is helemaal prima.
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

Saga of the Moon Priestess (PS5)
Gisteren was ik begonnen met Red Dead Online. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar na bijna 450 uur story dacht ik eens te kijken wat de game me nog meer te bieden had. Het klikte niet echt.
Ik zat wat doelloos door de menu's van de PS5 te gaan en had op het profiel van KillingRaptor geklikt (we zijn PlayStation vrienden). Beetje door zijn games heen gescrolld en ik zag deze staan. Kostte €3 en zag er wel geinig uit. Gekocht en toch twee avondjes mee vermaakt. Het doet niets nieuw, maar wat het doet, doet het toch best prima. Ik heb mijn euro's wel eens een stuk slechter besteed, €3 is helemaal prima.
- KillingRaptor
- Locatie: Izegem, België
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Dat is wel tof dat je deze zo hebt ontdekt! Ik doe dat ook soms, kijken naar profielen van anderen en je leert wel eens wat nieuwe games kennen zo. Super dat je hem ook tof vond, ik heb me daar ook zeker mee vermaakt. En zoals je al zegt, voor dat prijsje is hij echt prima.Mark schreef: ↑03 jul 2025, 22:15Ik zat wat doelloos door de menu's van de PS5 te gaan en had op het profiel van KillingRaptor geklikt (we zijn PlayStation vrienden). Beetje door zijn games heen gescrolld en ik zag deze staan. Kostte €3 en zag er wel geinig uit. Gekocht en toch twee avondjes mee vermaakt. Het doet niets nieuw, maar wat het doet, doet het toch best prima. Ik heb mijn euro's wel eens een stuk slechter besteed, €3 is helemaal prima.
- Galious
- Moderator
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Enotria: The Last Song (PS5)
Solide double-A soulslike met een paar aardige nieuwe ideetjes. Niet alle mechanics klikten voor mij, zoals het rock/paper/scissors idee achter elemental damage en status effects, maar dat was grotendeels te negeren en ook met mijn traditionele pure strength build kwam ik er goed doorheen
De Italiaanse folklore waar de game op gebaseerd is, zorgde voor een frisse (en zonnige) setting. Ik heb een spoiler-free screenshotje gekozen met de optie om naar New Game+ te gaan na het verslaan van de laatste boss.

Solide double-A soulslike met een paar aardige nieuwe ideetjes. Niet alle mechanics klikten voor mij, zoals het rock/paper/scissors idee achter elemental damage en status effects, maar dat was grotendeels te negeren en ook met mijn traditionele pure strength build kwam ik er goed doorheen


nmkl pjkl ftmch
- Shenglong83
- Contacteer:
- Locatie: Israel
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Spinch - Nintendo

F*cking Finally!
Spinch is een platformer in de stijl van een Super Meat Boy, met een toffe psychedelische artstyle.
Voor 90% van de game is het moeilijk, maar te doen. Maar het laatste level en de daarop volgende eindbaas... Holy sh*t wat een moeilijkheidsspike. Nu begrijp ik hoe de gemiddelde Dark Souls/Elden Ring fan zich moet voelen: Ik heb letterlijk weken vastgezeten op die laatste 2. Ter illustratie: howlongtobeat.com beweert dat deze game gemiddeld in 6,5 uur wordt uitgespeeld. Ik heb er 20+ uur over gedaan, waarvan zo'n 15 alleen voor die laatste 2 levels.
Aanrader voor (2D) platform fans - ben benieuwd of iemand hier minder problemen zou hebben met uitspelen.


F*cking Finally!
Spinch is een platformer in de stijl van een Super Meat Boy, met een toffe psychedelische artstyle.
Voor 90% van de game is het moeilijk, maar te doen. Maar het laatste level en de daarop volgende eindbaas... Holy sh*t wat een moeilijkheidsspike. Nu begrijp ik hoe de gemiddelde Dark Souls/Elden Ring fan zich moet voelen: Ik heb letterlijk weken vastgezeten op die laatste 2. Ter illustratie: howlongtobeat.com beweert dat deze game gemiddeld in 6,5 uur wordt uitgespeeld. Ik heb er 20+ uur over gedaan, waarvan zo'n 15 alleen voor die laatste 2 levels.
Aanrader voor (2D) platform fans - ben benieuwd of iemand hier minder problemen zou hebben met uitspelen.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Death Stranding 2 On the Beach
Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2025
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Dit is echt een arjen1981 titel. Technologie die de top raakt en me keer op keer doet verbazen. Nog steeds een heel origineel spel concept. De prachtige Shinkawa designs! En de Kojima komt uit alle hoeken zetten. Het Kojima niveau staat voor mij in deze gelijk aan MGS2. Er komen zoveel mooie en vreemde fratsen langs. En dan heb je natuurlijk nog alle gast rollen. En als je de links en parallellen kunt trekken met de eerdere titels nog uitgegeven door Konami, zit je voortdurend met een grijns op je gezicht.
De AI is slecht, maar dat is goed. Combat en stealth speelt op momenten net als MGS 4 & 5. Het porten is nog steeds een hoogtepunt en brengt mij na een dag werken echt tot rust. De relatie die ik nog het meest opbouwde was niet met de karakters, maar juist met de wereld en landschappen.
Het enige waarom ik niet voor de 5 sterren gaat, is omdat in de basis de gameplay eigenlijk nog identiek is aan het eerste deel. Het is vooral een upgrade in Tech en Kojima. We gaan vast nog meer delen zien in deze serie, want het concept staat als een huis. Ik hoop dan in deel 3 ook een echte upgrade te zien in de gameplay. Maar tegelijkertijd begrijp ik ook dat het porten toegankelijk moet blijven. Het juist complexer maken in plaats van verder stroomlijnen (zoals in dit deel) zou mij aanspreken, maar zal waarschijnlijk meer mensen doen wegjagen.




Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2025
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Dit is echt een arjen1981 titel. Technologie die de top raakt en me keer op keer doet verbazen. Nog steeds een heel origineel spel concept. De prachtige Shinkawa designs! En de Kojima komt uit alle hoeken zetten. Het Kojima niveau staat voor mij in deze gelijk aan MGS2. Er komen zoveel mooie en vreemde fratsen langs. En dan heb je natuurlijk nog alle gast rollen. En als je de links en parallellen kunt trekken met de eerdere titels nog uitgegeven door Konami, zit je voortdurend met een grijns op je gezicht.
De AI is slecht, maar dat is goed. Combat en stealth speelt op momenten net als MGS 4 & 5. Het porten is nog steeds een hoogtepunt en brengt mij na een dag werken echt tot rust. De relatie die ik nog het meest opbouwde was niet met de karakters, maar juist met de wereld en landschappen.
Het enige waarom ik niet voor de 5 sterren gaat, is omdat in de basis de gameplay eigenlijk nog identiek is aan het eerste deel. Het is vooral een upgrade in Tech en Kojima. We gaan vast nog meer delen zien in deze serie, want het concept staat als een huis. Ik hoop dan in deel 3 ook een echte upgrade te zien in de gameplay. Maar tegelijkertijd begrijp ik ook dat het porten toegankelijk moet blijven. Het juist complexer maken in plaats van verder stroomlijnen (zoals in dit deel) zou mij aanspreken, maar zal waarschijnlijk meer mensen doen wegjagen.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Monster Hunter Wilds
Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2025
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Na Rise heb ik dit deel weer meer de kans gegeven. Ook niet echt endgame zoals ik wel ging in World, maar ook wel verder gespeeld dan credits en veel optionele assessments gedaan plus een heel stuk online multiplayer. Ik heb long sword gespeeld dit maal en vind de combat een stap op van Rise. Speelt gewoon een stuk vloeiender en met de focus mode kun je meer strategie toepassen. Tegelijk is met WIlds, MH meer en meer een MMORPG geworden. Dit template deed me erg denken aan FFXIV. Ook de afwisseling van gevechten en cutscene. Heel veel cutscenes. Je wordt er echt doorgesleept. Dit vind ik zelf wel wat ver gaan op momenten. Voor mij gaat Monster Hunter maar om één ding: Samen of alleen oog in oog staan met een nieuw type Monster, waar je mag uitvinden wat het beste werkt en hoe je jouw combo's en speciale moves gebruikt. Aan het eind van het spel heb je dit onder de knie en begint het eigenlijk pas echt. Alles eromheen hoeft dan niet zo. Voor mij is Monster Hunter precies hetzelfde als Street Fighter. Elk wapen is gelijk aan een Street FIghter karakter. En leer je move sets en combo's te spelen. Ook in Street FIghter hoeft een story mode voor mij niet.



Gespeeld op: PlayStation 5
Jaar uitgave: 2025
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Na Rise heb ik dit deel weer meer de kans gegeven. Ook niet echt endgame zoals ik wel ging in World, maar ook wel verder gespeeld dan credits en veel optionele assessments gedaan plus een heel stuk online multiplayer. Ik heb long sword gespeeld dit maal en vind de combat een stap op van Rise. Speelt gewoon een stuk vloeiender en met de focus mode kun je meer strategie toepassen. Tegelijk is met WIlds, MH meer en meer een MMORPG geworden. Dit template deed me erg denken aan FFXIV. Ook de afwisseling van gevechten en cutscene. Heel veel cutscenes. Je wordt er echt doorgesleept. Dit vind ik zelf wel wat ver gaan op momenten. Voor mij gaat Monster Hunter maar om één ding: Samen of alleen oog in oog staan met een nieuw type Monster, waar je mag uitvinden wat het beste werkt en hoe je jouw combo's en speciale moves gebruikt. Aan het eind van het spel heb je dit onder de knie en begint het eigenlijk pas echt. Alles eromheen hoeft dan niet zo. Voor mij is Monster Hunter precies hetzelfde als Street Fighter. Elk wapen is gelijk aan een Street FIghter karakter. En leer je move sets en combo's te spelen. Ook in Street FIghter hoeft een story mode voor mij niet.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Van wat ik ervan gespeeld heb herken ik me daar grotendeels wel in, al vond ik de combat juist iets minder dan bij Rise. Niet vanwege de moveset, maar omdat de monsters minder gevaarlijk zijn (sommige monsters die nog stun deden in Rise doen dat niet meer in Wilds, waardoor je eigenlijk vrijwel ongestoord kunt blijven meppen). Maar ik ben blij dat die Rampage battles van Rise niet meer in Wilds terugkomen, want daar moest je er een paar verplicht van doen en die waren vrij saai.
Qua old-school Monster Hunter gaat voor mij niets boven MH4 Ultimate, en voor new-school moet je nog steeds bij MH World zijn.
Qua old-school Monster Hunter gaat voor mij niets boven MH4 Ultimate, en voor new-school moet je nog steeds bij MH World zijn.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Ja, daar ben ik het ook mee eens. World staat voor mij ook boven. En zeker, het is makkelijker. Ik ben amper af gegaan. Alleen de battles waar ik een nieuwe mij vreemde mechaniek moest liepen fout af. De setup waarmee ik het gevecht in stapte, klopte dan ook niet. Maar zeker verder in het spel heb ik echt wel toffe monsters gevochten. Die wel tot drie kwartier duurde als ik alleen speelde tegen het monster.
MH4 heeft voor mij een plekje lager omdat deze alleen op de DS kwam en ik dat gewoon een minder platform vind. Maar ik heb wel de MH4 Ultimate Limited Edition DS. Die zilveren. Mooi ding
Tri is mijn favoriet daar.
MH4 heeft voor mij een plekje lager omdat deze alleen op de DS kwam en ik dat gewoon een minder platform vind. Maar ik heb wel de MH4 Ultimate Limited Edition DS. Die zilveren. Mooi ding

- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Alien 3
Gespeeld op: Mega Drive
Jaar uitgave: 1992
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Op papier is dit een supertoffe game. We hebben rescue levels waarin je x gevangen moet bevrijden, boss battles, en levels waar je gewoon het einde moet halen. De gameplay, het schieten en de verschillende wapens zijn spot on. Je hebt ook de bekende radar van Alien. Ook het geluid en graphics zijn perfect op de Mega Drive. Alleen zijn wel heel veel levels, een stuk of 15. En de boss battles is steeds tegen dezelfde boss. Je hebt eigenlijk maar drie soorten vijanden. Waren het 5 levels geweest was dit voor mij een goede run n gun geweest op de Mega Drive. Nu duurt het allemaal te lang, zeker in 2025.


Gespeeld op: Mega Drive
Jaar uitgave: 1992
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Op papier is dit een supertoffe game. We hebben rescue levels waarin je x gevangen moet bevrijden, boss battles, en levels waar je gewoon het einde moet halen. De gameplay, het schieten en de verschillende wapens zijn spot on. Je hebt ook de bekende radar van Alien. Ook het geluid en graphics zijn perfect op de Mega Drive. Alleen zijn wel heel veel levels, een stuk of 15. En de boss battles is steeds tegen dezelfde boss. Je hebt eigenlijk maar drie soorten vijanden. Waren het 5 levels geweest was dit voor mij een goede run n gun geweest op de Mega Drive. Nu duurt het allemaal te lang, zeker in 2025.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?
Gunblade NY
Gespeeld op: Wii
Jaar uitgave: 2010
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
De ervaring staat natuurlijk niet gelijk als het origineel in de arcade. Maar voor mij zijn dit de games op de Wii om nu in 2025 te spelen. De remote is een ideaal alternatief voor de originele mounted gun en deze poort is ook helemaal oké. De resolutie heeft zelfs een upgrade gekregen tegen over de Model 2 versie. Goed in emulatie ga je nog verder, hoe ik in 2023 Gunblade voor het eerst speelde. Maar elks excuus om deze weer te spelen moet je grijpen. Erg blij om de Wii versie nu in de collectie te hebben.




Gespeeld op: Wii
Jaar uitgave: 2010
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
De ervaring staat natuurlijk niet gelijk als het origineel in de arcade. Maar voor mij zijn dit de games op de Wii om nu in 2025 te spelen. De remote is een ideaal alternatief voor de originele mounted gun en deze poort is ook helemaal oké. De resolutie heeft zelfs een upgrade gekregen tegen over de Model 2 versie. Goed in emulatie ga je nog verder, hoe ik in 2023 Gunblade voor het eerst speelde. Maar elks excuus om deze weer te spelen moet je grijpen. Erg blij om de Wii versie nu in de collectie te hebben.