Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Pius

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2025?

25 jan 2025, 22:22

Leisure Suit Larry 7: Love For Sail (PC)

Afbeelding

Een van de favorieten uit mijn jeugd en nog steeds een geweldige klassieke point-and-click adventure die bovendien nog steeds heel erg grappig is en eigenlijk maar heel weinig van zijn charme heeft verloren. De framerate is wel heel erg laag, maar daar kijken je gezien het type game wel makkelijk doorheen. De artstyle is briljant en de humor spreekt me erg aan. Zeker een aanrader in het genre!
"Come back when you can put up a fight."
KillingRaptor

26 jan 2025, 10:44

Ghost Squad (Wii) - Staat al in de lijst
Ik keek gisteren een filmpje op YouTube over lightgun games op de Wii, toen ik deze zag voorbijkomen had ik echt zin om hem weer op te starten. Gisterenavond al eens doorheen geweest en nu nog eens. Man wat blijft deze goed! Echt pure Sega arcade fun. En er is ook zoveel vrij te spelen in deze Wii versie door gewoon te spelen en je profiel te levelen. Veel nieuwe wapens en outfits. Hier keer ik zeker nog meer naar terug.

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

27 jan 2025, 08:24

KillingRaptor schreef:
26 jan 2025, 10:44
Ghost Squad (Wii) - Staat al in de lijst
Ik keek gisteren een filmpje op YouTube over lightgun games op de Wii, toen ik deze zag voorbijkomen had ik echt zin om hem weer op te starten. Gisterenavond al eens doorheen geweest en nu nog eens. Man wat blijft deze goed! Echt pure Sega arcade fun. En er is ook zoveel vrij te spelen in deze Wii versie door gewoon te spelen en je profiel te levelen. Veel nieuwe wapens en outfits. Hier keer ik zeker nog meer naar terug.

Afbeelding
topper!
arjen1981

27 jan 2025, 08:34

Indiana Jones And the Great Circle
Gespeeld op: XBOX Series X
Jaar uitgave: 2024
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Ik keek uit naar deze van Machine Games. Escape from Butcher Bay is een favoriet en ook de laatste Wolfenstein games heb ik heel hoog zitten. Maar mijn verwachtingen stelde toch wel iets teleur. Indiana Jones heeft hele mooie momenten, maar weet toch voor mij te weinig speciaals te doen en voelt toch als een spel die een te grote groep mensen wil aanspreken. Elk gebied waar je komt, vraagt je hetzelfde te weer doen en zijn de puzzels en het Tomb Raider te simpel en reparatie voor mijn smaak. Grafisch is Indiana echt prachtig en heb ik echt genoten van de verschillende locatie. Deze zijn echt spot on. Maar tegelijkertijd kent Indiana Jones ook een soort van ruwheid en mist het de gameplay optimalisatie om echt goed te voelen. Het deed mij erg denken aan hoe je een FPS als Trespasser vroeger speelde. Ik denk ook dat een vervolg afbreuk zal doen aan deze game. Net als dat een Spider-man 2 of een Horizon Forbidden West nog niet in mijn collectie zijn beland. Deze voelen ook zo onnodig na de eerste delen. Maar we zullen zien, misschien weet Machine Games de problemen op te lossen en de gameplay en wat het van je vraagt te diversifiëren.

⭐⭐⭐
arjen1981

29 jan 2025, 11:53

Dariusburst Another Chronicle EX +
Gespeeld op: PlayStation 4
Jaar uitgave: 2021

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Origineel een PSP titel die later naar Arcade kwam. En zelf mobile releases heeft gezien. Een vreemde in de serie, maar deze + versie zit vol met content. De Event mode heeft zelfs 21 stages. De soundtrack van Zuntata’s Shohei Tsuchiya is één van de series beste in de serie. Kwa poort voelt EX + wel wat minder aan. Enorm veel content maar toch nog de simpele graphics en menu's. Voelt toch ietsje minimaal vergeleken met andere shooter rereleases. En helemaal omdat Dariusburst al zoveel releases heeft. De Burst Cannon is wel een favoriet geworden. Deze kun je uit je schip schieten, maar kun je ook stationair op het scherm plaatsen en laten schieten. Erg gaaf en een mooie dynamiek met de boss fights. Jij verstopt je en je, laat je Burst Cannon wel schieten. En deze kan ook in een hoek geplaatst worden. Daarnaast blijft de hele serie een goede instap. Ook deze Darius is een hele toegankelijke niet al te moeilijke shooter met veel replay waarde.

⭐⭐⭐

Bedankt Dennis! Want deze kreeg ik van jou vanuit de secret santa!
Shenglong83
Contacteer:

31 jan 2025, 14:06

Metamorphosis - Nintendo :switch:

Afbeelding

1st person puzzel-platformer lichtelijk gebaseerd op de boeken van Franz Kefka (Metamorphosis en The Trial)
Typische 6/10 game die je in een regenachtig weekend uitspeelt.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

31 jan 2025, 14:41

Afbeelding

Octopath Traveler / Nintendo Switch

Iets geheel tegennatuurlijks, maar ik heb een moderne game uitgespeeld! Ik heb er bijna 90 uur over gedaan, en ik denk dat ik nog wel even ga rondwandelen om wat dingen te unlocken.

Geweldige game!
Fing3r

31 jan 2025, 16:40

Observer: System Redux (PC)

Vreemde maar best wel interessante game van Bloober, met Ruger Hauer in de hoofdrol.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
OldSchool
Contacteer:

31 jan 2025, 18:35

arjen1981 schreef:
29 jan 2025, 11:53
Dariusburst Another Chronicle EX +
Gespeeld op: PlayStation 4
Jaar uitgave: 2021

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Origineel een PSP titel die later naar Arcade kwam. En zelf mobile releases heeft gezien. Een vreemde in de serie, maar deze + versie zit vol met content. De Event mode heeft zelfs 21 stages. De soundtrack van Zuntata’s Shohei Tsuchiya is één van de series beste in de serie. Kwa poort voelt EX + wel wat minder aan. Enorm veel content maar toch nog de simpele graphics en menu's. Voelt toch ietsje minimaal vergeleken met andere shooter rereleases. En helemaal omdat Dariusburst al zoveel releases heeft. De Burst Cannon is wel een favoriet geworden. Deze kun je uit je schip schieten, maar kun je ook stationair op het scherm plaatsen en laten schieten. Erg gaaf en een mooie dynamiek met de boss fights. Jij verstopt je en je, laat je Burst Cannon wel schieten. En deze kan ook in een hoek geplaatst worden. Daarnaast blijft de hele serie een goede instap. Ook deze Darius is een hele toegankelijke niet al te moeilijke shooter met veel replay waarde.

⭐⭐⭐

Bedankt Dennis! Want deze kreeg ik van jou vanuit de secret santa!
Ah, mooi man! Leuk dat je deze hebt uitgespeeld en drie sterren is een mooie voldoende 👍
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 jan 2025, 22:46

OldSchool schreef:
Afbeelding

Iets geheel tegennatuurlijks, maar ik heb een moderne game uitgespeeld! Ik heb er bijna 90 uur over gedaan, en ik denk dat ik nog wel even ga rondwandelen om wat dingen te unlocken.

Geweldige game!
Respect hoor Dennis! Octopath Traveler is geen casual RPG; volgens mij heb ik er ook ongeveer 90 uur over gedaan.

Octopath Traveler II en Bravely Default II zijn ook twee toffe soortgelijke games van dezelfde maker. Bravely Default II is meer een standaard RPG maar het job-systeem met skills waar je toffe synergieën mee kunt bedenken zit daar ook in. Elke boss encounter (waar er heel veel van zijn) voelt dan als een soort puzzle.
OldSchool
Contacteer:

01 feb 2025, 00:14

Apenheul schreef:
31 jan 2025, 22:46
OldSchool schreef:
Afbeelding

Geweldige game!
Respect hoor Dennis! Octopath Traveler is geen casual RPG; volgens mij heb ik er ook ongeveer 90 uur over gedaan.

Octopath Traveler II en Bravely Default II zijn ook twee toffe soortgelijke games van dezelfde maker. Bravely Default II is meer een standaard RPG maar het job-systeem met skills waar je toffe synergieën mee kunt bedenken zit daar ook in. Elke boss encounter (waar er heel veel van zijn) voelt dan als een soort puzzle.
Zag toevallig de save State en het was exact 88 uur. Octopath II komt wel op mijn lijstje en Bravely Default moet ik dan ook maar even checken! Dank voor de tips!
KillingRaptor

02 feb 2025, 10:26

Dragon Ball Origins (DS)
Deze heb ik al van rond de tijd van release in de collectie liggen, vroeger wel opgestart maar nooit uitgespeeld. Geen idee waarom want dit is echt een hele toffe game. Het volgt het verhaal van de originele Dragon Ball reeks (dus niet Z) tot aan het eerste wereldtoernooi. De game bestuur je puur met het touchscreen en dit werkt allemaal erg goed. Ziet er ook goed uit, speelt dus lekker en de muziek is ook tof. Zeker wel een aanradertje dit.

Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

03 feb 2025, 08:37

Afbeelding

Burger Time Deluxe / Analogue Pocket

Na de retro challenge van januari, me voorgenomen het spel eens uit te spelen! Er zijn zes x vier levels, dus in totaal 24. De laatste 4, wereld 6, zijn echt enorm moeilijk. Die speel je niet zo maar even uit. Maar het is gelukt met wat geluk, veel save states en een klein beetje skill. Burger Time blijft toch echt wel een van mijn favoriete games!
OldSchool
Contacteer:

04 feb 2025, 13:13

Afbeelding

Family Mysteries: Poisonous Promises / Nintendo Switch

Hidden items spellen zijn een guilty pleasure van mij. Toen ik deze voor een euro ofzo kocht, dacht ik dat dat er eentje was. Maar helaas, het was meer een point and click puzzle game. En niet een hele beste. Maar goed, ik heb de moordenaar ingerekend en alles kwam uiteindelijk goed.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

04 feb 2025, 19:49

Zojuist Ender Magnolia: Bloom in the Mist (PS5) uitgespeeld (true ending).

Afbeelding

Een sterk vervolg op Ender Lilies. De teller staat nu op 25 uur en ik heb me geen seconde verveeld. Er zaten wel een paar flinke difficulty spikes in en sommige boss fights waren erg pittig.

Op naar platinum!
KillingRaptor

04 feb 2025, 20:01

synergy schreef:
04 feb 2025, 19:49
Zojuist Ender Magnolia: Bloom in the Mist (PS5) uitgespeeld (true ending).

Afbeelding

Een sterk vervolg op Ender Lilies. De teller staat nu op 25 uur en ik heb me geen seconde verveeld. Er zaten wel een paar flinke difficulty spikes in en sommige boss fights waren erg pittig.

Op naar platinum!
Ik heb hem onder de verkeerde user ingegeven, sorry! Verander ik zo meteen als ik thuis ben. :biggrin:
synergy

04 feb 2025, 20:15

KillingRaptor schreef:
04 feb 2025, 20:01
Ik heb hem onder de verkeerde user ingegeven, sorry! Verander ik zo meteen als ik thuis ben. :biggrin:
Haha no worries!
KillingRaptor

04 feb 2025, 20:54

synergy schreef:
04 feb 2025, 20:15
Haha no worries!
Niets gebeurd, alles staat in orde. :lol:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 feb 2025, 22:24

Alwa's Awakening voor de Switch
Afbeelding

In BB Bulletin noemde ik Alwa's Awakening 'ingetogen'. Ingetogen omdat het een soort metroidvania is die zich niet laat verleiden tot talloze powerups en combat mechanics. Het is een eenvoudige game in de meest positieve zin van het woord. De focus op environmental puzzles in plaats van op combat, in combinatie met een heel beperkt aantal skills, vond ik erg verfrissend in dit 8-bit geinspireerde avontuur. Op naar Alwa's Legacy!

⭐⭐⭐
arjen1981

05 feb 2025, 09:32

Ys III: Wanderers from Ys
Gespeeld op: Mega Drive
Jaar uitgave: 1991

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Ys: The Oath in Felghana heeft onlangs een nieuwe release gekregen, maar ik heb toch meer bij het origineel en ben juist die gaan spelen. Ik hou meer van het langzamere tempo en de meer methodische benaderen van de gevechten. Het is ook een veel opener spel waar je door verkennen ook gemakkelijk uit komt zonder guide. Net als Ys I & II. Je vindt een voorwerp en weet gelijk wat je daar mee moet doen door de sfeertekst. Zit je echt vast, ga je terug naar het dorp om uit te vinden middels dialoog wat je volgende actie moet zijn. Het is op momenten ook zeker even grinden. Maar juist al die dingen, dat methodische, geeft mij een fijn gevoel. Ook de pixel art en de melodieuze soundtrack zijn veel toffer dan Ys: The Oath in Felghana. De Mega Drive versie is ook absoluut de versie die je moet spelen. De TG CD mist de scrolling en de SNES heeft een lagere resolutie en speelt ook een stuk stroever. Ik was ook heel benieuwd naar de X680000 versie, maar blijft helaas toch een stuk minder toegankelijk. Gemiste kans voor de Ys: The Oath in Felghana release. Wat als deze ook alle versies van Ys III: Wanderers from Ys had bevat. Vanaf de PC88 versie.

⭐⭐⭐⭐
arjen1981

05 feb 2025, 09:43

Shinobi III: Return of the Ninja Master
Gespeeld op: Mega Drive
Jaar uitgave: 1993

Afbeelding

Wat vond ik er zelf van:
Een actie game met ongelofelijke graphics voor zijn tijd. De background zijn prachtig en we zien enorme sprites. En de gameplay is ook heerlijk. Voor mij zit de moeilijkheid, net als de voorgaande delen, vooral in het platformen. Het is veel opnieuw proberen en een echte uitdaging. Gelukkig brengt de easy mode je door het hele spel en niet enkel de eerste zoveel stages. De muziek is ook om verliefd op te worden, zo'n beetje het beste wat op de Mega Drive te vinden is:

⭐⭐⭐⭐
KillingRaptor

05 feb 2025, 10:26

Jaaaa Shinobi III is fantastisch! En inderdaad, die muziek man. Zo blij dat ik die soundtrack op vinyl heb.
Joey
Veteraan
Veteraan

05 feb 2025, 21:09

Chip 'N Dale: Rescue Rangers voor de NES (staat al in de lijst). Afgelopen weekend voor het eerst met @c4ke uitgespeeld. Nu nogmaals in mijn eentje doorgespeeld. Erg leuke game!

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

06 feb 2025, 14:15

Alwa's Legacy voor de Switch
Afbeelding

Alwa's Awakening blijft mijn favoriet door hoe elegent het ontworpen is (less is more). Maar Alwa's Legacy heeft hogere hoogtepunten door het dungeon design.

⭐⭐⭐
Pius

08 feb 2025, 23:20

Dit is precies mijn type game. Ontzettend van genoten!Afbeelding
"Come back when you can put up a fight."

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”