Gespeeld op: Arcade
Jaar uitgave: 1994
Credits screen: Link naar credits / ending screen

Wat vond ik er zelf van:
Taito heeft een aantal super scaler games waar ik echt dol op ben, maar ook na dit keer spelen moet ik toch vasthouden dat Elevator Action Returns voor mij Taito's beste arcade game is. Arcade games als deze, als Shadow Dancer, als Shinobi vind ik echt heerlijk. Neem je tijd en loop en knal je als een superkoele agente door de levels heen. En juist de combinatie en knipoog naar het originele Elevator Action maar Returns origineel in het genre. De graphics zijn werkelijk fantastisch en helemaal die animaties. Vijanden bebloed en al over hoop knallen. Of hoe zij brandend door de vlammen kreperen. En de muziek. De jazzy / city pop soundtrack. Erg mooi! Ik heb dit keer de PS2 versie gespeeld welke de arcade emuleert en het is wel duidelijk dat deze lang niet zo goed is als de Saturn port. Maar wel een stuk goedkoper! Absolute aanrader als je deze nu nog niet gespeeld hebt. De Taito Egret II Mini heeft hem ook. En is die nog in de S Tribute op alle platformen uitgekomen in 2022. Zelf ga ik mijn volgende playtrough weer doen als de MiSTer core uit is.