Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!
OldSchool
Contacteer:

Re: Marktplaats klojo's

10 jan 2020, 18:38

jukujosuki schreef:
10 jan 2020, 12:53
Koper claimt dat hii een kapotte envelop heeft ontvangen zonder spel. Goed begin van het weekend.
Je kunt inderdaad aangeven dat dit een probleem voor PostNL is. Er is een procedure voor, maar er wordt volgens mij zelden iets “gevonden”.
jukujosuki

10 jan 2020, 22:28

segatarian schreef:
10 jan 2020, 16:41
Balen voor hem.
Risico van onverzekerd versturen, niet jouw schuld.
Je kan hooguit contact opnemen bij Postnl en het item aanmelden. Met geluk is het gevonden bij de sorteermachine bv.
Hij heeft mij een foto gestuurd van de scan (hij gebruikt een postnl app die zijn post scanned voordat het bezorgd word) op de foto zie je een scheur.

Van verkoper:

Dit was zoals de brief was ingescanned bij postnl dus jouw envelop was al kapt voor hij bij mij terecht is gekomen

Ben al aan het bellen met post nl of het daar wellicht nog ligt omdat het eruit gevallen is of iets dergelijks.

Als jij zou willen kijken bij jou brievenbus of daar iets ligt dan weet ik in ieder geval dat het daar niet ligt

Nee ik heb aanstaan dat ik van alle post die ik ga ontvangen al op de app een afbeelding krijg. Post NL maakt hier een foto van of scant het in en dat krijg ik dan altijd te zien via de app.

De envelop die ik heb ontvangen was kapot in de linkerhoek en was compleet leeg.

Dit was de envelop zoals hij bij mij door de brievenbus is gegaan. Ik heb ook al contact opgenomen met postnl en zij zouden mij ook een formulier toesturen waarin ik kan aangeven dat ik iets kwijt ben. Dit is wat jij als zender moet doen werd mij verteld dus zal ik het bij jou laten.

Idd risico koper, maar hij kan toch aangifte doen van oplichting? Lijkt mij ook sterk als het eruit is gevallen dat ze het dan terugvinden.

Zo'n 8 jaar geleden heeft iemand ooit aangifte gedaan wegens niet ontvangen. Ik kreeg zelfs bezoek thuis van de popo lol geen zin in gezeik.

Geld terugstorten of afwachten? Ik weet het niet. Het gaat om 20 euro.

Krijg wel het gevoel dat hij weet hoe alles werkt. Hij had al meteen al contact met postnl voordat ik zijn berichten had gelezen. Wie weet doet die dit vaker maar dat is ook weer negatief gedacht van mij. Ik had ook nog nooit van de post app gehoord die je post scant.

I dunno...
Zwarteziel

11 jan 2020, 07:43

Die app heb ik sinds kort ook. Het is - in theorie - voor beide partijen wel een uitkomst: in dit geval is er wel degelijk iets mis gegaan doordat de verpakking beschadigd is. De koper kan dit niet zelf hebben gedaan, dus ik denk dat hij je niet probeert op te lichten.

Ik weet verder zelf niet wat nu handig is: als jij er van overtuigd bent dat de envelop nog heel was toen je hem in de brievenbus stopte, zou je hier niet de dupe van moeten worden. Zou PostNL de waarde van het verzonden item vergoeden?
jukujosuki

11 jan 2020, 13:48

Zwarteziel schreef:
11 jan 2020, 07:43
Die app heb ik sinds kort ook. Het is - in theorie - voor beide partijen wel een uitkomst: in dit geval is er wel degelijk iets mis gegaan doordat de verpakking beschadigd is. De koper kan dit niet zelf hebben gedaan, dus ik denk dat hij je niet probeert op te lichten.

Ik weet verder zelf niet wat nu handig is: als jij er van overtuigd bent dat de envelop nog heel was toen je hem in de brievenbus stopte, zou je hier niet de dupe van moeten worden. Zou PostNL de waarde van het verzonden item vergoeden?
Onverzekerd verzonden met postzegels lijkt mij sterk dat postnl dat gaat vergoeden. Ik ga een formulier invullen. Ik denk dat er niets anders op zit dan 20 euro terugstorten.

App had ik nog nooit van gehoord. Heb het geinstalleerd en mij aangemeld. Ziet er wel interessant uit.
OldSchool
Contacteer:

11 jan 2020, 16:15

Heb je aangegeven dat verzenden op eigen risico is? Dan zou je in principe niet hoeven betalen.

En het is wellicht anders nog een optie om ieder de helft te doen.
OldSchool
Contacteer:

11 jan 2020, 16:17

Als je verzenden als optie aangeeft, het is risico voor jou als verkoper. Je moet echt versturen op verzoek van de koper. Of duidelijk aangeven dat het risico voor de koper is.

Anders is het standaard het risico van de verkoper.
jukujosuki

11 jan 2020, 16:42

OldSchool schreef:
11 jan 2020, 16:17
Als je verzenden als optie aangeeft, het is risico voor jou als verkoper. Je moet echt versturen op verzoek van de koper. Of duidelijk aangeven dat het risico voor de koper is.

Anders is het standaard het risico van de verkoper.
Ik bied aan ophalen of verzenden en vraag altijd of het verzonden moet worden. Dus risico ligt juridisch bij mij.

Zit niks anders op dan mijn verlies nemen.

Je advertenties juridisch dichttimmeren met risico voor koper vind ik altijd zo onbetrouwbaar overkomen en daarom doe ik dat niet. Schrikt toch veel mensen af lijkt mij.
jukujosuki

11 jan 2020, 18:41

https://blog.iusmentis.com/2012/03/12/w ... e-verkoop/

Interessant artikel

Hoe kan je jezelf indekken zonder dat het je er meteen onbetrouwbaar uitziet?

"Ophalen in Amsterdam of aangetekend verzenden. Onverzekerd verzenden is risico koper."

Zoiets?

Volgens mij is brievenbuspakje alsnog onverzekerd dat als het kapot aankomt of de envelop is leeg (zoals in mijn geval) zit je alsnog met hetzelfde probleem.
OldSchool
Contacteer:

11 jan 2020, 21:40

Zoals ik het lees, de blog: geef in de advertentie niet aan het verzonden kan worden.

Ik vraag bij een mogelijke deal altijd: “Wil je het ophalen?”. Als ze dan zeggen: “Wil je het verzenden?” Dan is het voor risico van de koper.

Buiten dit alles blijft een compromis wellicht een mooie optie.
jukujosuki

11 jan 2020, 21:51

OldSchool schreef:
11 jan 2020, 21:40
Zoals ik het lees, de blog: geef in de advertentie niet aan het verzonden kan worden.

Ik vraag bij een mogelijke deal altijd: “Wil je het ophalen?”. Als ze dan zeggen: “Wil je het verzenden?” Dan is het voor risico van de koper.

Buiten dit alles blijft een compromis wellicht een mooie optie.
Klopt. In de samenvatting staat:

Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.

Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.

Ik kan dus gewoon ophalen of verzenden vermelden en aan de koper vragen of ik het op moet sturen zolang ik in de advertentie vermeld 'verzenden risico koper' of zie ik dat verkeerd?
Flozem

11 jan 2020, 22:06

Ik zette dit er altijd bij:
"Verzending voor rekening en risico van de koper."

Duidelijke taal.
jukujosuki

11 jan 2020, 22:23

Flozem schreef:
11 jan 2020, 22:06
Ik zette dit er altijd bij:
"Verzending voor rekening en risico van de koper."

Duidelijke taal.
Haha eens. Ik denk te moeilijk. Ik ga gewoon dat erbij zetten vanaf nu.
OldSchool
Contacteer:

11 jan 2020, 22:40

jukujosuki schreef:
Ik kan dus gewoon ophalen of verzenden vermelden en aan de koper vragen of ik het op moet sturen zolang ik in de advertentie vermeld 'verzenden risico koper' of zie ik dat verkeerd?
Als je verzenden als optie aanbiedt, ben jij verantwoordelijk. Zoals ik het lees, moet je dat dus niet doen. Ik vul dat in mijn advertenties dus ook nooit in.

Wat ik in dit soort situaties altijd lastig vindt, is er op te vertrouwen dat iemand de waarheid sprak. Ik heb ooit een Atari Lynx verkocht. Deze getest met batterijen, en ter goeder trouw verkocht. Kreeg ik de melding van de koper dat hij niet in goede staat was, omdat hij niet werkte met oplader. Dan moet je een inschatting maken of het waar is of niet. In dit geval had ik het apparaat niet getest met een adapter, weet ik dat het een zwakke plek is van de Lynx en ben ik op zoek gegaan naar een compromis.
jukujosuki

11 jan 2020, 23:23

OldSchool schreef:
11 jan 2020, 22:40
jukujosuki schreef:
Als je verzenden als optie aanbiedt, ben jij verantwoordelijk. Zoals ik het lees, moet je dat dus niet doen. Ik vul dat in mijn advertenties dus ook nooit in.

Wat ik in dit soort situaties altijd lastig vindt, is er op te vertrouwen dat iemand de waarheid sprak. Ik heb ooit een Atari Lynx verkocht. Deze getest met batterijen, en ter goeder trouw verkocht. Kreeg ik de melding van de koper dat hij niet in goede staat was, omdat hij niet werkte met oplader. Dan moet je een inschatting maken of het waar is of niet. In dit geval had ik het apparaat niet getest met een adapter, weet ik dat het een zwakke plek is van de Lynx en ben ik op zoek gegaan naar een compromis.
Ja dat heb ik dus ook haha. Ik begrijp dat er veel malafide verkopers zijn, maar volgens mij ook genoeg kopers die de boel lopen te flessen. Na een aantal jaar MP word je vanzelf wel een beetje cynisch lol.

Ik heb de 20 euro zojuist teruggestort. Voelt wel een beetje dubbel. De koper bleef beleefd en begon niet te dreigen daarom maar gedaan. Had ook geen zin in 2 weken lange ruzie en gezeur.

Mijn bericht: Dat spel vinden we nooit meer terug. Ik stel voor dat we elkaar een 5-ster recensie geven en dan zal ik het geld terugstorten. Geef even je naam + reknr door. Je mag het formulier opsturen maar lijkt mij vrij zinloos.

Koper: Hartstikke bedankt, vind het echt tof van je. Was al bang dat ik naar mijn geld kon fluiten

Denk dat dit wel het verstandigste was.
OldSchool
Contacteer:

11 jan 2020, 23:49

Het is in ieder geval wel de oplossing waarbij je jezelf in de spiegel kan aankijken.

Netjes opgelost.
segatarian

12 jan 2020, 00:52

Lastige situaties.
Netjes gedaan.
Ik had misschien eerst nog een 50/50 compromis voorgesteld. Maar zo ben je er gelijk vanaf als het zo beter aanvoelt
Zwarteziel

12 jan 2020, 06:52

Heel netjes opgelost, al kan ik me voorstellen dat het niet fijn voelt: product weg, maar geen geld ontvangen.

Ik zou voor de zekerheid de procedure bij PostNL gewoon laten lopen. Zou mooi zijn als het item toch nog boven water kwam, al zal dat wel niet realistisch zijn. Qua reputatie heb je in ieder geval zeker vijf sterren verdiend.
MHZ

15 jan 2020, 12:57

Ik heb ook een keer een envelop dat kapot was gekregen. Hij zat in een ziplock bag met eem excuusbrief van PostNL dat het poststuk bij het sorteren is kwijtgeraakt.

Ik vraag daarom altijd om de envelop goed dicht te plakken of bubbelenveloppen te gebruiken. Een doodgewone envelop gaat 'em echt niet worden.
jukujosuki

15 jan 2020, 18:06

MHZ schreef:
15 jan 2020, 12:57
Ik heb ook een keer een envelop dat kapot was gekregen. Hij zat in een ziplock bag met eem excuusbrief van PostNL dat het poststuk bij het sorteren is kwijtgeraakt.

Ik vraag daarom altijd om de envelop goed dicht te plakken of bubbelenveloppen te gebruiken. Een doodgewone envelop gaat 'em echt niet worden.
Normaal stuur ik met bubbelenvelop maar de sigarenboer had ze niet meer. Dus toen maar met normale envelop gedaan...... RIP

Ik moet ze een keer massaal inkopen bij Action maar dat is zover lopen :P
Shiroe
Marktplaats ID: 0
eBay gebruikersnaam: oertrooper

20 jan 2020, 13:41

Gewoon per 100 bestellen bij bijvoorbeeld bol.com. Best goed te betalen en gratis thuisbezorgd

Bubble enveloppen worden worden online ook vaak luchtkussen envelop genoemd.
Afbeelding
C(I)B: 231 | Carts: 51 | Total: 288/347
segatarian

20 jan 2020, 15:27

ik bewaar vaak bubbeltjes plastic en bubbeltjes enveloppen.
meer uit luiheid dan gierigheid eigenlijk :P
Laatst gewijzigd door segatarian op 20 jan 2020, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
jukujosuki

20 jan 2020, 17:11

Shiroe schreef:
20 jan 2020, 13:41
Gewoon per 100 bestellen bij bijvoorbeeld bol.com. Best goed te betalen en gratis thuisbezorgd

Bubble enveloppen worden worden online ook vaak luchtkussen envelop genoemd.
Toevallig heb ik dit net gedaan. 100 stuks voor 19,95 inc verzendkosten op bol.com :)
jukujosuki

02 feb 2020, 19:25

Ik ben gestopt met marktplaats. Jammer het was vroeger leuk. Het is de hoofdpijn niet meer waard. Als iemand voordelig postzegels wilt overnemen let me know.
Tobascoman3

29 feb 2020, 11:33

Heeft er Iemand ervaring met deze gast

https://www.marktplaats.nl/u/retro-gami ... /12291365/

Retro Gaming Nintendo uit Venlo/ venray
OldSchool
Contacteer:

29 feb 2020, 12:09

Nee geen ervaring mee, maar met dat soort prijzen denk ik aan een webshop. Ik kom af en toe in Venlo, dus als je een tussenpersoon wil (free of charge) zou ik kunnen kijken of ik je kan helpen.

Terug naar “Webwinkels, eBay & Marktplaats”