What a time to be alive, I finally did it. Het koste mij meer dan 100 uur, maar ik ben er eindelijk klaar mee.
Het spel bestaat uit 200 banen, deze worden per 10 vrijgespeeld door medailles te halen. Om de laatste 10 vrij te spelen moet je alles daarvoor goud hebben. Dit kost naar mijn mening meer tijd dan het zou moeten duren. De eerste 160 banen deed ik misschien 40-50 uur over, deze waren wat makkelijker en probeerde ik een zo goed mogelijke tijd in te halen. Uiteindelijk nog een aantal top 10 tijden in Nederland weten te bemachtigen en zelfs 1 Nederlands record. Echter de laatste 40 banen begon het erg moeilijk te worden. Voor de laatste 10 hoefde ik geen goud te halen om het uit te spelen en deed daar dus maar 3-4 uur over. Maar baan 160-190 deed ik makkelijk 50-60 uur over. Die banen waren hels. Te moeilijk om eigenlijk nog met een positieve blik naar het spel te kunnen kijken. Elke fout die je maakt wordt exponentieel vergroot in het spel en iets dicht bij perfectie is nodig om deze banen met goud te halen.
Ik hou van een uitdaging en mijzelf pushen om beter te worden. Echter wil ik wel graag het gehele spel kunnen zien zonder dat ik een diploma moet halen in de physics in het spel. Ik ben blij dat ik er mee klaar ben en zal hem binnenkort niet snel meer aanraken. Tenzij iemand mijn wil uitdagen natuurlijk
Ow en ik heb ook Sonic and the Black Knight en Castlevania: Order of Ecclesia uitgespeeld in november. Die was ik vergeten hier neer te zetten.
Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (PS4), 1 punt
Super Smash Bros. Ultimate (Switch), 3 punten
ICO (PS3), 1 punt
Pokémon Stadium (N64), 2 punten
You, Me & the Cubes (WW), 1 punt (staat niet op HLTB maar kostte mij een paar uur.)
Tetris (GB), 1 punt
Banjo Kazooie (N64), 2 punten
Virtue's Last Reward (PS4), 3 punten
Danganronpa (PS4), 3 punten
Pokémon Sun (3DS), 4 punten
Root Letter (PS4), 1 punt
Kororinpa (Wii), 1 punt
Phoenix Wright Ace Attorney: Spirit of Justice (3DS), 4 punten
Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure (NSW)
Eindelijk de Donkey Kong uitbreiding voor Mario + Rabbids gespeeld. Leuke uitbreiding voor een leuke game. Ik hou wel van deze gameplay en deze uitbreiding is dan zeker een aanrader. Misschien net wat aan de gemakkelijke kant. Maar best veel originele content voor een DLC en ook de nodige extra uitdagingen. Ik heb de DLC 100% gehaald. Ik hoop dat we nog eens een echt nieuw deel van deze game gaan krijgen.
Snipperclips Plus Plus (NSW)
Deze game heb ik meteen bij de aanschaf van de Switch gekocht. Initieel een groot deel gespeeld samen met mijn zoon. Daarna lang uit het blikveld geweest. Onlangs weer opgepakt en de laatste levels gecleared. Echt een leuke game en ik hoop dat we hier ook nog eens een nieuw deel van gaan krijgen.
Backlog
Super Metroid (SNES) 1 pt
Super Luigi U (WiiU) 1 pt
Flipping Death (NSW) 1 pt
Professor Layton & The Azran Legacy (3DS) 2 pt
Steamworld Dig (WiiU) 1 pt
Yoku's Island Express (NSW) 1 pt
Okami HD (NSW) 4 pt
SteamWorld Heist + DLC The Outsider(WiiU) 2 pt
Paper Mario: Sticker Star (3DS) 3 pt
Mechanic Master (NDS) 1 pt
Shantae and the Pirate's Curse (NSW) 1 pt
Ittle Dew 2+ (NSW) 1 pt
Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice for All (NDS) 2 pt
The Legend of Zelda - Breath of the Wild (NSW) 5 pt
The Legend of Zelda - Breath of the Wild - The Champions' Ballad DLC (NSW) 2 pt
Donkey Kong (94) (GB) 1 pt
Advance Wars Dark Conflict (NDS) 2 pt
Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (NDS) 1 pt
Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure (NSW) 1 pt
Tweede Kirby game die ik speel. Het is gemakkelijk, maar toch vermakelijk. Een prima game om te spelen terwijl er een podcast aan staat. Ik heb alle 120 schatten gevonden. Dat geeft toch iets extra uitdaging aan het spel.
Backlog
Super Metroid (SNES) 1 pt
Super Luigi U (WiiU) 1 pt
Flipping Death (NSW) 1 pt
Professor Layton & The Azran Legacy (3DS) 2 pt
Steamworld Dig (WiiU) 1 pt
Yoku's Island Express (NSW) 1 pt
Okami HD (NSW) 4 pt
SteamWorld Heist + DLC The Outsider(WiiU) 2 pt
Paper Mario: Sticker Star (3DS) 3 pt
Mechanic Master (NDS) 1 pt
Shantae and the Pirate's Curse (NSW) 1 pt
Ittle Dew 2+ (NSW) 1 pt
Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice for All (NDS) 2 pt
The Legend of Zelda - Breath of the Wild (NSW) 5 pt
The Legend of Zelda - Breath of the Wild - The Champions' Ballad DLC (NSW) 2 pt
Donkey Kong (94) (GB) 1 pt
Advance Wars Dark Conflict (NDS) 2 pt
Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors (NDS) 1 pt
Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure (NSW) 1 pt
Nog vergeten om Nier af te strepen. Toch mooi m'n backlog stevig weggewerkt dit jaar! Voor komend jaar staat er alweer een nieuw groepje klaar, met dank aan alles sales. Leuk om komend jaar ook zo'n topic te doen!
Backlog
Project Zero: Maiden of Black Water (WiiU) Shiness (PC) Professor Layton: The Azran Legacy (3DS) Earthlock (PC) Radiant Historia: Perfect Chronology (3DS) Nier (XBOX360)
Final Fantasy Tactics (Vita) Dance Dance Revolution: Hottest Party 3 (Wii) Hyrule Warriors (WiiU) Step to the Beat (Wii)
Ik heb dit jaar naar verhouding veel games direct na aanschaf gespeeld, daar zitten oudere games bij maar bv Crystalis voor de NES heb ik dit jaar aangeschaft. Tegelijkertijd zijn er een paar lange games die ik bijna uitgespeeld heb en mij pas volgend jaar punten op gaan leveren
[*] Dragon Ball: Advanced Adventure (GBA) 1 punt
[*] Super Mario World (SNES) 1 punt
[*] Harry Potter & The Chamber of Secrets (GC) 1 punt
[*] Uncharted 4: A Thief's End (PS4) 2 punten
[*] Burnout 3: Takedown (PS2) 2 punten
[*] Tekken Tag Tournament (PS2) 2 punten
[*] Shadow Hearts: Covenant (PS2) 4 punten
[*] Emperor's New Groove (PS1) 1 punt
[*] Wild Guns (SNES) 1 punt
[*] Harry Potter and the Philosopher's Stone (GC) 1 punt
[*] The Last Guardian (PS4) 2 punten
[*] Xenosaga: Episode I: Der Wille zur Macht (PS2) 5 punten
[*] Xenosaga Episode II: Jenseits von Gut und Bose (PS2) 4 punten
[*] Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy (PS2) 1 punt
[*] Super Mario World 2: Yoshi's Island (SNES) 1 punt
[*] Pony Island (PC) 1 punt Totaal: 30 punten
Psi-Ops -> Een TPS met psychokinese waarin je lekker kan losgaan! Heeft ook veel unlockables, zoals co-op, character skins etc. Ondanks de concurrentie met Second Sight 15 jaar geleden, zijn ze heel erg verschillend in aanpak: Second Sight voor het verhaal, Psi-Ops voor de gameplay. Zo simpel is het. Liever Psi-Ops voor mij, lekker uitgebreide game met mooie graphics en gore als kers op de taart.
SMW2: Yoshi's Island -> Was subliem! Ik had nooit verwacht dat ik zo zou genieten van de game. Het is heel anders tegenover SMW en de Bros-games, maar het is zo goed gemaakt. Audiovisueel geweldige, goede mix van platformen + verkennen + uitdaging. Ik ben zelfs gecharmeerd door de kleine dingen zoals de intro & ending cutscene. Een game die het allemaal heeft en iets meer. Een echte SNES-topper!
Pony Island -> Bijzondere game dat gelukkig slaagt in zijn opzet! Het is een game over vastzitten in een game, met P&C Adventure, on-rails en mini-games. De game heeft me al meerdere keren te grazen genomen, is geweldig! Heb ook genoten van de personages, niet in de traditionele zin van karakterontwikkeling, maar hoe ze je vergezellen in de game op een creatieve manier. Je ziet door de bomen het bos niet meer bij indiegames, maar deze raad ik aan. Heel tof stukje metafictie.
Dat is het dan voor dit jaar, ben blij dat ik de 30 punten heb kunnen halen. Dit opnieuw doen zou ik niet verkeerd vinden!
Van harte gefeliciteerd, Nutsy-Gutsy! Jij bent met maar liefst 68 punten de Backlog Overwinnaar van 2019! Ondanks de tweede plaats van Kjeld is zijn score ook zeer bewonderenswaardig! Met 59 punten heeft hij meer punten binnen weten te slepen dan de winnaar van 2018, Zach, die uiteindelijk toen op 52 kwam. Toch veel mensen met mooie scores, ondanks dat ik daar zelf niet bij hoor. Hopelijk gaat het in 2020 beter. Bedankt voor het meedoen, allemaal! Ik hoop jullie ook weer meedoen met de Button Bashers Backlog Challenge 2020.
Wat heb ik een geweldig game jaar gehad. Zoveel prachtige games gespeeld waardoor de uren voorbij vlogen. Bedankt Gozert voor het geweldige topic. Ik heb me vorig jaar volledig geconcentreerd op games die ik al had liggen van voor 2019. Spijtig genoeg is mijn backlog niet gezakt, want ik heb nu alle nieuwe games van 2019 in te halen.