Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
KillingRaptor

Re: Hoeveel games kunnen we uitspelen in 2022?

09 jan 2022, 00:04

Xenafan1985 schreef:
08 jan 2022, 23:52
KillingRaptor schreef:
Xenafan1985 schreef:
07 jan 2022, 13:04
Castlevania Bloodlines (Mega Drive)

Erg toffe game die nu goed toegankelijk is door de toevoeging van Mega Drive aan Nintendo Online, aanrader!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik moest even kijken maar deze staat blijkbaar al in de lijst onder de Europese naam. Zo vervelend als games een andere naam hebben in verschillende regio's. Afbeelding
Ik zag het ja, hoe zit dat nou eigenlijk, heeft het nut om games te posten die al in het lijstje staan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Je mag ze altijd posten natuurlijk maar enkel de eerste persoon die ze uitspeelt komt in de lijst terecht. Altijd al zo geweest volgens mij. Maar voor bragging rights, post by all means! :biggrin:
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2022, 00:45

Gorogoa op Xbox Series X.

Game zat net in Game Pass en was niet zo lang. Puzzels waren best goed bedacht en leuk om uit te vogelen. Niet slecht. Verhaal ... Het zal wel ;)

Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2022, 01:44

Dynamike schreef:

Game zat net in Game Pass en was niet zo lang. Puzzels waren best goed bedacht en leuk om uit te vogelen. Niet slecht. Verhaal ... Het zal wel ;)

Afbeelding
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe die speelt zonder touch-screen. Ik heb deze game op Android en moest constant met schermen slepen enzo.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 jan 2022, 11:18

Apenheul schreef:
Dynamike schreef:

Afbeelding
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe die speelt zonder touch-screen. Ik heb deze game op Android en moest constant met schermen slepen enzo.
Ja, zonder touch werkt het eerste wat wennen. Je houdt X ingedrukt en sleept dan. Niet echt geweldige controls, maar het is goed te doen. En de game duurt niet lang, dus voor die 2 sessies is het te doen.
Afbeelding
Shenglong83
Contacteer:

09 jan 2022, 15:02

Xenafan1985 schreef:
08 jan 2022, 23:51
Deze heb ik toevallig ook vandaag op dezelfde manier uitgespeeld, maar dan in handheld modus.
Dus ook voor mij: Streets of Rage 2 (Sega Mega Drive)
Great minds think alike! Tenminste.. dat zou ik zeggen, als onze gedachte in dit geval niet neerkwam op een potje "HULK SMASH!"..

Pokemon Soulsiver - Nintendo DS

Afbeelding

M'n derde Pokemon game in de aanloop naar Arceus. Deze was een stuk beter dan de andere 2, veel meer keuze aan Pokemon tijdens het levelen.
Uitgespeeld met een team van Magmar, Feraligatr, Ampharos, Steelix, Heracross en Lugia.
Backlog Overwinnaar 2021: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
OldSchool
Contacteer:

09 jan 2022, 15:40

Afbeelding

Talmit’s Adventure (Marvel Land) / Mega Drive (PSP)

Net aan mijn backlog challenge toegevoegd, daar ook wat meer info. Maar ik zag dat deze nog niet op de lijst stond, dus een bijdrage voor team 2022!
KillingRaptor

10 jan 2022, 13:16

Forgotton Anne (Switch)
Dit was echt een prachtige game voor mij! Het verhaal, de gameplay, de graphics, muziek,... Alles pastte echt in mijn straatje.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

10 jan 2022, 21:35

The Angry Video Game Nerd II: ASSimilation (PS4)

Afbeelding

En ook het laatste bonus chapter uitgespeeld:

The Angry Video Game Nerd in... Tower of Torment: The Final Chapter (PS4)

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Kunstschilder1987
Contacteer:

11 jan 2022, 05:45

Cars (Disney Pixar), Nintendo Gamecube

Jawel hoor, ik heb een heuse gamecube bij joydo gekocht! geen emulatie maar the real deal :) :flex:
Ik gebruik een retrobit HD adapter (de prism) die met heel veel settings komt. Echt een heel erg mooi apparaatje zover.
Maar goed, daarover later meer in mijn aankopentopic haha. Eerste game is uitgespeeld op mijn "nieuwe console". Even wat ingamebeelden en dan de credits:

Afbeelding

Afbeelding

een laadscherm :)
Afbeelding

En de credits, waar mijn foon weer eens niet goed wil focussen... :investigate: :giggle:
Afbeelding

Over de game:
eigenlijk was die gewoon steengoed. In de stijl van Forza Horizon, dat wil zeggen een open world Racing Rpg (jawel zo kun je cars noemen :D) met een paar minigames, paar collectables en simpelweg goede gameplay en race mechanics. Mocht je daarnaast niet van de cutscenes houden kun je ze doorduwen. kom je deze game voor een paar eurietjes tegen? meenemen! echt doen, hier is niks mis mee.
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
KillingRaptor

11 jan 2022, 10:20

Anguna: Warriors of Virtue (Evercade)
Dit is er eentje van de Indie Heroes collectie en ik vind dit echt een hele toffe game. Het is een action RPG à la Zelda, eigenlijk een homebrew game voor de GBA (alle games van deze cart zijn oorspronkelijk voor retro consoles gemaakt). Drie uurtjes over gedaan in totaal.

Afbeelding
KillingRaptor

11 jan 2022, 11:22

Dead or Alive 2 (Dreamcast)
Ik heb een HDMI adapter voor mijn Dreamcast dus kan ik die eindelijk ook goed opstarten. De kabel die ik had gaf geen rood meer weer. En man, wat een kwaliteit nu! Gelijk nog eens door Dead or Alive 2 gegaan om te testen, blijft een vette game dit.

Afbeelding
KillingRaptor

12 jan 2022, 17:53

SoulCalibur (Dreamcast)
Had zin om nog eens door deze te gaan, blijft een prachtige Dreamcast game! Met Nightmare gedaan, die slaat lekker door en hij ziet er gewoon vet uit.

Afbeelding

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

12 jan 2022, 18:49

The Medium - XBOX Series X
Afbeelding
Layers of Fear of de daarop volgende spelen heb ik nooit gespeeld van deze Poolse developer maar grepen vaak wel mijn interesse. Ik ben immers een groot fan van survival horror in de form van Fatal Frame en Silent Hill. En daarbij was dit lange tijd een mooie Series X exclusive en sclusives trekken mij ook altijd wel. Maar The Medium viel mij echt ontzettend tegen. Het begon goed maar werd al snel eentonig langdradig en een slecht bestuurbare walking simulator. Niet voor mij deze ervaring.
KillingRaptor

13 jan 2022, 20:52

Until Dawn (PS4)
Ik vond hem echt wel goed! Hoe veel keuzes invloed hebben op de personages enzo zoals wie er overleeft. Drie hebben het niet gehaald van mij. Game ziet er ook prachtig uit.

Afbeelding
Kunstschilder1987
Contacteer:

14 jan 2022, 05:20

(deze is al afgestreept, hoeft niet in de lijst, red.)
WarioWorld, Nintendo GameCube

Ik ben nog niet echt veel hulp in dit topic dit jaar gebleken, en ook vandaag zal ik niet nuttig blijken te zijn. ook niet echt schocking :D
Deze is al afgestreept. Misschien had ik irreële verwachtingen, maar had nét effe meer van deze game gedacht. de bossfights waren net te makkelijk maar wel leuk, de levels zelf waren een beetje irritant. als je op het einde van een level te weinig collectables had verzameld werd je doodleuk naar het begin gewarpt en kon je opnieuw beginnen. ik ben niet zo'n collectables fan, als het optioneel is vooruit, maar niet als dat de core van de game is. daarbij vond ik de muziek irritant, iets dat ik juist sterk vind van andere nintendo games dat dat allemaal prima is. achja, geen slechte game, maar ook niet de systemseller waar ik op hoopte. enfin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
voor mensen die het interessant vinden te zien wat ik maak:
:investigate: Link naar mijn website/schilderijen :investigate:
Afbeelding
BA BARACUS - KUNSTSCHILDER1987 - KRATOS prima rijtje spierbundels :happy:
Ok Impala!
Contacteer:

14 jan 2022, 09:47

Falcom games hebben iets bijzonders, waardoor ze je vaak weten te raken. Xanadu Next (PC) is ook zo'n game. De besturing rammelt een beetje, grafisch is het een beetje rommelig, maar toch... het mysterieuze verhaal over een eenzaam eiland waar een kasteel zou verschijnen in de mist... de hack n slash gameplay, gecombineerd met dungeon crawling. Het is gewoon heel fijn om te spelen. Deze game deed me vaak aan Pandora's Tower (Wii) denken. Van een andere developer, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze de inspiratie deels van Xanadu Next hebben. Wil je een keer wat anders ervaren en lekker dungeons exploreren? Dan is Xanadu Next een prima keuze! :smile: En mocht je Pandora's Tower nooit gespeeld hebben, dan zou ik die zeker ook spelen! :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ok Impala! op 14 jan 2022, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
KillingRaptor

14 jan 2022, 09:50

Ok Impala! schreef:
14 jan 2022, 09:47
Falcom games hebben iets bijzonders, waardoor ze je vaak weten te raken. Xanadu Next is ook zo'n game. De besturing rammelt een beetje, grafisch is het een beetje rommelig, maar toch... het mysterieuze verhaal over een eenzaam eiland waar een kasteel zou verschijnen in de mist... de hack n slash gameplay, gecombineerd met dungeon crawling. Het is gewoon heel fijn om te spelen. Deze game deed me vaak aan Pandora's Tower (Wii) denken. Van een andere developer, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze de inspiratie deels van Xanadu Next hebben. Wil je een keer wat anders ervaren en lekker dungeons exploreren? Dan is Xanadu Next een prima keuze! :smile: En mocht je Pandora's Tower nooit gespeeld hebben, dan zou ik die zeker ook spelen! :wink:
Op welk platform is deze? PC? Zodat ik hem kan toevoegen aan de lijst. :biggrin:
Ok Impala!
Contacteer:

14 jan 2022, 09:52

KillingRaptor schreef:
Op welk platform is deze? PC? Zodat ik hem kan toevoegen aan de lijst. :biggrin:
Excuus, is PC. :smile:
KillingRaptor

14 jan 2022, 09:53

Ok Impala! schreef:
14 jan 2022, 09:52
KillingRaptor schreef:
Excuus, is PC. :smile:
No worries! Zag het al in het backlog topic. :biggrin: Staat ook al in de lijst bij deze!
Shenglong83
Contacteer:

14 jan 2022, 10:52

Manifold Garden - Nintendo :switch:

Afbeelding

1st person puzzel game, in het genre van Portal en The Talos Principle, die speelt met zwaartekracht, perspectief en oneindigheid.
Maar deze doet er nog een schepje bovenop, maar een heel bijzondere artstyle:
Dit is wat je krijgt als M.C. Escher een game programmeur was geweest in plaats van kunstenaar. (aldanniet met een pilletje LSD op).
En deze game hoort wat mij betreft dan ook thuis in een muzeum.

Enige wat het nog beter zou maken is een VR versie.
Aanradertje voor de liefhebbers van puzzelgames, of iedereen die eens 'iets anders' wil proberen.
KillingRaptor

15 jan 2022, 13:30

Cabal (arcade/MAME)
Hele gave game dit! Het einde van ieder level ook man, ik kon niet meer de eerste keer. Gaat je personage zo heel happy doorlopen na al dat knallen. :lol:

Afbeelding

En ja, ik heb de look van MAME wat aangepast ingame. Vond iets wat The Bezel Project heet en die plaatst dus bezels bij iedere game, vind het echt heel gaaf gedaan en geeft toch net dat extra iets voor arcade.
Shenglong83
Contacteer:

15 jan 2022, 14:33

Street Fighter III - 3rd Strike: Fight for the Future
via Street Fighter 30th Anniversary Collection op Nintendo :switch:

Afbeelding

Tussen de langere games door ff lekker een potje knokken.
Ik bak er overigens nog niks van.. Begrijp dat je in deze game hoort te parry-en, maar ik weet nog niet eens hoe dat moet. :sick:
Eindbaas Gil was een vies taaie modderfokker trouwens, met z'n resurrection ultramove. Zeker 10-12 pogingen nodig gehad.
KillingRaptor

15 jan 2022, 16:34

Finding Nemo (PS2)
Hij is echt niet slecht eigenlijk! Toffe game met en hier daar een klein frustrerend stukje in.

Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

15 jan 2022, 17:50

Uchusen: Ultimate Ploid Battle (Evercade)
Leuk resultaat voor een middagje game jam, I suppose, maar om dit nou op een Evercade cart te vereeuwigen, is wel wat teveel eer.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
KillingRaptor

15 jan 2022, 18:08

Pink Sweets: Ibara Sorekara (arcade/MAME)
Cave staat bekend om hun bullet hell shooters maar holy crap... Dit was niet normaal meer. :lol: Zie al de meeting voor me van deze game. 'Hoeveel kogels kunnen we op het scherm krijgen?' 'Ja!'

Afbeelding

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”