De Retro Challenge zet een retro game in de spotlight waaraan een opdracht verbonden is.
Het doel kan zijn een zo hoog mogelijke highscore, beste rondetijd, speedruns, enz.
Wie suggesties voor een leuke challenge heeft, mag deze in een PM naar mij sturen.
December 2019 – Athletic Kid (PC)
Deze maand een bijzondere challenge, want de game die we gaan spelen is gemaakt door een rasechte Button Basher! Het is Athletic Kid, een remake van Konami’s Athletic Land door onze eigen MHZ! Ik vond het leuk om deze in de spotlight te zetten en hiermee gaat ook stiekem een lang gekoesterde wens in vervulling om eens een MSX game in de Retro Challenge te hebben. Maar het forum telt niet zo heel veel mensen met een MSX, dus dan is deze PC remake the next best thing! De game is te downloaden op deze website:
https://sites.google.com/site/athletickidgame/
En ik zal ook nog even een linkje plaatsen naar MHZ’s oorspronkelijke Athletic Land topic hier op het forum.
Wat gaan we doen?
We gaan ouderwets platformen voor een high score! Loop, spring en overleef zo lang mogelijk de hindernissen die Athletic Kid op zijn pad vindt en probeer een zo hoog mogelijke score te halen op één enkele credit, dus zonder continues te gebruiken. Wanneer je game over bent, maak dan een foto van het Game Over scherm (zie hieronder) met daarop je behaalde score en plaats die hier. De hoogste score wint!

Speel mee voor keiharde prijzen!
De prijzen worden verzorgd door Press-StartGames.com. Zij bieden de winnaars een tegoedbon aan die besteedbaar is in de webshop. De prijsverdeling is als volgt: 1e plaats wint €12,50. De 2e plaats wint €7,50. Daarnaast wordt onder alle deelnemers iedere maand een troostprijs van €5,00 verloot! Deze tegoedbonnen ontvang je na afloop van de Challenge via PM, in de vorm van een code die je kunt invoeren bij het plaatsen van je bestelling.
Meedoen? Tuurlijk!
- Post foto's waarop je console met game en je score te zien zijn.
- Speel eerlijk! Geen cheats (dus ook geen level select code), glitches of apparaten zoals een Action Replay.
- Bij gelijke scores wordt aan het eind van de maand geloot om de uiteindelijke notering.
Ik zal de scores hier in de beginpost bijhouden!
Highscores:
1. 134.600 - gekkehenkie
2. 53.250 - Dynamike
3. 37.800 - OldSchool
4. 26.750 - toejam
5.
6.
7.
8.
9.
10.