Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Shenglong83
Contacteer:

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

21 sep 2022, 19:25

Final Fantasy 9 - Nintendo :switch:

Afbeelding

Nog een game waarvan ik het origineel op de release date heb gekocht (of iig de eerste paar weken), maar die ik nooit heb uitgespeeld.
Wat dat betreft ben ik superblij met de tendens op Switch om oude titels te re-releasen. Mooie kans om al die oude favorieten alsnog (uit) te spelen.

Wat het spel betreft: Prima.
Typische 7,5 game voor me: Het doet alles goed, maar niet bijzonder goed.
Wat kleine puntjes, niets om ECHT over te klagen... maar het voelt ook nooit echt speciaal.

(met het risico dat ik hier niks van waar ga maken)
Ik heb vanaf morgen 3 weken vakantie. Eens zien wat ik in 3 weken tijd kan uitspelen. :cool:
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Swey

21 sep 2022, 22:15

Ys II ( PS Vita)

Ein-de-lijk! Ik heb deze game een jaar of drie geleden al eens opgestart in een vakantie maar niet afgemaakt en toen nooit meer opgestart. Ik wil heel graag de Ys games op volgorde spelen om het meeste eruit te halen ( ook al hoeft dit niet per se). Deze onafgemaakte game bleef toch een dingetje waar ik wat aan wilde doen. Maar ja, er zijn zoveel goeie games, zoveel klassiekers dat ie erg lang op pauze stond.
Dat gezegd hebbende, ik vond het leuk om te spelen maar het heeft wel dezelfde vibes als ik had met de eerste drie Dragon Quest games; goed om door te spelen voor het verhaal en de geschiedenis van de serie, maar nooit meer. Echt superveel respect voor mensen die deze game en zijn voorganger zonder guide uitgespeeld hebben. Het is zo’n waanzinnig moeilijke game om te navigeren dat het voor mij zonder guide niet te doen was. En dan bedoel ik niet: “ oh ik heb een aantal uur gespeeld en ik moet even checken wat te doen”… oh no no no simpele ziel die ik was, ik had letterlijk een stap voor stap guide nodig die ik al spelend op mijn telefoon open moest houden omdat het spel anders onmogelijk te navigeren was voor mij. Dat staat nog los van het feit dat de hints en nudges voor het verhaal obscuur zijn. Het simpele feit is dat de achtergronden en hoe doorgangen en deuren ontworpen zijn het zeer moeilijk maakt om ze te zien terwijl je speelt. In sommige gevallen zijn ze zelfs gewoon NIET te zien omdat de deur achter een rotswand staat. Duidelijk keuzes van een oude game die het spelen echt wel een klus maken. Dat gezegd hebbende is de sprite work top notch, het verhaal zelf engagerend en zitten er grappige dialogen in. Het beste van Ys tot nu toe vindt ik altijd de soundtrack, gewoon top!
Al met al blij om gespeeld te hebben, zeker vanwege de lange geschiedenis van deze serie, maar ik kijk wel uit naar de meer speelbare modernere games ervan.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 sep 2022, 08:10

Swey schreef:
Ys II ( PS Vita)

Ein-de-lijk! Ik heb deze game een jaar of drie geleden al eens opgestart in een vakantie maar niet afgemaakt en toen nooit meer opgestart. Ik wil heel graag de Ys games op volgorde spelen om het meeste eruit te halen ( ook al hoeft dit niet per se). Deze onafgemaakte game bleef toch een dingetje waar ik wat aan wilde doen. Maar ja, er zijn zoveel goeie games, zoveel klassiekers dat ie erg lang op pauze stond.
Dat gezegd hebbende, ik vond het leuk om te spelen maar het heeft wel dezelfde vibes als ik had met de eerste drie Dragon Quest games; goed om door te spelen voor het verhaal en de geschiedenis van de serie, maar nooit meer. Echt superveel respect voor mensen die deze game en zijn voorganger zonder guide uitgespeeld hebben. Het is zo’n waanzinnig moeilijke game om te navigeren dat het voor mij zonder guide niet te doen was. En dan bedoel ik niet: “ oh ik heb een aantal uur gespeeld en ik moet even checken wat te doen”… oh no no no simpele ziel die ik was, ik had letterlijk een stap voor stap guide nodig die ik al spelend op mijn telefoon open moest houden omdat het spel anders onmogelijk te navigeren was voor mij. Dat staat nog los van het feit dat de hints en nudges voor het verhaal obscuur zijn. Het simpele feit is dat de achtergronden en hoe doorgangen en deuren ontworpen zijn het zeer moeilijk maakt om ze te zien terwijl je speelt. In sommige gevallen zijn ze zelfs gewoon NIET te zien omdat de deur achter een rotswand staat. Duidelijk keuzes van een oude game die het spelen echt wel een klus maken. Dat gezegd hebbende is de sprite work top notch, het verhaal zelf engagerend en zitten er grappige dialogen in. Het beste van Ys tot nu toe vindt ik altijd de soundtrack, gewoon top!
Al met al blij om gespeeld te hebben, zeker vanwege de lange geschiedenis van deze serie, maar ik kijk wel uit naar de meer speelbare modernere games ervan.
Ik moet Ys II ook weer eens oppakken. Oorspronkelijk speelde ik de game op de PC Engine maar ik verwijderde per ongeluk de save game van Ys I en dan kun je Ys II niet starten..

Toen heb ik Ys II gekocht op Steam en ben een redelijk eind gekomen maar ik herken heel erg wat je zegt over navigatie. Ys I was redelijk te doen zonder guide (ik heb op een paar punten op moeten zoeken wat ik moest doen, en ik speelde de game nota bene in het Japans), maar Ys II is een stuk lastiger.

Ik weet trouwens niet meer of je Ys Origins al gespeeld had (ik dacht van wel), maar dat is chronologisch het eerste deel zoals de titel doet vermoeden.
Swey

22 sep 2022, 12:37

Apenheul schreef:
22 sep 2022, 08:10
Swey schreef:
Ys II ( PS Vita)

Ik moet Ys II ook weer eens oppakken. Oorspronkelijk speelde ik de game op de PC Engine maar ik verwijderde per ongeluk de save game van Ys I en dan kun je Ys II niet starten..

Toen heb ik Ys II gekocht op Steam en ben een redelijk eind gekomen maar ik herken heel erg wat je zegt over navigatie. Ys I was redelijk te doen zonder guide (ik heb op een paar punten op moeten zoeken wat ik moest doen, en ik speelde de game nota bene in het Japans), maar Ys II is een stuk lastiger.

Ik weet trouwens niet meer of je Ys Origins al gespeeld had (ik dacht van wel), maar dat is chronologisch het eerste deel zoals de titel doet vermoeden.

Nee Origins heb ik nog niet gespeeld, wel Ys I en deels Ys VII . Origins staat dan ook op de
Lijst als eerstvolgende en dan kan ik weer regulier op volgorde spelen ( behalve Ys V want die is nooit in het westen uitgekomen.)
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 sep 2022, 16:11

Arietta of spirits, :xbox: xbox one :xbox:

Afbeelding

Prachtig gemaakte pixel art stijl game. De besturing en derg is 'n beetje ouderwets zelda' maar verder voelt t totaal niet als n ripoff oid. Echt totaal eigen karakter en thematiek. Mooi om te spelen, aanrader.

Helaas wel aan de korte kant, je haalt er tussen de 3-4 uur gameplay uit ongeveer.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Swey

22 sep 2022, 19:11

Kunstschilder1987 schreef:
22 sep 2022, 16:11
Arietta of spirits, :xbox: xbox one :xbox:

Afbeelding

Prachtig gemaakte pixel art stijl game. De besturing en derg is 'n beetje ouderwets zelda' maar verder voelt t totaal niet als n ripoff oid. Echt totaal eigen karakter en thematiek. Mooi om te spelen, aanrader.

Helaas wel aan de korte kant, je haalt er tussen de 3-4 uur gameplay uit ongeveer.
Jaaaa! Deze heb ik ook gespeeld, toffe game!
Kunstschilder1987
Contacteer:

22 sep 2022, 19:21

Swey schreef:
22 sep 2022, 19:11
Jaaaa! Deze heb ik ook gespeeld, toffe game!
Afbeelding

😌😌😌😌
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoeveel moderne games kunnen we uitspelen in 2021?

24 sep 2022, 22:05

Pokemon Sword voor Switch.
Afbeelding

Ik zag dat Pokemon Shield al uitgespeeld was, feitelijk 99,99% dezelfde game dus prima als je deze niet mee wilt tellen :)

Overigens heb ik de Ilse of Armor expansion ook gespeeld en ben ik net begonnen aan de Frozen Tundra expansion. Beide zijn erg interessant en helemaal open world, geeft denk ik wel een goed voorproefje voor Pokemon Scarlet & Violet.
KillingRaptor

24 sep 2022, 22:44

Apenheul schreef:
24 sep 2022, 22:05
Pokemon Sword voor Switch.
Afbeelding

Ik zag dat Pokemon Shield al uitgespeeld was, feitelijk 99,99% dezelfde game dus prima als je deze niet mee wilt tellen :)

Overigens heb ik de Ilse of Armor expansion ook gespeeld en ben ik net begonnen aan de Frozen Tundra expansion. Beide zijn erg interessant en helemaal open world, geeft denk ik wel een goed voorproefje voor Pokemon Scarlet & Violet.
Normaal telt hij zeker mee maar ik zie dat Sword ook al in de lijst staat.
ikk
Contacteer:

24 sep 2022, 22:49

Powerwash Simulator (PC):
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

24 sep 2022, 23:10

KillingRaptor schreef:
24 sep 2022, 22:44

Normaal telt hij zeker mee maar ik zie dat Sword ook al in de lijst staat.
Glad naast gekeken. Dank!
ikk
Contacteer:

25 sep 2022, 15:35

Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure (Wii):
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

25 sep 2022, 17:41

Zack & Wiki heb ik ook altijd willen spelen. Lijkt me erg leuk.

Ik heb Pocky & Rocky (snes) gespeeld
Afbeelding

En Pocky & Rocky 2 (snes)
Afbeelding

Vooral getriggerd door de remake van deel 1. Ik kende namelijk alleen de prequel met name van de MSX. Maar dit zijn echt erg goede opvolgers. Deel twee is ook prachtig. Doet ook veel nieuwe dingen en beiden zijn een genot om samen te spelen in coop.

Aladin (snes)
Afbeelding
Ik had deze echt nooit gespeeld. De Sega game is voor mij heel nostalgisch. Waar die meestal de beker krijgt voor visuals krijgt deze dat voor de gameplay. Maar als ik heel eerlijk ben ben ik die rare snuiter die de Sega game, ookal is het capcom, de betere vind. Ik vond er hier toch wel soms erg frustrerende platform stukken inzitten waar ik overall de Sega variant veel lekkerder en relaxter vind spelen.
Galious
Moderator
Moderator

25 sep 2022, 20:39

Sea of Solitude (PS4)
Matige emo indie game die delicate onderwerpen aansnijdt, maar vervolgens behandelt met de subtiliteit van een moker. De game zal vast een therapeutische werking hebben gehad voor whoever came up with this, maar door het slechte schrijf- en stemacteerwerk riep het bij mij toch vooral cringe op.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Ok Impala!
Contacteer:

26 sep 2022, 09:50

Swey schreef:
22 sep 2022, 12:37
Lijst als eerstvolgende en dan kan ik weer regulier op volgorde spelen ( behalve Ys V want die is nooit in het westen uitgekomen.)
Je kunt eventueel wel de fan translation spelen: https://www.romhacking.net/translations/2060/

Afbeelding
ikk
Contacteer:

26 sep 2022, 22:33

arjen1981 schreef:
25 sep 2022, 17:41
Zack & Wiki heb ik ook altijd willen spelen. Lijkt me erg leuk.
Het was ook een erg leuk spel, tot de laatste 2 levels... :unsure:
De puzzels zijn heel goed alleen de motion controls werken voor sommige dingen net niet goed genoeg wat in met name de laatste 2 levels cheap deaths opleverde.
Kunstschilder1987
Contacteer:

27 sep 2022, 04:23

Roar of Revenge, xBox One

Aangezien er meerdere eindes zijn in deze game toon ik in 2 shots ff de mijne.
De game is, op xb1, niet glitchvrij. De deathcount ging alle kanten op... eerst zomaar omhoog, een level later fiks omlaag.
Of ik het juiste einde, passend bij mijn pers deathcount, heb gekregen weet ik dus niet

Afbeelding

Afbeelding

Wel n hele toffe 2d actieplatformer in rygar/conan style
Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

27 sep 2022, 07:56

Retro City Rampage DX, PSP

Afbeelding

Blijft n gave game, al blijft het spirituele vervolg, shakedown hawaii, m mijlenver voor. Had deze al op ps3 uitgespeeld, nu ff op de psp doorgespeeld. Topgame.
Afbeelding
KillingRaptor

27 sep 2022, 15:35

Nicktoons: Battle for Volcano Island (GBA)
Uitgespeeld op de Retroid Pocket 2 Plus. Middelmatige platformer maar zeker niet slecht ook. Wel heel kort, kleine 2 uurtjes over gedaan in totaal.

Afbeelding

Afbeelding
ikk
Contacteer:

27 sep 2022, 23:24

Geen idee of je hem mee wil tellen maar ik heb vandaag met een vriend een Pokemon Firered Warp Randomizer gespeeld, was erg leuk om te doen en je moet echt samenwerken om erachter te komen hoe je overal komt en waar alle gyms enzo zijn.

Pokemon FireRed (GBA/emulator):
Afbeelding
KillingRaptor

28 sep 2022, 00:52

Heeft die randomizer een specifieke naam? Wil hem best toevoegen maar niet meteen hoe ik dit het best doe qua naamgeving.
ikk
Contacteer:

28 sep 2022, 07:59

KillingRaptor schreef:
28 sep 2022, 00:52
Heeft die randomizer een specifieke naam? Wil hem best toevoegen maar niet meteen hoe ik dit het best doe qua naamgeving.
Pokemon Universal Warp Randomizer, maar die kan dus meerdere pokemon games op deze manier randomizen.
Misschien op de zelfde manier neerzetten als wat je nu met romhacks doet in blokhaken erachter?
KillingRaptor

28 sep 2022, 08:01

Goed idee! Zal ik straks even toevoegen dan op die manier.
KillingRaptor

28 sep 2022, 09:54

Even een update met de stand van zaken. Momenteel zitten we op 540 uitgespeelde games al dit jaar! Dit zijn allen unieke games die in de vorige jaren nog niet zijn uitgespeeld. Toch alweer een hele flinke prestatie dit vind ik. En hier even een lijstje met wie er al heeft bijgedragen aan het topic (in volgorde van aantal uitgespeelde games).

KillingRaptor: 198
Kunstschilder1987: 90
Galious: 46
arjen1981: 29
ikk: 18
Joey: 17
Fing3r: 16
Shenglong83: 13
OldSchool: 12
Swey: 12
Apenheul: 9
Xenafan1985: 9
synergy: 6
Dynamike: 5
toejam: 5
HeatherGrace: 4
Ok Impala!: 4
TheDarkWanderer: 4
Slati: 4
Mark: 3
ghoul: 2
Jessie: 2
Arnold: 1

Afbeelding
KillingRaptor

28 sep 2022, 09:57

ikk schreef:
28 sep 2022, 07:59
Pokemon Universal Warp Randomizer, maar die kan dus meerdere pokemon games op deze manier randomizen.
Misschien op de zelfde manier neerzetten als wat je nu met romhacks doet in blokhaken erachter?
Hij staat erbij!

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”