- Een gebrek aan geld. Vooral tijdens mijn tienerjaren een issue. Je had tijd zat, maar je kon je geld maar één keer uitgeven. Dus je kocht de games waarvan je zeker wist dat ze goed waren en daardoor mistte je de rest.
- Een gebrek aan tijd. Tegenwoordig is dit juist andersom. Het geld klotst tegen de plint...oh nee toch niet

- Een gebrek aan skills. Toegegeven, ik ben bepaald geen pro-gamer. Normal mode is mijn favo mode. En als een game echt moeilijk wordt, dan haak ik vaak gefrustreerd af. Om die reden heb ik sommige games nooit uitgespeeld. Gelukkig hebben we tegenwoordig save-states. Hooray for savestates!
- Een gebrek aan kennis. Sommige games kende ik vroeger gewoon niet en heb ze om die reden volledig gemist. Of in het geval van Final Fantasy dacht ik dat ik nooit meer in het verhaal van deel 4 of 5 zou komen wanneer ik de vorige delen had gemist.
Ik ben dit topic gestart als een soort van stok achter de deur om mezelf te motiveren een aantal van deze games (waarvan ik vind dat ik ze als fanatieke gamer gespeeld moet hebben) daadwerkelijk te gaan spelen. Dat hoeven trouwens niet perse klassiekers te zijn. En het kunnen ook games zijn die ik al eens eerder heb gespeeld, maar graag nog een keer wil doorspelen. Ik leg mezelf niet al teveel verplichtingen op. Ik heb geen zin om in de buidel te tasten voor dure versies, dus een rommetje op een gehackte mini console of een collectie op moderne system volstaat. Ik zal zoveel mogelijk op normal mode spelen en als het me te pittig wordt dan ga ik met save-states werken. Here we go!
- Faxanadu (NES). Een game die me altijd heeft aangesproken, maar die ik nooit langer dan een uurtje heb gespeeld.
- Castlevania (serie). Ik heb meerdere Castlevania games gespeeld, maar nog nooit eentje uitgespeeld. Ik ga beginnen met de eerste NES game en zie dan wel waar het schip strand.
- Chrono Trigger Ik ben gek op J-RPG's, maar deze heb ik nooit gespeeld en laat dit volgens velen nou één van de beste zijn.
- Metroid Prime Ik heb deze game op de NGC nooit uitgespeeld. Denk dat ik ergens op 75% ben blijven hangen en heb nooit zin gehad om er opnieuw aan te beginnen. Dat gaat binnenkort veranderen!
- Super Mario Galaxy Een beetje hetzelfde verhaal. Behoorlijk wat van de game gezien, maar niet de credits.
- Wonder Boy in Monster Land Destijds op de Master System nooit uitgespeeld omdat ik op een bepaald punt niet sterk genoeg was en steeds weer game over ging.
- Super Punch Out! De NES en SNES versies heb ik uitgespeeld, maar deze eigenlijk nooit echt gespeeld. Nav het 'drafts' topic besloten om het toch nog een keer te proberen.
- Ducktales 2 Deel 1 heb ik wel 10 keer uitgespeeld en deze gewoon nog nooit gespeeld. Daar moet verandering in komen.
- Yoshi's Island: Super Mario World 2 Ik vond de gameplay destijds een grote tegenvallen (ik verwachte een direct vervolg).
-The Legend of Zelda: Ocarina of Time Ik had niks met de N64 en daarom destijds die games gemist. Mario 64 heb ik op de DS gespeeld, maar de 3DS port van deze (en Majora) gemist. Herkansing!
Reeds voltooid 2021:
- Wonder Boy in Monster World (Megadrive, gespeeld op Megadrive Mini)
- ActRaiser (Snes, gespeeld op SNES Mini)