We hebben nog een aantal achievements om te unlocken in dit topic, dus gaan we in 2019 verder met hunten naar die elusive 100% completion!
We hebben al het retro uitspeel topic en hetzelfde voor moderne games. Nu had ik zoiets van: waarom gaan we niet nog een stapje verder en gaan we proberen onze games op 100% te krijgen? Dit is dus eigenlijk vooral een topic voor de achievement en trophy hunters onder ons. Geen idee hoeveel mensen zich hiermee bezig houden maar het leek me wel tof om ook dit eens te proberen.
Het makkelijkste zijn natuurlijk de game systemen met een ingebouwd achievement of trophy systeem. Denk hierbij vooral aan PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One en het merendeel van de launchers op PC. Steam en Origin hebben dit sowieso en ik neem aan dat Uplay en misschien nog enkele andere dit ook hebben. Mogen games zonder dit soort systeem niet meedoen? Jawel maar je moet wel kunnen bewijzen dat je hem op 100% hebt uitgespeeld. Om maar een voorbeeldje te geven: een foto van je bewijs dat je alle maantjes hebt verzameld in Super Mario Odyssey en die neem ik ook op in de lijst! In principe mogen ook retrogames meedoen maar ook hier geld weer hetzelfde, even dat bewijsje kunnen voorzien. Ik weet dat dit niet voor alle titels mogelijk is maar voor diegene waarbij dit wel kan, laat maar komen. De 101% behaald in Donkey Kong Country? Prima, die gaat mee!
Ik ga beginnen met de platformen toe te voegen die een standaard achievement/trophy systeem hebben. De andere voeg ik dan toe naarmate er games voor langskomen in dit topic. Heb je al een game op 100% gehaald in 2019? Prima, zet maar een foto neer! Games waar je nog mee bezig bent mogen uiteraard ook langskomen als je er eenmaal mee klaar bent. Het laatste wat je hebt gehaald moet wel in 2019 gebeurd zijn! Vermeld er ook even bij op welk platform je dit hebt gedaan.
Happy hunting!
PlayStation 3 (1)
- Spoiler: weergeven