Flashback is een uniek retro evenement dat wordt gehouden ter ere van het 35-jarige jubileum van de Amiga en wordt georganiseerd door een groep fanatieke Amiga fans. Flashback is echter geen Amiga evenement maar een breed retro evenement waarin de jaren 80 als geheel in de spotlight worden gezet. Een belangrijk onderdeel daarvan is, een voor Nederlandse begrippen, unieke lijst aan gasten. De eerste namen zijn reeds aangekondigd en dit zijn o.a....
Al Lowe (Sierra / Leisure Suit Larry, Police Quest en King's Quest III)
David Fox (LucasArts/ Maniac Mansion, Zak McKraken en Thimbleweed Park
Noah Falstein (LucasArts/ Indiana Jones & The Fate of Atlantis)
The 8-Bit Guy (Youtube)
En de King of Kong en King of Controversy himself... Billy Mitchell.
Bij die namen blijft het niet. De organisatie is bezig om tal van andere gaming en jaren 80 iconen te strikken. Een paar van de namen waarmee contact is gelegd heb ik al gehoord en daar kan ik maar 1 ding over zeggen als dat rond komt: mind is blown!

Daarnaast zal er van alles te spelen zijn, o.a. een brede selectie klassieke arcade games en de nodige Amiga's.
Flashback 20/20 vindt plaats op 12 en 13 septemberi in het Centrum voor Beeld & Geluid in Hilversum. De laatste keer dat ik daar geweest ben was voor de Retro Gaming Experience en dat was super tof, echt een gave locatie!
Button Bashers is sowieso ook van de partij, alleen weten we nog niet hoe, dat moeten we nog met de organisatie doorspreken. De kans bestaat dat we dit gaan combineren met onze jaarlijkse Button Bashers dag, maar dat moeten we nog bekijken. Daarbij weten we ook nog niet of dat de zaterdag of zondag gaat worden. Wordt vervolgd
Alle verdere details staan op www.flashback2020.com. De website zal steeds worden uitgebreid naarmate er meer kan worden aangekondigd.
We zijn erg benieuwd naar jullie mening. Het lijntje naar de organisatie is kort en alle ideeën en input zijn welkom.