
De Retro Challenge zet een retro game in de spotlight waaraan een opdracht verbonden is.
Het doel kan zijn een zo hoog mogelijke highscore, beste rondetijd, speedruns, enz.
Wie suggesties voor een leuke challenge heeft, mag deze in een PM naar mij sturen.
Juni 2019 – Super Mario Land (Game Boy)
Mario heeft er een lange odyssey opzitten, en heeft na de wereld zelfs de complete galaxy veroverd. Maar deze maand gaan we terug naar zijn humble beginnings toen het nog bij een klein, kleurloos landje bleef dat niet groter was dan je broekzak. Dat wordt dus platformen on the go in de iconische Game Boy klassieker Super Mario Land! Naast de Game Boy Classic mag je natuurlijk ook spelen op de SNES met de Super Game Boy, op de GameCube met de Game Boy Player of op de 3DS Virtual Console, waar de game voor een paar muntjes verkrijgbaar is in de eShop.
Wat gaan we doen?
We gaan een ouderwetse high score challenge doen! Daarvoor spelen we niet de hele game, maar we spelen tot en met wereld 2-1. Ren zo snel mogelijk (want tijd = punten), verzamel muntjes, plet vijandjes en ga voor de hoogste score! Aan het einde van wereld 2-1 kun je de game pauzeren nadat je resterende tijd is bijgeteld bij je score (je moet hier wel snel voor zijn, maar oefen dit desnoods even in de voorgaande levels om de timing in de vingers te krijgen) en maak een screenshotje waar je score op te zien is, zoals onderstaand voorbeeld. De hoogste score wint!

Speel mee voor keiharde prijzen!
De prijzen worden verzorgd door Press-StartGames.com. Zij bieden de winnaars een tegoedbon aan die besteedbaar is in de webshop. De prijsverdeling is als volgt: 1e plaats wint €12,50. De 2e plaats wint €7,50. Daarnaast wordt onder alle deelnemers iedere maand een troostprijs van €5,00 verloot! Deze tegoedbonnen ontvang je na afloop van de Challenge via PM, in de vorm van een code die je kunt invoeren bij het plaatsen van je bestelling.
Meedoen? Tuurlijk!
- Post foto's waarop je console met game en je score te zien zijn.
- Speel eerlijk! Geen cheats (dus ook geen level select code), glitches of apparaten zoals een Action Replay.
- Bij gelijke scores zal het aantal extra levens resp. het aantal muntjes de doorslag geven om de uiteindelijke notering.
Ik zal de scores hier in de beginpost bijhouden!
Highscores:
1. 102.950 - Kjeld
2. 98.700 - MHZ
3. 94.740 - gekkehenkie
4. 78.680 - WonderZwaan
5. 73.400 - OldSchool
6. 45.570 - toejam
7.
8.
9.
10.