Ken je klassiekers, Ribbelchips! (en speel ze!)

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Ribbelchips

Ken je klassiekers, Ribbelchips! (en speel ze!)

23 mar 2021, 17:17

Door de jaren heen zijn er nogal wat klassiekers die ik om diverse redenen nooit heb (uit)gespeeld. De voornaamste drie:

- Een gebrek aan geld. Vooral tijdens mijn tienerjaren een issue. Je had tijd zat, maar je kon je geld maar één keer uitgeven. Dus je kocht de games waarvan je zeker wist dat ze goed waren en daardoor mistte je de rest.
- Een gebrek aan tijd. Tegenwoordig is dit juist andersom. Het geld klotst tegen de plint...oh nee toch niet :crying: Nee, je hebt veel meer te besteden, maar wanneer moet je al die games ooit spelen met een vrouw, drie dochters, een hond, een fulltime baan, een huishouden en best wel veel interesses naast het gamen zoals voetbal, muziek en series kijken?
- Een gebrek aan skills. Toegegeven, ik ben bepaald geen pro-gamer. Normal mode is mijn favo mode. En als een game echt moeilijk wordt, dan haak ik vaak gefrustreerd af. Om die reden heb ik sommige games nooit uitgespeeld. Gelukkig hebben we tegenwoordig save-states. Hooray for savestates!
- Een gebrek aan kennis. Sommige games kende ik vroeger gewoon niet en heb ze om die reden volledig gemist. Of in het geval van Final Fantasy dacht ik dat ik nooit meer in het verhaal van deel 4 of 5 zou komen wanneer ik de vorige delen had gemist.

Ik ben dit topic gestart als een soort van stok achter de deur om mezelf te motiveren een aantal van deze games (waarvan ik vind dat ik ze als fanatieke gamer gespeeld moet hebben) daadwerkelijk te gaan spelen. Dat hoeven trouwens niet perse klassiekers te zijn. En het kunnen ook games zijn die ik al eens eerder heb gespeeld, maar graag nog een keer wil doorspelen. Ik leg mezelf niet al teveel verplichtingen op. Ik heb geen zin om in de buidel te tasten voor dure versies, dus een rommetje op een gehackte mini console of een collectie op moderne system volstaat. Ik zal zoveel mogelijk op normal mode spelen en als het me te pittig wordt dan ga ik met save-states werken. Here we go!

- Faxanadu (NES). Een game die me altijd heeft aangesproken, maar die ik nooit langer dan een uurtje heb gespeeld.
- Castlevania (serie). Ik heb meerdere Castlevania games gespeeld, maar nog nooit eentje uitgespeeld. Ik ga beginnen met de eerste NES game en zie dan wel waar het schip strand.
- Chrono Trigger Ik ben gek op J-RPG's, maar deze heb ik nooit gespeeld en laat dit volgens velen nou één van de beste zijn.
- Metroid Prime Ik heb deze game op de NGC nooit uitgespeeld. Denk dat ik ergens op 75% ben blijven hangen en heb nooit zin gehad om er opnieuw aan te beginnen. Dat gaat binnenkort veranderen!
- Super Mario Galaxy Een beetje hetzelfde verhaal. Behoorlijk wat van de game gezien, maar niet de credits.
- Wonder Boy in Monster Land Destijds op de Master System nooit uitgespeeld omdat ik op een bepaald punt niet sterk genoeg was en steeds weer game over ging.
- Super Punch Out! De NES en SNES versies heb ik uitgespeeld, maar deze eigenlijk nooit echt gespeeld. Nav het 'drafts' topic besloten om het toch nog een keer te proberen.
- Ducktales 2 Deel 1 heb ik wel 10 keer uitgespeeld en deze gewoon nog nooit gespeeld. Daar moet verandering in komen.
- Yoshi's Island: Super Mario World 2 Ik vond de gameplay destijds een grote tegenvallen (ik verwachte een direct vervolg).
-The Legend of Zelda: Ocarina of Time Ik had niks met de N64 en daarom destijds die games gemist. Mario 64 heb ik op de DS gespeeld, maar de 3DS port van deze (en Majora) gemist. Herkansing!

Reeds voltooid 2021:

- Wonder Boy in Monster World (Megadrive, gespeeld op Megadrive Mini)
- ActRaiser (Snes, gespeeld op SNES Mini)
Afbeelding
Zach

Re: Ken je klassiekers, Ribbelchips! (en speel ze!)

23 mar 2021, 18:16

Welke versie van CT en OOT ga je spelen?
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

23 mar 2021, 19:22

Grappig, ben nu zelf met Wonder Boy in Monster Land bezig
Leuk spel alleen jammer van het laatste level.
Ok Impala!
Contacteer:

24 mar 2021, 06:48

Ribbelchips schreef:
23 mar 2021, 17:17
Ik leg mezelf niet al teveel verplichtingen op. Ik heb geen zin om in de buidel te tasten voor dure versies, dus een rommetje op een gehackte mini console of een collectie op moderne system volstaat. Ik zal zoveel mogelijk op normal mode spelen en als het me te pittig wordt dan ga ik met save-states werken. Here we go!
Aangezien je een deel via rommetjes gaat doen, kan ik je meteen even twee tips geven om twee games beter te maken:

Faxanadu Restoration: Lost verschillende bugs op én je krijgt de mogelijkheid om te saven, net als in de Japanse versie. De westerse versie had geen save batterij, maar een password system. Dit is trouwens een leuke game om eens door te spelen. Niet al te lang, maar wel verrassende omgevingen voor een NES game. En een puike soundtrack!

Chrono Trigger: Bugfix and uncensoring patch
Swey

24 mar 2021, 14:27

Ah leuk! Dit ga ik volgen, Faxanadu ligt echt al te lang stof te vangen in de kast, ben benieuwd wat jij ervan vindt. Enneh, pssst... ik zou als eerste Chrono Trigger spelen ;)
Ribbelchips

24 mar 2021, 15:06

Zach schreef:
CT de NTSC SNES cart en OOT via de GameCube collectors disc.
Ok Impala! schreef:
Aangezien je een deel via rommetjes gaat doen, kan ik je meteen even twee tips geven om twee games beter te maken:

Faxanadu Restoration: Lost verschillende bugs op én je krijgt de mogelijkheid om te saven, net als in de Japanse versie. De westerse versie had geen save batterij, maar een password system. Dit is trouwens een leuke game om eens door te spelen. Niet al te lang, maar wel verrassende omgevingen voor een NES game. En een puike soundtrack!

Oh thanks voor de tip! Ik hoop dat die het doet op de NES mini, want de vertaalde Fire Emblem games deden het hier niet...
Ruud schreef:
Volgens mij heb ik destijds geschopt tot een ijslevel. Geen idee hoe ver dat in de game is.
Afbeelding
Ribbelchips

24 mar 2021, 15:11

Ik heb trouwens nog wel meer games op mijn wensenlijstje staan, maar ik wil mezelf niet teveel ontmoedigen. Ik weet namelijk hoeveel tijd ik heb (te weinig) . Mocht het onverhoopt mee zitten dan voeg ik tzt nog wel wat toe...
Afbeelding
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

24 mar 2021, 16:21

Ribbelchips schreef:
Zach schreef:
Ok Impala! schreef:

Oh thanks voor de tip! Ik hoop dat die het doet op de NES mini, want de vertaalde Fire Emblem games deden het hier niet...
Ruud schreef:
Volgens mij heb ik destijds geschopt tot een ijslevel. Geen idee hoe ver dat in de game is.
Als het goed is ronde 9 (van de 12).
Het laatste level is een groot doolhof. In combinatie met een tijdslimiet niet leuk :mad:
Zach

25 mar 2021, 10:32

Ribbelchips schreef:
Zach schreef:
Ik heb het ook zo gespeeld. Majora's mask is wel vervelend op de GC collectors disc. Ik heb wel de DS versie van Chrono en 3ds versie van OOT gekocht. Maar door andere games kom ik niet aan een 2e playthrough toe. En ook ben ik niet zo'n fan van handheld gamen.
Ribbelchips

25 mar 2021, 10:39

Nee, ik ook niet. Korte games vind ik prima om handheld te spelen, maar games als Zelda wil ik gewoon lekker onderuitgezakt en op een groot scherm spelen. BotW heb ik ook nauwelijks in handheld mode gespeeld op de Switch. Of de vrouw moest al de finale van TVOH willen kijken oid :)
Afbeelding
Zach

25 mar 2021, 12:54

Ribbelchips schreef:
25 mar 2021, 10:39
Nee, ik ook niet. Korte games vind ik prima om handheld te spelen, maar games als Zelda wil ik gewoon lekker onderuitgezakt en op een groot scherm spelen. BotW heb ik ook nauwelijks in handheld mode gespeeld op de Switch. Of de vrouw moest al de finale van TVOH willen kijken oid :)
Sinds ik single ben heb ik nauwelijks handheld games gespeeld. :wink:
Ik denk wel dat je de graphics van OOT 3DS meer kan waarderen dan de n64 versie. Ik had eigenlijk gehoopt op een port van 3ds OOT of een heuse remake op de switch. Maar nee het zal wel een Zelda all-stars worden.
Ribbelchips

02 apr 2021, 09:36

Ik heb geen 3DS :)
Afbeelding
Mark

03 apr 2021, 15:57

Ik heb hetzelfde als jij met Mario World 2: Yoshi's Island. Talloze keren vol goede moed aan begonnen, maar nooit uitgespeeld omdat iets in die game me niet helemaal aan staat. Soms zo lastig om de vinger op de zere plek te leggen, maar het wil maar niet klikken. En toch wil ik hem ooit nog eens uitspelen.
Zach

03 apr 2021, 19:51

Mark schreef:
03 apr 2021, 15:57
Ik heb hetzelfde als jij met Mario World 2: Yoshi's Island. Talloze keren vol goede moed aan begonnen, maar nooit uitgespeeld omdat iets in die game me niet helemaal aan staat. Soms zo lastig om de vinger op de zere plek te leggen, maar het wil maar niet klikken. En toch wil ik hem ooit nog eens uitspelen.
Heel herkenbaar. Ik heb die game 2x opgestart en ben best ver gekomen. Maar als ik de naam van de game lees dan hoor ik Baby Mario al huilen, aargh.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 apr 2021, 19:57

Bij mij klikte Yoshi's Island pas toen ik het op de GBA speelde. De levels zijn echt super tof en memorabel, maar huilende Mario is bijna net zo irritant als verdrinkende Sonic.
Mark

03 apr 2021, 20:21

Apenheul schreef:
03 apr 2021, 19:57
Bij mij klikte Yoshi's Island pas toen ik het op de GBA speelde. De levels zijn echt super tof en memorabel, maar huilende Mario is bijna net zo irritant als verdrinkende Sonic.
Goede samenvatting inderdaad, de levels zijn geweldig. Een meesterwerk qua creativiteit in het level design, een drama qua audio-effect.

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”