Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
OldSchool
Contacteer:

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

03 jan 2022, 20:20

Fing3r schreef:
03 jan 2022, 18:51
OldSchool schreef:
03 jan 2022, 18:22
Ik ben zelf vooral bordspellen aan het spelen, is daar ook een uitspeel topic voor? 😉

Maar we stonden op 913 in 2021. Wat als we in 2022 op een totaal van… 2022 uitkomen?

#team2022
Dan moet je wel stoppen met het spelen van boardgames, we moeten dan ongeveer 6 games per dag gaan uitspelen!
Mevr Old School gaat woensdag weer aan het werk, dan kan ik wellicht wat toevoegen 😂
Xenafan1985
Contacteer:

03 jan 2022, 21:07

Castlevania (NES)

Een nieuw jaar betekent weer nieuwe voornemens. 1 van die voornemens is het uitspelen van een aantal 'klassiekers' die ik nog nooit heb uitgespeeld. Begonnen met Castlevania in de Castlevania collectie. Ik had deze game vroeger ook op de NES, maar toen nooit uitgespeeld, nu dus wel en moet zeggen vind het een erg leuke game, ook nu nog.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Using Tapatalk
Kunstschilder1987
Contacteer:

04 jan 2022, 04:15

Time Trax, Super Nintendo
Gespeeld op de retropie

Per toeval stuitte ik op deze game, en dat voelde als een geluk! ik had er in het begin van de nacht al iets over geschreven in een ander topic:
https://www.button-bashers.nl/viewtopic ... 52#p314952

Ik wist daar niet dat het level dat ik beschreef ook het laatste level bleek te zijn :D
Enfin, echt een hidden gem in mijn ogen, ik had er nooit eerder van gehoord. Endshots:

Afbeelding

Afbeelding

Sepp Dietrich (wie kent m niet?) maar eens een stevig lesje geleerd :evil2:
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

04 jan 2022, 11:34

Madagascar (PS2)
Dit is echt wel een toffe licentiegame! Speelt zeker niet verkeerd en zelfs de camera werkt best goed mee. Enige waar ik mij wel wat aan stoorde was dat de game standaard Nederlandse ondertitels had, op zich niet erg maar het zat vol met fouten en vaak kloppen de ondertitels niet eens met wat ze zeggen.

Afbeelding

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

04 jan 2022, 14:28

Had ff zin in een paar potjes knokken:

Street Fighter Alpha - via Street Fighter 30th Anniversary Collection op Nintendo :switch:
Afbeelding
dat heb ik ook regelmatig, Ryu.. maar ik noem het gewoon wat het is: hangry.

Street Fighter Alpha 2 - via Street Fighter 30th Anniversary Collection op Nintendo :switch:
Afbeelding

Street Fighter III: New Generation - via Street Fighter 30th Anniversary Collection op Nintendo :switch:
Afbeelding

Streetfighter 3 voor ik de tofste van het stel. Daarvan kende ik meeste fighters ook nog niet, dus was tof alle nieuw chars en vechtstijlen langs te zien komen.
Ik kom later nog terug voor 2nd Impact en 3rd Strike.

Ik heb trouwens ook nog Alpha 3 geprobeerd, maar die lijdt aan het Marvel vs Capcom syndroom: Er schiet zoveel door het scherm dat ik spontaan zenuwenziek word...
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
KillingRaptor

04 jan 2022, 16:53

Mega Man 2 (NES)
Deze cartridge ligt al heel wat jaartjes in de collectie en nu eindelijk ook eens uitgespeeld! Het is toch wel heel tof om ook nog eens met de originele carts te spelen, zeker als ze in HD kwaliteit te spelen zijn dankzij mijn AVS. Niets savestates dus ofzo, op de ouderwetse manier! Deze heeft wel paswoorden maar heb ze niet nodig gehad (wel opgeschreven), gewoon telkens continue gedaan als ik afging. Echt wel een hele vette game ook!

Afbeelding

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

04 jan 2022, 19:06

KillingRaptor schreef:
04 jan 2022, 16:53
Mega Man 2 (NES)
Deze cartridge ligt al heel wat jaartjes in de collectie en nu eindelijk ook eens uitgespeeld! Het is toch wel heel tof om ook nog eens met de originele carts te spelen, zeker als ze in HD kwaliteit te spelen zijn dankzij mijn AVS. Niets savestates dus ofzo, op de ouderwetse manier! Deze heeft wel paswoorden maar heb ze niet nodig gehad (wel opgeschreven), gewoon telkens continue gedaan als ik afging. Echt wel een hele vette game ook!
Dit was 1 van de handvol NES games die ik als kind had, een van m'n favoriete games ever!
Wat mij betreft ook de beste Megaman - 8 iconische bosses, een GE-WEL-DIGE soundtrack en nog voor ze die domme slide en rush introduceerden.

Welke volgorde aan bosses heb jij gepakt? (en hoe ging/beviel dat?)

Nog eentje voor mij:
Sonic the Hedgehog (Megadrive) via SEGA Genesis Classics op Switch

Afbeelding

Bekentenis 1: Dit is de eerste Sonic game die ik ooit heb uitgespeeld.
Bekentenis 2: En dat is vooral omdat ik Sonic eigenlijk gewoon een k*tspel vind.
Spoiler: weergeven
[Rant]Sorry hardcore SEGA & Sonic fans, maar deze game (en serie) zijn naar mijn mening zoooo overrated.
Ik snap wel wat mensen er tof aan vinden: Het rennen in level 1 is gaaf, voelt snel, de muziek is tof, de graphics zijn kleurrijk en waren zeker voor die tijd goed.
Genoeg plezier te beleven.. tot level 2. Vanaf dat moment WIL je rennen, maar wordt je op iedere mogelijke manier door het spel
en het design vd levels tegengewerkt.
Overal moet je voorzichtig lopen, precisie platformen en de momentum controls werken daar gewoon niet goed aan mee.

Ik ben blij dat ik deze klassieker eindelijk een keer heb afgemaakt en nu ik weet waar ik het over heb kan ik met zekerheid zeggen:
Sonic 1 moet je na level 1 lekker afzetten. Dan voelt het als een topgame.[/Rant]
KillingRaptor

04 jan 2022, 19:20

Shenglong83 schreef:
04 jan 2022, 19:06
Dit was 1 van de handvol NES games die ik als kind had, een van m'n favoriete games ever!
Wat mij betreft ook de beste Megaman - 8 iconische bosses, een GE-WEL-DIGE soundtrack en nog voor ze die domme slide en rush introduceerden.

Welke volgorde aan bosses heb jij gepakt? (en hoe ging/beviel dat?)
Ik heb hem ook al heel wat jaren in de collectie liggen, blij dat ik er nu eindelijk eens volledig voor ben gegaan!

Moet alweer even denken hoor welke volgorde ik heb gedaan van de bazen. :biggrin:
Metal Man, Flash Man, Quick Man, Air Man, Crash Man, Bubble Man, Heat Man en Wood Man. Dat was het volgens mij. Die volgorde ging behoorlijk goed, niet echt problemen gehad met eentje ofzo.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 jan 2022, 09:50

Geen idee of deze game door de toetsingscommissie komt, maar dat laat ik aan jullie. Clicker Heroes. Nooit uit te spelen, maar wat tijd betreft en achievements denk ik wel dat ik er ben wat titel betreft die toegevoegd kan/mag worden.

Clicker Heroes op PC

Afbeelding
Afbeelding
KillingRaptor

05 jan 2022, 11:06

Dynamike schreef:
05 jan 2022, 09:50
Geen idee of deze game door de toetsingscommissie komt, maar dat laat ik aan jullie. Clicker Heroes. Nooit uit te spelen, maar wat tijd betreft en achievements denk ik wel dat ik er ben wat titel betreft die toegevoegd kan/mag worden.

Clicker Heroes op PC
Ik heb hem toegevoegd. Met zoveel uren in de game mag dat wel volgens mij. :biggrin:
KillingRaptor

05 jan 2022, 16:06

Deadly Creatures (Wii)
Best wel een goede game dit! Je speelt afgewisseld met een schorpioen en vogelspin, bestuurt zeker niet slecht en ziet er ook aardig uit. Je mag wel geen afkeer hebben van creepy crawlers want er zitten er genoeg in deze game.

Afbeelding
KillingRaptor

05 jan 2022, 19:22

Mighty Switch Force! (3DS)
Hele toffe puzzel platformer dit van Wayforward. Je moet blokjes van de voor- naar de achtergrond shiften en zo platformen door de levels. Geen hele lange game, 2 uurtjes over gedaan, maar wel enorm van genoten.

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

06 jan 2022, 13:26

Record Of Lodoss War: Deedlit In Wonder Labyrinth (PS5)

Ik was te laat voor een foto dus hierbij een fancy gifje van m'n ending trophy:

Afbeelding

Korte, maar toffe ode aan Symphony Of The Night! Nu nog platinum halen. :smile:
ikk
Contacteer:

06 jan 2022, 18:03

Death and Taxes (Switch):
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Je krijgt geen credits, maar een aantal slides met het einde dat je hebt gehaald.
Heeft veel weg van Papers, Please en zit vol zwarte humor en referenties.
KillingRaptor

06 jan 2022, 19:59

WarioWare: Touched! (DS)
Ik had deze nog op mijn 3DS staan, ik wist geeneens meer dat ik hem erop had gezet indertijd. Waarschijnlijk mijn enige DS game die ik niet fysiek heb staan. Hij is wel heel kort, anderhalf uurtje ofzo. Wel toffe minigames.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

06 jan 2022, 21:16

Savage Halloween (PS4)
Leuke NES style run 'n gunner / action platformer. Deze behoort zeker tot de betere retro-inspired indies die ik gespeeld heb :smile:

Afbeelding

#ForMenOfCulture
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 jan 2022, 02:02

Root Film (Switch)
Afbeelding

Root Film is de eerste game die ik in 2022 heb uitgespeeld, het is een game in dezelfde serie als Root Letter die ik in 2019 gespeeld had maar afgezien van dat deze games zich in hetzelfde gebied afspelen hebben ze qua verhaal verder niets met elkaar te maken. Root Film kun je het beste vergelijken met Ace Attorney en Danganronpa maar dan veel serieuzer van aard; het gaat over een film director en zijn crew die getuigen zijn van moordzaken, en de mysteries achter deze moordzaken oplossen. Net zoals Ace Attorney heb je confrontaties met verdachten en moet je bewijs aanleveren om ze te laten getuigen. Het verhaal is zeer vermakelijk en de realistische plattelands Japanse setting spreekt ook in deze game weer aan.
Xenafan1985
Contacteer:

07 jan 2022, 13:04

Castlevania Bloodlines (Mega Drive)

Erg toffe game die nu goed toegankelijk is door de toevoeging van Mega Drive aan Nintendo Online, aanrader!Afbeelding

Using Tapatalk
KillingRaptor

07 jan 2022, 13:21

To the Moon (PC)
Een hele verhalende game eigenlijk, niet echt veel echte gameplay elementen. Maar wel een mooi verhaal!

Afbeelding
KillingRaptor

07 jan 2022, 13:25

Xenafan1985 schreef:

Erg toffe game die nu goed toegankelijk is door de toevoeging van Mega Drive aan Nintendo Online, aanrader!

Ik moest even kijken maar deze staat blijkbaar al in de lijst onder de Europese naam. Zo vervelend als games een andere naam hebben in verschillende regio's. :biggrin:
KillingRaptor

07 jan 2022, 15:50

Away: The Survival Series (PS4)
Zeker geen verkeerde game dit! Controls en camera werkten met momenten niet altijd mee maar ik kon me er wel overzetten. Heb er wel van genoten. En ook geleerd dat suikereekhoorntjes kunnen winnen van zwarte mamba's en gieren! :biggrin:

Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

08 jan 2022, 11:58

Streets of Rage 2 (Megadrive) via SEGA Genesis Classics op Switch

Afbeelding

Weer een klassieker die ik van m'n lijstje kan strepen.
Heb deze al zo vaak gespeeld, maar dit is de eerste keer dat ik 'em uitspeel. Zeker 1 van de beste beat 'em ups van de 16 bit generatie.
Galious
Moderator
Moderator

08 jan 2022, 20:31

Debtor (Evercade)
Hele basic puzzelplatformer waar de uitdaging alleen maar zit in het feit dat je geen volledig overzicht hebt van het level en dus afhankelijk bent van veel trial & error. Dat er een limited lives systeem aan gekoppeld is, maakt het onnodig frustrerend, maar is puur gedaan om de speeltijd te rekken, want zonder steeds opnieuw te moeten beginnen ben je hier binnen een half uurtje doorheen. Dit is zo ongeveer wat je van een indie game anno 2010 zou verwachten...

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Xenafan1985
Contacteer:

08 jan 2022, 23:51

Shenglong83 schreef:Streets of Rage 2 (Megadrive) via SEGA Genesis Classics op Switch

Afbeelding

Weer een klassieker die ik van m'n lijstje kan strepen.
Heb deze al zo vaak gespeeld, maar dit is de eerste keer dat ik 'em uitspeel. Zeker 1 van de beste beat 'em ups van de 16 bit generatie.
Deze heb ik toevallig ook vandaag op dezelfde manier uitgespeeld, maar dan in handheld modus.

Dus ook voor mij: Streets of Rage 2 (Sega Mega Drive)Afbeelding

Using Tapatalk
Xenafan1985
Contacteer:

08 jan 2022, 23:52

KillingRaptor schreef:
Xenafan1985 schreef:

Erg toffe game die nu goed toegankelijk is door de toevoeging van Mega Drive aan Nintendo Online, aanrader!

Ik moest even kijken maar deze staat blijkbaar al in de lijst onder de Europese naam. Zo vervelend als games een andere naam hebben in verschillende regio's. Afbeelding
Ik zag het ja, hoe zit dat nou eigenlijk, heeft het nut om games te posten die al in het lijstje staan?

Using Tapatalk

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”