Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Pius

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

05 jun 2025, 10:57

Super R-Type (Nintendo Switch via NSO)

Geweldige game. Heerlijk ouderwets moeilijk. Laatste level is echt pittig maar ik had een goede run. Met mijn laatste leven de final boss verslagen. Topgame en tijdloze klassieker!Afbeelding
"Come back when you can put up a fight."
Fing3r

05 jun 2025, 13:32

Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 (GBA)

Vandaag nog even lekker op de vertrouwde Switch gespeeld om toch het einde nog even te halen en zoals het nu staat wordt het ook de laatste game die ik op dit geweldige apparaat uitgespeeld heb.

Afbeelding

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk

AfbeeldingAfbeelding
KillingRaptor

06 jun 2025, 22:45

Mario Kart World (Switch 2)
De Switch 2 is hier vandaag ook binnengekomen! Ik ben er nu al heel tevreden over, wat een upgrade tegenover de eerste Switch. Ik had geluk dat ik vandaag maar een halve dag moest werken dus heb al heel wat kunnen spelen. Zonet de credits van Mario Kart World zien voorbijkomen door alle cups uit te spelen. Dit is echt een supertoffe game! Speelt erg lekker, ziet er goed uit en de muziek is ook geweldig. Hier gaan nog heel wat uurtjes in kruipen, dat weet ik nu al zeker.

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

07 jun 2025, 09:05

Wow, dat heb je snel gedaan KR! Ik vind de Switch 2 ook echt een mooi apparaat, voelt allemaal heel "premium". Heb er nog niet zoveel mee kunnen spelen als jij, want was nog bezig met het uitspelen van:

Assassin's Creed Shadows (PS5)

Afbeelding

Dit is de true ending. Ik weet dat de AC series niet erg geliefd is bij de fanatieke gamers. Zeg maar gerust de FIFA van de open wereld games, maar ik vond dit deel erg goed. De setting in Japan met de (veranderende) natuur, kastelen en dorpjes zijn echt sfeervol en super gedetailleerd, helemaal als je bedenkt hoe groot de map wel niet is. Hulde dus voor Ubisoft wat dat betreft!

Nu rest mij nog de platinum trophy, maar daar komt de typische "vink dit icoontje af van je map/objectives/collectibles lijst" sleur weer bij kijken. Doe ik wel tussen andere games door zodat het niet al te saai wordt.

Vandaag maar eens wat cups halen in Mario Kart World dus. :smile:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 jun 2025, 14:13

Ik doe mee!

Mario Kart World op Switch 2

Afbeelding

Ik ben redelijk geobsedeerd door deze Mario Kart. Het duurde even voor het cross-country concept bij mij klikte, maar het geeft wel echt het gevoel dat je in een wereld bent en niet in een gesloten circuit. De credits 'laden' ook helemaal op die road-trip vibe. Ik ben benieuwd hoe deze Mario Kart zich zal doorevolueren.
Galious
Moderator
Moderator

07 jun 2025, 23:13

Ik heb nog niet veel gegamed dit jaar, maar hierbij mijn eerste bijdragen voor 2025!

De laatste game uitgespeeld in het oude huis:

The Last Faith (PS5)
Toffe 2D metroidvania soulslike. Haalt niet het niveau van een Blasphemous of Grime, maar is zeker niet verkeerd.

Afbeelding

En de eerste game uitgespeeld in het nieuwe huis!

Morbid: The Lords of Ire (PS5)
Ik mis de stijlvolle isometrisch 3D pixel art stijl van het eerste deel, maar de meer standaard 3D third person soulslike gameplay van de sequel is erg solid. Gebrek aan enemy variety is het grootste minpuntje. Verder prima mee vermaakt.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
synergy

08 jun 2025, 01:28

Apenheul schreef:
07 jun 2025, 14:13
Ik doe mee!
Ik ook!
Afbeelding

@Galious, Last Faith stond ook hoog op m'n backlog lijst, wel de moeite waard dus :smile:
LesserMagic

08 jun 2025, 09:36

Afbeelding

The Precinct (PC)
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

08 jun 2025, 12:00

The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom - Nintendo :switch:
Staat al in de lijst

Afbeelding
Backlog Overwinnaar 2023, 2024: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

08 jun 2025, 14:33

X-Men vs. Street Fighter - Arcade
gespeeld op Nintendo :switch: via de MARVEL vs. CAPCOM Fighting Collection: Arcade Classics
staat al in de lijst

Afbeelding

en

Marvel Super Heroes vs. Street Fighter - Arcade
gespeeld op Nintendo :switch: via de MARVEL vs. CAPCOM Fighting Collection: Arcade Classics

Afbeelding
Backlog Overwinnaar 2023, 2024: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Shmupz

08 jun 2025, 18:49

Super Mario Odyssey voor de 4e x uitgespeeld. :smile: Blijft een toffe game!

Afbeelding
Pius

08 jun 2025, 18:59

Shmupz schreef:Super Mario Odyssey voor de 4e x uitgespeeld. Afbeelding Blijft een toffe game!

Afbeelding
Mee eens. Echt een meesterwerk
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 jun 2025, 20:04

Hey Galious, weer twee mooien souls / metroids erbij.
Mark

08 jun 2025, 21:22

Afbeelding
Red Dead Redemption 2 op de PS4. Dit keer om en nabij 150 uur over gedaan, bijna 500 entries in mijn compendium (personal best). Opzoeken doe ik niet aan, dus zeer tevreden met die score.

Heb me hier toch weer een goede maand of 3 mee vermaakt. Staat in mijn top 5 aller tijden, objectief bekeken misschien wel de beste ooit.
Galious
Moderator
Moderator

08 jun 2025, 21:48

The Mummy Demastered (PS4)
Leuke en zeer compacte (3 uurtjes over gedaan) metroidvania van WayForward met lekkere pixel art. De nadruk ligt hier wat meer op run 'n gun actie dan exploratie. Speelt lekker weg :smile:

Afbeelding

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Pius

08 jun 2025, 22:12

Galious schreef:The Mummy Demastered (PS4)
Leuke en zeer compacte (3 uurtjes over gedaan) metroidvania van WayForward met lekkere pixel art. De nadruk ligt hier wat meer op run 'n gun actie dan exploratie. Speelt lekker weg Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit lijkt me echt een heel gave game. Staat al een tijd op mijn lijstje. Mooi om te horen dat hij bevalt!
Mark

09 jun 2025, 21:34

Afbeelding
The Adventures of Star Saver voor de Gameboy.

Aantal weken terug gekocht en vanavond was een mooie avond om er eens voor te gaan zitten. Werd wel een wat korte avond maar dat geeft niet, bijna op tijd klaar voor het schakelprogramma in de WK kwalificatie. Twee uurtjes over gedaan.

Ik keek hier al een tijdje naar uit. De game viel niet tegen, maar ik had er wel iets meer van verwacht. De game heeft 9 levels, wat op zich een mooi aantal is. Je hebt geen continues, dus game over is game over. Je start met 2 extra lifes maar bij 20K punten krijg je er eentje bij. Uiteindelijk uitgespeeld met 110K punten, dus dat betekent 7 levens in totaal. Niet oneerlijk. De eerste keer kwam ik tot stage #2, daarna #5, daarna #8 en daarna uitgespeeld.

Het spel is een platformer/shooter, beetje a la Megaman. Aan het einde van het level moet je een baas verslaan, qua moeilijkheidsgraad zit daar wel een mooie opbouw in.

Wat wel een beetje tegenvalt is dat er wel een paar vreemde dingen in zitten. Soms knippert er een blok en daar moet je dan 5x op springen om verder te kunnen. Dat voegt niet zoveel toe. De game heeft ook ontzettend last van lag / slowdown. De muziek heeft er ook erg onder te lijden. De muziek an sich is echt wel goed, zeker bij de boss fights, maar wordt vaak verpest door lag. Met andere woorden: de game is nou niet echt lekker geoptimaliseerd. Ook zijn er twee items die precies hetzelfde doen. Dat slaat nergens op.

Wat ook enorm tegen viel, en ik zet het toch maar ff in een spoiler (al verwacht ik niet dat velen dit gaan spelen):
Spoiler: weergeven
de eerste 8 levels hebben een leuke boss fight. Dan verwacht je in stage #9 toch wel een final boss, nog ff die laatste uitdaging overwinnen die net ff wat lastiger is dan de rest. Is er gewoon niet. Je vindt je zus, hopt in een raar vehicle naar het einde van het level en dat is het dan.
Ook het eindscherm is wel heel karig: END. Oke...

Het voelt een beetje alsof ze met nog een maand extra net ff een beter product neer hadden kunnen zetten, maar goed. Alsnog prima mee vermaakt. Rechtvaardigt dat dan het prijskaartje van bijna €200? Mwah, nee. Met twee uur vermaak en weinig replay value is dat niet gerechtvaardigd. Heb ik er spijt van? Ook zeker niet. Die doosjes koop je ook niet alleen voor het spelen en hij blijft lekker in de vitrinekast staan, want die GB CIB's blijven een onuitlegbare aantrekkingskracht op me uitoefenen.
Pius

09 jun 2025, 23:25

Mooi geschreven Mark. Altijd jammer dat het net niet is wat je verwacht. Maar het klinkt ook niet dramatisch. En wat je zegt. Die doosjes blijven magisch, dus lekker laten staan in de kast!
OldSchool
Contacteer:

10 jun 2025, 19:08

Een spel van omgerekend 100€ per uur! Haha, nee, ik begrijp je wel hoor. Het is al super tof dat je hem daadwerkelijk hebt uitgespeeld.

Misschien niet de perfecte game, maar zo te horen heb je je desondanks vermaakt. En wat het is met die cib gameboy games: van in de kast staan worden ze alleen maar meer waard!
Pius

10 jun 2025, 19:52

Pikmin - Nintendo Switch

Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik dit origineel speelde. Het blijft een tijdloze klassieker. Natuurlijk zijn de moderne delen beter en gelikter, maar deze blijft meer dan prima overeind na al die jaren. Had de "good ending" (= 100% uitgespeeld). Afbeelding
arjen1981

11 jun 2025, 09:57

Klinkt goed. Mummy Demastered.

Ik heb zelf:

Pu·Li·Ru·La
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1991
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Taito F1 zit nu op de MiSter. Super dus. De eerste die ik al langer weelde spelen en nu gespeeld heb, is het vreemde Pu·Li·Ru·La. Zie ook episode 17 from High Score Girl.
Kort spel, nog geen 30 minuten. Ook heel makkelijk, bijna geen uitdaging. Maar ook heel erg verwonderlijk. Hier in gebeuren de vreemdste dingen. Vreemd maar erg leuk.

⭐⭐⭐
Arnold

11 jun 2025, 14:28

KillingRaptor schreef:
06 jun 2025, 22:45
Mario Kart World (Switch 2)
De Switch 2 is hier vandaag ook binnengekomen! Ik ben er nu al heel tevreden over, wat een upgrade tegenover de eerste Switch. Ik had geluk dat ik vandaag maar een halve dag moest werken dus heb al heel wat kunnen spelen. Zonet de credits van Mario Kart World zien voorbijkomen door alle cups uit te spelen. Dit is echt een supertoffe game! Speelt erg lekker, ziet er goed uit en de muziek is ook geweldig. Hier gaan nog heel wat uurtjes in kruipen, dat weet ik nu al zeker.

Afbeelding
Wow, heb je alle cups al gehad… de 50 cc had ik ook al snel. Maar begin met de 100 cc al
Moeite te krijgen. Er zijn ook nog veel shortcuts
Die ik nog niet weet…

Knappe prestatie hoor.. 👍🏻
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Pius

11 jun 2025, 14:44

arjen1981 schreef:
11 jun 2025, 09:57
Klinkt goed. Mummy Demastered.

Ik heb zelf:

Pu·Li·Ru·La
Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1991
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Taito F1 zit nu op de MiSter. Super dus. De eerste die ik al langer weelde spelen en nu gespeeld heb, is het vreemde Pu·Li·Ru·La. Zie ook episode 17 from High Score Girl.
Kort spel, nog geen 30 minuten. Ook heel makkelijk, bijna geen uitdaging. Maar ook heel erg verwonderlijk. Hier in gebeuren de vreemdste dingen. Vreemd maar erg leuk.

⭐⭐⭐
Heb deze even opgezocht. Wat is dit voor iets vaags joh haha.
Fing3r

11 jun 2025, 19:57

Super R-Type (SNES)

Zoals meer mensen hier druk bezig met de Retrochallenge! Ik had deze game nog nooit eerder gespeeld maar echt wel een topper!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
KillingRaptor

11 jun 2025, 20:07

Arnold schreef:
11 jun 2025, 14:28
Wow, heb je alle cups al gehad… de 50 cc had ik ook al snel. Maar begin met de 100 cc al
Moeite te krijgen. Er zijn ook nog veel shortcuts
Die ik nog niet weet…

Knappe prestatie hoor.. 👍🏻
Ik ben gelijk naar 100cc gegaan. 50 vind ik altijd te traag in Mario Kart. :lol:

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”